Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

janke

#90
Citaat van: frankypankyv8 op 09 oktober 2010 - 19:56:19
Ecurie Francorchamps zegt mij niets, wel weet ik dat deze man een van de eerste Belgische Ferrari-dealers was.

Jacques Swaters?

Klopt helemaal. Ecurie Francorchamps werd door Swaters en Charles de Tornaco opgericht. Later ging dat over in het Belgische nationale autosport team. Het Ecurie team reed met de welbekende gele kleur op oa. de Ferrari's. Swaters zelf reed F1 en Le Mans. Enkele bekende Belgische coureurs in dat team waren Mairesse en Bianchi. Volgens Wiki leeft Swaters nog en wordt in oktober 84 jaar.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Tijd voor een nieuwe kwis...

Welke autosportjournalist reed F1 van 1975 tot 1980?

JimmySPA

Tiff Needell? Wel zijn tijd, maar niet zo lang...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: frankypankyv8 op 24 oktober 2010 - 23:09:14
Tijd voor een nieuwe kwis...

Welke autosportjournalist reed F1 van 1975 tot 1980?

Harald Ertl.

SDG

Ik ga ook nog maar eens een vraagje stellen: welke oud-coureur plande om in de Grote Prijs van Spanje 1974 zijn comeback in de Formule 1 te maken, maar verongelukte kort daarvoor tijdens een andere wedstrijd?

T.Nuvolari


SDG

Citaat van: T.Nuvolari op 26 oktober 2010 - 10:28:58
Peter Revson?

Fout. Die maakte in 1974 geen comeback (stapte gewoon over van McLaren naar Shadow) en verongelukte bij een F1-test, niet in een andere raceklasse.

Extra tip: de coureur reed F1 van 1967 tot 1971 en verongelukte bij een lange-afstandsrace.

Franky R.

#97
@SGD,

Harald Ertl was goed.
En het antwoord op jouw vraag moet (zeer waarschijnlijk) Jo Siffert zijn...

SDG

Citaat van: frankypankyv8 op 26 oktober 2010 - 20:55:36
@SGD,

Harald Ertl was goed.
En het antwoord op jouw vraag moet (zeer waarschijnlijk) Jo Siffert zijn...

Nee, toch niet. Het was niet Siffert. Maar het was wel een landgenoot van hem, als dat kan helpen...

SDG

We zijn dus op zoek naar deze coureur:


0634


SDG

Citaat van: 0634 op 27 oktober 2010 - 12:56:30
Silvio Moser.

Correct. Reed Formule 1 van 1967 tot 1971. Plande een comeback voor de GP van Spanje 1974, maar verongelukte kort daarvoor tijdens de 1000 km van Monza (stierf wel niet ter plaatse, maar raakte in een coma overleed korte tijd nadien in het ziekenhuis).

SDG


Franky R.

Citaat van: SDG op 27 oktober 2010 - 14:29:06
(foutje)

Ok dan.

BTW, wat is het verhaal achter je avatar? Ik zie Button, Alonso, Schumi en Hamilton naast elkaar staan....

Franky R.

#104
Nieuwe Quiz!

Wat is er ooit voorgevallen tussen Ian Ashley en Gunther Schmidt?