Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: ReDxVoDkA op 17 maart 2013 - 00:33:05
Sorry kijk nog niet zo lang F1 dus mijn vragen zijn nog vrij simpel :P
Hahahaha, ik had je al gezegd dat het niveau vrij hoog is... ;) ...Vooruit, je mag spieken, maar per vraag. Dus niet alles vanaf wiki of f1reject als antwoord op de vraag gebruiken.


Ok? ;)

ReDxVoDkA

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:47:07
Citaat van: ReDxVoDkA op 17 maart 2013 - 00:33:05
Sorry kijk nog niet zo lang F1 dus mijn vragen zijn nog vrij simpel :P
Hahahaha, ik had je al gezegd dat het niveau vrij hoog is... ;) ...Vooruit, je mag spieken, maar per vraag. Dus niet alles vanaf wiki of f1reject als antwoord op de vraag gebruiken.


Ok? ;)

Van m'n vader dan. Hij zei dat het hard regende en dat Senna toen voor bij ging aan Prost, maar omdat de regels anders waren(de posities van een ronde eerder golden toen nog) won Prost.


Uploaded with ImageShack.us

Franky R.

Citaat van: ReDxVoDkA op 17 maart 2013 - 00:55:46
Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:47:07
Citaat van: ReDxVoDkA op 17 maart 2013 - 00:33:05
Sorry kijk nog niet zo lang F1 dus mijn vragen zijn nog vrij simpel :P
Hahahaha, ik had je al gezegd dat het niveau vrij hoog is... ;) ...Vooruit, je mag spieken, maar per vraag. Dus niet alles vanaf wiki of f1reject als antwoord op de vraag gebruiken.


Ok? ;)

Van m'n vader dan. Hij zei dat het hard regende en dat Senna toen voor bij ging aan Prost, maar omdat de regels anders waren(de posities van een ronde eerder golden toen nog) won Prost.
OK, maar dat waren de vragen ook niet... ;) ...Laat je vader maar eens kijken naar de drie vragen en de eventuele bonusvraag... :)

Franky R.

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:24:41
De mijne dan. En denk erom uit het blote hoofd! :D


Monaco 1984 weet bijna iedereen. Dat was de race waarin Senna voor het eerst opviel.
Prost liet Ickx af zwaaien, waardoor Senna slechts tweede werd.


-Maar wie reed er op P3? Deze persoon was trouwens sneller dan Senna.
-Hij werd trouwens niet officieel geregistreerd als derde. Waarom niet?
-Wie werd er toen 'officieel' derde?


Bonusvraag;
Velen zeiden dat Senna had kunnen winnen, indien de race niet was afgevlagd. Toch was dat niet waar. Waarom?

SDG

1. Stefan Bellof
2. Zijn wagen werd gediskwalificeerd omdat Tyrrell in 1984 bedrog pleegde met loden balletjes in de watertanks.
3. René Arnoux.

Bonusvraag: De ophanging van Senna's auto was beschadigd en deze had het een paar ronden later wellicht begeven.

Ik heb enkel bij vraag 3 even moeten spieken, ik geef het toe...

Franky R.

Helemaal goed SDG. Maar dat kan ik ook wel van je verwachten...hahaha. ;)

SDG

Wie is de laatste coureur die alle punten die hij in de loop van het seizoen scoorde behaalde met overwinningen? En ik welk jaar was dat?

Kootje

Weet wel de eerste. Dat was Fangio in 1950. De laatste moet ik echt opzoeken, maar ik neig naar Fisichella die bij de totaal verregende GP van Brazilie als tweede werd afgevlagd, maar 2 weken later alsnog tot winnaar werd uitgeroepen.

SDG

Citaat van: Kootje op 24 maart 2013 - 07:57:18
Weet wel de eerste. Dat was Fangio in 1950. De laatste moet ik echt opzoeken, maar ik neig naar Fisichella die bij de totaal verregende GP van Brazilie als tweede werd afgevlagd, maar 2 weken later alsnog tot winnaar werd uitgeroepen.

Fout. Fisichella scoorde dat jaar (2003) ook nog punten met andere resultaten. Was iets vroeger.

Tip: hij presteerde dit twee opeenvolgende jaren.

Wings

Jean Pierre Jabouille in de Renault. Hij deed dit in 1979 en 1980.

SDG

#325
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 15:35:03
Jean Pierre Jabouille in de Renault. Hij deed dit in 1979 en 1980.

Juist.  ;)

In 1979 was zijn enige puntenfinish zijn overwinning in de Franse GP en in 1980 was zijn zege in Oostenrijk zijn enige puntenfinish. Het was echt 'alles of niets' bij hem.

SDG

Welke coureur startte ooit zonder toelating in een Grote Prijs, nadat hij zich niet gekwalificeerd had? En in welke race was dat en met welke wagen?

Kootje

Wow SDG ::), nu leg je de lat wel heel hoog. Zou zelfs niet eens weten waar ik moest beginnen met zoeken. Ik pas dus. :-X

Fabian

Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 14:11:08
Welke coureur startte ooit zonder toelating in een Grote Prijs, nadat hij zich niet gekwalificeerd had? En in welke race was dat en met welke wagen?
Ik heb ooit zo'n verhaal gehoord. T is niet blijven hangen merk ik nu.

Gokje: Monza????

SDG

Citaat van: Fabian op 25 maart 2013 - 18:05:02
Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 14:11:08
Welke coureur startte ooit zonder toelating in een Grote Prijs, nadat hij zich niet gekwalificeerd had? En in welke race was dat en met welke wagen?
Ik heb ooit zo'n verhaal gehoord. T is niet blijven hangen merk ik nu.

Gokje: Monza????

Nee.