GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 20 augustus 2006 - 10:26:18

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na een deugddoende en welverdiende vakantie, maken de coureurs zich op voor het laatste deel van het kampioenschap. Nog vijf races en dan weten we wie de nieuwe wereldkampioen wordt. Kan Alonso zijn titel prolongeren of pakt Schumacher zijn achtste?

Komende zondag staat de Turkse Grand Prix op de kalender, het is pas voor de tweede keer dat er op het circuit van Tike zal gereden worden.

Kan Schumacher verder van zijn achterstand afknabbelen in het kampioenschap of slaat Alonso dit keer terug of gaat Raikkonen (net als vorig jaar) met de zege aan de haal?

Kan Button zijn eigen succes evenaren van Hongarije?

Wie brengt de beste band mee naar Turkije?

Zondag omstreeks half vier kennen we het antwoord op deze vragen.

Gentlemen, Shoot!

scho0634

Schumi 1, Alonso 2, Massa 3. Het WK blijft spannend!! :)

Raikkonen zal wel weer uitvallen. :'(. Fisico blijft weer eens ver achter.

Button's winst was knap, maar zal (nog) niet structureel voor de winst kunnen gaan in zijn Honda.

En Albers? Business as usual, ver achteraan, maar oooohhh zo geweldig gereden want hij was weer eens sneller dan zijn teamgenootje....




Franky

Citaat van: Supermariobros op 20 augustus 2006 - 10:26:18


Wie brengt de beste band mee naar Turkije?


Ben ik het of is er dit jaar enorm veel te doen rond de banden ? Als je de samenvattingen leest van de teams is het enkel de banden die de klok slaan. We where happy with the race and want to thank bridgestone of michelin blablabla elke week weer hetzelfde. Zijn de wagens dan zo standaard geworden dat alles van de banden afhangt these day's ?

Voor mij maakt het niet uit wie er wint ( als het maar een ferrari is ) zolang we spektakel zien en geen tsjoek tsjoek race !

Groetjes, Franky
Franky Reymenants

Ferrari 2010

Citaat van: Franky op 20 augustus 2006 - 11:52:00
Citaat van: Supermariobros op 20 augustus 2006 - 10:26:18


Wie brengt de beste band mee naar Turkije?


Ben ik het of is er dit jaar enorm veel te doen rond de banden ? Als je de samenvattingen leest van de teams is het enkel de banden die de klok slaan. We where happy with the race and want to thank bridgestone of michelin blablabla elke week weer hetzelfde. Zijn de wagens dan zo standaard geworden dat alles van de banden afhangt these day's ?

Voor mij maakt het niet uit wie er wint ( als het maar een ferrari is ) zolang we spektakel zien en geen tsjoek tsjoek race !

Groetjes, Franky
Momenteel is er veel om de banden te doen, Renault is erg afhankelijk van wat Michelin doet, Ferrari van wat Brigestone doet. Ik denk dat Renault en Ferrari op zich veen sterk zijn, wie dan de sterkste banden heeft is de winnaar...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Natuurlijk zijn de banden op dit moment van het kampioenschap zeer belangrijk voor de teams, alleen al door die banden hebben we nu terug spanning in de titelstrijd! Vorig jaar lag het falen van Ferrari ook niet aan het vermogen van de motor, maar aan het slechte presteren van de banden. Nu ligt het slechte presteren van Alonso ook grotendeels aan het falen van Michelin.

Ik verwacht een verdere opmars van Schumacher, zonder fouten wint hij in Turkije. Raikkonen pakt de tweede plaats en derde wordt iemand uit het trio Massa/Alonso/Button.

supersteven

mijn pronostiek is

1 ms
2 fm
3 kr

de renaults vallen uit
let the sunshine shine in your heart

FerrariMan

Citaat van: supersteven op 20 augustus 2006 - 23:23:41
mijn pronostiek is

1 ms
2 fm
3 kr

de renaults vallen uit
Het zou wat zijn moest dit uitkomen. Dan zou MS P1 innemen!  :) Laat maar komen...

Kirabi

mijn prognose

1. MS
2. KM
3. FA


Supermariobros

Citaat van: Kirabi op 21 augustus 2006 - 10:22:46
mijn prognose

1. MS
2. KM
3. FA

Je zal wel KR bedoelen. 
Er rijdt geen enkele rijder mee die de initiatalen KM heeft.  ;)

Mikacouli


thomas17

woensdag wordt een belangerijke dag voor renault dan is de uitspraak over het mass-demper systeem.als dit onderdeel legaal verklaard wordt dan gaat renault weer een stap dichter bij ferrari zitten.
verder zullen zeker de banden belangerijk zijn.
ik doe nog geen voorspelling maar Mclaren kan denk ik nu wel eens mee gaan doen met de prijzen.
zondag rond 15.30 weten we of alonso's voorsprong groter of kleiner is geworden.

dj Peter

Slecht nieuws dus voor Renault want de dempers werden illegaal verklaard doo rhet het Hof van Beroep. Er rest dus nog een paar dagen voor het team om een oplossing te vinden voor de race van zondag. In de GP van Duitsland werden ze gedwongen over te schakelen op de oude dempers en de prestaties van toen zijn gekend. In Hongarije mochten de nieuwe dempers er weer op en het ging plots weer beter dus ik verwacht niet dat Renault echt gaat kunnen strijden voor het podium in Turkije.
De vechtlust van Schumi is als een pitbull, dat is gekend: als hij ergens zijn tanden in zet laat ie niet meer los.
Mijn prono  voor zondag:

p1  Schumi
p2  Massa
p3  Kimi

Renault valt nog in de punten,maar geen podium.
Ben benieuwd wat Honda gaat doen, maar ik vrees dat het succes in het kletsnatte Hongarije een toevalstreffer was.

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 23 augustus 2006 - 19:45:45
In Hongarije mochten de nieuwe dempers er weer op

Ik dacht dat Renault uiteindelijk beslist had om toch zonder te rijden?
Als Renault beide titels verliest hoor ik Flavio al afkomen: "Het is dankzij het verbod van de dempers, blablabla..."

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Kirabi

Citaat van: Supermariobros op 21 augustus 2006 - 10:50:55
Citaat van: Kirabi op 21 augustus 2006 - 10:22:46
mijn prognose

1. MS
2. KM
3. FA

Je zal wel KR bedoelen. 
Er rijdt geen enkele rijder mee die de initiatalen KM heeft.  ;)
jup klein foutje


Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 23 augustus 2006 - 22:58:27
Citaat van: SaffierFM op 23 augustus 2006 - 19:45:45
In Hongarije mochten de nieuwe dempers er weer op

Ik dacht dat Renault uiteindelijk beslist had om toch zonder te rijden?
Als Renault beide titels verliest hoor ik Flavio al afkomen: "Het is dankzij het verbod van de dempers, blablabla..."
Is inderdaad zo, ze hebben ze er voor de GP van Hongarije ok afgelaten om veilig te spelen, ondanks het feit dat de FIA had gesteld geen sancties uit te delen voor feiten voor de uitspraak.

Ik hoop op een zwakke prestatie van Renault, zodat Schumi kan naderen.

1) MS
2) FM
3) KR
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.