GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 19 augustus 2007 - 09:04:00

« vorige - volgende »

Racerke007

Citaat van: 0634 op 27 augustus 2007 - 21:30:05
In een race die na de 1e bocht reeds beslist was heeft iedereen zitten tellen.
Inderdaad maar Tim moet het tellen van Alonso in de kijker zetten  ::)

CitaatMet Monza in het vooruitzicht is er zeker nog wel wat mogelijk voor de Ferrari's. Een nieuwe 1-2 is daar zeker niet uitgesloten.
Inderdaad, daar kan je wel inhalen ... dus Kimi op één en steelt de harten van de tifosi.

CitaatDie ene lockup van Felipe toch niet zeker?
Tweemaal, in beide gevallen kwam Kimi goed dicht maja

CitaatAls Ferrari stappen wil maken moeten ze af van Massa volgend jaar. Goede rijder, maar hij heeft niet het voor Ferrari vereiste nivo. Volgend jaar, als Kimi net zo thuis is in de auto en bij het team als Felipe, zal Kimi de overhand nemen. Maar goed, dat is mijn mening over Massa.
Die mening heb ik ook over hem... .

scho0634

Citaat van: Racerke007 op 27 augustus 2007 - 22:31:07
Citaat van: 0634 op 27 augustus 2007 - 21:30:05
In een race die na de 1e bocht reeds beslist was heeft iedereen zitten tellen.
Inderdaad maar Tim moet het tellen van Alonso in de kijker zetten  ::)

CitaatMet Monza in het vooruitzicht is er zeker nog wel wat mogelijk voor de Ferrari's. Een nieuwe 1-2 is daar zeker niet uitgesloten.
Inderdaad, daar kan je wel inhalen ... dus Kimi op één en steelt de harten van de tifosi.

CitaatDie ene lockup van Felipe toch niet zeker?
Tweemaal, in beide gevallen kwam Kimi goed dicht maja

CitaatAls Ferrari stappen wil maken moeten ze af van Massa volgend jaar. Goede rijder, maar hij heeft niet het voor Ferrari vereiste nivo. Volgend jaar, als Kimi net zo thuis is in de auto en bij het team als Felipe, zal Kimi de overhand nemen. Maar goed, dat is mijn mening over Massa.
Die mening heb ik ook over hem... .

In slagorde mijn reacties:

-Tja ...
-Zoiets denk ik ook. Ferrari's zullen iig hard gaan op Monza. BMW's mogelijk ook.
-Deze quote was niet van mij, racerke!
-Mooi dat we het eens zijn. Overigens had ik die mening een jaartje terug ook al. Goede rijder, aardig joch, maar zeker geen topper.

FerrariMan

#92
Citaat van: 0634 op 27 augustus 2007 - 22:02:06
Citaat van: FerrariMan op 27 augustus 2007 - 21:51:11
Citaat van: Racerke007 op 27 augustus 2007 - 21:19:27
Kimi laat even zien dat hij Felipe in de fout kan dwingen en hij met de auto niet kan inhalen. Dan op het einde even de snelste ronde om te laten weten: wacht maar in Ferrariland... .


1. Welke fout? Die ene lockup van Felipe toch niet zeker? Op de live timing was vrij duidelijk dat Massa zijn pace controleerde. In Frankrijk maakte hij de fout om Kimi zijn ware snelheid te tonen en zo verloor hij zijn positie. Deze keer was hij slimmer en pareerde hij elke snelle ronde van Kimi. Behalve die ene voorlaatste ronde dan. Over fouten maken gesproken, was het niet de Fin die in de kwalificatie weer in de fout ging en zo de pole mistte?


Massa deed het enige wat hij kan; winnen vanaf pole. Dat kan ie goed en foutloos. Zolang er geen hindernissen onderweg worden opgeworpen is Massa een goed coureur. Topcoureurs echter winnen ook races die niet makkelijk zijn, of halen dan in ieder geval zoveel mogelijk punten. Dat is een kunstje dat Massa echter niet beheerst. En dat soort races zijn er ieder jaar, voor iedere rijder weer. Zolang je dat niet beheerst zal je nooit een topper worden.

Als Ferrari stappen wil maken moeten ze af van Massa volgend jaar. Goede rijder, maar hij heeft niet het voor Ferrari vereiste nivo. Volgend jaar, als Kimi net zo thuis is in de auto en bij het team als Felipe, zal Kimi de overhand nemen. Maar goed, dat is mijn mening over Massa.

Je uitleg is allemaal goed en wel maar ik snap het verband met mijn reactie niet. Het ging over het al dan niet in de fout dwingen van Massa en die snelste ronde op het eind.

CitaatTopcoureurs echter winnen ook races die niet makkelijk zijn, of halen dan in ieder geval zoveel mogelijk punten. Dat is een kunstje dat Massa echter niet beheerst.
GP van Australië: Startplaats P22, finish P5.
GP van Frankrijk: Startplaats P22, finish P5.

Jij hebt zeker een half seizoen op toilet gezeten?  :)

Lang leve het 'ik-zie-wat-ik-wil-zien-en-foert-met-de-objectiviteit' syndroom.

Racerke007

CitaatDeze quote was niet van mij, racerke!
Klopt maar ik insunueer dat ook niet ... zo copy pasten gaat sneller ...  :-[

Racerke007

CitaatCitaat
Topcoureurs echter winnen ook races die niet makkelijk zijn, of halen dan in ieder geval zoveel mogelijk punten. Dat is een kunstje dat Massa echter niet beheerst.
GP van Australië: Startplaats P22, finish P5.
GP van Frankrijk: Startplaats P22, finish P5.

Jij hebt zeker een half seizoen op toilet gezeten? 

Lang leve het 'ik-zie-wat-ik-wil-zien-en-foert-met-de-objectiviteit' syndroom.
Dan heb ik ook op toilet gezeten denk ik ... volgens mijn gevoel  is Massa hét niet.

Hamilton MASTER

Massa werd 6de in Australië.
Hij maakte een mooie inhaalbeweging maar die kan elke rijder op dit niveau met die wagen.
Als je in een topteam zit moet je dit kunnen doen. Met alle respect voor Massa.
Hij zat inderdaad in een zware wagen maar zelfs dan nog is de huidige Ferrari sneller dan 75% van de wagens op dit moment.
Door zijn strategie won hij ook veel tijd. En hij maakte een fout tijdens de kwalificatie.


Ik weet ook niet waar je zat tijdens de GP in Frankrijk maar hier werd Massa 2de en niet 5de.
Hij startte op de pole maar Kimi won de GP en Massa werd 2de.

Wie heeft op het toilet gezeten ?  :D ;D



FerrariMan

#96
Citaat van: Hamilton MASTER op 27 augustus 2007 - 23:02:33
Massa werd 6de in Australië.
Hij maakte een mooie inhaalbeweging maar die kan elke rijder op dit niveau met die wagen.
Als je in een topteam zit moet je dit kunnen doen. Met alle respect voor Massa.
Hij zat inderdaad in een zware wagen maar zelfs dan nog is de huidige Ferrari sneller dan 75% van de wagens op dit moment.
Door zijn strategie won hij ook veel tijd. En hij maakte een fout tijdens de kwalificatie.


Ik weet ook niet waar je zat tijdens de GP in Frankrijk maar hier werd Massa 2de en niet 5de.
Hij startte op de pole maar Kimi won de GP en Massa werd 2de.

Wie heeft op het toilet gezeten ?  :D ;D
Sorry, dat moet de Britse GP zijn. En als ik jouw redenering volg, tja, dan heeft nog niemand van de vier toppers al iets laten zien. Het is toch niet omdat die vier in een topwagen zitten dat we alles maar als vanzelfsprekend moeten nemen? Dan kan ik maar beter een Renault of Red Bull vlag gaan kopen. Heb jij er nog één teveel?

Schumacher reed in zijn laatste race met een auto die in staat was het veld te dubbelen, toch loofde je hem en riep je hem uit tot 'man van de race'.
Massa doet twee keer praktisch hetzelfde en dan is het achteraf relativeren alom.

Of met andere woorden, allemaal bullshit afhankelijk van hoe de wind draait.
Een remonte van P22 naar P5 is altijd een geweldige prestatie, eender welke piloot het voor mekaar krijgt, en zeker nu inhalen nóg moeilijker is.

En neen, ik ben niet van mening dat Massa de beste van de vier is, of dat hij een geweldig piloot is, maar wel dat hij zijn werk doet en hij Kimi onverwacht veel weerstand biedt.

En laat me nu met rust, ik ga strippoker spelen met Carmen Elektra.

Yeah baby!

Hamilton MASTER

Je weet evengoed als ik dat er inderdaad weinig rijders er bovenuit steken.

Als er in een saaie race iets gebeurd dat inderdaad zo mooi is als zo'n inhaalrace zal MS wel man van de race kunnen worden.
Ik heb hem nooit geloofd hierover, omdat ik bij mijn mening blijf dat zowel de Macs als de Ferrari's dit moeten aankunnen.

Ik vind inderdaad dat er niemand echt uitsteekt maar ik vind Massa de minste rijder van de 4 die kans maken op de wereldtitel.
Massa is goed als hij de pole heeft maar hij presteert minder als hij moet achtervolgen.

Massa is een goede rijder maar ik zie een Kubica bijvoorbeeld veel sterkere zaken doen in een Ferrari.
Ik zou als ik Ferrari was ervoor zorgen dat je iemand als een Kubica hebt in de plek van Massa.

Met Kimi komt het wel goed bij Ferrari, maar op de een of andere manier heeft Massa nog niet gebracht wat ik (en misschien zelfs vele anderen) van hem verwachtten.
Kimi heeft een heel moeilijke start gekend bij Ferrari en heeft nu Massa al ingehaald tot op 1 punt.

Ik weet niet of Ferrari hier een probleem mee heeft, omdat Kimi volgens jaar gigantisch gaat 'ownen' tegenover Massa.
Met een jaar extra ervaring zie ik niet in hoe Massa nog voordeel gaat hebben van zijn ervaring met z'n wagen dit seizoen.
Maar Ferrari heeft altijd met een eerste en tweede rijder gewerkt. Ik meen dat volgend jaar Kimi resoluut nummer 1 wordt en dan is nog maar de vraag of Massa dat gaat kunnen verkroppen.
Dan zal hij misschien zelfs naar een andere werkgever gaan (waarom niet Renault) en dan zal men pas echt zien of hij zo goed is.

Niets tegen Massa persoonlijk maar ik denk dat hij overschat wordt.



scho0634

Citaat van: FerrariMan op 27 augustus 2007 - 22:45:50
GP van Australië: Startplaats P22, finish P5.
GP van Frankrijk: Startplaats P22, finish P5.

Jij hebt zeker een half seizoen op toilet gezeten?  :)

Lang leve het 'ik-zie-wat-ik-wil-zien-en-foert-met-de-objectiviteit' syndroom.

Ik zie wat ik zie. En dan zie ik een rijder die goede races kent, maar ook hele slechte. Consistentie is er niet. Ik heb niets tegen de beste man, maar ik vind hem van het nivo DC, Barrichello, Irvine, Fisico. Goede tweede rijders, kunnen in een goede auto goed scoren, maar over een heel seizoen genomen erg wisselend qua resultaat.

Echt geen topper. Gewoon een subtopper in een topauto.

Karre

Tuurlijk heeft hij het moeilijker als hij niet vanop de pole start. ik dacht dat iedereen het moeilijker had zo. trouwens, die pole krijgt hij niet zomaar in zijn schoot geworpen, hij rijdt er de dag ervoor het snelste rondje voor en zo maakt hij het zichzelf gemakkelijk (welkom bij het concept van kwalificaties).
Kimi geeft zelf ook toe dat het makkelijker starten is van de pole, omdat inhalen zo moeilijk is dezer dagen.

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 28 augustus 2007 - 15:33:29
Als er in een saaie race iets gebeurd dat inderdaad zo mooi is als zo'n inhaalrace zal MS wel man van de race kunnen worden.
Ik heb hem nooit geloofd hierover, omdat ik bij mijn mening blijf dat zowel de Macs als de Ferrari's dit moeten aankunnen.


Citaat van: Hamilton MASTERSchumacher natuurlijk. Bleef knokken en zijn uitspraak dat hij 'vandaag kon ik iedereen dubbelen !' zou niet ver van de waarheid geweest zijn.

Hij reed telkens verschroeiende tijden en bleef tijd terugwinnen, zelfs toen hij in duel moest met Fisico en Raikkonen.

Mooi afscheid, al had een podium toch de kers op de taart geweest.

Kan aan mij liggen maar ik noem dat toch 'loven'.

Soit, ik trek me terug uit deze nutteloze discussie.

We zien wel op het einde van het seizoen.

Racerke007

Citaat van: Karre op 28 augustus 2007 - 18:48:41
Tuurlijk heeft hij het moeilijker als hij niet vanop de pole start. ik dacht dat iedereen het moeilijker had zo. trouwens, die pole krijgt hij niet zomaar in zijn schoot geworpen, hij rijdt er de dag ervoor het snelste rondje voor en zo maakt hij het zichzelf gemakkelijk (welkom bij het concept van kwalificaties).
Kimi geeft zelf ook toe dat het makkelijker starten is van de pole, omdat inhalen zo moeilijk is dezer dagen.

Mij hoor je ook niet zeggen dat het niet verdiend was... .
Ik ben gewoon niet zo wild van Massa zijn 'kunnen' ... .

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan op 28 augustus 2007 - 19:12:15
Citaat van: Hamilton MASTER op 28 augustus 2007 - 15:33:29
Als er in een saaie race iets gebeurd dat inderdaad zo mooi is als zo'n inhaalrace zal MS wel man van de race kunnen worden.
Ik heb hem nooit geloofd hierover, omdat ik bij mijn mening blijf dat zowel de Macs als de Ferrari's dit moeten aankunnen.


Citaat van: Hamilton MASTERSchumacher natuurlijk. Bleef knokken en zijn uitspraak dat hij 'vandaag kon ik iedereen dubbelen !' zou niet ver van de waarheid geweest zijn.

Hij reed telkens verschroeiende tijden en bleef tijd terugwinnen, zelfs toen hij in duel moest met Fisico en Raikkonen.

Mooi afscheid, al had een podium toch de kers op de taart geweest.

Kan aan mij liggen maar ik noem dat toch 'loven'.

Soit, ik trek me terug uit deze nutteloze discussie.

We zien wel op het einde van het seizoen.

Dit zei ik en dat meen ik nog altijd.
Maar echt loven is dit niet. Het was gewoon de waarheid en ik zei dit uit respect voor MS.

We zien inderdaad wel op het einde van het seizoen :)
Bij Ferrari zie ik enkel Kimi nog iets doen, Massa moet het naar mijn mening iets te veel hebben van zijn pole - overwinningen.



meatball

Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 19:28:50
Citaat van: Karre op 28 augustus 2007 - 18:48:41
Tuurlijk heeft hij het moeilijker als hij niet vanop de pole start. ik dacht dat iedereen het moeilijker had zo. trouwens, die pole krijgt hij niet zomaar in zijn schoot geworpen, hij rijdt er de dag ervoor het snelste rondje voor en zo maakt hij het zichzelf gemakkelijk (welkom bij het concept van kwalificaties).
Kimi geeft zelf ook toe dat het makkelijker starten is van de pole, omdat inhalen zo moeilijk is dezer dagen.

Mij hoor je ook niet zeggen dat het niet verdiend was... .
Ik ben gewoon niet zo wild van Massa zijn 'kunnen' ... .
Cijfers zijn Cijfers en Massa staat toch maar voor die geweldige Kimi.
Geef hem de vorige race benzine mee en je krijgt een heel andere race.
Kimi kan mij in elk geval nog veel minder overtuigen,stuur die mafkees maar terug naar van waar hij komt, welke geweldige dingen heeft hij dit seizoen al laten zien?
Ik kan aannemen dat je je even moet aanpassen aan een nieuw team,maar hier blijven ze maar roepen dat hij voldend seizoen beter gaat zijn,wie weet dat nu.
Hij rijd bijna 1 jaar bij Ferrari en hij staat ondanks redelijk wat pech voor Massa,achter hem,dat staat in elk geval vast.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Racerke007

één punt is niet écht veel voor hé ...

Kimi is beter 'punt'  :P