Australian Open

Gestart door razzle_dazzle, 25 januari 2006 - 10:33:25

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Het verwondert mij dat hier nog geen topic werd over geopend, want dit is zowat de enige sport waar de Belgen nog resultaten in halen  :).

Ook op deze grand slam zijn we weer goed vertegenwoordigd, want Kim Clijsters kwalificeerde zich zojuist voor de halve finales. De Limburgse haalde het in drie sets van de Zwitserse Martina Hingis, het gewezen nummer één van de wereld. Het werd 6-3, 2-6, 6-4. Door de overwinning tegen Hingis is Clijsters meteen zeker van de eerste plaats op de wereldranglijst, die ze overneemt van de Amerikaanse Lindsay Davenport.

Henin-Hardenne had zich eerder al geplaatst ten koste van Davenport. Voor Justine Henin was het de zesde opeenvolgende zege tegen Davenport in elf duels. De Amerikaanse won de eerste vijf partijen, maar nadien niets meer. Juju telt nu twaalf opeenvolgende overwinningen in Melbourne: 7 in 2004 en 5 in 2006. In 2005 bleef ze afwezig.

In de onderlinge duels met de Russische schone Sharapova leidt Henin met 2-1. Hun drie ontmoetingen dateren van vorig jaar. De Russin won in de kwartfinale in Miami (hardcourt) met 6-1, 6-7 (6/8), 6-2. Onze landgenote haalde het nadien in twee gravelwedstrijden: in de kwartfinale in Berlijn (6-2, 6-4) en de kwartfinale op Roland-Garros (6-4, 6-2).

Een Overzicht:

Justine Henin-Hardenne-Lindsay Davenport 2-6, 6-2, 6-3
Maria Sharapova-Nadia Petrova  7-6 (8/6), 6-4
Amélie Mauresmo-Patty Schnyder 6-3, 6-0
Kim Clijsters-Martina Hingis  6-3, 2-6, 6-4

De halve finales:

Justine Henin-Hardenne-Maria Sharapova
Kim Clijsters-Amélie Mauresmo


Supermariobros

Knappe prestatie van beide Belgische dames, ze staan er toch maar weer.  :)
Op naar een Belgische finale?

jw83

Belgische finale  ;D nee dat gebeurt niet. Maria Sharapova staat die strijkplank in de weg en die varken worden door die franse dame uitgeschakelt

Jasper

Waar zijn de Nederlanders? ;D

Het zou niet de eerste Belgische finale op een Grand Slam zijn hoor, als je toch zo negatief bent over Clijsters en Henin. Je hoeft niet te volharden in het anti-België-syndroom waar je aan lijdt, zeker niet als het volkomen onterecht is. :)

razzle_dazzle

Citaat van: jw83 op 25 januari 2006 - 14:24:34
Belgische finale  ;D nee dat gebeurt niet. Maria Sharapova staat die strijkplank in de weg en die varken worden door die franse dame uitgeschakelt

Graag alleen zinnige posts, wraakgevoelens kun je in de compleet onzinnige topic posten.

Tim C

Citaat van: jw83 op 25 januari 2006 - 14:24:34
Belgische finale  ;D nee dat gebeurt niet. Maria Sharapova staat die strijkplank in de weg en die varken worden door die franse dame uitgeschakelt
Eventjes eerlijk, het is DAT varken...

jw83

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 januari 2006 - 14:38:45
Citaat van: jw83 op 25 januari 2006 - 14:24:34
Belgische finale  ;D nee dat gebeurt niet. Maria Sharapova staat die strijkplank in de weg en die varken worden door die franse dame uitgeschakelt

Graag alleen zinnige posts, wraakgevoelens kun je in de compleet onzinnige topic posten.


waarom wraak ? tis gewoon een mening. ik vind clijsters er als een klein varkentje uit zien en henin een strijkplank

Jasper

Maar o wee als ik zeg dat Albers eruit ziet als een flikker...

jw83

Citaat van: Jasper op 25 januari 2006 - 15:40:57
Maar o wee als ik zeg dat Albers eruit ziet als een flikker...

is dat jou mening, en ik deel hem met 100%

IVY440

De Belgische dames doen het idd weer goed in Melbourne.
Maar ik vrees ook wel voor een volledig Belgische finale.
Sharapova is sterk en een vechtster, ze zal wss dus wel winnen van Henin, alhoewel die ook goed op dreef is.
Clijsters sukkelde in het begin al met de heup en de rug, dus niet 100% en Mauresmo heeft tot nu toe wel de gemakkelijkste partijen gehad, bv geen tegenstand van Schnyder en dus genoeg rust voor morgen terwijl Clijsters heeft moeten knokken en dus minder recuperatie krijgt.

Hamilton MASTER

Tssssk...

Wij kunnen tenminste penalty's trappen...   ::)



Jasper

Soit, over de AO: ik denk dat we een finale Clijsters-Henin en dat Henin deze (jammer genoeg) zal winnen. Met jammer genoeg bedoel ik: ik gun het Clijsters meer. Ze heeft minder Grand Slams gewonnen omdat ze al zo veel blessureleed heeft gekend en ik vind dat ze er in haar laatste tennisjaar nog wel enkele bijverdient!

Hamilton MASTER

Justine heeft ook anderhalf jaar op de sukkel gezeten en toch met al haar energie Roland Garros gewonnen.

Ik hou meer van Justine dan van Kim. Heb zelf 7 jaar tennis gespeeld en vind Justine net iets completer tennissen dan Kim.



dj Peter

Ik volg het tennis niet echt,maar mijn vrouw wel,dus ik kijk wel eens mee.
We mogen als Belgen terecht fier zijn op deze twee dames, waarvan er trouwens ééntje Vlaming is en ééntje Waal,toch mooi?
En wat die opmerkingen van die hollander hier betreft: stoor je er niet aan: da's gewoon jaloersheid.

jw83

Citaat van: SaffierFM op 25 januari 2006 - 21:11:45

En wat die opmerkingen van die hollander hier betreft: stoor je er niet aan: da's gewoon jaloersheid.

nee hoor ik ben niet jaloers. Ik volg tennis alleen niet. hoogstens een paar vrouwtjes die er een beetje leuk uit zien

Sharapova, Ivanovice.  voor de rest vind ik aan tennis geen zak aan. Ik hou het meer bij darten (waar wij goed in zijn zie lakeside) voetbal en autosport.