Round 17: भारतीय ग्राँ प्री a.k.a. The Indian Grand Prix.

Gestart door T.Nuvolari, 22 oktober 2012 - 10:49:40

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Sabai op 28 oktober 2012 - 20:41:08
Ik heb ooit ergens gelezen dat hij heel diep in het holletje van opa Bernie zit  :)
Dat klopt dan ook. Tilke heeft zijn bedrijf opgericht met geld van Ecclestone...Zonder die ouwe hadden we nooit van hem gehoord.

FernandoAlonso

FA: "We Will Fight Untill The End."

Franky R.

Citaat van: FernandoAlonso op 28 oktober 2012 - 22:01:29
Citaat van: Jeroen op 28 oktober 2012 - 15:55:01
Is er geracet dit weekend?

HAHAHAH xD
Je moest idd uitkijken dat je wel niet in slaap zou vallen :')
Nou, ik keek uit..maar toen vielen ze pardoes dicht..mijn ogen dus... :P


Franky R.


Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 28 oktober 2012 - 20:32:35
Nee, hij moet zich aan teveel regeltjes van de FIA houden.
Hoezo, bepaalt de FIA de layout van het circuit? Elke coureur zou Tilke kunnen uitleggen dat als je een scherpe/trage bocht voor het rechte stuk legt, de voorste rijder gewoon op tractie bij je wegrijdt. Toch flikt Tilke het bijna elke keer. Volgende week in Abu Dhabi precies hetzelfde.

Blijkbaar gaat het Tilke en FIA niet om de layout, maar om alles eromheen. Volgens mij kan het én én.

McLaren_über_alles

Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2012 - 08:24:47
Citaat van: Jehoentelaar op 28 oktober 2012 - 20:32:35
Nee, hij moet zich aan teveel regeltjes van de FIA houden.
Hoezo, bepaalt de FIA de layout van het circuit? Elke coureur zou Tilke kunnen uitleggen dat als je een scherpe/trage bocht voor het rechte stuk legt, de voorste rijder gewoon op tractie bij je wegrijdt. Toch flikt Tilke het bijna elke keer. Volgende week in Abu Dhabi precies hetzelfde.

Blijkbaar gaat het Tilke en FIA niet om de layout, maar om alles eromheen. Volgens mij kan het én én.

Mja, een snelle bocht voor het rechte stuk is ook geen optie, want dan verlies je als achterligger alle downforce, waardoor je het gat ook niet meer kan dichtrijden op het rechte stuk.

Indien het rechte stuk lang genoeg is, lukt mij een zeer trage bocht voor het lange stuk de beste oplossing (zie bv. Spanje waar er nu meer ingehaald wordt aan start/finish nu zo een chicane aangelegd hebben net voor de laatste bocht).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Matthijs

Citaat van: McLaren_über_alles op 29 oktober 2012 - 09:51:49
Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2012 - 08:24:47
Citaat van: Jehoentelaar op 28 oktober 2012 - 20:32:35
Nee, hij moet zich aan teveel regeltjes van de FIA houden.
Hoezo, bepaalt de FIA de layout van het circuit? Elke coureur zou Tilke kunnen uitleggen dat als je een scherpe/trage bocht voor het rechte stuk legt, de voorste rijder gewoon op tractie bij je wegrijdt. Toch flikt Tilke het bijna elke keer. Volgende week in Abu Dhabi precies hetzelfde.

Blijkbaar gaat het Tilke en FIA niet om de layout, maar om alles eromheen. Volgens mij kan het én én.

Mja, een snelle bocht voor het rechte stuk is ook geen optie, want dan verlies je als achterligger alle downforce, waardoor je het gat ook niet meer kan dichtrijden op het rechte stuk.

Indien het rechte stuk lang genoeg is, lukt mij een zeer trage bocht voor het lange stuk de beste oplossing (zie bv. Spanje waar er nu meer ingehaald wordt aan start/finish nu zo een chicane aangelegd hebben net voor de laatste bocht).
Zeer mee oneens. Er wordt in Spanje niet meer ingehaald door de chicane, maar door DRS en KERS. De chicane is in mijn ogen één van de slechtste bochten van het hele circus.

Als een trage bocht voor het rechte stuk zou werken, waarom wordt er dan zoveel ingehaald in Silverstone of Spa? Die hebben dit niet. Waarom zijn er veel inhaalpogingen op Suzuka in de hairpin net voorbij het viaduct? Of voor de 130R? Of in de laatste chicane? Silverstone vind ik een prachtvoorbeeld. Bijna geen lange rechte stukken, maar bijna elk jaar weer spektakel.

Of Tilke weet echt niet hoe hij een spannende baan maakt, of het interesseert hem onvoldoende.

0634

Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2012 - 11:07:10
Als een trage bocht voor het rechte stuk zou werken, waarom wordt er dan zoveel ingehaald in Silverstone of Spa? Die hebben dit niet. Waarom zijn er veel inhaalpogingen op Suzuka in de hairpin net voorbij het viaduct? Of voor de 130R? Of in de laatste chicane? Silverstone vind ik een prachtvoorbeeld. Bijna geen lange rechte stukken, maar bijna elk jaar weer spektakel.

Silverstone heeft niet minder rechte stukken dan andere banen en, ondanks dat het een heerlijke baan is, ook niet spectaculair veel meer inhaalacties dan elders hoor.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2012 - 12:52:58
Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2012 - 11:07:10
Als een trage bocht voor het rechte stuk zou werken, waarom wordt er dan zoveel ingehaald in Silverstone of Spa? Die hebben dit niet. Waarom zijn er veel inhaalpogingen op Suzuka in de hairpin net voorbij het viaduct? Of voor de 130R? Of in de laatste chicane? Silverstone vind ik een prachtvoorbeeld. Bijna geen lange rechte stukken, maar bijna elk jaar weer spektakel.

Silverstone heeft niet minder rechte stukken dan andere banen en, ondanks dat het een heerlijke baan is, ook niet spectaculair veel meer inhaalacties dan elders hoor.
Bij Silverstone kan ik me inhaalacties herinneren tussen Chapel en Stowe, tussen Arena en Brooklands, tussen Woodcote en Copse en tussen Copse en Maggotts. De rechte stukken op Silverstone zijn toch echt korter dan die van Abu Dhabi of Buddh.

Jehoentelaar

Tussen Copse en Maggots heb ik al jaren geen inhaalactie meer gezien. Of we nemen ook andere klassen dan F1 mee, dan wel.

0634

Citaat van: Matthijs op 29 oktober 2012 - 14:10:14
Bij Silverstone kan ik me inhaalacties herinneren tussen Chapel en Stowe, tussen Arena en Brooklands, tussen Woodcote en Copse en tussen Copse en Maggotts. De rechte stukken op Silverstone zijn toch echt korter dan die van Abu Dhabi of Buddh.

Oh, tov die banen zou het best kunnen, maar Silverstone heeft verder gewoon een gemiddeld recht stuk, niet veel minder. En ook niet heel veel inhaalplaatsen voor F1 hoor, zoals ook Jehoentelaar zegt.

Einde hangar straight, en einde S/F, voor de rest, op incidenten die je overal wel eens hebt na, niet meer dan dat. Silverstone heeft helemaal niet zo heel erg veel inhaal plekken voor F1.

Er wordt op Silverstone ook helemaal niet meer ingehaald dan op andere banen. Echt niet. Monza is er ook zo eentje, prachtige baan hoor, maar niet veel meer inhaalwerk dan elders en trouwens nog een klap minder dan Silverstone.

Probleem bij Abu Dhabi is dat aan het einde van het rechte stuk een bocht zit waar je feitelijk maar één racelijn hebt. Dat maakt het vrijwel onmogelijk om aan de binnenkant uit te remmen.

Jehoentelaar

Bij Abu Dhabi snap ik überhaupt een hoop niet. Naast al dat start-stop in de laatste sector is die chicane voor de hairpin ook een aparte. Veiligheidstechnisch natuurlijk briljant, maar het hele veld wordt compleet uit elkaar getrokken.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 29 oktober 2012 - 19:23:48
Bij Abu Dhabi snap ik überhaupt een hoop niet. Naast al dat start-stop in de laatste sector is die chicane voor de hairpin ook een aparte. Veiligheidstechnisch natuurlijk briljant, maar het hele veld wordt compleet uit elkaar getrokken.
Los van het Silverstoneverhaal zeggen we dan toch hetzelfde?

Jehoentelaar

Als je alleen doelt op die chicane: ja. Wat alle andere details van de discussie betreft: nee.