Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Draco

#1
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
29 juni 2005 - 12:36:41
Feit blijft dat het al een tijdje publiek geheim was wat hij hier nu in de fax stelt.

Net zoals heel het BAR-debacle niet geheel uit de lucht kwam vallen.
#2
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
29 juni 2005 - 12:31:04
De FIA heeft eindelijk haar vermoedens omtrent Michelin openbaar gemaakt.

Wat velen onder ons al een tijdje wisten...
#3
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
21 juni 2005 - 12:17:35
Ach, ik denk dat het hier gewoon gaat om enkele fans die niet beter weten en hardnekkig blijven volharden in de boosheid.

Het is toch gewoon duidelijk dat de FIA en Ferrari vrijuit gaan.

Om nog maar eens een andere bron aan te halen: Frank Williams zegt dat Ferrari geen enkele blaam treft.

Ook de FIA is hier volledig zuiver. Je kan blijven doorlullen over die chicane maar iedereen weet gewoon dat zoiets niets maar dan ook niets zou opgelost hebben (en allerminst de veiligheid bevorderd hebben).

Het treft mij om te zien dat Michelin ook nu nog zijn arrogantie blijft bewaren en een deel van het debacle op de FIA afschuift.

Voor sommige mensen hier is dat blijkbaar een hapklare brok.

En nog iets: dit heeft verdomme niets met teamvoorkeur te maken, hé. Ook het team van mijn voorkeur heeft zondag niet gereden. Stop er toch mee om dit te zien als een teamzaak. Michelin is bandenleverancier, niets meer of minder. Nu hun hele onzin gaan overnemen, is een beetje zielig. Het is duidelijk dat ze nu de piste volgen van de veiligheid. "Michelin, veiligheid voor alles". Ik zie zo al voor mij waarover hun volgende reclamecampagne zal gaan...
#4
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
20 juni 2005 - 16:21:46
Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 15:29:36

De eerste persoon die nu nog denkt dat hij de discussie kan oplossen door te zeggen dat Michelin de schuld treft, kom ik persoonlijk een van Jaspers schoenen voederen.


Dit is een leuke...

Grappig! Je bent je  :D wel vergeten te plaatsen.

Mensen zouden nog kunnen denken dat je het meent, grapjas.
#5
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
20 juni 2005 - 14:36:05
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 13:46:49

Dit probleem is niet al een half jaar bekend. Michelin was erg competitief en als je kijkt naar McLaren, die hadden nooit een probleem met een band. En neen, die nurburgring flat spot was niet veroorzaakt door de band maar door een dom maneuver van een rijder.
Ze hebben de (nieuwe) asfalt laag onderschat, de kracht op de flanken van de band verkeerd berekend...en ja, het is ongelooflijk onvoorstelbaar dat dat kon gebeuren.

Als je nu echt denkt dat Michelin een risico wilde nemen, dan hadden ze als 'back up band' (wat trouwens niet bestaat maar iedereen hoort het nu graag omdat de man in Brussel dit verzonnen heeft) een klassieke geteste band meegebracht.
Michelin dacht op de goede weg te zitten en ze hebben zich schandelijk vergist.
Het is niet goed voor hun imago, laat dat duidelijk zijn, en deze blamage dragen ze de rest van hun leven mee.

Ze hadden het reglement helemaal niet moeten aanpassen. Lees even mijn gedacht op www.eze.be en je zal zien dat zelfs ik uit mijn luie stoel met een oplossing aankwam. Een waardige oplossing, daar ben ik zeker van, en een oplossing waardoor de Bridgestone runners een giga voordeel hadden gehad.
Maar neen, max wilde niet, hij wilde die boerkes van de GPWC eens een lesje leren, net zoals hij BAR al een lesje heeft willen leren.
Het ego max is te groot geworden.

Trouwens, Barcelona 94 is het circuit aangepast met een chicane. Waarom kon dat dan nu niet, mits een waardige straf voor de veroorzakers.

Dan hadden we een race gezien met twintig autos en geen domme vertoning die enkel aandacht kreeg om het commentaar...een talkshow maar geen race.

En weet je, Schumacher was mega gisteren, Barichello was mega gisteren. Knap dat ze niet uitbundig stonden te vieren.
En schnaider, dat die maar gauw gauw weer zijn boeltje verkoopt, met winst, want daar zit hij voor in F1. Niet voor de sport. En dat is bijzonder jammer. Want ware er niet het midland team, er was een chicane geweest...het duurde nog geen uur om die aan te leggen, en met enkel Ferraris op de grid, het ware er gekomen.
Bernie had er voor gezorgd maar ook Bernie heeft het ego van max onderschat. Zou hij nu beseffen dat die man de F1 aan het kapot maken is?


Ik blijf zo'n chicane allesbehalve een goede oplossing vinden. Voor hetzelfde geld had je evengoed in bocht 13 een permanente gele vlag situatie kunnen inlassen. Het blijft me allemaal te kunstmatig en te zeer paniekvoetbal zoals in Barcelona '94. Problemen met de banden worden daarmee mijns inziens niet volledig opgelost. Ik ben nog altijd van mening dat Michelin het enkel aanhaalde om de meubelen nog enigszins te redden.

Natuurlijk heb je wel ergens een punt. De fans zijn genadeloos in de steek gelaten en er had een oplossing MOETEN komen. De F1-bonzen hadden uit hun cocon moeten stappen en tot een vergelijk komen.

Alleen, soms moet je je er bij neerleggen dat de zaken niet gaan zoals je gewild had. Sommige dingen zijn niet uit de weg te gaan. Het debacle van gisteren hoort voor mij in die categorie thuis. Men heeft nu eenmaal twee partijen die hierin lijnrecht tegenover staan. Je weet gewoon dat je in een patstelling zit. Langs de ene kant het ego van Max en langs de andere kant de ongelofelijke arrogantie van Michelin die meent te kunnen bepalen hoe het circuit er voor hen hoort uit zien om te kunnen rijden. Het spijt me, maar in zo'n discussie kies ik automatisch voor diegenen die geen fouten hebben gemaakt.

B.T.W.: Voor mij hoort Stoddart in dezelfde categorie thuis als Schnaider, hoor. Hij beweert nu dat hij gisteren reed omdat Jordan reed. Komaan zeg!! Hoe hypocriet kan je zijn.
#6
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
20 juni 2005 - 13:31:46
Maar Luc, wat had er dan moeten gebeuren?

Kunstmatig een race in elkaar flansen waarvan de uitslag allesbehalve vast zou liggen? Ik kan me niet inbeelden dat dit goed is voor de sport. Het enige voordeel dat zoiets zou hebben, is dat het gebakkelei achteraf gebeurt en niet voor de ogen van 130 000 F1-fans.

Het is juist dat het gisteren een absurde vertoning was en iedereen die het tegendeel beweert, kent niets van Formule 1.

Ik zie echter niet goed in wat er wel had moeten gebeuren. Nu is de GP gevolgd naar de letter van het reglement. Als je hieraan iets zou veranderen dan is het einde echt zoek. Ik neem niet graag het woord precedent in de mond maar deze keer is het echt wel op zijn plaats.

Het is natuurlijk onbegrijpelijk dat men geen akkoord vindt en de fans gewoon laat stikken, maar het was onvermijdelijk. Vanaf het moment dat Michelin zo grof in de fout ging door met verkeerde banden aan te komen (ik weiger het woord blunder in de mond te nemen, want de problemen waren reeds een volledig jaar duidelijk), was de GP gecompromitteerd.

Snel, snel een halfgare oplossing zoeken, lijkt me niet de beste oplossing.
#7
Formule 1 forum / Re: GP van U.S.
20 juni 2005 - 12:32:45
Ik had nu toch gedacht dat de zaken vrij simpel leken, maar nee, nog altijd blijken sommigen er niet in te slagen een goede analyse te geven van het "spektakel" dit weekend.

Je kan wel zeggen dat de FIA deels verantwoordelijk is voor wat er dit weekend is gebeurd, maar dat is nu eenmaal een wankele positie. Oké, de bandenregel voor 1 race is misschien wel niet het beste dat ze hebben ingevoerd, maar de regel is er nu eenmaal en de teams waren ermee akkoord.

Het fiasco van gisteren kent slechts 1 schuldige: Michelin.

Iemand die de Formule 1 – wereld kent, weet dat er binnenskamers al langer vragen worden gesteld bij de handelswijze van Michelin. Bridgestone heeft zonder twijfel de veiligste band ontwikkeld. Michelin nam meer risico's en we hebben de gevolgen daarvan al enkele malen kunnen bewonderen dit seizoen. De algemene teneur binnen de paddock is er nu één van "they pushed the envelop simply too far." En zo is het ook. Het gebrek aan een betrouwbare tweede bandensoort dit weekend is onvergeeflijk.

Het hele seizoen krijgen de Michelin-banden alle lof (hoewel er toch wel al wat incidenten waren). Bridgestone was minder competitief en de oplossing was vrij eenvoudig: meer toewerken naar het model van Michelin (en hierbij ook de banden minder veilig maken). Ze kozen hiervoor niet en zochten naar andere oplossingen. Vandaar dat ze ook zoveel problemen kenden om op niveau te komen.

Wat al langer in de lucht hing, is dit weekend uitgekomen. Hoewel ze ook vorig jaar in Indianapolis problemen met de banden kenden, bleef Michelin vasthouden aan het gekende stramien. De resultaten hebben we gisteren allemaal gezien.

Ik vind het ietwat flauw van hen om nu te beweren dat ze de veiligheid van hun rijders zo hoog in het vaandel houden. Ze produceren al een hele tijd banden die niet zonder risico's zijn. Zichzelf nu profileren als zijnde de veiligheidsleverancier bij uitstek, wordt overal wat grijnzend onthaald.

De optie om met andere banden te rijden, is een lachertje van formaat. Absoluut tegen de regels en bovendien totaal geen garantie op veiligheid (hoewel Michelin zichzelf dus beschouwd als zijnde.... ja, inderdaad... geen behoefte om het nogmaals te zeggen).

Het hele verhaal van de ingevoerde chicane is zeker absurd. Iedereen weet gewoon dat zoiets niets uithaalt. Het is zoals Schumacher in de persconferentie ook al suggereerde: het probleem wordt hierdoor niet opgelost. Barrichello trok de veiligheid van zo'n chicane in twijfel (nochtans... Was Michelin niet de leverancier die zo bekommerd was om de veiligheid? Tiens, tiens...).

Conclusie: de FIA heeft 100 % gelijk en de reactie van good old Charlie was weer heerlijk.

Sommige leukerds hier blijken de schuld bij de FIA en zelfs, godbetert, bij Ferrari te leggen. Wat gisteren is gebeurd, was de enige juiste oplossing. De Michelin-teams konden gewoon niets anders dan hun rijders binnenroepen. Ze hadden simpelweg geen keuze. Het zou ongeoorloofd geweest zijn dat er door een flagrante fout van Michelin ongelukken zouden gebeuren. De Bridgestone-teams dienden op hun beurt te rijden. Het fijne toneelstuk van Paultje S. daar gelaten. We weten allemaal dat deze zakenman (met de nadruk op zakenman en zonder het woord teambaas in de mond te nemen) er de laatste jaren een kruistocht tegen de FIA heeft opzitten die zelfs Godfried van Bouillon jaloers maakt. Zijn thumbs down en verwijten naar de FIA en rechtstreekse concurrent (hé, hoe toevallig!!) Jordan moeten met een fikse korrel zout genomen worden.

Het schouwspel gisteren was droef, maar helaas de enige juiste manier om de GP te rijden. Niemand heeft iets gestolen gisteren en laat je niet van de wijs brengen door die zeer amicale en gezamenlijke persboodschap van de Michelin-teams. Velen binnen deze teams zijn allerminst opgezet met wat Michelin heeft gedaan.
#8
Formule 1 forum / Re: Strijd
02 juni 2005 - 16:05:10
CitaatIk vrees dat je hier toch boven mijn petje praat, u mag uw sneer gerust verduidelijken hoor.

Ik neem aan dat je je sprankelende tekst van hieronder al bent vergeten. Gelukkig maar, net zoals de meesten van ons.

CitaatIdd dat was het probleem deze race, het ging allemaal te makkelijk voor Kimi, geen druk, alles onder controle,... en het is bekend dat in de f1 dan het meeste concentratie verlies voorkomt. Zeker op een vrij 'gewoon' parcours als Nürnbergring. Zet rond de Nürnbergring barriëres op een halve meter van het circuit en hij maakt die éne fout nooit. Kijk maar naar Monaco.

En dan over het volgende.


CitaatGeen andere bezigheden, privé problemen, geen echte contactkringen waarin je je hoogprofessionele kennis en passie voor de sport kan delen? ? ?Dus zoek je zelf daar miss wat praatpalen (lngs de snelwegen staan er bovendien ook nog een paar) en stop alsjeblief met die zielige vraag om aandacht en erkenning naar je fantastische F1-beleving.

Dit vind ik een zeer grappige opmerking van iemand die zoveel post als jij. Ik praat inderdaad met vrienden over de Formule 1 in het echte leven en heb geen nood om daarvoor op het net een uitlating te zoeken. Dit wil niet zeggen dat ik je daarvoor aanval. Ik vind het wel grappig dat je jezelf hier blijkbaar met mij verwart. De vijandigheid waarop je reageert laat duidelijk zien dat er iemand nogal in de knoop ligt met zichzelf.

Ik ga hier stoppen want ik vind het verbazingwekkend hoe snel jij iemand anders meesleurt in je kinderlijke heen en weer getak.

Ik zou zeggen, Roel, wees niet meer zo boos op jezelf en gebruik je tijd liever om je wat degelijker te informeren.
#9
Formule 1 forum / Re: Strijd
02 juni 2005 - 10:22:45
Het feit dat de post weeral verkeerd is opgevat, bevestigt enkel mijn eerdere vermoedens.

Ik zal het nu iets duidelijker verwoorden: het feit dat jullie allemaal lekkere vriendjes zijn van elkaar in deze "echte" wereld, kan me eerlijk gezegd aan mijn **** roesten.

Daar gaat het niet om. Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb niets vermeld over de verwijten die jullie naar elkaar maken en dat kan me ook absoluut niet schelen.

Waar ik me aan stoor, is de simplificatie van de Formule 1. Het is hier of zwart of wit. Het is zoals iemand hierboven zei: je zit ofwel in dit kamp ofwel in dat kamp.

Ik heb kritiek op de twee dus ik word automatisch in het Alonso-kamp ingedeeld.

Mooie deductie.

Vroeger was het voortdurend afmaken van "arrogante Schumacher" aan de orde. Nu presteert hij minder en plots zoekt men een andere zondebok. Die gaat men vervolgens ook arrogant noemen. Men haalt daarvoor argumenten aan die absoluut niets met zijn prestaties te maken hebben. De kerel wordt afgemaakt over zijn gestalte, zijn wenkbrauwen en wat weet ik nog allemaal meer. Het heeft in ieder geval niets met F1 te maken.

De enige conclusie die ik hieruit kan trekken, is dat men echt geen flauw benul heeft waar het eigenlijk om draait.

P.S. En nee, Roel, ik kan iemand die het heeft over de GP van Europa op de Nürnbergring (geen typfout!!!!) bezwaarlijk ernstig nemen.
#10
Formule 1 forum / Strijd
01 juni 2005 - 14:18:15
Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog gepost heb, maar nu kon ik het echt niet laten.

Wat hier de laatste tijd allemaal is geschreven, is echt wel te gek voor woorden. De aanleiding van dit alles: het uitvallen van Raikkonen zondag in de laatste ronde.

De hoeveelheid "bullocks" die ik sindsdien op dit forum (en andere fora) gelezen heb, is te belachelijk voor woorden.

Hoeveel fouten heeft Kimi nu precies gemaakt zondag? Was het er slechts 1 en is al de rest ervan een gevolg? Enzoverder, enz..

Waarom was die Alonso toch zo uitgelaten op dat podium (van een race die hij won)?

Waarom steekt hij toch altijd die vingers in de lucht?

Waarom was hij blij?

Had hij Kimi wel kunnen bijhalen?

Enzovoort, enzoverder.

Hele pagina's met de flauwste, meeste kinderachtige reacties die ik al ooit na een GP heb aanschouwd.

De vorige jaren gingen de discussies (met de bijhorende onterechte persoonlijke verwijten) steeds tussen de McLaren en Ferrari-fans.

Nu is er een derde team in het spel en vervolgens worden alle pijlen naar dat team en die piloot gericht. (Fisichella is immers een goeie want die speelt toch geen rol in het kampioenschap). Nee, nu is het tijd om het Alonso-"bashen" te beginnen. Iets wat ik de laatste jaren nooit gezien heb.

Ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat men enkel die personen verwijt die een bedreiging vormen voor de eigen favoriete rijder of team.

Vroeger ging men in het zogenaamde Mclaren-kamp steeds Schumacher te lijf, en vice versa.

Wat lees ik nu? Men vindt Schumacher (nu hij niet meer competitief is) plots een pak sympathieker.

Het is nu die dekselse Alonso met zijn opgehouden vingertjes en zijn overdreven reactie na de race die arrogant is.

De meest dwaze reactie die ik hier las, was van een Ferrari-fan die vond dat het Ferrari-kamp en het Mclaren-kamp zich bijeen moesten scharen tegen Renault en Alonso.

Reacties van puberale "fans" (getuige de gebrekkige schrijfstijl en dito kennis van de sport).

Want mensen, ik moet jullie toch echt wel zwaar teleurstellen: In de Formule 1 zijn er GEEN kampen, geen oppositie die elkaar haat en niets anders doet dan persoonlijke aanvallen spuien.

De Formule 1 – wereld is een wereldje van "ons kent ons". Er zijn maar tien teams en de relaties tussen die verschillende teams is allerminst hatelijk, vijandig of zelfs maar tegengesteld. (zeker niet als je de "flow" van personeel in het achterhoofd houdt). Er kunnen wel wrijvingen ontstaan, maar nog nooit is zoiets geëindigd in discussies die hier bijna elke GP te lezen zijn.

Net zoals dat bij de teams het geval is, is dat ook bij de rijders. Jullie zitten hier te vitten over een Alonso die lacht met de zogenaamde pech van Raikkonen, een Montoya die niets moet weten van Schumacher, enzovoort.

Helaas moet ik jullie wakkerschudden uit jullie zelf opgehouden waanvoorstelling van de F1. In werkelijkheid gaat het enkel om competitie, competitie in een sport dan nog wel.

Hier wordt gediscussieerd alsof het een lieve lust. Kampen worden gevormd die gebouwd zijn op onbestaande pijlers. Het is allemaal een beetje treurig om lezen.
De fans van Formule 1 blonken jarenlang uit door het amicale sfeertje. Het verwondert mij dan ook zeer dat hier de laatste jaren duidelijk verandering  in aan het komen is.

Er wordt tegenwoordig op de man gespeeld dat het niet mooi meer is. Treurig, en ik vind het enkel getuigen van een ernstig gebrek aan kennis over de echte Formule 1 – wereld.
#11
Formule 1 forum / Seizoen 2005
19 januari 2005 - 09:01:06
Kortom, weer veel onduidelijkheid als ik het goed begrijp.

Nu is het dus nog altijd niet bekend of er kwalifs komen op de VRT (zes weken voor de start van het seizoen)?

Ook de weekend-verdeling blijft maar aanmodderen. Ik denk dat het voor vele fans die kaartjes willen bestellen wel interessant is om te weten wat ze nu eigenlijk te zien gaan krijgen.

En die TV-beelden, daar had ik inderdaad voor gevreesd.
Had Ecclestone nochtans twee jaar geleden niet gezegd dat er grote veranderingen stonden aan  te komen voor 2005.
Dat is dus echt iets wat ik niet versta. Alles wat ook maar van ver met de F1 te maken heeft, wordt strikt in de gaten gehouden en krijgt restricties opgelegd.

De Tv-beelden echter, het uitzicht van de sport zeg maar, worden zomaar aan derden overgelaten. Dat ze de middelen niet hebben om zelf met camera's rond het circuit te staan tot daar aan toe (de F1 is immers 's werelds armste sport, mijnheer), maar dat ze dan zelf geen regisseur aanstellen, dat gaat er bij mij niet in.

Een race kan soms volledig verprutst worden door slechte regie (en we kennen allemaal de GP's waarvoor we dus zullen moeten oppassen).

En ondertussen maar zeuren dat de sport te saai is.
#12
Formule 1 forum / Seizoen 2005
18 januari 2005 - 09:20:06
Na die 2,5 maanden non-F1, ben ik er eventjes uit qua nieuws moet ik zeggen.

Even recapituleren

VRT heeft de rechten voor de GP's maar niet voor de Kwalifs. Klopt? Dus geen Nederlandstalige kwalificaties...

RTBF zou dit normaal gezien wel hebben, neem ik aan...

Is de weekend-indeling nu eigenlijk veranderd, of is dat weer veel geblaat van de zogenaamde vernieuwers om uiteindelijk alles toch weer bij het oude te laten?

De nieuwe regels zijn daarenboven ook weeral omhuld in een mistgordijn. Alleen die hele motorenkwestie is het enige wat me spontaan te binnen schiet.

En hoe zit het nu met die befaamde TV-beelden. Ging de FOCA nu instaan voor de televisie-beelden zoals ze twee jaar geleden hadden aangekondigd of blijft het nog altijd in handen van de nationale zenders?

Misschien zou het handig zijn om eens een overzicht te geven van alles wat (daadwerkelijk) veranderd is tijdens de winter.
#13
Citaat van: DoefieF1

Constant van coureurs veranderen is ook niet goed hoor...

Ik vind het toch niet zo slecht gezien voor die kleinere teams. Als je ziet welke rijders er soms in de F1 zitten enkel door het grote geld.

Stel dat ze zo'n betalende rijder voor een half seizoen contracteren. Dan kunnen ze voor de andere helft een talent uitproberen.

Het is natuurlijk ook weer slim gezien vanuit financieel oogpunt want ze zullen de betalende rijder noooooooit het halve tarief aanrekenen van nu, dat weet je zo.

Bovendien denk ik dat een echt talentvolle rijder zich wel kan bewijzen na 9 races.

Het zou nu ook minder mogelijk zijn om zo'n gast al aan de deur te zetten na 4 races.

Die kerels rijden toch niet mee voor het kampioenschap. Nee, ik vind het niet zo slecht. Het valt natuurlijk af te wachten hoe zoiets in de praktijk zal gaan.

Ik zie de kleinere teams dit systeem in de toekomst wel meer hanteren...
#14
Formule 1 forum / Red Bull en de toekomst van de F1
04 januari 2005 - 17:34:32
Wat Red Bull nu doet met hun rijders, zie ik eerlijk gezegd de komende jaren nog meer toegepast zien... gewoon verschillende rijders aanwerven voor een beperkt aantal zitjes.

Het gebeurde in het verleden wel al bij kleinere teams maar het is volgens mij de eerste keer dat het van bij het begin van het seizoen vaststaat dat een rijder geen volledig seizoen zal rijden.

Eigenlijk is het geen slecht idee om op die manier jongere rijders ook daadwerkelijk race-ervaring te geven.
#15
Formule 1 forum / Albers naar Minardi ?
24 december 2004 - 09:31:53
Ondanks al die websites worden er toch nog veel magazines verkocht, vind ik. Misschien wordt het wel tijd dat ze een Vlaamsere versie maken van Formule 1. Ik geloof dat de laatste coverstory weer iets is in de trent van De Hollanders komen (mooi, zeer mooi). De enige Vlaamse (losse) journalist die ze hebben is Jo 'check & double-check' Bossuyt van Het Laatste Nieuws begot.