Fernando Alonso en McLaren-Mercedes

Gestart door QMaverick, 07 augustus 2007 - 11:07:28

« vorige - volgende »

Waar rijdt Alonso volgens jou in 2008? -- Poll augustus

Mclaren
13 (32.5%)
Ferrari
3 (7.5%)
BMW Sauber
3 (7.5%)
Renault
14 (35%)
Williams
0 (0%)
Red Bull Racing
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Super Aguri
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Scuderia Toro Rosso
0 (0%)
Spyker
2 (5%)
Prodrive
2 (5%)
Werkloos
3 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 31 augustus 2007 - 21:08:10

McChouffe

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:24:03
Kimi zei 'ik hoor der niks van'

Dat lag misschien meer aan Kimi zijn talenkennis  ;)

Ik zou eigenlijk wel eens graag zien dat Alonso nu vertrekt bij McLaren. Ik ben benieuwd of die nieuwe "god" nog zo goed presteert als hij alles zelf moet afstellen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Racerke007

Citaat van: Tim C op 07 augustus 2007 - 21:24:52
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:22:11
Telde Alonso zelf??  :o
Hmmm allez dan.
Een teller, als in:

"Ik heb nu 2 punten, als ik een plaatsje opschuif heb ik er 3. Nee, waarom het risico nemen."

Maar als we nu toch over Hongarije bezig zijn, zo'n matennaaier moet er ook niet bij Ferrari komen...
Tja als je zo kan winnen, zo heeft hij het nog gedaan hé... !

Matennaaier: hij deed niets verkeerd: ze wachten altijd tot ze een signaal krijgen. Of dat nu van de lolipopman is of over de radio: hij kon niet weten dat hij nét zelf een rondje kon rijden: hij weet niet waar hij vrije baan kon krijgen. Dit maneuver, dat de tweede piloot even moet wachten is al meerdere keren voorgevallen dit jaar, enkel geen 10sec én niet aan het einde van de qualificatie. Het is gewoon dat er meer en meer tekenen zijn dat er een zwarte in de F1 moet winnen.
Ach maar ergens kan ik me vinden in de beslissing: goede zet voor de sport, even geen spionage-gezever in de media nu.

Hamilton MASTER

Citaat van: meatball op 07 augustus 2007 - 21:02:59
Citaat van: Hamilton MASTER op 07 augustus 2007 - 20:54:34
Ik denk dat Alonso rustig uit zal kijken naar een nieuwe werkgever en die zal vinden bij Ferrari.

Ik meen dat Massa er dit seizoen aan zal moeten geloven. Kimi is erg goed bezig de laatste weken, hij krijgt de Ferrari steeds beter onder de knie en is naar mijn mening ook een beter rijder dan Massa.

Alonso naar Ferrari zeg ik !
Dan wordt het voor mij tijd om voor een ander team te gaan supporteren,Kimi en Alonso samen,ik mag er niet aan denken :-[

Zal ook wel hommeles van komen ;)

Alonso heeft een systeem van 2de rijder nodig. Met Fisico ging dit omdat Fisico minder was dan Alonso. Kimi zal zichzelf 200% geven om minstens even goed te doen en het zal hem lukken.
Bovendien kent hij de wagen 1 jaar langer dan Fernando en zal ook deze wel een aanpassing nodig gehad hebben.

Wat misschien wel een unicum zou kunnen zijn (dit laat ik over aan de geschiedenissers ;)) is dat Fernando 3x op rij WK kan worden in een andere wagen? ;)



meatball

Citaat van: McChouffe op 07 augustus 2007 - 21:27:44
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:24:03
Kimi zei 'ik hoor der niks van'

Dat lag misschien meer aan Kimi zijn talenkennis  ;)

Ik zou eigenlijk wel eens graag zien dat Alonso nu vertrekt bij McLaren. Ik ben benieuwd of die nieuwe "god" nog zo goed presteert als hij alles zelf moet afstellen.
Debuteren in het beste team van het moment is natuurlijk wel veel gemakelijker dan in een staartteam,maar ik denk toch dat hij ook zonder Alonso in het team snel zou zijn.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:30:52
Citaat van: Tim C op 07 augustus 2007 - 21:24:52
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:22:11
Telde Alonso zelf??  :o
Hmmm allez dan.
Een teller, als in:

"Ik heb nu 2 punten, als ik een plaatsje opschuif heb ik er 3. Nee, waarom het risico nemen."

Maar als we nu toch over Hongarije bezig zijn, zo'n matennaaier moet er ook niet bij Ferrari komen...
Tja als je zo kan winnen, zo heeft hij het nog gedaan hé... !

Matennaaier: hij deed niets verkeerd: ze wachten altijd tot ze een signaal krijgen. Of dat nu van de lolipopman is of over de radio: hij kon niet weten dat hij nét zelf een rondje kon rijden: hij weet niet waar hij vrije baan kon krijgen. Dit maneuver, dat de tweede piloot even moet wachten is al meerdere keren voorgevallen dit jaar, enkel geen 10sec én niet aan het einde van de qualificatie. Het is gewoon dat er meer en meer tekenen zijn dat er een zwarte in de F1 moet winnen.
Ach maar ergens kan ik me vinden in de beslissing: goede zet voor de sport, even geen spionage-gezever in de media nu.
Als ik net wat minder leven had zou ik opzoek gaan door beelden van quali sessies, maar ik durf te wedden dat onze Spaanse vriend elke keer dat die lollypop omhoog gaat vertrekt. De reden, zo werkt het systeem namelijk. Niet altijd zeg je? Nee, dat klopt, er zijn inderdaad nog nooit rijders te vroeg vertrokken omdat ze dachten dat hij omhoog ging...

Soms maakt het wel uit hoe je wint, iemand die vlak voor de belangrijkste race van het jaar verklaart dat "hij niet hoeft te winnen" heeft geen plek in deze sport...

FerrariMan

Ik weiger nog altijd te geloven dat Alonso dit met opzet deed. Aan de reacties achteraf kan je toch afleiden dat hij door het team gevraagd werd om te blijven staan. Ze maken misbruik van een 2-voudig WK. Lijkt me nogal logisch dat Alonso hier niet blij mee is.

Racerke007

Citaat van: McChouffe op 07 augustus 2007 - 21:34:28
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 21:30:52
goede zet voor de sport

Slecht voor de tikker van oom Ron.

;D ;D

Citaat van: FerrariMan op 08 augustus 2007 - 09:20:52
Ik weiger nog altijd te geloven dat Alonso dit met opzet deed. Aan de reacties achteraf kan je toch afleiden dat hij door het team gevraagd werd om te blijven staan. Ze maken misbruik van een 2-voudig WK. Lijkt me nogal logisch dat Alonso hier niet blij mee is.
Er zat duidelijk iemand over de radio te praten dat hij moest wachten en te 'tellen', dan kijk je misschien idd niet naar de lolypopman.

Of Alonso misbruikt is weet ik niet zo. De straf van de FIA vond ik ergens ook vreemd. Als een rijder té traag in de pitsstraat zou rijden om de seconden toch nog te halen en hij hindert een andere piloot van een ander team: akkoord dat moet bestraft worden. Maar nu hinderde Mclaren hun eigen of het nu het gevolg was van bevelen die Lewis eerder negeerde maakt dan niet echt uit. Vreemd om dat te bestraffen ... en nog vreemder dat Mclaren niet in beroep gaat.

Even voor de Hamiltonlovers: hij klaagde over koude banden ... Alonso stond langer stil en had dus koudere banden maar soit  ;)

FerrariMan

De straf voor Alonso? Objectief gezien moet de FIA dat bestraffen daar hij iemand ophield. Teamorders of niet. Daarom ook de straf voor McLaren erbij.

Racerke007

Tja, ik vindt dat er onvoldoende bewijs is dat Alonso dat opzettelijk deed.... hmmm edit: geen bewijs.
Maar soit, de race is er interessanter door geworden.

alonsolover

Op een andere site dat Ferrari ook Alonso zou overnemen en Massa buiten wippen,
Maar ik denk dat hij naar renault zal terug keren

Jasper

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 augustus 2007 - 21:32:42
Wat misschien wel een unicum zou kunnen zijn (dit laat ik over aan de geschiedenissers ;)) is dat Fernando 3x op rij WK kan worden in een andere wagen? ;)

Juan Manuel Fangio reed in 1954 3 races bij Maserati en ging dan naar Mercedes en werd wereldkampioen. In 1955 werd hij kampioen met Mercedes. In 1956 werd hij kampioen met Ferrari. In 1957 werd hij kampioen met Maserati.

robbert

Citaat van: alonsolover op 08 augustus 2007 - 17:53:30
Op een andere site dat Ferrari ook Alonso zou overnemen en Massa buiten wippen,
Maar ik denk dat hij naar renault zal terug keren

Dit is al ontkent door Haug en de manager van Alonso. Maar nu is de pers daar met een gerucht dat Hamilton naar Ferrari zou gaan. Straks zeggen ze nog dat M schumacher terugkeert en bij Honda zal rijden om ze weer bovenop te halen.

Hoewel ik er niks van geloof van die gerucht rond Hamilton, hoop ik toch stiekem dat het waar is, want ik zou graag hebben dat Hamilton bij Ferrari zal rijden :D

red76

Citaat van: alonsolover op 08 augustus 2007 - 17:53:30
Op een andere site dat Ferrari ook Alonso zou overnemen en Massa buiten wippen,
Maar ik denk dat hij naar renault zal terug keren

Massa buiten wippen om Alonso binnen te halen. ;D

Dat gaat zeker niet gebeuren.

Magic Senna

Heel deze situatie doet me denken aan de periode van Senna en Prost  bij McLaren, Ron Dennis zal waarschijnlijk ook denken dat hij een déjà vu heeft. Volgens mij gaan we het dit seizoen nog wel te zien krijgen dat ze elkaar van de baan rammen, zoals Senna en Prost om de wereldtitel binnen te halen. Dat Alonso volgend jaar niet meer voor McLaren rijdt is volgens mij een al uitgemaakte zaak, Ron Dennis zal zeker Hamilton steunen. Alonso keert volgens mij terug naar Renault, naar Ferrari zal Alonso zeker niet trekken want dan halen ze zich ook een hoop misère op hun kop zoals Ron Dennis heeft gedaan, Alonso en Räikkönen in één team dat komt helemaal niet goed.
Wat ik echt zou willen weten is of Alonso uit zichzelf is blijven staan of orders heeft gekregen, maar dat is iets wat alleen hij en het team weten en wij nooit zullen weten.