man van de kwalificatie

Gestart door Folkert, 27 augustus 2011 - 15:26:57

« vorige - volgende »

wie is de man van de kwalificatie

Sebastian Vettel
2 (20%)
Lewis Hamilton
1 (10%)
Mark Webber
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
J. Alguerisuari
0 (0%)
Bruno Senna
7 (70%)
Fernando Alsonso
0 (0%)
Sergio Perez
0 (0%)
Vitalie Petrov
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 9

Folkert

Wilde eigenlijk al tijdje dit beginnen na een best grote gok van Hamilton, maar nu zeker na het debuut van Senna bij Renault.

Wie is de man van de kwalificatie?

Je hebt natuurlijk Vettel op pole, maar is hij daarom ook de beste van de kwalificatie?
Laat uw mening gelden en stem op wie de naam voor de kwalificatie van belgie krijgt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Lewis Hamilton. Puur en alleen als rijder. Zijn actie op Maldonado blijf ik hufterig vinden en het siert hem niet maar zijn laatste ronde wat echt op het randje. Dat is nu de definitie van stampen en je zelf overstijgen. Vettel doet gewoon wat je met de snelste auto behoort te doen. Ook knap, maar niet zoals de 'bijna-pole-lap' van Lewis.

Edwin90

Ik stem Bruno Senna..zeer solide.

Zullen we overigens de discussie Maldonado/Hamilton in het GP België topic houden? Misschien wel zo overzichtelijk. Laten we hier gewoon de mensen die het goed hebben gedaan prijzen  ;)

Wizard

Doe ik toch ook? Alleen, om misverstanden te voorkomen, licht ik graag toe dat ik het één los kan zien van het andere.

Folkert

Ik stem Bruno. Nieuw, afgebrand voor hij zelfs meter in de auto heeft gereden en staat ruim in de Q3. Verslaat Petrov met schijnbaar gemak.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 15:49:34
Doe ik toch ook? Alleen, om misverstanden te voorkomen, licht ik graag toe dat ik het één los kan zien van het andere.

Was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld, alleen om te voorkomen dat we in twee topics dezelfde discussie krijgen  ;)

Kootje

Kan niet anders dan Senna stemmen.
Denk dat hij ieders (iig de mijne) verwachtingen overtrof.

Ik bedoel .... Alonso outqualifyen ??
Zéér goed gedaan.
Ben dan ook benieuwd of hij dat kunsstukje morgen kan herhalen.

Wizard

Je hebt de kwalificatie toch niet gezien??

Kootje

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 17:12:26
Je hebt de kwalificatie toch niet gezien??

Nee klopt, maar dat neemt niet weg dat 'n 7e plek ver boven verwachting is en hij het daarom in mijn ogen het beste heeft gedaan.

Wizard

Senna deed het meer dan prima, maar omdat te beoordelen moet je het wel hebben gezien, lijkt mij. Pas dan kun je een cijfer koppelen aan een prestatie. Overigens had ik Senna wel voor Petrov voorspeld. Tijdens de race zie ik dit nog niet gebeuren vanwege de race-ervaring en wedstrijdritme. Petrov is geen hoogvlieger en wordt mijn inziens overschat doordat Heidfeld zijn maatstaf is. Echter vind ik Heidfeld enorm teleurstellend. Had hem ver voor Petrov gegokt, helaas heeft hij niet echt kunnen overtuigen.

Kootje

Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Want jij kunt nu wel zeggen dat je Senna voor Petrov had verwacht, maar ik denk niet dat je daar veel medestanders in zult vinden.
Ook Senna wordt niet echt gezien als hoogvlieger getuige de reacties omtrend de rijderswissel op de diverse fora.
En als je dan in 'n redelijk onbekende auto, onder moeilijke omstandigheden jezelf naar P7 weet te rijden, verdien je wat mij betreft de "Man of Q" titel.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Want jij kunt nu wel zeggen dat je Senna voor Petrov had verwacht, maar ik denk niet dat je daar veel medestanders in zult vinden.
Ook Senna wordt niet echt gezien als hoogvlieger getuige de reacties omtrend de rijderswissel op de diverse fora.
En als je dan in 'n redelijk onbekende auto, onder moeilijke omstandigheden jezelf naar P7 weet te rijden, verdien je wat mij betreft de "Man of Q" titel.
een man van de kwalificatie kiezen is haast niet te doen. In principe kun je alleen naar de tijden kijken en als Vettel dan met een halve seconde voorsprong op pole staat, dan lijkt hij mij toch de man van de kwalificatie. Senna verrast idd, door oa voor Alonso te kwalificeren, maar hij is toch 3 seconden langzamer dan Vettel en staat ook gewoon achter Alquersuari.

Kootje

Alleen doet Vettel gewoon wat je van hem verwacht, terwijl Senna boven verwachting presteerde.
Anderszijds zal 'n Vettel op deze manier nooit "Man of Q" worden, tenzij hij het veld compleet te kijk zet door de nr. 2 op ruim 'n seconde te rijden.

Dus ja ..... het blijft 'n lastig verhaal.
Maar net als de "Man of the race" verkiezing is het maar net welke criteria je hanteerd.
Voor mij is niet per definitie de snelste of de winnaar de persoon die deze titel verdient.
Ik kijk meer naar wie de beste prestatie neerzet.
En in dit geval vind ik de prestatie van Senna nu eenmaal knapper dan de pole van Vettel of, hoewel ook zéér knap, de 6e plek van Alguersuari.

Wizard

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.

Kootje

Dat klopt.

Maar zoals ik hierboven ook al zei, doen hun wat je van ze verwacht.
Dus dat is niet zo bijzondere prestatie.
Senna presteerde ver boven (mijn) verwachting.
Dat is wél bijzonder.
Vandaar.

Normaal gesproken ben ik het met je eens hoor, maar deze prestatie is voor mij zo uitzonderlijk, dat ik in dit geval alleen de uitslag nodig heb.