Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 09:02:27
Overigens, goede keuze voor Willems! Vaker de stabiele factor geweest in de kwakkelende achterhoede van PSV.

Nee, Anita en of Emanuelson was veel beter geweest naar mijn mening.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 09:42:13
Doet ie anders zelden in de eredivisie. En als wat neem je hem mee dan? Als spits? Lijkt mij kansloos gezien de concurrenten. Bovendien gewoon een zwak seizoen.

Hoeveel wedstrijden heb jij live gekeken van PSV?

Citaat
Willems ook. Belachelijk dat NL op dit soort jeugdspelers moet terugvallen. Bouma is natuurlijk nog erger. Die kan al niet mee tegen.

Willems is gewoon een prima verdediger. Deze knul was vaker de stabiele factor in de defence dan de complete gevestigde orde bij elkaar opgeteld. Ik begrijp niet dat je hem zo uitvlakt. Heeft écht een leuk seizoen achter de rug. Bovendien zag je Willems groeien naarmate hij meer speeltijd kreeg. De fouten die Heitinga maakte tegen Bulgarije en Bayern, heb ik Willems niet zien maken.

Citaat
Nou en? Is een oefenpot. Heeft gewoon een heel erg sterk jaar gespeeld. Speler van het jaar gekozen bij Everton. Je kan niet serieus menen dat je Heitinga thuislaat als je kijkt naar de alternatieven, die er gewoon in zijn geheel niet zijn. Heitinga is geen wereldtopper hoor, echt niet, maar veruit de beste verdediger die we hebben.

Toegegeven, ik heb te min gezien om daar een onderbouwde uitspraak over te doen, maar hetgeen wat ik heb gezien tijdens de friendly's, vind ik ver beneden de maat. Bovendien is het niet zomaar een oefenpot maar een persoonlijke kwalificatie voor het EK. Dan verwacht ik maximale inzet en prestatie. John vond ik écht fouten maken van het kaliber Bouma. Nog zo'n persoon die ik liever op de bank laat zitten, en met 10 man speel, dan opstel.

CitaatMaar ach, wat doet het ertoe. Die vreselijke van MArwijk snapt en kan er toch geen hout van. Het meest defensieve NL 11tal ooit. Als ze weer zo tekeer gaan als twee jaar terug hoop ik voor het voetbal dat we na 3 potjes weer thuis zitten.

Die kans zit er in. Nederland heeft weinig voetballend indruk gemaakt.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 28 mei 2012 - 10:23:19
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 09:02:27
Overigens, goede keuze voor Willems! Vaker de stabiele factor geweest in de kwakkelende achterhoede van PSV.

Nee, Anita en of Emanuelson was veel beter geweest naar mijn mening.

Anita kan ik niet over oordelen, maar Emanuelson....écht niet. Heeft een draak van een seizoen achter de rug bij Milan en maakte nauwelijks tot geen positieve indruk. Heb zowat iedere wedstrijd gekeken van Milan dus kan er een redelijk beeld over afgeven. Willems kent een beter seizoen wat dat aangaat. Natuurlijk mist hij ervaring maar zoals eerder geschreven was hij vaker de stabiele factor dan de complete gevestigde orde van PSV. Heeft goede zaken verricht in de achterhoede van de Eindhovenaren.

0634

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:29:08
Hoeveel wedstrijden heb jij live gekeken van PSV?

Een aantal en een aantal samenvatting. Bovendien doet Lens al een paar jaar mee he. Dat is geen Oranje materiaal evenals iemand als Siem of Luuk de Jong of dat soort mannen. Gezien de concurrentie zou ik ook niet weten wat je met Lens zou willen.

CitaatWillems is gewoon een prima verdediger. Deze knul was vaker de stabiele factor in de defence dan de complete gevestigde orde bij elkaar opgeteld. Ik begrijp niet dat je hem zo uitvlakt. Heeft écht een leuk seizoen achter de rug. Bovendien zag je Willems groeien naarmate hij meer speeltijd kreeg. De fouten die Heitinga maakte tegen Bulgarije en Bayern, heb ik Willems niet zien maken.
Ik zeg niet dat Willems geen talent heeft. Linksback van de toekomst. Maar deze jongen is echt niet klaar voor het EK. Kom zeg. Ik las op een Ajax site dat sommigen Van rhijn er wel klaar voor vonden. Schei toch uit zeg. Dit niveau is 7 stappen hoger dan dat ze gewend zijn. Laat talenten nou eens rijpen zeg. Weten we nog hoe Vlaar er met boter en vis afging tegen Italie toen? Ook veel te jong groot gemaakt.

CitaatToegegeven, ik heb te min gezien om daar een onderbouwde uitspraak over te doen, maar hetgeen wat ik heb gezien tijdens de friendly's, vind ik ver beneden de maat. Bovendien is het niet zomaar een oefenpot maar een persoonlijke kwalificatie voor het EK. Dan verwacht ik maximale inzet en prestatie. John vond ik écht fouten maken van het kaliber Bouma. Nog zo'n persoon die ik liever op de bank laat zitten, en met 10 man speel, dan opstel.

Dat was geen persoonlijk kwalificatie hoor. Niet voor jongens als Heitinga. Die speelt daar al jaren, iedereen weet wat je aan hem hebt. Ging nu flink in de fout, dan weet je ook meteen dat hij nu scherp is en dat niet nog een keer doet. Bovendien: er is niets beter. Niet dat Heitinga top is, maar de rest is per definitie zwakker. Je hebt geen keus.

CitaatDie kans zit er in. Nederland heeft weinig voetballend indruk gemaakt.

Het is dramatisch zelfs. Welke idioot laat dit team voetballen met een controlerend blok van twee man waar niets uitkomt. Zelfs tegen Bulgarije durft bange Bert geen voetballer daar neer te zetten. Alleen twee non-voetballers. Zo'n De Jong is toch waanzin daar en dan ook nog naast die Bommel. Zoveel goede offensieve voetballers en dan het accent op de verdediging leggen. Een schande die van Marwijk.

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:32:34
Anita kan ik niet over oordelen, maar Emanuelson....écht niet. Heeft een draak van een seizoen achter de rug bij Milan en maakte nauwelijks tot geen positieve indruk. Heb zowat iedere wedstrijd gekeken van Milan dus kan er een redelijk beeld over afgeven.

Ooooh :o, ik had juist begrepen dat hij 'n vaste waarde was bij Milan. ???
Ik vond het iig 'n opvallende eerste afvaller gezien die gedachte.
Maar goed, ik heb dan ook nauwelijks wedstrijden van Milan gezien om zelf te oordelen. ::)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 10:41:26
Een aantal en een aantal samenvatting. Bovendien doet Lens al een paar jaar mee he. Dat is geen Oranje materiaal evenals iemand als Siem of Luuk de Jong of dat soort mannen. Gezien de concurrentie zou ik ook niet weten wat je met Lens zou willen.

Ik denk dat Lens onderschat wordt, maar goed, daarover hoeven we het niet eens te worden.

CitaatIk zeg niet dat Willems geen talent heeft. Linksback van de toekomst. Maar deze jongen is echt niet klaar voor het EK. Kom zeg. Ik las op een Ajax site dat sommigen Van rhijn er wel klaar voor vonden. Schei toch uit zeg. Dit niveau is 7 stappen hoger dan dat ze gewend zijn. Laat talenten nou eens rijpen zeg. Weten we nog hoe Vlaar er met boter en vis afging tegen Italie toen? Ook veel te jong groot gemaakt.

Het zou kunnen. Ik zeg ook niet dat je poep praat maar deze jongens laten debuteren is wel bouwen aan de toekomst.

Citaat
Dat was geen persoonlijk kwalificatie hoor. Niet voor jongens als Heitinga. Die speelt daar al jaren, iedereen weet wat je aan hem hebt. Ging nu flink in de fout, dan weet je ook meteen dat hij nu scherp is en dat niet nog een keer doet. Bovendien: er is niets beter. Niet dat Heitinga top is, maar de rest is per definitie zwakker. Je hebt geen keus.

Ik had gehoopt dat hij zich na de missers tegen Bayern zou herpakken en scherp zou zijn. Helaas! Ook tegen Duitsland vond ik Heitinga bijzonder matig spelen. Veelste ver voorin en tijdens counters niet op z'n plaats. In Italië wordt je meteen gedegradeerd tot bankzitter als je fouten maakt van dit kaliber. Maar je hebt een punt dat er niet direct een beter alternatief beschikbaar is. Daarom heb ik weinig hoop voor het EK.

Citaat
Het is dramatisch zelfs. Welke idioot laat dit team voetballen met een controlerend blok van twee man waar niets uitkomt. Zelfs tegen Bulgarije durft bange Bert geen voetballer daar neer te zetten. Alleen twee non-voetballers. Zo'n De Jong is toch waanzin daar en dan ook nog naast die Bommel. Zoveel goede offensieve voetballers en dan het accent op de verdediging leggen. Een schande die van Marwijk.

Sluit ik mij bij aan.

0634

Citaat van: Kootje op 28 mei 2012 - 10:45:07
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:32:34
Anita kan ik niet over oordelen, maar Emanuelson....écht niet. Heeft een draak van een seizoen achter de rug bij Milan en maakte nauwelijks tot geen positieve indruk. Heb zowat iedere wedstrijd gekeken van Milan dus kan er een redelijk beeld over afgeven.

Ooooh :o, ik had juist begrepen dat hij 'n vaste waarde was bij Milan. ???
Ik vond het iig 'n opvallende eerste afvaller gezien die gedachte.
Maar goed, ik heb dan ook nauwelijks wedstrijden van Milan gezien om zelf te oordelen. ::)

WAt ik gezien heb van Milan (toch wel wat potjes) was Urby ook prima bezig hoor. Dat is ook de algemene indruk en daarom kwam hij ook weer bij Oranje. Maar de andere kant is: niet als linksback. Dat kan hij niet hoor. Dan is Schaars een betere optie. En als offensieve middenvelder hebben we met Sneijder, Vaart, Persie, Afellay enzo betere opties.

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 mei 2012 - 10:45:07
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:32:34
Anita kan ik niet over oordelen, maar Emanuelson....écht niet. Heeft een draak van een seizoen achter de rug bij Milan en maakte nauwelijks tot geen positieve indruk. Heb zowat iedere wedstrijd gekeken van Milan dus kan er een redelijk beeld over afgeven.

Ooooh :o, ik had juist begrepen dat hij 'n vaste waarde was bij Milan. ???
Ik vond het iig 'n opvallende eerste afvaller gezien die gedachte.
Maar goed, ik heb dan ook nauwelijks wedstrijden van Milan gezien om zelf te oordelen. ::)


Milan kampt met het zelfde probleem als het Nederlands elftal. Teveel spelers die overrijp zijn en de jongere garde die voortdurend in de lappenmand zitten. Er was dus gewoonweg geen beter alternatief. Ik vond Emanuelson vaker tegenvallend voetballen dan dat ik onder de indruk was van hem.

SanderD

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:32:34
Citaat van: sanderalonso op 28 mei 2012 - 10:23:19
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 09:02:27
Overigens, goede keuze voor Willems! Vaker de stabiele factor geweest in de kwakkelende achterhoede van PSV.

Nee, Anita en of Emanuelson was veel beter geweest naar mijn mening.

Anita kan ik niet over oordelen, maar Emanuelson....écht niet. Heeft een draak van een seizoen achter de rug bij Milan en maakte nauwelijks tot geen positieve indruk. Heb zowat iedere wedstrijd gekeken van Milan dus kan er een redelijk beeld over afgeven. Willems kent een beter seizoen wat dat aangaat. Natuurlijk mist hij ervaring maar zoals eerder geschreven was hij vaker de stabiele factor dan de complete gevestigde orde van PSV. Heeft goede zaken verricht in de achterhoede van de Eindhovenaren.

Geloof me, Emanuelson heeft veel meer waarde dan Willems. Zie jij Willems al tegen de grote jongens van bijv. Duitsland spelen? Ik echt niet, daar is die echt niet tegen opgewassen. Emanuelson wel, die is grotere en veel betere tegenstanders gewent. En Emanuelson kan ook op het middenveld/aanval.

0634

ik was voor Schaars of Anita op LB gaan. Alletwee niet ideaal, maar redelijk ervaren en kunnen daar best spelen. Beste opties.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 12:00:59
ik was voor Schaars of Anita op LB gaan. Alletwee niet ideaal, maar redelijk ervaren en kunnen daar best spelen. Beste opties.


Schaars...

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 28 mei 2012 - 11:37:36
Geloof me, Emanuelson heeft veel meer waarde dan Willems. Zie jij Willems al tegen de grote jongens van bijv. Duitsland spelen? Ik echt niet, daar is die echt niet tegen opgewassen. Emanuelson wel, die is grotere en veel betere tegenstanders gewent. En Emanuelson kan ook op het middenveld/aanval.

Nee, dat geloof ik niet. Willems heeft mij positief verrast en een voetballer die in een rap tempo is gegroeid als speler. Emanuelson kent z'n goeie momenten maar was lang niet de stabiele factor. Ik vind het een net-niet-net-wel voetballer. Als hij een goeie dag heeft, speelt hij goed, maar kan dat niveau niet vasthouden. Willems wordt hoe langer hoe beter. Ook als het tegenzit voetbalt hij en presteert Willems Enige reden waarom ik Willems thuis zou laten is omdat hij de ervaring mist. Maar goed, dat is bouwen aan de toekomst.

SanderD

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 15:08:58
Citaat van: sanderalonso op 28 mei 2012 - 11:37:36
Geloof me, Emanuelson heeft veel meer waarde dan Willems. Zie jij Willems al tegen de grote jongens van bijv. Duitsland spelen? Ik echt niet, daar is die echt niet tegen opgewassen. Emanuelson wel, die is grotere en veel betere tegenstanders gewent. En Emanuelson kan ook op het middenveld/aanval.

Nee, dat geloof ik niet. Willems heeft mij positief verrast en een voetballer die in een rap tempo is gegroeid als speler. Emanuelson kent z'n goeie momenten maar was lang niet de stabiele factor. Ik vind het een net-niet-net-wel voetballer. Als hij een goeie dag heeft, speelt hij goed, maar kan dat niveau niet vasthouden. Willems wordt hoe langer hoe beter. Ook als het tegenzit voetbalt hij en presteert Willems Enige reden waarom ik Willems thuis zou laten is omdat hij de ervaring mist. Maar goed, dat is bouwen aan de toekomst.

Net niet-Net wel tegen clubs als Internazionale, Juventus, As Roma ETC(Weet niet welke hij allemaal gespeeld heeft) is beter dan een redelijk wedstrijdje spelen tegen Excelsior (voorbeeld).

Juist je zegt het zelf; Willems heeft geen ervaring. Hij word compleet afgetroefd door bijv. de aanval van Duitsland. Emanuelson heeft meer ervaring en weet hoe het is om tegen clubs (Nu landen) van een hoog niveau te spelen.

Wizard

Zou kunnen. Ik zeg ook niet dat je per definitie ongelijk hebt. Willems is mij prima bevallen maar dat het missen van ervaring een struikelblok kan zijn tegen de grote namen kan ik prima inkomen.

SanderD

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 16:42:08
Zou kunnen. Ik zeg ook niet dat je per definitie ongelijk hebt. Willems is mij prima bevallen maar dat het missen van ervaring een struikelblok kan zijn tegen de grote namen kan ik prima inkomen.

Dan is het goed :) ;)