GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 20 augustus 2006 - 10:26:18

« vorige - volgende »

Martin


Tim C

Citaat van: bogief1 op 26 augustus 2006 - 14:08:36
Fair is fair, die velgen moeten ook verboden worden.
Inderdaad

bogief1

Ik versta niet dat de FIA niet ingrijpt van in de vrije trainingen, of reden ze er toen nog niet mee?
Net als bij Renault, na anderhalf jaar rijden met die massadempers, verbieden ze het opeens. Dat is om problemen vragen.

Verder puike prestatie van Massa, die begint z'n draai te vinden bij Ferrari. Hopelijk voor hem komt het niet te laat.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Ik snap Schumi's ontgoocheling wel. Hij start op de vuile kant met Alonso net achter hem op de propere kant. Die plaats is hij dus zowiezo kwijt morgen. En als hij aan dat tempo fouten blijft maken in bocht 1 dan kunnen ze het bij Ferrari wel schudden. Net zoals hij vorig jaar de fouten opstapelde op hetzelfe circuit.

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 26 augustus 2006 - 14:17:22
Ik versta niet dat de FIA niet ingrijpt van in de vrije trainingen, of reden ze er toen nog niet mee?
Net als bij Renault, na anderhalf jaar rijden met die massadempers, verbieden ze het opeens. Dat is om problemen vragen.

Verder puike prestatie van Massa, die begint z'n draai te vinden bij Ferrari. Hopelijk voor hem komt het niet te laat.

De FIA slaapt dit weekend, anders had Alonso al lang een tijdstraf moeten krijgen voor zijn incident met Doornbos. Ongeacht wie er in fout was, na zijn waarschuwing van vorige race had hij zich niet moeten inlaten met mogelijk gevaarlijke spelletjes.

Dus ja, wat is er nog fair?

bogief1

Dat is ook waar, al kan ik de FIA daarin gedeeltelijk begrijpen, in die zin dat ze het meer zien als race-accident.
Doorbos kon ook de deur meer open laten, tenslotte racen ze niet, maar testen ze.
Alonso kon natuurlijk ook wel slimmer zijn en nog wat langer wachten.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 26 augustus 2006 - 13:49:46
Waarom is MS altijd zo nerveus in Turkije??
Hoe zou je zelf zijn met zoveel Turken om je heen? ;)

Spijtig van de slechte prestatie van Schumi, hopen dat hij zen 2de plaats kan behouden, anders zal hij bij de eerste stop Alonso moeten inhalen, en bij de 2de stop misschien Massa? We zullen zien, het is mogelijk. Hij kan Alonso ook op de baan inhalen, de baan laat dit wel toe denk ik, maar dan moet hij uiteraard sneller zijn en mag hij geen fouten maken.
Ik dacht eerst dat hij gewoon wat zwaarder stond, maaran zen eigen reactie te lezen heeft ie zelf wat ingehouden en zo wat tijd verloren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 26 augustus 2006 - 14:11:08
Citaat van: bogief1 op 26 augustus 2006 - 14:08:36
Fair is fair, die velgen moeten ook verboden worden.
Inderdaad
Waarom als ik vragen mag? Er wordt hier de vergelijking gesteld met de massadempers, maart ik zien helemaal geen overeenkomsten. Dit hangt cht vast, is deel van de velg en doet niet meer dan een constante roterende beweging. De massadempers deden toch helemaal iets anders, niet? Die gingen heen en weer, dit is gewoon deel van de velg. Sorry, maar ik vat het probleem niet :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Schum, als die massa dempers die binnenin de neus zaten een bewegend aerodynamisch onderdeel waren, dan is iets dat langs de buitenkant van de velg hangt en dus mee op en neer gaat dat ook...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 26 augustus 2006 - 17:27:42
Schum, als die massa dempers die binnenin de neus zaten een bewegend aerodynamisch onderdeel waren, dan is iets dat langs de buitenkant van de velg hangt en dus mee op en neer gaat dat ook...
Sja, maar als de velg omhoog gaat gaat alles normaal omhoog. Dus eigenlijk zijn dan ook alle vleugeltjes etc. fout. Het is hoe je het bekijkt, maar dit zat naar mijn mening toch echt wel vast. Het beweegt niet onafhankelijk dan de andere onderdelen, maar op exact dezelfde manier.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Het zou ook de bandendruk constanter houden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Maar Renault heeft er lang mee mogen rondrijden, dus mag Ferrari dat nu ook  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 26 augustus 2006 - 17:48:42
Maar Renault heeft er lang mee mogen rondrijden, dus mag Ferrari dat nu ook  ;)
Das geen excuus, ferrari heeft ook zo lang met de massadempers kunnen rondrijden ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

hele knappe pole van massa en ook een super prestatie van yamamoto die sato in de kwalificatie heeft verslagen
let the sunshine shine in your heart

Hamilton MASTER

Citaat van: Schumi 2006 op 26 augustus 2006 - 17:55:34
Citaat van: McChouffe op 26 augustus 2006 - 17:48:42
Maar Renault heeft er lang mee mogen rondrijden, dus mag Ferrari dat nu ook  ;)
Das geen excuus, ferrari heeft ook zo lang met de massadempers kunnen rondrijden ;)

Het ";)" niet gezien op het einde van zijn zin? ...

Vreemd dat McLaren toch altijd in pure snelheid tekort komt. Ben heel blij voor Massa dat hij zijn eerste pole heeft gepakt.
Hopelijk wint hij morgen zijn eerste GP, al was MS de snelste over alle kwalificatie-sessies.