GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 01 mei 2006 - 17:37:51

« vorige - volgende »

KVDracer

Woehoe, eindelijk zijn ze er. Na San Marino had ik nog mijn twijfels dat het terug maar eenmalig zou zijn. Maar nu is de bevestiging er toch gekomen. Hij heeft het prachtig gespeeld, zich laten terugzakken tot 1,5 a 2 s en dan de snelle rondjes aaneen beginnen rijden. En dan, eindelijk, terug hun tactisch vernuft bovengehaald. Nu volgende week nog in Spanje winnen, dan zal Alonso nog zeurder kijken als vandaag  :P

Tim C

Die man kan niet zuur genoeg kijken wat mij betreft. Hij heeft vandaag weer een staaltje van zijn "professionaliteit" laten zien. Ik rij tweedes, dus dan hou ik me in zo ben ik zeker van acht punten. Verschrikkelijk.

Jonas

Mooie overwinnening voor Schumi. En de bevestiging van Ferrari's goede werk.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Schumi nr1

Wooooot!!!!!!!
Ferrari heeft nu duidelijk laten zien dat ze er waarschijnlijk terug staan! Het belooft een spannend seizoen te worden tussen hen en Renault.

Tim C

Citaat van: Schumi nr1 op 07 mei 2006 - 16:09:15
Ferrari heeft nu toe duidelijk laten zien dat ze er waarschijnlijk terug staan!
Wat zijn we na vorig seizoen voorzichtig geworden ;D

Kom, we gaan terug 2004 doen: Op naar een drie op rij volgende week!  :)

IVY440

Of zoals in 2003: slecht beginnen, dan ff alles winnen, terug klein dipje maar uiteindelijk wel de titel pakken.

Citaat van: SeptPrachtige Ferrari-tactiek! Dat ze dat bij Renault nu niet hebben afgeluisterd  :P

Daar moest ik ook direct aan denken. Komaan Flavio, is this the best?  :D En waar is de Bravo Bravo Bravo voor Schumi  :P

McChouffe

Als ik nu terugkijk op een paar uitspraken van Renault in de afgelopen weken is het wel grappig  :)

Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
Renault: "McLaren en Honda grootste rivalen"
Renault: "Wij zijn sneller in de race"
Renault gelooft niet in wederopstanding Ferrari
(bron: www.f1racing.nl)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jonas

Is idd best grappig  ;D ;D
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

FerrariMan

Voila Renault, in your face.

McLaren, weer vergeten de eco-modus uit te schakelen?

Het vertrouwen bij Massa begint zienderogen te groeien, hield Kimi knap af, zat bijna naast Alonso. Als Ferrari deze lijn kan aanhouden, staan ze binnen no-time ver voor Renault.

Na een jaar van miserie is dit gewoon genieten, het gezicht van Alonso op het podium was geweldig. Weeral om de oren gereden door de opa. Nu kan hij zich echt gaan verdedigen.

Trouwens, de sfeer in het Ferrari-team blijft toch iets speciaals. Massa komt goed overeen daar.

McChouffe

Citaat van: Benny Dict op 07 mei 2006 - 16:47:17
Voila Renault, in your face.

McLaren, weer vergeten de eco-modus uit te schakelen?

Het lijkt misschien wel zo, maar Raikkonen kon gedurende de hele race toch mee met de top-3. Ze moeten in de kwalificaties beter doen.

CitaatTrouwens, de sfeer in het Ferrari-team blijft toch iets speciaals.

Het was vooral leuk om te zien hoe de teamleden door de hekken braken om dichter bij het podium te staan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Benny Dict op 07 mei 2006 - 16:47:17
Voila Renault, in your face.

McLaren, weer vergeten de eco-modus uit te schakelen?

Als Räikkönen op eco-modus op 4.8 seconden van Schumacher kan eindigen, petje af dan.

Ramses

Citaat van: Jasper op 07 mei 2006 - 17:04:17
Citaat van: Benny Dict op 07 mei 2006 - 16:47:17
Voila Renault, in your face.

McLaren, weer vergeten de eco-modus uit te schakelen?

Als Räikkönen op eco-modus op 4.8 seconden van Schumacher kan eindigen, petje af dan.

De laatste ronde(s) heeft Schumacher niet aan volle bak gereden. McLaren was deze GP toch een stuk minder snel dan Ferrari en Renault.

Tim C

Idd, vooral op het einde van die eerste stint moesten ze de rol lossen. Ze liggen een dikke halve seconde per raceronde achter.

FerrariMan

#73
Citaat van: Jasper op 07 mei 2006 - 17:04:17
Citaat van: Benny Dict op 07 mei 2006 - 16:47:17
Voila Renault, in your face.

McLaren, weer vergeten de eco-modus uit te schakelen?

Als Räikkönen op eco-modus op 4.8 seconden van Schumacher kan eindigen, petje af dan.
Geloof je dat zelf?

Schumacher controleerde het einde. Anders was Kimi nooit tot op 4.8 geraakt.
Ik geloof ook wel dat de grote oorzaak vooral hun kwali is, maar in de race was het ook niet erg indrukwekkend.

Prachtige quote van Pitpass trouwens:
CitaatThat said, as in 2005, the Spaniard has said that needs must he is willing to settle for second rather than top step of the podium. That might have worked last year, especially in light of the advantage the French team had over its rivals, however, a year later, and up against a stronger package, Alonso is going to have push that little bit harder for he is up against one of the most remorseless drivers in F1 history, Michael will never settle for second.

Hamilton MASTER

Ik hoop dat ze bij McLaren doorhebben dat hun tactiek om zwaarder te starten toch niet goed werkt.

Een degelijke pole position doet meer dan die paar extra rondjes rijden dunkt me.

Ik vond het wel heel erg dom van Button om WEER een gat te laten vallen bij de safety-car die wegging.
Hij laat zeker 1 seconde liggen waardoor Kimi ook de voeling met de top 3 verloor.

Chapeau voor Ferrari en MS. Ook een mooie race van FM.
Ik weet niet wat ik moet denken van Alonso. Hij rijdt zonder enig risico en zonder enig show-gehalte. Ik vind zijn rijstijl maar niets, maar het rendeert voorlopig nog.

Nog even een kleine bemerking, ik denk dat MS zich inhield achter Alonso. Ik denk dat als hij had gemoeten, hij Alonso voorbij had gekunnen. Maar hij wachtte geduldig af en maakte Renault eigenlijk genadeloos af tijdens zijn paar vrije rondjes. 1 woord: Subliem.