man van de kwalificatie

Gestart door Folkert, 27 augustus 2011 - 15:26:57

« vorige - volgende »

wie is de man van de kwalificatie

Sebastian Vettel
2 (20%)
Lewis Hamilton
1 (10%)
Mark Webber
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
J. Alguerisuari
0 (0%)
Bruno Senna
7 (70%)
Fernando Alsonso
0 (0%)
Sergio Perez
0 (0%)
Vitalie Petrov
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 9

monaco2011

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
alleen omdat zn auto wat stuitert en er een paar vonken vanaf vliegen?? zag er wel mooi uit, dat ben ik met je eens, maar da's niet zozeer de verdienste van hamilton.
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:59:13
Alleen doet Vettel gewoon wat je van hem verwacht, terwijl Senna boven verwachting presteerde.
Anderszijds zal 'n Vettel op deze manier nooit "Man of Q" worden, tenzij hij het veld compleet te kijk zet door de nr. 2 op ruim 'n seconde te rijden.

Dus ja ..... het blijft 'n lastig verhaal.
Maar net als de "Man of the race" verkiezing is het maar net welke criteria je hanteerd.
Voor mij is niet per definitie de snelste of de winnaar de persoon die deze titel verdient.
Ik kijk meer naar wie de beste prestatie neerzet.
En in dit geval vind ik de prestatie van Senna nu eenmaal knapper dan de pole van Vettel of, hoewel ook zéér knap, de 6e plek van Alguersuari.
maar een race duurt ruim anderhalf uur, een kwalificatie eigenlijk maar anderhalve minuut normaal gesproken, of misschien 2x anderhalve minuut. Toevallig was er vandaag een nieuweling waar niemand wat van verwachtte en die rijd dan de 7e tijd op 3 seconden van de pole. Ik vind het best knap hoor, maar om m nou op basis daarvan man van de kwalificatie te noemen gaat mij wat ver. Als er al een man van de Q moet zijn dan wat mij betreft gewoon altijd degene met de pole. Verder is er tijdens kwalicatie gewoon vrijwel geen ruimte om je te onderscheiden.

Franky R.

Voor mij was Bruno Senna de man.


Verraste mij positief, waar ik verwachtte dat Petrov hem zou vernederen. En zie...Senna P7. Petrov P10...


En bedenk wel dat Bruno nauwelijks met die R31 heeft gereden en dat de HRT van vorig jaar, naast dat het een draak van een auto was, op Bridgestone's stond.


BBC zei het al; Senna is getting a very steep learn curve!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
ik heb trouwens de hele pole lap van Vettel ook niet gezien, puur omdat ie niet in beeld was. Kan me ook niet herinneren dat ik Senna zn rondje heb gezien. Van Hamilton volgens mij alleen het laatste stuk. Massa stond ook ineens op P4 zonder dat ik hem in beeld heb gezien. Massa in deze omstandigheden 4 plaatsen voor Alonso is misschien nog wel het meest verrassend dan. Petrov was in Q2 nog een seconde sneller als Senna terwijl ze toen vlak achter elkaar onder exact zelfde omstandigheden hun snelste tijden reden. Ik denk toch dat we de prestatie van Senna ook vooral niet moeten overschatten

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 18:37:10
alleen omdat zn auto wat stuitert en er een paar vonken vanaf vliegen?? zag er wel mooi uit, dat ben ik met je eens, maar da's niet zozeer de verdienste van hamilton.

Nee, omdat Lewis overduidelijk aan het trappen was als een malloot met een stijf afgestelde auto. Dat ding stuiterde als een debiel. Knap dat hij deze binnen de grindbakken wist te houden want het was randjes werk. Zoiets zie ik graag. Iemand die al worstelend zichzelf ontstijgt en beter presteert dan zijn wagen op dat moment waard is.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 19:16:19
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 18:37:10
alleen omdat zn auto wat stuitert en er een paar vonken vanaf vliegen?? zag er wel mooi uit, dat ben ik met je eens, maar da's niet zozeer de verdienste van hamilton.

Nee, omdat Lewis overduidelijk aan het trappen was als een malloot met een stijf afgestelde auto. Dat ding stuiterde als een debiel. Knap dat hij deze binnen de grindbakken wist te houden want het was randjes werk. Zoiets zie ik graag. Iemand die al worstelend zichzelf ontstijgt en beter presteert dan zijn wagen op dat moment waard is.
tja, ik heb m weinig bijzonders zien doen. Knap dat jij van de buitenkant kunt zien of iemand zichzelf ontstijgt en beter presteerd dan de wagen kan en toch een halve seconde tekort komt. Gezien het tempo van de McLarens de rest van het weekend en ook in Q1 en Q2 en de voorgaande kwalificaties vond ik een halve seconde eigenlijk wel een heel groot gat.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 19:03:49
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
ik heb trouwens de hele pole lap van Vettel ook niet gezien, puur omdat ie niet in beeld was. Kan me ook niet herinneren dat ik Senna zn rondje heb gezien. Van Hamilton volgens mij alleen het laatste stuk. Massa stond ook ineens op P4 zonder dat ik hem in beeld heb gezien. Massa in deze omstandigheden 4 plaatsen voor Alonso is misschien nog wel het meest verrassend dan. Petrov was in Q2 nog een seconde sneller als Senna terwijl ze toen vlak achter elkaar onder exact zelfde omstandigheden hun snelste tijden reden. Ik denk toch dat we de prestatie van Senna ook vooral niet moeten overschatten


Mss. was de vaste regisseur ziek?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2011 - 19:46:54
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 19:03:49
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
ik heb trouwens de hele pole lap van Vettel ook niet gezien, puur omdat ie niet in beeld was. Kan me ook niet herinneren dat ik Senna zn rondje heb gezien. Van Hamilton volgens mij alleen het laatste stuk. Massa stond ook ineens op P4 zonder dat ik hem in beeld heb gezien. Massa in deze omstandigheden 4 plaatsen voor Alonso is misschien nog wel het meest verrassend dan. Petrov was in Q2 nog een seconde sneller als Senna terwijl ze toen vlak achter elkaar onder exact zelfde omstandigheden hun snelste tijden reden. Ik denk toch dat we de prestatie van Senna ook vooral niet moeten overschatten


Mss. was de vaste regisseur ziek?
zou kunnen. Probleem is natuurlijk dat je van tevoren niet weet wie het wel en niet goed gaan doen. En normaal laten ze op het eind nog een keer het pole rondje zien, maar vandaag gingen alle zenders er heel vroeg uit, dus dat was er deze keer ook niet bij. Maar goed, wat ik dus wilde zeggen, dat je met zeer beperkte informatie nu iets moet beoordelen wat ook nog maar eens een paar minuten duurt. In een race krijg je vaak de belangrijkste actie wel mee en dat in combinatie met het resultaat, kun je nog wel een redelijk oordeel geven, maar bij kwalificatie is dat vrijwel onmogelijk. Je hebt alleen de tijden en posities, die je dan eventueel nog zou kunnen koppelen aan verwachtingen, maar dan houd het ook wel op

meatball

Voor mij Senna,dit had ik totaal niet verwacht.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

 
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 19:03:49
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
ik heb trouwens de hele pole lap van Vettel ook niet gezien, puur omdat ie niet in beeld was. Kan me ook niet herinneren dat ik Senna zn rondje heb gezien. Van Hamilton volgens mij alleen het laatste stuk. Massa stond ook ineens op P4 zonder dat ik hem in beeld heb gezien. Massa in deze omstandigheden 4 plaatsen voor Alonso is misschien nog wel het meest verrassend dan. Petrov was in Q2 nog een seconde sneller als Senna terwijl ze toen vlak achter elkaar onder exact zelfde omstandigheden hun snelste tijden reden. Ik denk toch dat we de prestatie van Senna ook vooral niet moeten overschatten
Volgens mij heeft Senna de gehele Q voor Petrov gestaan. Kan het fout hebben. Maar Vettel is zeker niet de man van de kwalificatie. Die doet gewoon wat hij het hele jaar doet, bijna altijd op pole staan. Dat is namelijk zijn aller sterkste punt. Ik vind het eerder knapper van Hamilton, die met een voor zo ver wij weten, mindere auto een uitstekende 2de tijd rijd. Pole man  is zeker niet altijd de beste van de kwalificaties. Zoals vorige race vond ik dat Hamilton, die met ballen liet zien dat hij met harde band ff naar Q3 ging.
En wat heeft die 3seconde er nou mee te maken? Daar gaat het toch totaal niet om? Senna heeft vandaag gewoon top prestatie neer gezet, wat niemand verwachte. En iedereen verwachte Vettel op pole, ik ook.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 27 augustus 2011 - 22:54:21
Volgens mij heeft Senna de gehele Q voor Petrov gestaan. Kan het fout hebben. Maar Vettel is zeker niet de man van de kwalificatie. Die doet gewoon wat hij het hele jaar doet, bijna altijd op pole staan. Dat is namelijk zijn aller sterkste punt. Ik vind het eerder knapper van Hamilton, die met een voor zo ver wij weten, mindere auto een uitstekende 2de tijd rijd. Pole man  is zeker niet altijd de beste van de kwalificaties. Zoals vorige race vond ik dat Hamilton, die met ballen liet zien dat hij met harde band ff naar Q3 ging.
En wat heeft die 3seconde er nou mee te maken? Daar gaat het toch totaal niet om? Senna heeft vandaag gewoon top prestatie neer gezet, wat niemand verwachte. En iedereen verwachte Vettel op pole, ik ook.


Mee eens...

Wizard

Citaat van: Burorri op 27 augustus 2011 - 22:54:21
En iedereen verwachte Vettel op pole, ik ook.

Mag ik je herinneren aan de onderstaande uitspraak? Want in mijn opinie spreek je jezelf een beetje tegen:

Citaat van: Burorri op 19 augustus 2011 - 20:36:31
zelf denk ik van niet. Denk dat de pole dit keer naar Hamilton of Alonso gaat. Acht de kans voor Hamilton iets groter omdat ik denk dat de Mclaren betere auto zal hebben. De race gaat denk ik ook niet naar RBR, maar naar Hamilton die zijn minder sterke optreden in Hongarije gaat weg poetsen.

Franky R.

@Wizard,


Burrori verwachtte een geval van gefundenes fressen, geloven tegen beter weten in...Maar Hamilton zit wel op P2 en we moeten maar zien dat RBR de snelheid vasthoud tijdens de race van morgen.

Wizard

Het topic ging expliciet over pole position. En of we verwachten dat er ditmaal GEEN Red Bull pole zou pakken. Een speciaal topic aan toegeweid. Dus achteraf niet roepen alsof 'je' verwacht dat Vettel vanaf P1 zou vertrekken. Want dat was niet het geval. Geen schande, want Lewis zat er kortbij. En niemand verwacht dat Vettel als Man van de kwallificatie wordt betiteld. Maar goedkoop om nu te roepen dat je Vettel wel even op P1 hebt gegokt en het dan ook niet bijzonder vind.... Niet dat ik het wél bijzonder vind, want Lewis is MY MAN...die laatste ronde van hem was gewoon focking briljant. Echt stampen en stuiteren met die Mac!

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 23:04:55
Citaat van: Burorri op 27 augustus 2011 - 22:54:21
En iedereen verwachte Vettel op pole, ik ook.

Mag ik je herinneren aan de onderstaande uitspraak? Want in mijn opinie spreek je jezelf een beetje tegen:

Citaat van: Burorri op 19 augustus 2011 - 20:36:31
zelf denk ik van niet. Denk dat de pole dit keer naar Hamilton of Alonso gaat. Acht de kans voor Hamilton iets groter omdat ik denk dat de Mclaren betere auto zal hebben. De race gaat denk ik ook niet naar RBR, maar naar Hamilton die zijn minder sterke optreden in Hongarije gaat weg poetsen.
Ik spreek me zeker niet tegen. Tenzij je mijn mening voor iedereen laat gelden. Misschien had ik het anders moeten verwoorden: Vettel hoort bij de kanshebbers voor pole.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 27 augustus 2011 - 22:54:21
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 19:03:49
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:12:58
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 17:43:05
Om 'n cijfer te geven wel ja.
Maar in dit geval hoef ik alleen de uitslag maar te zien om te zeggen dat hij 't het beste gedaan heeft.

Nou, ik zou willen dat je de laatste ronde van Hamilton kon zien. Dat was echt briljant! Helaas heb jij die niet gezien alsook de polelap van Vettel. Dus moeilijk oordelen. Wat je niet ziet kun je niet beoordelen.
ik heb trouwens de hele pole lap van Vettel ook niet gezien, puur omdat ie niet in beeld was. Kan me ook niet herinneren dat ik Senna zn rondje heb gezien. Van Hamilton volgens mij alleen het laatste stuk. Massa stond ook ineens op P4 zonder dat ik hem in beeld heb gezien. Massa in deze omstandigheden 4 plaatsen voor Alonso is misschien nog wel het meest verrassend dan. Petrov was in Q2 nog een seconde sneller als Senna terwijl ze toen vlak achter elkaar onder exact zelfde omstandigheden hun snelste tijden reden. Ik denk toch dat we de prestatie van Senna ook vooral niet moeten overschatten
Volgens mij heeft Senna de gehele Q voor Petrov gestaan. Kan het fout hebben. Maar Vettel is zeker niet de man van de kwalificatie. Die doet gewoon wat hij het hele jaar doet, bijna altijd op pole staan. Dat is namelijk zijn aller sterkste punt. Ik vind het eerder knapper van Hamilton, die met een voor zo ver wij weten, mindere auto een uitstekende 2de tijd rijd. Pole man  is zeker niet altijd de beste van de kwalificaties. Zoals vorige race vond ik dat Hamilton, die met ballen liet zien dat hij met harde band ff naar Q3 ging.
En wat heeft die 3seconde er nou mee te maken? Daar gaat het toch totaal niet om? Senna heeft vandaag gewoon top prestatie neer gezet, wat niemand verwachte. En iedereen verwachte Vettel op pole, ik ook.
Senna heeft zeker niet de hele Q voor Petrov gestaan, Q2 was Petrov een seconde sneller en in Q3 was Petrov in t begin ook veel sneller, maar daarna ging het mis (oa spin). Ik vind het zeker knap van Senna en 7e plek is voor hem misschien geweldig voor Renault niet heel uitzonderlijk. Dan vind ik de prestatie van Alquesuari in de torro rosso toch nog indrukwekkender.
En ja, 3 seconden is gewoon erg veel, dat geeft al aan dat de anderen het gewoon hebben laten liggen, want een gat van 3 sec tussen plek 1 en 7 is gewoon niet normaal.
En jij hebt de afgelopen weken maar lopen beweren dat jij dacht dat McLaren hier wel ff pole ging pakken, dan zou jij toch juist erg verrast moeten zijn dat Vettel met een halve seconde voorsprong op pole staat?? grappig dat je nu ineens weer beweerd dat McLaren de minder auto heeft. Leg mij dat maar eens ff uit;)
Ik zeg ook niet dat de pole man per definitie de beste is, maar tijd is de enige maatstaf in een qualifying, je kunt je op geen enkele andere manier onderscheiden. Ik doelde dus meer op de nutteloosheid van dit topic. Voor een keertje is het wel leuk hoor, maar zo'n topic houd het geen jaar vol ben ik bang.