Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

Supermariobros

Nu mogen we toch van koud weer spreken: - 7,3°C momenteel!!

Ferrari 2010

Hier is het tot -5.9 gegaan, maar die thermometer hangt nog relatief dicht bij het huis, misschien dat het in een thermometerhut hier ook wel naar -7 zou zijn gegaan. Nu hier -2.5, lekker koud, heerlijk weer om buiten te komen, zeker in de zon!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Vanmorgen zijn we hier aan de -7.6 geraakt, -0.7 als maximum. Alweer echt prachtig weer, en buiten voelt het niet bijzonder koud aan. Van mij mag het nog gerust enkele weken zo blijven :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:25:58
Vanmorgen zijn we hier aan de -7.6 geraakt, -0.7 als maximum. Alweer echt prachtig weer, en buiten voelt het niet bijzonder koud aan. Van mij mag het nog gerust enkele weken zo blijven :)

Het blijft al zeker zo tot 13 januari

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 30 december 2008 - 17:31:53
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:25:58
Vanmorgen zijn we hier aan de -7.6 geraakt, -0.7 als maximum. Alweer echt prachtig weer, en buiten voelt het niet bijzonder koud aan. Van mij mag het nog gerust enkele weken zo blijven :)

Het blijft al zeker zo tot 13 januari
Nice :) Maar de minima en maxima zouden wel een beetje stijgen heb ik vernomen? Zodat het overdag weer even boven 0 komt?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:52:00
Citaat van: Supermariobros op 30 december 2008 - 17:31:53
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:25:58
Vanmorgen zijn we hier aan de -7.6 geraakt, -0.7 als maximum. Alweer echt prachtig weer, en buiten voelt het niet bijzonder koud aan. Van mij mag het nog gerust enkele weken zo blijven :)

Het blijft al zeker zo tot 13 januari
Nice :) Maar de minima en maxima zouden wel een beetje stijgen heb ik vernomen? Zodat het overdag weer even boven 0 komt?

Yep, maar meer dan 2°C overdag zal het niet worden. Zaterdag krijgen we een echte ijsdag met als max. temp. -2°C.

Ferrari 2010

Zolang het windstil is zijn die temperaturen prima. Liever -5 dan +10 met wind en/of regen. Binnenkort ook eens het ijs gaan testen denk ik :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 30 december 2008 - 17:31:53
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 december 2008 - 17:25:58
Vanmorgen zijn we hier aan de -7.6 geraakt, -0.7 als maximum. Alweer echt prachtig weer, en buiten voelt het niet bijzonder koud aan. Van mij mag het nog gerust enkele weken zo blijven :)

Het blijft al zeker zo tot 13 januari
"Zeker" en een datum van over 2 weken, in 1 zin wanneer het over het weer gaat. Sta me toe om daar redelijk kritisch over te zijn. :D Momenteel is het bewolkt denk ik, maar dat is wel moeilijk te zien zo in den donker. :P

Volgens mijn bron krijgen we zondag onze oude vertrouwde zuidwestenwind terug met vochtige lucht en volledige bewolking, maar wel temperaturen die inderdaad niet of nauwelijks boven het vriespunt geraken. :)

Ferrari 2010

Die vochtige lucht mag inderdaad wel, niet dat ik er last van heb, maar men weerstation zit hier al enkele dagen 'dry' te zeggen, en met 28% vochtigheid kan ik hem geen ongelijk geven. Mijn bron zegt overigens ook dat het tot 12 januari niet of nauwelijks boven het vriespunt komt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Wat een prachtig winterlandschap om te zien verschijnen nu de mist wegtrekt en de zon verschijnt. -6.3, maar weer zo'n mooi laagje aangevrozen op alle takjes van de bomen, mooi :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Morgen kan het nog mooier worden, want volgens de radarbeelden gaat het sneeuwen.

TheIceman

Ik wil een Elfstedentocht!

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 03 januari 2009 - 16:29:10
Ik wil een Elfstedentocht!
Het schijnt dat het ijs er op veel plaatsen nog maar amper dik genoeg is om gewoon op te schaatsen, en bij een elfstedentocht willen ze ijs dat meer dan dubbel zo dik is. Ik betwijfel dat het er van zal komen, hoewel friesland uiteraard een eindje van België verwijderd is. Gisteren s het hier +2 geweest en dat was duidelijk te zien aan het ijs. Dat mooie gladde oppervlak is nu een hoop aan elkaar gevrozen kleine ijsbrokjes. Een aan elkaar gevrozen smurrie eigenlijk. En er zaten enkele barsten in, af en toe toch verschietachtig als dat lawaai begint te maken ;D Donderdag ben ik op een plas geweest waar nog niemand op was geweest, volledig vlak, spiegelglad, was echt proper.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

In Nederland kan er op het ijs wel goed geschaatst worden, enkele marathon's zijn er ook al verreden op natuurijs, maar het moet wel nog wat dikker worden, maar het schijnt toch goed door te blijven vriezen.

Edit: In Friesland niet, hier vriest het wel nog door t/m de 11e, met op dinsdag -11

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 januari 2009 - 17:09:33
Citaat van: TheIceman op 03 januari 2009 - 16:29:10
Ik wil een Elfstedentocht!
Het schijnt dat het ijs er op veel plaatsen nog maar amper dik genoeg is om gewoon op te schaatsen, en bij een elfstedentocht willen ze ijs dat meer dan dubbel zo dik is. Ik betwijfel dat het er van zal komen, hoewel friesland uiteraard een eindje van België verwijderd is. Gisteren s het hier +2 geweest en dat was duidelijk te zien aan het ijs. Dat mooie gladde oppervlak is nu een hoop aan elkaar gevrozen kleine ijsbrokjes. Een aan elkaar gevrozen smurrie eigenlijk. En er zaten enkele barsten in, af en toe toch verschietachtig als dat lawaai begint te maken ;D Donderdag ben ik op een plas geweest waar nog niemand op was geweest, volledig vlak, spiegelglad, was echt proper.
Er schijnt in Januari een koudegolf aan te komen in heel europa. Sommige landen zullen temperaturen van -35 bereiken en Nederland zal de min 20 wel halen.
Trotse vader van Rosalie(L)