Het weer :)

Gestart door The REAL BUTTON Freak, 25 september 2005 - 10:39:40

« vorige - volgende »

Martin

Zo zie je maar weer eens, iedereen heeft z'n voorkeur.

Supermariobros

Regen, maar was dringend nodig voor de plantjes. Zou eigenlijk nog veel mogen regenen want alles staat véél te droog.

Ferrari 2010

Inderdaad, deze buien komen als geroepen, kan eindelijk al dat rosse gras recupereren. En inderdaad ook de andere plantjes, ik heb onze tuin af en toe water gegeven, zo bleven ze er boven op. Maar de andere plantjes, de maïsvelden lijken hier nu meer op rietvelden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het probleem met zo'n lange droogte is ook dat de grond hard wordt. Als het 2-3 weken amper regent en de zon constant alles bakt, dan hebben de planten weinig aan de eerste regenbuien omdat het water gewoon niet in de grond en dus tot bij de wortels kan dringen (dit hangt wel af van de grondsoort, bij zand zal je dit minder hebben maar bij klei des te meer). Een korte, harde regenbui gevolgd door nieuwe zonneschijn haalt dus niets uit voor de planten. Het zou eigenlijk langdurig zacht moeten regenen, dan krijgt het water de tijd om in de grond te dringen.

Tim C

Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?

McChouffe

Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?

Volgend jaar  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?
Ik voorspel u, als niet-expert wel te verstaan, dat het vanaf de 2de zondag van augustus weer zal zomeren!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

#262
Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?

Op dit moment is het zomer, nog tot 21 september.  ;)

Om even serieus te zijn, de laatste weerkaarten geven wisselvallig weer tot half augustus.

Tim C


Martin

Citaat van: Schumi 2006 op 01 augustus 2006 - 13:26:15
Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?
Ik voorspel u, als niet-expert wel te verstaan, dat het vanaf de 2de zondag van augustus weer zal zomeren!

Mooi, dan heb ik drie weken vakantie. Oh nee, een week later pas.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi 2006 op 01 augustus 2006 - 13:26:15
Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?
Ik voorspel u, als niet-expert wel te verstaan, dat het vanaf de 2de zondag van augustus weer zal zomeren!

Citaat van: Supermariobros op 01 augustus 2006 - 19:50:09
Citaat van: Tim C op 01 augustus 2006 - 12:29:46
Jasper, Mario. Als experts weten jullie me het te zeggen. Wanneer wordt het weer zomer?

Op dit moment is het zomer, nog tot 21 september.  ;)

Om even serieus te zijn, de laatste weerkaarten geven wisselvallig weer tot half augustus.
Hmm, ik ben zo slecht nog niet :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Mario zegt wisselvallig weer tot half augustus. Hij zegt niet dat het daarna goed weer wordt, misschien bedoelt hij net dat ht vanaf dan pijpenstelen zal regenen. :D

Maar euh, het weer kan je toch geen 2 weken op voorhand voorspellen. 3 kansen op 4 zit je verkeerd denk ik.

Doefie

Zaterdag / Zondag geven ze al terug 25° ... donderdag herfstweer (weerl juist als 'k moet werken).

Nu ja, ik ben blij met dit weer. Liever dit dan zolang 30°.

daan

Regen, regen, onweer, hagel, iets warmer dan 15 graden, nog net geen sneeuw. Lekker :)

The REAL BUTTON Freak

Vandaag bevindt ik me in Namen, het was hier goed aan het gieten, fantastich wandel weer. Hopelijk regent het morgen weer, niets zo fijn als een goeie wandeling in de regen.