GP van Spanje

Gestart door Tim C, 07 mei 2006 - 17:32:58

« vorige - volgende »

Tim C

De thuis Grand Prix van Fernando Alonso lijkt enkele weken te laat of te vroeg te vallen want van Renault staat niet veel meer overeind. Twee podiumplaatsen hebben ze uit de brand kunnen slepen de laatste twee GP's, maar van hun reputatie schiet niet veel meer over.

Slagen ze er in om Fernando Alonso voor het eerst zijn thuis GP te laten winnen of strooien Michael Schumacher en Ferrari roet in het eten. Wat kan McLaren nog laten zien?

Gentlemen, start your engines

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

De Rooien zitten terug op hun niveau van 2004 qua snelheid,betrouwbaarheid en strategie en Renault krijgt een veeg uit de pan in Spanje.

Jasper

Ferrari zit nog lang niet op hun niveau uit 2004 hoor. Gelukkig maar. :)

FerrariMan

Ik gok op een overwinning van Kimi, MS op P2, Massa op P3 en Alonso die in de fout gaat voor eigen volk.

Scuderia Ferrari

Niet in een keer te optimistisch zijn he ;)
Renault zal in Spanje er alles aan doen om Alonso een thuisoverwinning te geven. Ferrari zit ze wel dicht op de hielen, en ook Raikkonen kan zo maar eens winnen.

KVDracer

Ik hoop echt dat MS wint voor Kimi en dan ALonso op P3. Ik zou dan zijn gezicht eens willen zien op het podium, het stond nu al  :(  :P Maar ik denk dat McLaren niet teveel zal laten zien in Spanje, zoals ze de laatste races al niet meer gedaan hebben. En Renault zou hier wel net ietsje sterker kunnen zijn dan Ferrari, want Renault test hier meer dan Ferrari, denk ik. Zolang het maar weer spannend is zoals vandaag en de winnaar dezelfde is,  is het al goed  ;)

Jonas

1-2 voor Ferrari en Alonso op de 3de plaats  :)
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jean Todt

Vergeet vooral het aandeel van Bridgestone in de heropstanding van Ferrari niet.  Volgens mij had Bridgestone afgelopen GP de betere band.

Hopelijk komt McLaren snel op het niveau van Renault zodat Alonso een paar keer naast het podium valt zodat het kampioenschap echt spannend kan worden.

Barcelona wordt een zege voor MS (als hij de finish haalt), Kimi op 2 en Alonso op 3

Ben eens benieuwd of Fisichella weer gaat knoeien in de 2de kwalificatie'sessie'.

razzle_dazzle

Het verschil tussen Renault en Ferrari is toch miniem hoor, Ferrari haalde het op de Nurnburgring vooral door een ijzersterke tactiek. In spanje wordt het dus opnieuw een hete strijd tussen het Franse team en het Italiaanse. En natuurlijk zal Renault er alles aan doen om Alonso de thuiszege te schenken.

Zoals reeds werd aangehaald zullen de banden een heel belangrijke rol spelen. Volgens mij heeft Michelin nog altijd een klein voordeel bij hogere temperaturen.

Mijn prono: Schumacher - Raikkonen - Fisichella

schumi4ever

Ik durf er toch op wedden dat Alonzo op zn minst de pole zal pakken voor eigen volk. Daar zorgen ze wel voor. De race wordt hopelijk opnieuw eentje met veel spanning en met de eerste auto's dicht op elkaar tot de finish, dan kan er vanalles gebeuren tot in de laatste lap. Ik gok voor kwali : alonzo
                                                                                schumi
                                                                                massa
                                                                         race: schumi
                                                                                 alonzo
                                                                                 massa
                                                                           

McChouffe

Citaat van: Razzle_dazzle op 08 mei 2006 - 09:48:21En natuurlijk zal Renault er alles aan doen om Alonso de thuiszege te schenken.

Dat zullen ze vanaf nu toch elke race moeten doen willen ze het WK binnenhalen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#12
Ik denk dat we, als Ferrari-fans zijnde, het hoofd toch nog even koel moeten houden. Als Schumacher ook in Barca kan winnen, dan begin ik te geloven in een goeie kans op de titel. Tot dan blijft het voor mij toch wat afwachten, benieuwd of Bridgestone ook in andere temperaturen constant blijft.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 08 mei 2006 - 17:25:46
Ik denk dat we, als Ferrari-fans zijnde, het hoofd toch nog even koel moeten houden. Als Schumacher ook in Barca kan winnen, dan begin ik te geloven in een goeie kans op de titel. Tot dan blijft het voor mij toch wat afwachten, benieuwd of Bridgestone ook in andere temperaturen constant blijft.

Mja, ik denk dat we toch wel zullen merken dat Michelin afscheid zal nemen dit jaar. Ik geloof niet dat ze ten alle koste de beste band willen brengen. Zoveel miljoenen euro's zullen ze daar nu ook wel niet meer inpompen denk ik toch. Ik hoop natuurlijk van wel want ik geloof in een wederopstanding van McLaren. Ik zie het nog gaan tss Ferrari en McLaren op het einde van het seizoen. Althans voor de overwinningen, qua kampioenschap kan het al zijn dat Renault dan al de buit terug binnen heeft. We zien wel.

Tim C

Als Renault zo blijft flateren zal het kampioenschap niet voor hen zijn, mocht McLaren mee komen spelen.

Wat kregen ze zondag een pak voor de broek, een lesje in F1. Benieuwd of ze er iets uit leerden.