Sebastien Bourdais

Gestart door meatball, 02 januari 2008 - 21:46:41

« vorige - volgende »

Is Bourdais beter dan Vettel

Ja hij gaat als Champcar kampioen veel beter zijn dan Vettel
1 (5.3%)
Ongeveer even goed
7 (36.8%)
Hij wordt de volgend Champcar racer die flopt in de f1
11 (57.9%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 22 januari 2008 - 21:46:41

Wizard

Citaat van: Jasper op 25 september 2008 - 00:30:56
Vettel heeft een race gewonnen is meteen de beste rijder van het pak. ;D

Ook ik ga niet mee in die hype. Dat Vettel een grote kan worden, okeey, kan ik inkomen. Maar hij is er nog lang niet. Vettel heeft nog genoeg te bewijzen om de titel toekomstig kampioen opgespeld te krijgen. Zo was men jaren geleden ook razend enthousiast over Webber, Button, Fisichella en nog verder terug, Jean Alesi, die werd bestempeld als de nieuwe Prost. En wat is van al deze toekomstige WK terecht gekomen?? Nou, de 4 man (toekomstige kampioenen volgens de media en forummers) die ik noem sprokkelen samen, 0 titel bij elkaar en welgeteld 5 overwinningen in pakweg 600(?) races.

Doefie

Citaat van: Wizard op 25 september 2008 - 11:21:04
Ook ik ga niet mee in die hype. Dat Vettel een grote kan worden, okeey, kan ik inkomen. Maar hij is er nog lang niet. Vettel heeft nog genoeg te bewijzen om de titel toekomstig kampioen opgespeld te krijgen. Zo was men jaren geleden ook razend enthousiast over Webber, Button, Fisichella en nog verder terug, Jean Alesi, die werd bestempeld als de nieuwe Prost. En wat is van al deze toekomstige WK terecht gekomen?? Nou, de 4 man (toekomstige kampioenen volgens de media en forummers) die ik noem sprokkelen samen, 0 titel bij elkaar en welgeteld 5 overwinningen in pakweg 600(?) races.

600 races tesamen hoop ik, anders zit je in de jaren '60 als ge 600 races terug gaat ;D Alesi heeft gewoon de foute keuze gemaakt (net als Villeneuve in 1999). Hij kon kiezen tussen Ferrari en Williams. Had hij voor Williams gekozen had hij wel degelijk wereldkampioen geworden. Maar hij koos als Corsicaan voor zijn Italiaans hart en jammer voor hem zat Ferrari toen in een serieuze dip.

Over Webber, Button en een Sato bijvoorbeeld geef ik u volkomen gelijk. Würz is ook zo een voorbeeld, in 1998 was hij potentieel Ferrari-coureur. Allen goeie coureurs, maar meer ook niet. Maar nu is het niet anders. Rosberg en Piquet worden verwacht wereldkampioen te worden omdat de papa het was, dus da's al één probleem. Bruno Senna wordt verwacht meteen te winnen omdat hij de "neef van" is, ook een probleem. Ralf Schumacher ook, was ook "broer van". Net als een Andretti of Fittipaldi indertijd. Ze worden in een Formule 1-wagen gesmeten en men verwacht meteen dat ze races winnen, derde algemeen probleem. Zolang die mentaliteit niet veranderd en dat ze de debutanten geen tijd geven om te groeien zal het altijd zo blijven.

Wizard

Citaat van: Doefie op 25 september 2008 - 17:27:06
600 races tesamen hoop ik, anders zit je in de jaren '60 als ge 600 races terug gaat ;D

Uiteraard, ik zeg dan ook; Nou, de 4 man (toekomstige kampioenen volgens de media en forummers) die ik noem sprokkelen samen, 0 titel bij elkaar en welgeteld 5 overwinningen in pakweg 600(?) races.

Oftewel, alle prestaties en gereden races bij elkaar opgeteld (en dan presteren ze nog minder dan Hamilton binnen 1 seizoen deed, om mar een vergelijk te trekken). ;)

Voor de rest kan ik me wel vinden in je post, zonder er echt iets aan toe te willen voegen.

meatball

Alesi koos na Ferrari toch ook voor het team dat al 2 maal na elkaar wk was en reed geen platte prijs meer hij was dus zeker niet wk waardig,middenmoot meer niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

Citaat van: meatball op 25 september 2008 - 20:38:51
Alesi koos na Ferrari toch ook voor het team dat al 2 maal na elkaar wk was en reed geen platte prijs meer hij was dus zeker niet wk waardig,middenmoot meer niet.

Wederom; gebruik argumenten. Bij wie reed hij nadien? Benetton verloor veel van zijn pluimen met het vertrek van Schumacher-Brawn, Sauber was op die moment een middenmoter, Prost was een rode lantaarn en Jordan had ook al veel van zijn pluimen verloren. Het is niet één coureur die een volledig team naar de top rijdt, zelfs een Schumacher of een Senna deden dat niet. Plus het is niet omdat je in een wereldkampioen-team komt dat je daarom per se ook wereldkampioen wordt. Renault is ook wereldkampioen. Williams is ook wereldkampioen. Winnen zij nu nog races? Alesi is een coureur waarvan je wist dat hij tot de laatste liter benzine zou strijden om zijn positie, de passie droop er af bij die kerel. Alesi was tevens ook de laatste die tractiecontrole en al die zever gebruikte op zijn wagen, gewoon omdat hij het niet wou. Niemand maar dan ook niemand zal dat in de huidige garde nog doen.

Folkert

Citaat van: Doefie op 25 september 2008 - 22:17:42
Citaat van: meatball op 25 september 2008 - 20:38:51
Alesi koos na Ferrari toch ook voor het team dat al 2 maal na elkaar wk was en reed geen platte prijs meer hij was dus zeker niet wk waardig,middenmoot meer niet.

Wederom; gebruik argumenten. Bij wie reed hij nadien? Benetton verloor veel van zijn pluimen met het vertrek van Schumacher-Brawn, Sauber was op die moment een middenmoter, Prost was een rode lantaarn en Jordan had ook al veel van zijn pluimen verloren. Het is niet één coureur die een volledig team naar de top rijdt, zelfs een Schumacher of een Senna deden dat niet. Plus het is niet omdat je in een wereldkampioen-team komt dat je daarom per se ook wereldkampioen wordt. Renault is ook wereldkampioen. Williams is ook wereldkampioen. Winnen zij nu nog races? Alesi is een coureur waarvan je wist dat hij tot de laatste liter benzine zou strijden om zijn positie, de passie droop er af bij die kerel. Alesi was tevens ook de laatste die tractiecontrole en al die zever gebruikte op zijn wagen, gewoon omdat hij het niet wou. Niemand maar dan ook niemand zal dat in de huidige garde nog doen.
Wacht ik begrijp je laatste zin niet goed. Bedoel je dat Alesi de laatste coureur was die geen TC gebruikte en al die troep? Of begrijp ik het verkeerd?

Maar ben het met je eens. Ben altijd erg gecharmeerd geweest van Alesi. Een stiekem zwak had ik voor zijn stijl en manier van rijden. En ik ben er zeker van dat hij beter had kunnen presteren was hij bij Williams gegaan. Want was het niet dat hij in 91 koos voor Ferrari boven Williams? Of was dat pas in 92? Iig een coureur als Alesi word te vaak te licht over gedacht. Helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Doefie op 25 september 2008 - 22:17:42
Citaat van: meatball op 25 september 2008 - 20:38:51
Alesi koos na Ferrari toch ook voor het team dat al 2 maal na elkaar wk was en reed geen platte prijs meer hij was dus zeker niet wk waardig,middenmoot meer niet.

Wederom; gebruik argumenten. Bij wie reed hij nadien? Benetton verloor veel van zijn pluimen met het vertrek van Schumacher-Brawn, Sauber was op die moment een middenmoter, Prost was een rode lantaarn en Jordan had ook al veel van zijn pluimen verloren. Het is niet één coureur die een volledig team naar de top rijdt, zelfs een Schumacher of een Senna deden dat niet. Plus het is niet omdat je in een wereldkampioen-team komt dat je daarom per se ook wereldkampioen wordt. Renault is ook wereldkampioen. Williams is ook wereldkampioen. Winnen zij nu nog races? Alesi is een coureur waarvan je wist dat hij tot de laatste liter benzine zou strijden om zijn positie, de passie droop er af bij die kerel. Alesi was tevens ook de laatste die tractiecontrole en al die zever gebruikte op zijn wagen, gewoon omdat hij het niet wou. Niemand maar dan ook niemand zal dat in de huidige garde nog doen.
Ik gebruik toch argumenten,na enkele jaren knoeien bij Ferrari ging hij na enkele arogante uitspraken,zoals we zullen nu zien wie de beste is,naar Benetton 2 voudig wk en deed er..............niets.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 26 september 2008 - 19:43:37
Citaat van: Doefie op 25 september 2008 - 22:17:42
Citaat van: meatball op 25 september 2008 - 20:38:51
Alesi koos na Ferrari toch ook voor het team dat al 2 maal na elkaar wk was en reed geen platte prijs meer hij was dus zeker niet wk waardig,middenmoot meer niet.

Wederom; gebruik argumenten. Bij wie reed hij nadien? Benetton verloor veel van zijn pluimen met het vertrek van Schumacher-Brawn, Sauber was op die moment een middenmoter, Prost was een rode lantaarn en Jordan had ook al veel van zijn pluimen verloren. Het is niet één coureur die een volledig team naar de top rijdt, zelfs een Schumacher of een Senna deden dat niet. Plus het is niet omdat je in een wereldkampioen-team komt dat je daarom per se ook wereldkampioen wordt. Renault is ook wereldkampioen. Williams is ook wereldkampioen. Winnen zij nu nog races? Alesi is een coureur waarvan je wist dat hij tot de laatste liter benzine zou strijden om zijn positie, de passie droop er af bij die kerel. Alesi was tevens ook de laatste die tractiecontrole en al die zever gebruikte op zijn wagen, gewoon omdat hij het niet wou. Niemand maar dan ook niemand zal dat in de huidige garde nog doen.
Ik gebruik toch argumenten,na enkele jaren knoeien bij Ferrari ging hij na enkele arogante uitspraken,zoals we zullen nu zien wie de beste is,naar Benetton 2 voudig wk en deed er..............niets.
Benneton was niet meer het team wat het in 94 en 95 was. Daar kan je Alesi niet op aanspreken. Misschien grote mond, maar racen kon hij echt wel. Foute keuzes gemaakt is denk ik zijn ondergang geworden. Zoals ik eerder al zei: Williams was een optie voor hem, maar dat heeft hij volens mij geweigerd omdat hij bij Ferrari wilde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: meatball op 26 september 2008 - 19:43:37
Ik gebruik toch argumenten,na enkele jaren knoeien bij Ferrari ging hij na enkele arogante uitspraken,zoals we zullen nu zien wie de beste is,naar Benetton 2 voudig wk en deed er..............niets.

Maar waar lag dat aan? De Benetton was gewoon naar Schumacher's wensen gebouwd en vrij onhandelbaar voor andere coureurs. Buiten Alesi, hadden ook coureurs als Berger, Herbert, Verstappen en Lehto forse problemen met het besturen van deze nerveuze wagen, terwijl een Alesi juist van stugge wagens hield, met een tikkeltje overstuur.

Folkert

Goed: het gaat dus over Bourdais.

Olav zei ook al dat Bourdais volgend jaar zeker nog een kans moet krijgen. Met Vettel naast zich heeft hij geen makkelijke teamgenoot. En je zou inderdaad beter kunnen beoordelen als je een ander (talent volle) coureur naast hem zet en kijkt wat het verschil daar is.
En buiten dat doet Bourdais het nog niet eens zo heel slecht. Vandaag was hij niet in topvorm en staat ver achteraan, maar Bourdais moet zeker een 2de kans krijgen volgend jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Een reactie op de mensen die vinden dat het te vroeg is dat Vettel als toekomstige wereldkampioen wordt genoemd.Ik kan me niet herinneren dat grote talenten al Alesi ,Fisichella,ralf schumacher in geslaagd zijn om
een gp te winnen bij een team met zulke beperkte middellen als torro rosso!!
En ok indien Hamilton in Italie geen verkeerde bandenkeuze had gemaakt had hij Vettel wel ingehaald
maar doet dit iets af van de prestatie van Vetell?Voor die race had hij al bewezen dat hij een groot talent was
ondanks zijn jonge leeftijd .Dat zijn team duidelijk vooruitgang heeft geboekt zie je ook aan de prestaties van
bourdais maar je mag gerust stelllen dat vettel een grote toekomst wacht.Indien hij geen wereldkampioen wordt
weet ik het ook niet.

Jasper

Fisichella heeft met Jordan de GP van Brazilië gewonnen, en dat was een team met nog véél beperktere middelen als Toro Rosso. :)

Verder is je opmerking wel compleet 100% off-topic. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 11:18:58
Fisichella heeft met Jordan de GP van Brazilië gewonnen, en dat was een team met nog véél beperktere middelen als Toro Rosso. :)

Verder is je opmerking wel compleet 100% off-topic. ;)
Het was een mooie prestatie van Fisico. Maar misschien mag je er wel bij vermelden dat de ene helft van het veld al in één of andere muur stak en een groot deel van de andere helft net had gepit alvorens de race vervroegt werd afgevlagd. Ik zeg het, het was een mooie prestatie, hij hield zijn wagen immers op de baan, maar niet te vergelijken met die van Vettel. De Ferrari motor is een goede blok, en het RB chassis is duidelijk niet slecht. Zoiets werpt zijn vruchten af.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het was een mooie prestatie van Vettel. Maar misschien mag je er wel bij vermelden dat de top van het veld al in de kwalificatie was uitgeschakeld door de omstandigheden en dat de rest niet kon volgen omdat ze in zijn spray zaten. Ik zeg het, het was een mooie prestatie, hij hield zijn wagen immers op de baan, maar niet in het minst te danken aan de omstandigheden.

...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 september 2008 - 11:28:20
Het was een mooie prestatie van Vettel. Maar misschien mag je er wel bij vermelden dat de top van het veld al in de kwalificatie was uitgeschakeld door de omstandigheden en dat de rest niet kon volgen omdat ze in zijn spray zaten. Ik zeg het, het was een mooie prestatie, hij hield zijn wagen immers op de baan, maar niet in het minst te danken aan de omstandigheden.

...
Ik vind persoonlijk dat Kovalainen had moeten kunnen volgen. Niet vlak erachter, maar 2 seconden afstand ofzo, dan heb je niet heel veel last meer van de spray. Iemand achtervolgen is makkelijker dan van iemand wegrijden. ik wil ook niet alles op de wagen en vettel steken, maar enkelen zijn toch fameus tekort geschoten. Waaronder Kova en Massa.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.