Red de naam "Minardi"

Gestart door Juan Pablo, 15 september 2005 - 17:01:15

« vorige - volgende »

Juan Pablo

8317 hebben op dit moment de petitie getekend

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

supersteven

let the sunshine shine in your heart

Doefie

Citaat van: Jasper op 16 september 2005 - 17:22:08
Citaat van: Doefie op 15 september 2005 - 18:26:16
Ik heb getekend, samen met intussen al 2500 anderen...

Ontken het of niet, maar Minardi ís een grote naam uit de Formule 1-geschiedenis. Dat was Arrows, Lotus, Tyrrel, ... ook. Minardi draait al 20 jaar lang mee, al 20 jaar lang helemaal op de laatste startrij. Alle andere teams die met Minardi konden concurreren (Lola, EuroBrun, op het einde Brabham, ...) zijn er allemaal aangegaan. Minardi niet. En dat maakt hen net zo groot, het team dat op de meest sympathie kan steunen van de toeschouwers.

Ferrari, McLaren, Williams, Renault, B.A.R., ... hebben allemaal hun tegenstanders. Minardi heeft er zéér weinig, waarschijnlijk omdat ze achteraan meerijden. Maar dat bezorgt hen net zoveel sympathie. Er wordt wel eens neerbuigend over gedaan, maar probeer maar eens te overleven in de Formule 1 met 1/10 tot 1/2 van het budget van de top. Niet veel anderen zullen het 20 jaar lang uithouden. Daarom is het zo'n verlies. Niet op vlak van resultaten, maar wel op alle andere vlakken.

Natuurlijk, mensen die nog maar 5-6-7-8 jaar Formule 1 kijken kennen Minardi alleen als die twee wagentjes die de rij sluiten, maar kijk beetje verder in de geschiedenis van de Formule 1 en bekijk het eens anders, en dan merk je de waarde van Minardi ;)

Ach ja, ik ben dan ook een realist en geen romanticus, mijn denkwijze is heel anders: nu Minardi overgenomen is, komt er meer competitie. En dat is het enige dat telt. Het moet een wagen zijn met vier wilen en twee vleugels, en of dat nu Minardi heet of Red Bull, wat maakt dat uit?

Wie zegt dat er automatisch meer competitie komt als Minardi wordt overgenomen? Het seizoen startte ook met 5 mogelijke kandidaten (aan de eerste drie races af te leiden). Uiteindelijk zijn het er weer twéé die om de titel gaan. Red Bull is teruggezakt na een fantastische seizoensopening. De kans bestaat dat het tweede team van Red Bull hetzelfde zal meemaken, maar dan lager in het klassement.

Citaat van: Jasper op 16 september 2005 - 17:22:08
En ook al héét het Minardi, het ís niet Minardi. Het verlies is toch al geleden, een naam maakt niets uit.

Bekijk het anders ;). Het team Minardi blijft hetzelfde (zelfde fabrieken, zelfde werknemers, zelfde algemeen personeel), het zijn enkel nieuwe eigenaars en nieuwe investeerders. Dan blijft het team wel hetzelfde, alleen veranderd het van directie. Een school die van directie veranderd blijft nog dezelfde school. Een bedrijf die van directie veranderd blijft hetzelfde bedrijf. Tenzij het een compleet nieuwe omgeving krijgt en compleet nieuwe werknemers. Dat is in het geval van Minardi niet gebeurd, de voornaamste voorwaarde van Paul Stoddard was dat dezelfde fabrieken en dezelfde werknemers blijven.

Stoddard werd in 2000 ook de nieuwe eigenaar en de nieuwe investeerder. Toch bleef Minardi bestaan. In het geval van Red Bull kan dat ook, als die wat mee willen werken tenminste.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 18 september 2005 - 12:22:06
Een school die van directie veranderd blijft nog dezelfde school. Een bedrijf die van directie veranderd blijft hetzelfde bedrijf. Tenzij het een compleet nieuwe omgeving krijgt en compleet nieuwe werknemers.
Daar zou jij beter moeten weten :) Ze kunnen het heel anders aanpakken
Ze zullen meer geld hebben en het team naar het niveau van RBR kunnen brengen, de Jordans zullen een klasse apart worden (tenzij Midland verrast uiteraard, kan altijd hé)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

DJK

CitaatBekijk het anders ;). Het team Minardi blijft hetzelfde (zelfde fabrieken, zelfde werknemers, zelfde algemeen personeel), het zijn enkel nieuwe eigenaars en nieuwe investeerders. Dan blijft het team wel hetzelfde, alleen veranderd het van directie.

Het blijft niet hetzelfde want red bull wil alles wegtrekken uit italie naar engeland ...

Doefie

Citaat van: DJK op 18 september 2005 - 18:34:10
CitaatBekijk het anders ;). Het team Minardi blijft hetzelfde (zelfde fabrieken, zelfde werknemers, zelfde algemeen personeel), het zijn enkel nieuwe eigenaars en nieuwe investeerders. Dan blijft het team wel hetzelfde, alleen veranderd het van directie.

Het blijft niet hetzelfde want red bull wil alles wegtrekken uit italie naar engeland ...

Ik weet het, maar Stoddard stelde één hoofdreden: in Italie blijven. Red Bull heeft trouwens nog niets beslist... ;)

The REAL BUTTON Freak

Minardi is Minardi al niet meer sinds Mijnheer Minardi zich niet meer bezig houd met de F1. Red Bull heeft het recht om hun team te noemen hoe ze het willen.

Trouwens goede reclame voor hun.

Als ik morgen Anderlecht overkoop en ik maak er Baby Beerchot van is dat mijn probleem. Spijtig voor de fans maar toen Stewart, Jaguar werd of Jaguar, Red Bull en Ligier, Prost en Footwork, Arrows en Jordan, Midland deed niemand moeilijk over een naam.


Alan Blues


Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 20 september 2005 - 17:04:46
Als ik morgen Anderlecht overkoop en ik maak er Baby Beerchot van is dat mijn probleem. Spijtig voor de fans maar toen Stewart, Jaguar werd of Jaguar, Red Bull en Ligier, Prost en Footwork, Arrows en Jordan, Midland deed niemand moeilijk over een naam.

Er zijn er wel geweest, maar niet openbaar. Ik ken mensen die het jammer vinden dat er geen Ligier's, Arrows'en, Stewarts en dergelijke meer rondrijden. Nu bij Minardi is het enkel openbaar, dat is het verschil.

The REAL BUTTON Freak

Ik vind het eerder jammer dat er nog maar 10 teams meerijden.

Kleine teams beter steunen en zorgen dat we zoals in begin jaren 90 een stuk of 20 teams hebben of meer.

Daarvoor teken ik direct.

Nu Stoddart is van een hele boel hoofdpijn en miserie vanaf en ik denk niet dat die echt gaat wakkerliggen van Red Bull Light.

Jasper

20 teams? Is dat ooit al gebeurd misschien? En kom nu niet af met "ja, in 1955"  of dergelijke hé...

The REAL BUTTON Freak

in de jaren 80 en begin 90 zaten we nog vlot aan 20 teams ik geloof dat we 96 nog 13 of 14 teams hadden

Jasper

13 teams zijn er geen 20 hé. ;)

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 21 september 2005 - 15:41:39
in de jaren 80 en begin 90 zaten we nog vlot aan 20 teams ik geloof dat we 96 nog 13 of 14 teams hadden

In 1996 waren er ook maar 20 wagens aan de start (Forti-Ford had meer DNQ dan races...)

In 1989 was het meeste aantal teams: 20 teams (Engeland 1989): McLaren, Tyrrell, Williams, Brabham, Arrows, Lotus, March, Osella, Benetton, Dallara, Minardi, Ligier, Ferrari, Lola, Coloni, EuroBrun, Zakspeed, Onyx, Rial, AGS.

Daarvan zijn er nu nog 6 teams over, en van die 6 zijn er 3 van naam veranderd (Tyrrell --> BAR, Minardi --> Red Bull Light en Benetton --> Renault). De andere drie zijn de "grote drie" McLaren, Ferrari en Williams.