Sebastien Bourdais

Gestart door meatball, 02 januari 2008 - 21:46:41

« vorige - volgende »

Is Bourdais beter dan Vettel

Ja hij gaat als Champcar kampioen veel beter zijn dan Vettel
1 (5.3%)
Ongeveer even goed
7 (36.8%)
Hij wordt de volgend Champcar racer die flopt in de f1
11 (57.9%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 22 januari 2008 - 21:46:41

McChouffe

Citaat van: Burorri op 18 september 2008 - 14:20:14
Maar weet je echt niet wat de reden is dat Nederlanders naar Belgie verhuizen?

Om ons te pesten?

We zijn wel een beetje aan het afwijken van het onderwerp: de immer sympathieke Fransoos.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Folkert

Citaat van: McChouffe op 18 september 2008 - 14:31:46
Citaat van: Burorri op 18 september 2008 - 14:20:14
Maar weet je echt niet wat de reden is dat Nederlanders naar Belgie verhuizen?

Om ons te pesten?

We zijn wel een beetje aan het afwijken van het onderwerp: de immer sympathieke Fransoos.
Precies  8) ;D

Ja das waar.
Sympathie heeft hij neit echt volgens mij, nouja ik ken hem ook niet dus eigenlijk heb ik daar geen recht van spreken.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Op de RTBF kwam hij toch als een 'down to earth' kerel over. Helaas kan iedereen een slechte dag hebben. Ik heb ook al wel eens dingen gedaan waardoor ik erg arrogant over kwam en in feite ben ik dat helemaal niet!  :)

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 18 september 2008 - 14:56:29
Op de RTBF kwam hij toch als een 'down to earth' kerel over. Helaas kan iedereen een slechte dag hebben. Ik heb ook al wel eens dingen gedaan waardoor ik erg arrogant over kwam en in feite ben ik dat helemaal niet!  :)
Ja ik ken dat, maar dat heeft iedereen. Enige verschil is dat meer mensen hem kennen dan dat mensen jou kennen. Dan gaan mensen snel een mening hebben op basis van wat andere zeggen. En als ze dan iets zien, versterkt dat of hun vermoeden of haald het weg. e
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Eigenlijk kan het mij ook helemaal niet schelen hoe een F1-rijder omgaat met zijn vrienden en familie, hoeveel miljoen hij jaarlijks aan goede doelen schenkt of hoeveel wodka hij drinkt op een avond. Ik zal me ook niets aantrekken van mensen die zeggen dat een F1-rijder in gesloten kring "heel sympathiek" is. Want net zoals iedere andere mens, zullen F1-rijders ook wel mensen rondom zich hebben waar ze goed mee om kunnen, en mensen waar ze slecht mee om kunnen.

Ik ben een F1-fan, en dan zal ik ook alleen maar kijken naar hoe een F1-rijder zich gedraagt op de baan (zowel qua prestaties als qua sportiviteit), in de paddock, bij interviews etc. Alles daarbuiten kan me niks schelen. Zo zie ik dat Bourdais op de RTBf een vlot en leuk interview kan geven, maar dat hij misschien niet tegen zijn verlies kan (Doornbos-incident).

Qua rijderskwaliteiten heeft hij meer in huis dan ik voor het seizoen van hem had verwacht. Als ze bij STR eerlijk zijn, mag hij volgend jaar gewoon weer rijden.

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 september 2008 - 15:35:10
Eigenlijk kan het mij ook helemaal niet schelen hoe een F1-rijder omgaat met zijn vrienden en familie, hoeveel miljoen hij jaarlijks aan goede doelen schenkt of hoeveel wodka hij drinkt op een avond. Ik zal me ook niets aantrekken van mensen die zeggen dat een F1-rijder in gesloten kring "heel sympathiek" is. Want net zoals iedere andere mens, zullen F1-rijders ook wel mensen rondom zich hebben waar ze goed mee om kunnen, en mensen waar ze slecht mee om kunnen.

Ik ben een F1-fan, en dan zal ik ook alleen maar kijken naar hoe een F1-rijder zich gedraagt op de baan (zowel qua prestaties als qua sportiviteit), in de paddock, bij interviews etc. Alles daarbuiten kan me niks schelen. Zo zie ik dat Bourdais op de RTBf een vlot en leuk interview kan geven, maar dat hij misschien niet tegen zijn verlies kan (Doornbos-incident).

Qua rijderskwaliteiten heeft hij meer in huis dan ik voor het seizoen van hem had verwacht. Als ze bij STR eerlijk zijn, mag hij volgend jaar gewoon weer rijden.
Ben ik deels met je eens.

Maar voor mij zelf vind ik het gaaf als mijn held ook in de media of buiten de baan goed bezig is. Of iig een sociale kant laat zien. Dan wel feesten(Kimi/Hamilton) Dan wel goede doelen(Senna. Schumacher.) En natuurlijk ook andere die dit doen, maar dit waren mijn favorieten waar ik ook graag goed nieuws overhoorde. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ja, maar wat er in de media verschijnt, is altijd zo relatief. Je kunt miljoenen weggeven, maar ondertussen in de dikste villa wonen waar je alle luxe hebt en energie en water verbruikt zodat het een schande is, en rondrijden met je SUV om een brood te gaan halen. Anderzijds kun je zo zat zijn dat je van een boot valt, maar overdag oude vrouwtjes helpen bij het oversteken van de straat.

Weet je, op zo'n losse flarden van wat er in de media komt, kun je je toch niet baseren om je een goed beeld te vormen van iemands persoonlijkheid.

leproffesseur

Dat klopt wat jasper zegt.
T is allemaal zo relatief.
Ik denk dat veel correurs aan goede doellen doen om een positief imago te hebben
trouwens.Senna deed het zonder in de media te brengen vaak.Ik vraag me soms af
of die intervieuws met een senna die zijn band met god linkt niet een manier van publiciteit
krijgen was.Het kwam gemeend en eerlijk en interesant over maar wie zegt dat het waar was.

scho0634

Ik denk dat als je een gesproken interview met een rijder ziet, dus waarbij je het hem daadwerkelijk hoort zeggen, je ervan uit moet gaan dat hij niet staat te jokken. Maar te goeder trouw is. Ik denk als iemand geld stort naar een goed doel, hij te goeder trouw is. Ik denk dat we ervan moeten uitgaan dat de meesten oprecht zijn, tot het tegendeel is bewezen.

Met de schrijvende pers is het lastiger. Die kunnen teksten behoorlijk verdraaien of anders doen overkomen.

janke

Citaat van: FerrariMan op 18 september 2008 - 13:37:00
Citaat van: McChouffe op 18 september 2008 - 07:45:17
Citaat van: janke op 17 september 2008 - 21:50:52
So, What, Je hebt ook nog zoiets als gedrag en respect. Maarja vertel dat een Fransoos. Pff.

Vertel dat ook maar eens aan een Hollander in België  ;D
True. Ik heb veel Nederlands in de buurt wonen die hier allemaal heen verhuizen om god weet welke reden. 85% zijn stuk voor stuk onbeleefde antisociale mensen. En toch heb ik geen vooroordelen, goed hé.  :)
Nou fijn dat wij daar van af zijn. Moet je er nog meer hebben. :D
Some things are too important to be left in the past.

kaisz

krijg elke coureur een eigen topic?????
ik zie niet in waarom er 7 pagina's vol staan met bourdais, hij presteerd neit goed en niet slecht...saaie man dus.

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 24 september 2008 - 16:38:40
krijg elke coureur een eigen topic?????
ik zie niet in waarom er 7 pagina's vol staan met bourdais, hij presteerd neit goed en niet slecht...saaie man dus.
Feit dat er 7 pagina's over volgekletst zijn wil toch zeggen dat dit topic niet zo onzinnig was, niet? Bovendien is dit topic gestart in de winter, een periode dat er maar weinig te zeggen valt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Bourdais is gewend van zonder hulpmidellen (extra vleugeltjes,tracioncontrole)
te racen en volgend jaar zou de inbreng van de rijder belangrijker worden door
nieuwe regelementen.Aangezien hij in de champcar buitengewoon succes vol was
moeten de wagens van volgend jaar hem veel beter liggen!Ik zou hem zelfs durven
in een top 4 team laten rijden want vergeet ook niet dat hij dit jaar met Vetell als teamgenoot
absoluut geen gemakkelijke debuutjaar heeft.Ik twijfel zelf of er 1 correur in staat zou zijn om
vetell te verslaan als teamgenoot.

Jasper

Vettel heeft een race gewonnen is meteen de beste rijder van het pak. ;D

Folkert

Citaat van: Jasper op 25 september 2008 - 00:30:56
Vettel heeft een race gewonnen is meteen de beste rijder van het pak. ;D
Ik heb ooit ook is keer nagedacht over een overwinning in de Formule 1, en toen vonden al mijn vrienden ook toekomstig wereld Kampioen ;D

OT": Maar ben het wel eens dat Vettel geen makkelijke is
Trotse vader van Rosalie(L)