GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 19 augustus 2007 - 09:04:00

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 21:14:53
één punt is niet écht veel voor hé ...

Kimi is beter 'punt'  :P
Wanneer dan?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Racerke007

In Turkije?? In het midden van de race en op het einde maar eerder moest hij zich al laten terugzakken.

scho0634

Citaat van: meatball op 28 augustus 2007 - 20:55:01
Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 19:28:50
Citaat van: Karre op 28 augustus 2007 - 18:48:41
Tuurlijk heeft hij het moeilijker als hij niet vanop de pole start. ik dacht dat iedereen het moeilijker had zo. trouwens, die pole krijgt hij niet zomaar in zijn schoot geworpen, hij rijdt er de dag ervoor het snelste rondje voor en zo maakt hij het zichzelf gemakkelijk (welkom bij het concept van kwalificaties).
Kimi geeft zelf ook toe dat het makkelijker starten is van de pole, omdat inhalen zo moeilijk is dezer dagen.

Mij hoor je ook niet zeggen dat het niet verdiend was... .
Ik ben gewoon niet zo wild van Massa zijn 'kunnen' ... .
Cijfers zijn Cijfers en Massa staat toch maar voor die geweldige Kimi.
Geef hem de vorige race benzine mee en je krijgt een heel andere race.
Kimi kan mij in elk geval nog veel minder overtuigen,stuur die mafkees maar terug naar van waar hij komt, welke geweldige dingen heeft hij dit seizoen al laten zien?
Ik kan aannemen dat je je even moet aanpassen aan een nieuw team,maar hier blijven ze maar roepen dat hij voldend seizoen beter gaat zijn,wie weet dat nu.
Hij rijd bijna 1 jaar bij Ferrari en hij staat ondanks redelijk wat pech voor Massa,achter hem,dat staat in elk geval vast.

We zullen zien hoe het volgend jaar gaat. Massa rijd al 2 jaar bij Ferrari itt Kimi. En toch hebben ze gelijke resultaten behaald, en kan Massa zich niet laten zien als eerste rijder. Ondanks dat Kimi meer pech heeft gehad. 2x geen punten door mechanische pech. En welke geweldige dingen heeft Massa laten zien, dan? In 2 seizoenen bij Ferrari?? Geen idee. Doordat Ferrari ervoor koos 2x Kimi als eerst naar binnen te halen kon Massa winnen, that's it. Een prima zege, meer niet.

Overigens kreeg hij in de qualy vorige keer te weinig brandstof mee, dat klopt. Maar voor de rest reed hij dramatisch in de race. Maar goed, verder is dit een kansloze discussie natuurlijk. Ieder heeft zo zijn mening, en de mijne is dat Massa een subtopper is en niet meer dan dat. Kimi is ook nog niet de grote man, maar m.i. heeft hij aanmerkelijk meer potentie. Maar dat zal jij niet met me eens zijn, vermoed ik. ;)

Racerke007

Hmmmm ook zonder Mclaren hebben we nog discussies ... perfect hé  ;)

TurboBoost

Citaat van: 0634 op 28 augustus 2007 - 18:38:29

Ik zie wat ik zie. En dan zie ik een rijder die goede races kent, maar ook hele slechte. Consistentie is er niet. Ik heb niets tegen de beste man, maar ik vind hem van het nivo DC, Barrichello, Irvine, Fisico. Goede tweede rijders, kunnen in een goede auto goed scoren, maar over een heel seizoen genomen erg wisselend qua resultaat.

Echt geen topper. Gewoon een subtopper in een topauto.

Net zoals, voor mij, Hamilton ook in dat rijtje past.
Zet hem in een williams en je hoort ook niks van hem.

Tim C

Dat is zelfs voor Raikkonen en Alonso het geval, al zou die laatste op zijn eentje Williams onmiddellijk zes tienden sneller maken. ;)

Zet Rosberg naast Hamilton en hij bezorgt de Brit kopzorgen...

FerrariMan

Ik heb in een bui van verveling eens het één en ander in een schema gezet:

Resultaten Massa:


Resultaten Kimi:


Duel snelste rondes:


Wat valt op; Massa heeft meer 'pech' gehad dan Kimi dit seizoen. 2 keer een probleem in de kwalificatie, 1 keer niet weg geraken bij de start en 1 keer een eigen fout (en van het team) met die zwarte vlag. Kimi heeft wat minder frequent pech maar raakt wel 2 keer getroffen in een race terwijl hij in de punten zit en 1 keer gaat hij zelf in de fout in de kwalificaties van Monaco.

Balans:

Massa: heeft het 'meeste' pech gehad dit seizoen maar reed zich vaak terug goed in de punten.
Kimi: heeft slechts 2 keer iets voorgehad dit seizoen maar hij verloor er wel kostbare punten mee.

Samengevat: evenveel miserie, Massa vaker pech met mindere impact, Kimi minder pech met zwaardere impact. Zonder al die problemen stonden ze waarschijnlijk nog ongeveer gelijk.

Als we naar het duel om de snelste rondes kijken dan zien we dat Massa toch de bovenhand heeft op Kimi. Hij eindigt 7 maal hoger dan Kimi kwa snelste racesrondes.

Massa: 7 keer op 12 races een snellere ronde dan Kimi
Kimi: 5 keer op 12 races een snellere ronde dan Felipe

Kwa poles staat het zo:

Massa: 5 poles op 12 races.
Kimi: 2 poles op 12 races.

Hier kan Kimi dus nog even niet aan tippen maar indien hij vaker de pole begint te pakken zie ik hem wél de bovenhand nemen op Felipe. Want dat is momenteel de sterkste troef van de Braziliaan.


Let op; ik wil hier helemaal niks mee bewijzen, puur uit verveling ben ik de vergelijking eens gaan maken. In mijn ogen hebben ze beide nog niet veel bewezen.

Hamilton MASTER

Ik bewonder je inspiratie in vervelings-momenten FerrariMan ;)

Ik weet en zie ook dat ze dit seizoen slechts 1 punt verschil hebben.
Maar Kimi die de McLaren nog in z'n vingers heeft komt toch op een erg snel tempo op het niveau van Massa.

Ik denk dat de Braziliaan daar niet echt vrolijk van wordt. Hij wou de opvolger worden van MS en als de evolutie zich doortrekt zie ik alleen Kimi in staat om wereldkampioen te worden in deze bolide.
Mits een jaartje extra ervaring zie ik Kimi grootse dingen doen.



FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 29 augustus 2007 - 19:14:14
Ik bewonder je inspiratie in vervelings-momenten FerrariMan ;)

Awel, ik ook.  :)

Racerke007

Interessante tabel over Massa ... die mij min of meer verwondert.
Aan de andere kant, Massa ondanks het kennen van het team én de steun van Schun kan hij Kimi niet verpletteren... dat zegt veel over Kimi en het maakt de strijd er enkel interessanter op.  8)

FerrariMan

Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 08:47:44
Interessante tabel over Massa ... die mij min of meer verwondert.
Aan de andere kant, Massa ondanks het kennen van het team én de steun van Schun kan hij Kimi niet verpletteren... dat zegt veel over Kimi en het maakt de strijd er enkel interessanter op.  8)
Ik denk ook niet dat iemand had gedacht dat Massa ooit Kimi zou gaan 'verpletteren'. Integendeel. Hij staat zijn mannetje, dat is al onverwacht op zich voor de meesten.

Racerke007

Citaat van: FerrariMan op 30 augustus 2007 - 10:43:31
Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 08:47:44
Interessante tabel over Massa ... die mij min of meer verwondert.
Aan de andere kant, Massa ondanks het kennen van het team én de steun van Schun kan hij Kimi niet verpletteren... dat zegt veel over Kimi en het maakt de strijd er enkel interessanter op.  8)
Ik denk ook niet dat iemand had gedacht dat Massa ooit Kimi zou gaan 'verpletteren'. Integendeel. Hij staat zijn mannetje, dat is al onverwacht op zich voor de meesten.

Inderdaad, doordat Kimi nu het team en de wagen min of meer kent zullen de komende wedstrijden interessant zijn om te volgen. Zeker de eerstvolgende totdat Ferrari één van beide piloten naar voor schuift ... . Hopelijk gaat dat niet te snel gebeuren.

Karre

een rijder naar voor schuiven zal niet meer voor dit seizoen zijn, vrees ik. Ferrari beseft maar al te goed dat de constructeurstitel dichter bij is dan een wereldtitel voor 1 van hun rijders. Met deze stand in het wereldkampioenschap maakt het hun toch niet uit welke er eerst over de streep komt, zolang het maar een Ferrari is gevolgd door de andere. Volgens mij laten ze hun rijders voor dit seizoen het zelf uitvechten op het circuit, zolang zij maar die constructeurstitel binnenhalen.

meatball

Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 08:47:44
Interessante tabel over Massa ... die mij min of meer verwondert.
Aan de andere kant, Massa ondanks het kennen van het team én de steun van Schun kan hij Kimi niet verpletteren... dat zegt veel over Kimi en het maakt de strijd er enkel interessanter op.  8)
wie Schun is weet ik niet,maar Massa moetzelf sturen denk ik.
En velen vinden Kimi blijkbaar goed omdat hij niet verpletterd word,dan ben je wel snel tevreden.
Kimi kwam naar Ferrari omdat hij zogezegd een echte topper was die wel eens snel de vloer zou aanvegen met Massa,en wat blijkt nu is hij plots al goed omdat hij aan het einde van het seizoen niet verpletterd is :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 30 augustus 2007 - 21:48:37
Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 08:47:44
Interessante tabel over Massa ... die mij min of meer verwondert.
Aan de andere kant, Massa ondanks het kennen van het team én de steun van Schun kan hij Kimi niet verpletteren... dat zegt veel over Kimi en het maakt de strijd er enkel interessanter op.  8)
wie Schun is weet ik niet,maar Massa moetzelf sturen denk ik.
En velen vinden Kimi blijkbaar goed omdat hij niet verpletterd word,dan ben je wel snel tevreden.
Kimi kwam naar Ferrari omdat hij zogezegd een echte topper was die wel eens snel de vloer zou aanvegen met Massa,en wat blijkt nu is hij plots al goed omdat hij aan het einde van het seizoen niet verpletterd is :)

Kimi doet het naar behoren in een voor Ferrari moeilijk seizoen. Hij houd gelijke tred met Massa, die zeker aan het begin van het seizoen veel voordeel had door zijn extra jaartje bij Ferrari. Volgend jaar kunnen we beter zien hoe de onderlinge verhoudingen liggen tussen deze twee. Dat hij niet verpletterd wordt door Massa leek me vantevoren al vrij duidelijk.

Note: Wie Schun is weet ik ook niet ;)