Gp van Australië

Gestart door Manuel, 24 maart 2006 - 20:00:49

« vorige - volgende »

Wie wint er in Australië

Michael Schumacher
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen
Jenson Button
iemand anders

Tim C

Die panelen waar iedereen over kloeg zitten nu vast. Het is mij eigenlijk altijd ontgaan waarom die los zaten en waarom iedereen daar over moest zagen...

Ferrari 2010

Azo, ik dacht al zoiets, maar er stond niets bij dus...
Sja, waarom zaten ze los? Nuja, eigenlijk was het wel perfect met de doelstellingen in de F1 hé. Doordat je het niet vastmaakt heb je weer wat minder werk en ook minder materiaal nodig. Dat is kostenbesparend, en kan op enkele seizoenen tijd grote besparingen o^pleveren hé :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#47
Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 16:10:09
Het lijkt me achteraf wel makkelijk om te zeggen dat het uiteindelijk niet nodig was geweest he.Wink We zien wel of ze nog problemen kennen de komende races. Niemand bij Ferrari weet of de motor het zal begeven of niet, zo'n dingen gebeuren onverwachts. Je kan enkel zeker zijn dat het zal gebeuren wanneer je weet dat je constructiefouten hebt gemaakt.
We zien dit weekend wel.
Er zijn er trouwens enkele die niet met een nieuwe motor komen. Oa de 2 Ferrari's. Is dat niet dezelfde motor als degene die zoveel stuk is gegaan? Of hadden ze al een oplossing vóór de gp van Maleisië plaats vond?
Ze zijn bang dat de motor zal falen, vervangen hem, testen hem achteraf en het beestje doet zijn werk goed. Hiermee zeg noch ik, noch iemand van Ferrari dat ze vanaf nu een betrouwbare motor zullen hebben, dus de rest van je verhaal is naast de kwestie.

@Schumi 2006

Dat is idd de nieuwe vleugel van de Ferrari. De kleine rode stukken is waar ze het 'gat' gedicht hebben.

Mikacouli

Ik lees nu toch iets anders hoor.
CitaatFerrari wisselt mogelijk beide motoren
Door Joachim Van Wing op 30-03-2006

Index > australie · ferrari · nieuws

Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer het team de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkheden - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
bron: f1journaal

Doefie

Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 19:49:59
Ik lees nu toch iets anders hoor.
CitaatFerrari wisselt mogelijk beide motoren
Door Joachim Van Wing op 30-03-2006

Index > australie · ferrari · nieuws

Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer het team de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkheden - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
bron: f1journaal

Ja ... en wie zegt dat F1Journaal zo betrouwbaar is. (bedoel daar niks mis mee he)

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 30 maart 2006 - 20:06:51
Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 19:49:59
Ik lees nu toch iets anders hoor.
CitaatFerrari wisselt mogelijk beide motoren
Door Joachim Van Wing op 30-03-2006

Index > australie · ferrari · nieuws

Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer het team de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkheden - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
bron: f1journaal

Ja ... en wie zegt dat F1Journaal zo betrouwbaar is. (bedoel daar niks mis mee he)

Nee, bedoel het niet zo. Ik was het tegen gekomen en plaatste het gewoon hier. Waar rook is is meestal vuur. We gaan zien. Mss beter voor de spanning dat ze gewoon kunnen racen met de motor van vorig weekend. ;)

Ferrari 2010

We zullen zien. Laat ons hopen van niet. Het zou langs een kant logisch zijn, want waarschijnlijk zijn dit dezelfde motoren als die in Bahrein. Maar langs de andere kant wisten ze na Bahrein al wel dat er iets schortte. Nu maar hopen dat ze het probleem voor de volgende motors opgelost hebben :P
Eigenlijk wel zielig, het team met één van de betrouwbaarste motoren tijdens de afgelopen seizoene, zit nu met motorproblemen ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Op autosport.com lees ik er niks over, net als op F1Live, Pitstop.tv, F1racing, Pitpass, GrandPrix.com, crash.net. Ik lees overal wél dat ze zich geen zorgen maken om de motoren.

Dus ofwél zijn ze bij F1world/journaal de bild-toer op aan het gaan, ofwel hebben ze een bangelijk goede bron.

KVDracer

Villeneuve is de eerste rijder met een motorwissel.

En ze maken zich naar het schijnt toch zorgen over de motor bij Ferrari, zo stond er te lezen op Pitstop.tv. Er zou één zuiger zijn die het kan begeven in de motor, maar het is altijd een andere zuiger, dus weten ze de oorzaak nog niet. Ze zouden nu toch proberen om deze GP met hun "oude" motor te rijden, omdat uit testen is gebleken dat de motor van Schumacher, die ze in Maleisië vervangen hebben, het toch zou uitgehouden hebben.

FerrariMan

Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 17:51:48
Villeneuve is de eerste rijder met een motorwissel.

En ze maken zich naar het schijnt toch zorgen over de motor bij Ferrari, zo stond er te lezen op Pitstop.tv. Er zou één zuiger zijn die het kan begeven in de motor, maar het is altijd een andere zuiger, dus weten ze de oorzaak nog niet. Ze zouden nu toch proberen om deze GP met hun "oude" motor te rijden, omdat uit testen is gebleken dat de motor van Schumacher, die ze in Maleisië vervangen hebben, het toch zou uitgehouden hebben.
Dat risico moeten ze maar lopen. Het probleem is ondertussen al opgelost, maar wél bij de nieuwe motoren. Niet bij die wat er nog insteekt.

Tim C

Dit is wel even een teleurstelling...

dj Peter

Dat is het minst wat je kan zeggen...

FerrariMan

Soms zou ik liever hebben dat MS en co de dagen voor een race niet zo positief doen, want telkens opnieuw draait het op niks uit vandaag de dag.

FerrariMan

#58
Citaat"Unknown to the former Champion, a brake cooling pipe was still attached to the car and this damaged the rear wing of the car."

Dat was dat ding dus. Dat zijn al drie pitcrew missers in 3 raceweekends. Doe zo verder jongens.
Het enige wat nog mankeert is een motorprobleem.

Alonso wint, voor Kimi en JPM.

Doefie

Herinnert mij aan een uitspraak van Murray Walker

Anything can happen in Grand Prix Racing, and it usually does