Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 08 maart 2007 - 10:53:41

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Massa
19 (23.2%)
Raikkonen
30 (36.6%)
Alonso
14 (17.1%)
Hamilton
18 (22%)
Kubica
0 (0%)
Button
1 (1.2%)
Fisichella
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Iemand anders, wie?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 74

Jasper

Citaat van: Eric op 08 oktober 2007 - 22:28:15
Citaat van: meatball op 08 oktober 2007 - 21:37:13
Kimi word in elk geval geen wk wat volgens onze geliefde bejaarde praat hij niet met de mensen ;D
Wat een nieuws,iedereen op dit forum weet ondertussen wel dat ik geen Kimifan ben,maar dat hij geen waardige wk zou zijn omdat hij weinig zegt is natuurlijk komplete nonsens.
Word die bernie stilaan dement of wat :-\
de f1-oppersmurf is brit.....zegt genoeg?
Euh... wat is er met Britten?

janke

Leuk al die meningen en philosofieën, maar in Brazil worden koppen met spijkers geslagen. Het is een mechanische sport dus er kan van alles gebeuren. Zou wat zijn dat Kimi met de hoofdprijs aan de haal gaat. 2 vechten en de 3de gaat er mee lopen. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Alan Blues

De Spaanse commentatoren zijn alvast aan het uitkijken naar 'Brazil, Brazil, brazil...' :)
http://www.youtube.com/watch?v=tT4dOnG7NcM&feature=bz301

Dit was hun moment van glorie... :)

En, ja, it ain't over 'till the fat lady sings... En als twee honden vechten voor een been... En als...

You have to be first to finish first, zei ene Murray Walker... Er is nog wat te berekenen, maar het zal een zware dobber worden voor de drie gasten. Ga maar eens om met die druk!!

Toch hoop ik van harte dat Lewis hem binnenhaalt... Zou een mooie reeks van records zijn in zijn rookiejaar...

Maarja, je moet de beer nooit laten schieten voor hij iets gekocht heeft... Of zoiets... ;)

janke

Wat zware dobber?? De coureur met de beste set-up en de betrouwbaarheid van de auto wint. Of krijgen we in Brazil ook een wet race? En McLarens zijn nogal betrouwbaar. Maar misschien in Brazil niet, wie zal het zeggen. Ik kijk niet in een glazen bol.
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

De meest spannende situatie die we kunnen hebben is Räikkönen 2de, Alonso 4de en Hamilton 8ste. Dan hebben we alle drie coureurs op 108 punten, waarna Räikkönen wint dankzij vijf overwinningen (Alonso en Hamilton beide vier).

Of Räikkönen wint, Alonso wordt derde en Hamilton zesde. Dan is de stand:
1. Räikkönen 110 punten - 6 zeges
2. Hamilton 110 punten - 4 zeges
3. Alonso 109 punten

Of Räikkönen wint, Alonso wordt derde en Hamilton zevende. Dan staan Alonso en Hamilton op 109 en Räikkönen op 110.

Dat zou pas een finale zijn ;)

Hamilton
1e -> Kampioen
2e -> Kampioen
3e -> Alonso mag niet winnen
4e -> Alonso maximum 2e
5e -> Alonso maximum 2e
6e -> Alonso maximum 3e en Räikkönen maximum 2e
7e -> Alonso maximum 4e en Räikkönen maximum 2e
8e -> Alonso maximum 5e en Räikkönen maximum 3e
Valt Hamilton uit -> Alonso maximum 5e en Räikkönen maximum 3e

Alonso
1e -> Hamilton maximum 3e
2e -> Hamilton maximum 5e
3e -> Hamilton maximum 7e en Räikkönen mag dan niet winnen
4e -> Hamilton maximum 8e en Räikkönen mag dan niet winnen
5e -> Hamilton mag geen punten halen en Räikkönen mag niet tweede finishen
Finisht hij zesde of lager dan komt hij punten te kort om kampioen te worden

Räikkönen
1e -> Hamilton maximum 6e en Alonso maximum 3e
2e -> Hamilton maximum 8e en Alonso maximum 5e
3e -> wordt hij geen wereldkampioen en Alonso maximum 6e
4e -> wordt hij geen wereldkampioen en Alonso maximum 7e
5e -> wordt hij geen wereldkampioen en Alonso maximum 8e
6e -> wordt hij geen wereldkampioen en Alonso mag geen punten halen
Finisht hij zevende of lager dan blijft hij derde in de stand

Eric

Citaat van: Jasper op 08 oktober 2007 - 23:01:07
Citaat van: Eric op 08 oktober 2007 - 22:28:15
Citaat van: meatball op 08 oktober 2007 - 21:37:13
Kimi word in elk geval geen wk wat volgens onze geliefde bejaarde praat hij niet met de mensen ;D
Wat een nieuws,iedereen op dit forum weet ondertussen wel dat ik geen Kimifan ben,maar dat hij geen waardige wk zou zijn omdat hij weinig zegt is natuurlijk komplete nonsens.
Word die bernie stilaan dement of wat :-\
de f1-oppersmurf is brit.....zegt genoeg?
Euh... wat is er met Britten?

met de britten is er niets mis...maar Bernie ziet liever een LANDGENOOT de titel pakken  ;)

FerrariMan

Zonder de dwaling van de FIA in Japan had Kimi misschien een pak meer kans op de titel gehad. Toch, ik geloof in mirakels en waar het vorig jaar niet lukte zal het dit jaar wonderwel toch gebeuren, een wonder in de laatste race.

Kimi kampioen, Ferrari de dubbel. McLaren, Alonso en Hamilton blijven met lege handen achter.

Sinister -D-

Citaat van: Alan Blues op 09 oktober 2007 - 00:12:52
als...

You have to be first to finish first, zei ene Murray Walker...

Om precies te zijn was het: ''You first have to finish, to finish as first''.

;)

McLaren_über_alles

Ik hoop dat het Hamilton wordt. Dit is volgens mij diegene die er het meest aanspraak kan op maken. Als je in je eerste jaar zo constant gereden hebt en bijgevolg zo goed als gans het kampioenschap aan de leiding staat, dan verdien je die titel.

Beslist het lot er toch anders over, dan hoop ik dat het Kimi wordt. Ik mag er echt niet aan denken dat bleiter Fernando (ik kan niet mee tegen een rookie en begin dan maar gans het team op stelten te stellen) Alonso alsnog de titel pakt.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Karre

raikonen pas 2de zou onrealistisch zijn
in een droge race zijn het de ferraris en macs die vanvoor rijden, pas daarna de bmw's
als raikonen 2de zou zijn, dan zou dat wiln zeggen dat massa op 1 rijdt.
teamorders zijn verboden, maar massa is geen idioot, die laat raikonen hoe dan ook voorbij
wrm ik deze post schrijf wordt me nu plots ook onduidelijk want ook in jouw redenering werd raikonen WK :D

McLaren_über_alles

Citaat van: Karre op 09 oktober 2007 - 19:51:01
raikonen pas 2de zou onrealistisch zijn
in een droge race zijn het de ferraris en macs die vanvoor rijden, pas daarna de bmw's
als raikonen 2de zou zijn, dan zou dat wiln zeggen dat massa op 1 rijdt.
teamorders zijn verboden, maar massa is geen idioot, die laat raikonen hoe dan ook voorbij
wrm ik deze post schrijf wordt me nu plots ook onduidelijk want ook in jouw redenering werd raikonen WK :D

Stel: Hamilton en Alonso zitten respectievelijk 7de en 8ste, Kimi zit 2de op 20 seconden van Massa. Dus Hamilton is virtueel kampioen.  Volgens de (toch wel idiote) regels mag Massa Kimi niet doorlaten, waardoor ze dus eigenlijk de titel zomaar uit handen geven. Welke sanctie zou men krijgen als je hier toch (de logische) teamorders uitvoert?
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McChouffe

Heeft er iemand al eens bijgehouden wat de stand in het wk bij de constructeurs zou zijn, moest McLaren niet gestraft zijn geweest door de FIA?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 09 oktober 2007 - 20:13:01
Heeft er iemand al eens bijgehouden wat de stand in het wk bij de constructeurs zou zijn, moest McLaren niet gestraft zijn geweest door de FIA?

Zoals ge kunt lezen in ons bericht Stand in het wereldkampioenschap ;)

FerrariMan

Citaat van: FerrariMan op 09 oktober 2007 - 18:14:16
Zonder de dwaling van de FIA in Japan had Kimi misschien een pak meer kans op de titel gehad. Toch, ik geloof in mirakels en waar het vorig jaar niet lukte zal het dit jaar wonderwel toch gebeuren, een wonder in de laatste race.

Kimi kampioen, Ferrari de dubbel. McLaren, Alonso en Hamilton blijven met lege handen achter.
Ik quote mezelf, op negen oktober 2007.

TheIceman

#269
Citaat van: Doefie op 09 oktober 2007 - 01:03:51


Of Räikkönen wint, Alonso wordt derde en Hamilton zevende. Dan staan Alonso en Hamilton op 109 en Räikkönen op 110.

Dat zou pas een finale zijn ;)



Helemaal gelijk. Zo ging het!