Weg met Allard Kalf! Wat een drama!

Gestart door waard500, 12 oktober 2008 - 09:22:35

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 14:40:10
Citaat van: waard500 op 12 oktober 2008 - 10:16:41
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 09:56:09
Ik luister normaal ook niet zo, dus ik weet niet of hij pro-mclaren is. Maar vadaag had hij puur gelijk. Trouwens, in een wereld waar iedereen voor Ferrari hoort te zijn is het wel eens fijn als iemand voor een ander team is... :)

Je hoeft maar 1 keer naar hem te kijken/luisteren en je weet dat hij pro Mclaren fan is. En ik ben het zeker niet met hem eens. Daarnaast komt het feit dat hij "objectief" dient te zijn als analyticus.
Hij moet helemaal niks. Hij is een coureur die gevraagd om zijn mening te geven over de F1. Nou, dat doet ie.
Titel van topic is; Weg met Allard Kalff.. hij mag zn mening wel houden, maar dr zijn (veel) mensen die daar graag een neutraal persoon willen zien en dus Allard Kalff weg willen hebben.. maar laat m het seizoen maar afmaken.. k hoop dan wel dat Massa kampioen wordt en dat hij daar commentaar op moet geven.. wat zal ie dan zuur kijken...

f1columns.nl

Of Allard pro McLaren is of anti ferrari, dat weet ik niet. Is mij nooit opgevallen dat hij altijd partij trekt voor 1 coureur of team. Dit keer was het in ieder geval wel duidelijk dat hij anti Ferrari gevoelens had na de race en niet in zach wat Hamilton fout deed. Persoonlijk kan ik me hier wel in vinden, maar dat is net zo goed een mening als dat Allard heeft.

Overigens ken ik Allard een beetje en ben ik het volslagen met iedereen eens dat het een vervelende man is. Hij maakt altijd een hoop bombarie en wil wel erg graag laten weten dat hij er is omdat hij het nog al goed getroffen schijnt te hebben met zichzelf. Wat betreft Tom kan ik zeggen dat hij er absoluut niet de man naar is om ja te knikken op wat een ander zegt. Hij heeft zijn mening klaar, maar was het gewoon met Allard eens. Als twee coureurs (ja, ook Allard is coureur) het erover eens zijn dat Hamiltojn niets fout deed en Massa wel, dan moet iedereen toch eens nadenken of ze wellicht niet ergens een punt hebben.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

zeph

Kalf is openlijk McLaren fan, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Los daarvan is hij natuurlijk geen begenadigd race-commentator, zoals blijkt uit domme opmerkingen van het kaliber "Alonso wordt natuurlijk nooit meer wereldkampioen" aan het begin van dit seizoen. Hij is overduidelijk een liefhebber, maar de Vlaamse commentatoren doen het een stuk beter. Ik kijk liever naar Sporza (ook omdat daar de race niet elke tien minuten onderbroken door reclameblokken).


Jasper

#18
Citaat van: waard500 op 12 oktober 2008 - 09:22:35
Als reactie op de tv-uitzending van RTL GP op 12-102008. Allard geeft na de race weer eens pro Mclaren commentaar.

Beste Allard,

Ik als Trulli en Toyota-fan ben jouw commentaar meer dan zat. Ik heb geen voorkeur voor Ferrari of Mclaren..maar jij overduidelijk wel!

Als analyticus dien je de race objectief te kunnen bekijken. Hamilton en Heikki doen alles goed. Massa doet alles fout? Hij kan niet racen? Hou toch op!

Die kerel rijdt in een F1 Ferrari..de natte droom van iedere autosport liefhebber. Hij wint races en doet mee voor het kampioenschap. Hoe kan het zo zijn dat hij niet kan racen? Hij is één van de weinige coureurs die de sport leuk maakt. Hamilton overigens ook. Heikki al helemaal niet.

Ik weet nu al wat je de volgende keer gaat zeggen..ik word er nu al moe van. Lang leve Olav Mol!

Zijn jullie het met mij eens?

Dan hebben jullie blijkbaar het omgekeerde van wat Sporza momenteel heeft. Gert Vermersch beweerde vandaag doodleuk dat hij Alonso nog nooit een smerig manoeuvre heeft zien doen (toen hij de vergelijking maakte met Hamilton). ;D ;D ;D

Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 13:17:19
Citaat van: fawlty op 12 oktober 2008 - 12:45:29
je hoeft ook maar 1 keer naar de sukkels van sporza te luisteren en je weet dat het ferrari fans zijn! by the way als ik mag kiezen tussen in een F1 ferrari rijden of niet , mogen ze hun ferrari houden, dus geen natte droom van iedere autosportliefhebber, eikes
O ja? Ik heb bij Sporza nog nooit partijdigheid gemerkt. Leg me maar eens uit waar.

HAHAHA, ik keek daarstraks naar de samenvatting op de VRT en het was toch wel héél duidelijk hoor. ;D De straf voor Massa was twijfelachtig, Hamilton kon niks goed doen, nog dingen waar een rode kleur doorscheen maar je kunt niet verwachten dat ik alles ga onthouden wat ze zeggen natuurlijk. :)

In de samenvatting hadden ze ook een stuk bijgevoegd van 3 minuten waarin er in de race absoluut NIETS gebeurde, maar waarin Vermersch 3 minuten lang Alonso zat op te hemelen. ^^

scho0634

Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:13:55

Dan hebben jullie blijkbaar het omgekeerde van wat Sporza momenteel heeft. Gert Vermersch beweerde vandaag doodleuk dat hij Alonso nog nooit een smerig manoeuvre heeft zien doen (toen hij de vergelijking maakte met Hamilton). ;D ;D ;D

Die hoorde ik ook (want RTL4 zat in de reclame), maar volgens mij bedoelde hij dat Alonso nog nooit een direct concurrent voor de titel van de baan heeft gerost om kampioen te worden, zoals Massa vandaag. En dat klopt wel.

f1columns.nl

Citaat van: zeph op 12 oktober 2008 - 19:21:37
Kalf is openlijk McLaren fan, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Los daarvan is hij natuurlijk geen begenadigd race-commentator, zoals blijkt uit domme opmerkingen van het kaliber "Alonso wordt natuurlijk nooit meer wereldkampioen" aan het begin van dit seizoen. Hij is overduidelijk een liefhebber, maar de Vlaamse commentatoren doen het een stuk beter. Ik kijk liever naar Sporza (ook omdat daar de race niet elke tien minuten onderbroken door reclameblokken).



Hoe het Vlaamse commentaar is weet ik niet, maar ik ben in ieder geval dolblij dat Allard alleeen maar in de studio zit en niet het commentaar verzorgt vanaf het circuit. Allard is niet zo scherp als Mol in het commentaar geven, Mol ziet veel meer op de baan en doet een beter verslag vind ik. Allard was als pitreporter in vroeger jaren uitstekend, samen met Mol die het overall commentaar gaf, dat was een ijzersterk duo en een prima verslag. Allard is technisch nl wel erg goed, veel beter dan Olav.
Als analist kan ik m wel waarderen, maar dat is misschien om dat hij in mijn straatje praat...  ;D Zolang hij maar niet direct naast me staat met z'n arrogante geschetter. Tenzij je alleen met hem praat, dan is het een aardige en rustige gozer. Zoalng de camera's en pers er maar niet bij zijn...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:13:55
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 13:17:19
Citaat van: fawlty op 12 oktober 2008 - 12:45:29
je hoeft ook maar 1 keer naar de sukkels van sporza te luisteren en je weet dat het ferrari fans zijn! by the way als ik mag kiezen tussen in een F1 ferrari rijden of niet , mogen ze hun ferrari houden, dus geen natte droom van iedere autosportliefhebber, eikes
O ja? Ik heb bij Sporza nog nooit partijdigheid gemerkt. Leg me maar eens uit waar.

HAHAHA, ik keek daarstraks naar de samenvatting op de VRT en het was toch wel héél duidelijk hoor. ;D De straf voor Massa was twijfelachtig, Hamilton kon niks goed doen, nog dingen waar een rode kleur doorscheen maar je kunt niet verwachten dat ik alles ga onthouden wat ze zeggen natuurlijk. :)

In de samenvatting hadden ze ook een stuk bijgevoegd van 3 minuten waarin er in de race absoluut NIETS gebeurde, maar waarin Vermersch 3 minuten lang Alonso zat op te hemelen. ^^
De samenvatting ga ik me niet over uitspreken. In de race dachten ze zoals het volgens mij ook was: Terechte straf voor Lewis, terechte straf voor Massa. That's it. Over het incident met Bourdais weet ik niet meer wat ze gezegd hebben, maar op de gewone beelden was dan ook vrij moeilijk te zien of Bourdais dar uitbrak ofdat hij daar alles eraan deed om Massa niet te raken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:38:51
Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:13:55

Dan hebben jullie blijkbaar het omgekeerde van wat Sporza momenteel heeft. Gert Vermersch beweerde vandaag doodleuk dat hij Alonso nog nooit een smerig manoeuvre heeft zien doen (toen hij de vergelijking maakte met Hamilton). ;D ;D ;D

Die hoorde ik ook (want RTL4 zat in de reclame), maar volgens mij bedoelde hij dat Alonso nog nooit een direct concurrent voor de titel van de baan heeft gerost om kampioen te worden, zoals Massa vandaag. En dat klopt wel.

Hij had net daarvoor nog gezegd dat hij de straf voor Massa zeer twijfelachtig vond. Zijn uitspraak "ik heb Alonso bijvoorbeeld nog nooit iemand in het gras zien duwen", was wel degelijk een steek naar Hamilton.

Ik heb Alonso nog niemand van de baan zien rossen voor zover ik mij kan herinneren (ik onthoud zulke dingen trouwens doorgaans niet), maar de kwalificatie van Hongarije 2007 staat nog altijd op mijn netvlies gebrand en dat zal altijd de dominante herinnering zijn die ik aan Alonso zal hebben. Nee, Alonso heeft nooit smerige dingen gedaan om zijn titelconcurrenten te kl*ten...


@Ferrari 2008: de samenvatting was een aaneenschakeling van stukken uit de race, met commentaar dat ze toen hadden gegeven. En daar hadden ze het wel degelijk over een zeer twijfelachtige straf voor Massa, en een logische straf voor Bourdais.

janke

Wat is er mis mee dat een Kalf zijn voorkeur heeft. En of hij wel of niet objectief is. Hij kan leuk vertellen en je kunt er een goed biertje mee drinken. Ben het ook wel eens niet met hem eens wat hij op de tv zegt. Ik heb de race gezien en heb mijn eigen mening daarover. Hier zitten ook F1 fans die duidelijk laten blijken wie hun favorieten zijn. Dan is het "objectief " zijn wel eens heel ver weg.  ;)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 oktober 2008 - 00:39:48
@Ferrari 2008: de samenvatting was een aaneenschakeling van stukken uit de race, met commentaar dat ze toen hadden gegeven. En daar hadden ze het wel degelijk over een zeer twijfelachtige straf voor Massa, en een logische straf voor Bourdais.
Vergeet niet dat die 2 elkaar ook al eens tegenspreken :) Het kan gerust dat de ene het terecht vond terwijl de andere twijfelde. Over dat van Alonso hadden ze gelijk, hij heeft nog niemand van de baan geduwd, maar zoals je al aangaf, Alonso is zeker en vast ook geen heilige.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Williams

Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:49:05
Citaat van: zeph op 12 oktober 2008 - 19:21:37
Kalf is openlijk McLaren fan, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Los daarvan is hij natuurlijk geen begenadigd race-commentator, zoals blijkt uit domme opmerkingen van het kaliber "Alonso wordt natuurlijk nooit meer wereldkampioen" aan het begin van dit seizoen. Hij is overduidelijk een liefhebber, maar de Vlaamse commentatoren doen het een stuk beter. Ik kijk liever naar Sporza (ook omdat daar de race niet elke tien minuten onderbroken door reclameblokken).



Ik ben toevallig laatst in de studio geweest om daar een race (monza)....allard was er toen ook...ik vond hem heel aardig overkomen...Marcel niet...Die speelt het echt en was echt chagrijnig...Allard is iemand die "echt" is en ook zijn mening geeft. Dat waardeer ik ook!!!

Hoe het Vlaamse commentaar is weet ik niet, maar ik ben in ieder geval dolblij dat Allard alleeen maar in de studio zit en niet het commentaar verzorgt vanaf het circuit. Allard is niet zo scherp als Mol in het commentaar geven, Mol ziet veel meer op de baan en doet een beter verslag vind ik. Allard was als pitreporter in vroeger jaren uitstekend, samen met Mol die het overall commentaar gaf, dat was een ijzersterk duo en een prima verslag. Allard is technisch nl wel erg goed, veel beter dan Olav.
Als analist kan ik m wel waarderen, maar dat is misschien om dat hij in mijn straatje praat...  ;D Zolang hij maar niet direct naast me staat met z'n arrogante geschetter. Tenzij je alleen met hem praat, dan is het een aardige en rustige gozer. Zoalng de camera's en pers er maar niet bij zijn...

Citaat

Ik ben toevallig laatst in de studio geweest om daar een race (monza)....allard was er toen ook...ik vond hem heel aardig overkomen...Marcel niet...Die speelt het echt en was echt chagrijnig...Allard is iemand die "echt" is en ook zijn mening geeft. Dat waardeer ik ook!!!
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

waard500

 maar laat m het seizoen maar afmaken.. k hoop dan wel dat Massa kampioen wordt en dat hij daar commentaar op moet geven.. wat zal ie dan zuur kijken...
[/quote]

Haha idd! Ik ben zwaar benieuwd!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

waard500

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 18:38:33
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 18:28:56
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 10:18:38
Citaat van: waard500 op 12 oktober 2008 - 10:16:41
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 09:56:09
Ik luister normaal ook niet zo, dus ik weet niet of hij pro-mclaren is. Maar vadaag had hij puur gelijk. Trouwens, in een wereld waar iedereen voor Ferrari hoort te zijn is het wel eens fijn als iemand voor een ander team is... :)

Je hoeft maar 1 keer naar hem te kijken/luisteren en je weet dat hij pro Mclaren fan is. En ik ben het zeker niet met hem eens. Daarnaast komt het feit dat hij "objectief" dient te zijn als analyticus.
Dat noemen ze vooroordelen ;) :P
hahah
Maar ja ik weet niet, zijn zoveel presentators geweest volgens mij die een lichte of duidelijke voorkeur hadden.
Volgens mij is dat gewoon een feit hoor.. als ik het me goed herinner heeft ie het zelfs dit jaar een keer gezegd... volgens mij Australië.. iets van Ferrari's naast de baan, McLaren op het podium, een topdag voor mij... zoiets iig...
Oh dat zou best kunnen, maar iemand die er nooit over gehoort heeft en na 1 opmerking of hem 1 keer gezien/gehoort te hebben al een mening klaar heeft, heeft vooroordelen ;)

IK kijk F1 zolang ik uit de luiers ben...dus ik heb hem wel vaker dan 1 keer gezien of gehoord. Ik bedoel dat je hem bij wijze van spreken maar 1 keer hoeft te zien om te weten dat hij pro Mclaren is en anti Ferrari.

Iedereen die gisteren heeft gekeken snapt toch wel dat hij voor Mclaren is? En dat hij al helemaal niet voor Massa is! Overduidelijk!

En analytici dienen zeker wel objectief te zijn...Olav Mol is toch ook redelijk objectief? Bij voetbalwedstrijden zijn ze toch ook redelijk objectief? Als tv-zender wil je toch een breed publiek aanspreken ipv een deel van je doelgroep te irriteren?

En laat het duidelijk zijn: Ik heb geen voorkeur voor ferrari of Mclaren :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Jan Dijkstra

#28
Ik heb onderstaande in een e-mail naar RTL Nederland gestuurd..

Weetniet of het helpt, maar moest me toch van het hart.. >:( >:(

Geachte heer, mevrouw

Na het hele seizoen te hebben gekeken naar de formule 1 uitzendingen van rtlgp wil ik toch wat kwijt.

De analisten die bij Marcel Meijer aan tafel zitten zijn in mijn ogen totaal niet objectief te noemen. Met name heb ik het hier over Dhr. Kalff. Als ik, en waarschijnlijk veel anderen, naar de uitzending zit te kijken, komt het elke keer weer voor dat hij zijn persoonlijke voorkeur niet onder stoelen of banken duwt. Ik begrijp dat hij betaald wordt om zijn mening over een race te vertellen, maar op deze manier schopt hij veel mensen elke keer weer tegen het zere been.

Ik heb met opzet een tijdje gewacht met dit mailtje in de hoop dat het zou veranderen, maar na het commentaar van zondag, was voor mij de maat vol. Ik ben nu op het punt belandt dat ik de voorbeschouwingen niet meer zie, maar alleen de race zelf met het zeer proffesionele commentaar van Olav Mol, die ik overigens geweldig vind.

Ik hoop dat hier wat mee gedaan kan worden, ik heb het in elk geval kenbaar gemaakt.

Vriendelijke Groeten,


Dit was overigens na de race van Singapore..
F1 is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get.

Wizard

Massa-bashers zijn het.  :D

Ik kijk niet naar RTL GP, tussen de reclames door zie je een stukje race. ;)