GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Tim C op 25 juni 2005 - 12:18:52
Goed, blijft er nog het feit dat ze geen reserve banden meehadden...
Ze hadden 2 types banden, een zachtere en een hardere, en allebei konden ze de race niet uitrijden, tot verrassing van Michelin zelf. Je kan moeilijk als tweede type band een aantal stenen blokken meenemen. Maar soit, we zien wel wat er van komt. Als de teams niet gestraft worden, ben ik al content.

dj Peter

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 juni 2005 - 12:23:26
En dat ze een hoop heisa voor niets hebben gemaakt, de zondebok op een laffe manier proberen door te spelen richting Mosley en Todt... ::)
Zeg dat wel... en nu dat blijkt dat Ferrari een speciale metalen doos gebruikt om band én velg op te wamen gaan andere teams alweer direct in de aanval.Volgens Charly Whiting doen ze echter niks illegaal.

Jasper

ALS de reglementen spreken over dekens, wat ik dus niet weet want ik heb de reglementen nog niet gelezen, dan is het toch illegaal zou ik denken, ook al "werkt het op dezelfde manier" zoals Whiting zegt. Deze kwestie heeft niets te maken met de bandenproblemen van Michelin dus ik zie niet in waarom de teams heirover niet zouden mogen klagen.

Luc

#678
Ter info uit het F1 sporting regulations op de FIA site

Reglement 75f:

"f) The only permitted type of tyre heating devices are blankets which use resistive heating elements."

Whiting zegt dat de Ferrari doosjes zoals dekens zijn ;)
Rare jongens, die FIA-ers. ;)

Want zoals je zelf al zegt, de doos warmt ook de velg op en daardoor zal de band langer opgewarmd blijven.
Er is dus niet enkel een verschil in 'dom' uitzicht maar ook in resultaat en werking.(Al gebruiken beide systemen dezelfde 'resistive heating elements')
Hoe Whiting hierin geen verschil ziet, joost of wie dan ook mag het weten, ik zie een duidelijk verschil, maar dat zal wel weer aan mijn kleurvoorkeur liggen ;)

mijn gedacht op www.eze.be

enzoferrari

het zijn nog altijd de dekens die de warmte produceren om de band warm te houden, maar door de kist errond blijft de warmte samen en warmen ook de velgen mee op.

Luc

Enzo, je moet wel eerlijk blijven hé, die dozen hebben zijn niet gewoon omhulsels maar bevatten de elektroweerstanden die banden en velgen opwarmen.

Het is dus een totaal ander concept, een totaal andere werking met een totaal ander resultaat dat aanleiding geeft tot weer een nieuwe investering en een verhoging van de reiskosten vermits die dozen een pak volume innemen bij het transport....

mijn gedacht op www.eze.be

Ferrari 2010

Citaat van: Luc op 27 juni 2005 - 11:50:46
Enzo, je moet wel eerlijk blijven hé, die dozen hebben zijn niet gewoon omhulsels maar bevatten de elektroweerstanden die banden en velgen opwarmen.

Het is dus een totaal ander concept, een totaal andere werking met een totaal ander resultaat dat aanleiding geeft tot weer een nieuwe investering en een verhoging van de reiskosten vermits die dozen een pak volume innemen bij het transport....


Meer volume bij het transport? Oké, dat kan zo zijn, maar er zal wel plek zijn in de vrachtwagens waarmee ze altijd al alles vervoeren hoor. Ik denk niet dat ze speciaal een nieuwe vrachtwagen gaan aanschaffen om met hun bandenwarmers rond te rijden  ;D ;D ;D ;)

Trouwens Luc, dat is maar wat Enzo dacht hé ;) Hij wist misschien niet dat het 1 geheel is geworden. Ik denk dat hij vermoed dat het gewoon de bandenwarmers zijn waar ze dan een bak overhangen  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

Al eens gedacht aan het vervoer naar Australie, Malaysia, Bahrain, Montreal, Indy, Suzuka, Shanghai....met het vliegtuig, het is vooral daar dat ik aan dacht...en die dekens, dat was één kwart container per team, wat denk je dat nodig is per team aan dozen???

Het gaat hem trouwens niet over het fenomeen 'doos' maar over het feit dat de FIA hier een duidelijke interpretatie had kunnen geven; een intepretatie die het gewoon bij het oude liet blijven. Dat ze verkozen dat niet te doen en de teams dus op kosten te jagen met een produkt dat op alle vlakken anders is dan het oude, dat is hoogst merkwaardig te noemen in een tijd waar max maar aan één ding denkt..aan kosten en.....zichzelf?
mijn gedacht op www.eze.be

Ferrari 2010

Citaat van: Luc op 27 juni 2005 - 12:21:14
Al eens gedacht aan het vervoer naar Australie, Malaysia, Bahrain, Montreal, Indy, Suzuka, Shanghai....met het vliegtuig, het is vooral daar dat ik aan dacht...en die dekens, dat was één kwart container per team, wat denk je dat nodig is per team aan dozen???

Het gaat hem trouwens niet over het fenomeen 'doos' maar over het feit dat de FIA hier een duidelijke interpretatie had kunnen geven; een intepretatie die het gewoon bij het oude liet blijven. Dat ze verkozen dat niet te doen en de teams dus op kosten te jagen met een produkt dat op alle vlakken anders is dan het oude, dat is hoogst merkwaardig te noemen in een tijd waar max maar aan één ding denkt..aan kosten en.....zichzelf?
Oei, ik had niet gedacht dat dat zoveel zou innemen. Ik dacht: 4 warmers per wagen, 4 op reserve. Das 12 warmers nam bij mijn inziens hooguit 1m³ in. 12 van die tonnekes, een halve container dacht ik. (en dan een kleine container hé)
Maar ze nemen precies meer plaats in beslag dan ik dacht. Immers dacht ik dat ze dat wel ergens kwijt zouden kunnen rond de wagen, maar dat was geredeneerd als een ezel zonder kop want dan kan de wagen beschadigd geraken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

En de wagen wordt meestal toch niet in zijn geheel vervoerd geloof ik, die ligt volgens mij helemaal in stukken in de vrachtwagens.

Luc

Ik ga het eens navragen maar ze hebben volgens mij zo tussen de 30 en de 50 bandenwarmers bij per team. Van die dozen, ik weet het niet, maar dat zal wat minder zijn.

En wat het vervoer van de auto's betreft, drie chassis' zo goed als raceklaar, met reisbanden onder. (Dit zijn oude banden die niet voor een race gebruikt worden.) En daarboven op nog een chassis in onderdelen.

McLaren heeft drie trucks, en die steken helemaal vol, tot onder de chassis' aan toe. Daarbij komt nog de Ilmor truck.

Het is jammer dat ik de foto's niet meer heb, daarop kon je heel goed zien hoe de spullen geladen werden.

Misschien heeft Bjorn nog wat foto's?

BBBBBBJJJJJJJOOOOOOOOOOOOORRRRNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mijn gedacht op www.eze.be

Ferrari 2010

Citaat van: Luc op 27 juni 2005 - 13:02:46
Ik ga het eens navragen maar ze hebben volgens mij zo tussen de 30 en de 50 bandenwarmers bij per team. Van die dozen, ik weet het niet, maar dat zal wat minder zijn.

En wat het vervoer van de auto's betreft, drie chassis' zo goed als raceklaar, met reisbanden onder. (Dit zijn oude banden die niet voor een race gebruikt worden.) En daarboven op nog een chassis in onderdelen.

McLaren heeft drie trucks, en die steken helemaal vol, tot onder de chassis' aan toe. Daarbij komt nog de Ilmor truck.

Het is jammer dat ik de foto's niet meer heb, daarop kon je heel goed zien hoe de spullen geladen werden.

Misschien heeft Bjorn nog wat foto's?

BBBBBBJJJJJJJOOOOOOOOOOOOORRRRNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jah, 30 tot 50 is wel een pak meer dan ik in gedachten had. Dat ze (reis) banden aan de wagens hingen vond ik vanzelfsprekend, kwestie van gemakkelijk in en uitladen en te zorgen dat er niks kon beschadigd worden daarbij.
Kwist niet dat ze hun trucks zo hard volstampten. ja BBBBJJJJOOOORRRNNNN, hier met die foto's!!!! ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Michelin heeft beslist om "de kosten te dekken die de toeschouwers die op zondag 19 juni aanwezig waren op het circuit opliepen."
Een goed bericht voor degenen die aanwezig waren. Maar dan nog, hoe gaan zij hun kosten aantonen? Ik denk niet dat iedereen zen vliegticket en hotelrekening nog heeft. Hoewel dit wel valt te bewijzen. Maar de zitjes, zijn die op naam? Want hoeveel man heeft zen ticket al lang wegggegooid?  :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Draco

De FIA heeft eindelijk haar vermoedens omtrent Michelin openbaar gemaakt.

Wat velen onder ons al een tijdje wisten...

Luc

Ik denk niet dat we max als onpartijdig moeten beschouwen in deze sport.
Laat staan van op de hoogte van de technologie in gebruik.

En een fax als deze getuigt des te meer dat de man onvoorstelbaar rancuneus is.

Er waren percentsgewijs, tot voor Indy, meer tyre failures of DNF's  bij Bridgestone dan bij Michelin maar daar hoor je max niet over.

mijn gedacht op www.eze.be