Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Kootje

Nieuwe vraag:


Welke coureur stond het langste droog tussen 2 overwinningen, en hoe lang was dat ??  ( aantal races )
Welke overwinningen waren dit ??   ( GP + jaartal )

SDG

Riccardo Patrese, Zuid-Afrika 1983 - San Marino 1990 (98 races)?

Kootje


Sabai

ik heb er ook één  :)

Welke coureur verloor zijn kans op het wk in de laatste race van het seizoen door een probleem met de versnellingsbak?

Ik hoop niet dat het er meer zijn maar voor zover ik weet maar één. :)


SDG

Citaat van: Sabai op 13 februari 2012 - 17:47:15
ik heb er ook één  :)

Welke coureur verloor zijn kans op het wk in de laatste race van het seizoen door een probleem met de versnellingsbak?

Ik hoop niet dat het er meer zijn maar voor zover ik weet maar één. :)

Je bedoelt wellicht Hamilton in 2007?

Sabai

Lewis is het niet die had meer een probleem met de zenuwen volgens mij en hij finishte die laatste race ook , diegene die ik bedoel viel uit vanuit leidende positie.

Kootje

Juan Manuel Fangio - Monza Italië 1950

Tenminste ....... dat is de enige die enigszins aan die voorwaarden voldoet.
In ronde 18 viel hij uit door 'n kapotte versnellingsbak, maar hij vervolgde de race met de auto van Piero Taruffi.
Deze ging vervolgens in ronde 34 ook kapot, ditmaal 'n motorisch defect, waardoor de 1e WK titel naar Nino Farina ging.


Sabai

 Dat is hem ook niet.en ook ver voor mijn tijd :)
Tip: hij reed in een wiliams

SDG

Citaat van: Sabai op 13 februari 2012 - 20:20:04
Dat is hem ook niet.en ook ver voor mijn tijd :)
Tip: hij reed in een wiliams

Carlos Reutemann in Las Vegas in 1981.

http://en.wikipedia.org/wiki/1981_Caesars_Palace_Grand_Prix

CitaatReutemann continued to slip backwards with gearbox trouble, having lost fourth gear as early as lap two.

Kootje

Tuurlijk, die kan ook.
Ik zocht naar iemand die uitviel door versnellingsbakproblemen. :-[
Maar dat was de vraag helemaal niet.

SDG

De coureur die we zoeken reed voor vijf verschillende teams. Na bij team A en team B gereden te hebben, stapte hij over naar team C, met wie hij zijn eerste zege behaalde. Vervolgens ging hij naar team D, met wie hij diverse wedstrijden won. Vervolgens stapte hij over naar team E, waar hij ook zegevierde maar echter constant in de schaduw reed van zijn teamgenoot. Daarom keerde hij uiteindelijk terug naar team D, waarmee hij ook weer kon winnen. Uiteindelijk beëindigde hij zijn carrière bij team C, met wie hij in zijn afsluitende seizoen ook nog een race wist te winnen.

Wie is deze rijder en welke teams zijn A, B, C, D en E?

SDG

Nog enkele extra tips: toen hij van C naar D overstapte, werd hij bij C opgevolgd door zijn vroegere teamgenoot van bij B.

En toen hij van D terugkeerde naar C, maakte zijn teamgenoot van bij D samen met hem de overstap. Eén van de vroegere rijders van C nam vervolgens zijn plaats in bij D.

Kootje

wordt er niet duidelijker op. :P

Vieze baas

Gerhard Berger??

ATS(A), Arrows(B), Benneton(C), Ferrari(D), Mclaren(E), Ferrari(D), Benneton(C)

Matthijs

#254
Eerste ingeving: Nigel Mansell, 1986 of '87?

Edit: toch opgezocht, kan het niet zijn.