GP van Silverstone

Gestart door Mikacouli, 04 juli 2005 - 13:32:34

« vorige - volgende »

Jasper

Wat was er in die kwali? Sommigen hadden geen regen, anderen wel, waar is de goede vergelijking mogelijk tussen Michelin en Bridgestone?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 11:45:14
Wat was er in die kwali? Sommigen hadden geen regen, anderen wel, waar is de goede vergelijking mogelijk tussen Michelin en Bridgestone?
was maar gewoon om te bewijzen dat er al wel een druppel was gevallen  ;) Uiteraard was er geen goede vergelijking. Maar regen is een onbepaald ding, het kan hard regenen, smodderen, de ene kant wel de andere kant niet. Het gaat er om welke band dan het beste is, regen kan je nooit perfect simuleren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

viperke82

Citaat van: DonJohn op 04 juli 2005 - 15:15:20
Waarom denkt iedereen dat als het regent MS eerste wordt ? Ik weet dat hij aanzien wordt als een goede regenrijder maar het is niet alsof de andere allemaal rookies zijn die nooit een druppel water hebben gezien...

Ik ga niet ontkennen dat MS mss beter doet wanneer het regent tegenover de anderen als het regent maar of dat genoeg is om een enorm verschil te maken tegenover de rest met de wagen dat ze hebben... zullen wel zien

dat is het net, als het regent dan tellen de pk's en de snelheid niet meer, maar wel de ervaring en stuurmanskunst, en daar heeft MS nu eenmaal een groot voordeel mee.

Jasper

Precies of de pk's plots niet meer tellen in de regen. Je moet toch nog steeds een goede acceleratie en een hoge topsnelheid hebben, alleen moet je vroeger remmen en rustiger accelereren.

Jasper

Een eerste weersvoorspelling geeft me een droge vrijdag en een droge zondag, maar een zaterdag met buien (dus niet voortdurend regen).

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:29:23
Een eerste weersvoorspelling geeft me een droge vrijdag en een droge zondag, maar een zaterdag met buien (dus niet voortdurend regen).

Ja, ik zie het nu ook op weather.com
Ik hoop dat we een volledig droog weekend krijgen want zou graag eens de ware verhoudingen zien van de McLarens tov de rest op silverstone. Is een race waar ik al sinds Melbourne naar verlang.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 05 juli 2005 - 13:52:53
Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:29:23
Een eerste weersvoorspelling geeft me een droge vrijdag en een droge zondag, maar een zaterdag met buien (dus niet voortdurend regen).

Ja, ik zie het nu ook op weather.com
Ik hoop dat we een volledig droog weekend krijgen want zou graag eens de ware verhoudingen zien van de McLarens tov de rest op silverstone. Is een race waar ik al sinds Melbourne naar verlang.
Dat het volledig droog moet zijn op zaterdag ben ik het mee eens. de trainingen maakt me niet echt uit, maar ik zit wel al vanaf Melbourne op een regenrace te wachten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

viperke82

Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:02:15
Precies of de pk's plots niet meer tellen in de regen. Je moet toch nog steeds een goede acceleratie en een hoge topsnelheid hebben, alleen moet je vroeger remmen en rustiger accelereren.

wel, je zegt het zelf, rustiger accelereren, dus minder pk's gebruiken.

en in de regen gaan ze echt niet een hoge topsnelheid hebben hoor.

Mikacouli

Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 16:38:24
Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:02:15
Precies of de pk's plots niet meer tellen in de regen. Je moet toch nog steeds een goede acceleratie en een hoge topsnelheid hebben, alleen moet je vroeger remmen en rustiger accelereren.

wel, je zegt het zelf, rustiger accelereren, dus minder pk's gebruiken.

en in de regen gaan ze echt niet een hoge topsnelheid hebben hoor.

PK's zijn weldegelijk belangrijk want je gaat niet plots een sauber op kop zien tijdens een regenrace tenzij met geluk. Die pk's tellen zeker mee maar gewoon minder dan wnr het droog is.

viperke82

Citaat van: Mikacouli op 05 juli 2005 - 17:05:23
Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 16:38:24
Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:02:15
Precies of de pk's plots niet meer tellen in de regen. Je moet toch nog steeds een goede acceleratie en een hoge topsnelheid hebben, alleen moet je vroeger remmen en rustiger accelereren.

wel, je zegt het zelf, rustiger accelereren, dus minder pk's gebruiken.

en in de regen gaan ze echt niet een hoge topsnelheid hebben hoor.

PK's zijn weldegelijk belangrijk want je gaat niet plots een sauber op kop zien tijdens een regenrace tenzij met geluk. Die pk's tellen zeker mee maar gewoon minder dan wnr het droog is.

geen sauber nee, maar wel een jordan zoals in brazilie

Mikacouli

Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 19:32:43
Citaat van: Mikacouli op 05 juli 2005 - 17:05:23
Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 16:38:24
Citaat van: Jasper op 05 juli 2005 - 13:02:15
Precies of de pk's plots niet meer tellen in de regen. Je moet toch nog steeds een goede acceleratie en een hoge topsnelheid hebben, alleen moet je vroeger remmen en rustiger accelereren.

wel, je zegt het zelf, rustiger accelereren, dus minder pk's gebruiken.

en in de regen gaan ze echt niet een hoge topsnelheid hebben hoor.

PK's zijn weldegelijk belangrijk want je gaat niet plots een sauber op kop zien tijdens een regenrace tenzij met geluk. Die pk's tellen zeker mee maar gewoon minder dan wnr het droog is.

geen sauber nee, maar wel een jordan zoals in brazilie

Maar hij werd wel geholpen door een pitstop dat hij minder maakte. zonder dat had hij niet gewonnen!

The Iceman

Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 12:46:31
[maar wel de ervaring en stuurmanskunst, en daar heeft MS nu eenmaal een groot voordeel mee.
Schumacher is niet de enige goede regenrijder, er zijn er nog anderen die goed met een auto in de regen overweg kunnen.

Mikacouli

Citaat van: Snekuem op 05 juli 2005 - 19:53:32
Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 12:46:31
[maar wel de ervaring en stuurmanskunst, en daar heeft MS nu eenmaal een groot voordeel mee.
Schumacher is niet de enige goede regenrijder, er zijn er nog anderen die goed met een auto in de regen overweg kunnen.

Waaronder Kimi. Remember indy in 2003?
Ok heidfeld schijnt goed overweg te kunnen in de regen. Maar het ziet er al naar uit dat het niet zal regenen dus ik zal er me niet te druk in maken.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 05 juli 2005 - 20:37:46
Citaat van: Snekuem op 05 juli 2005 - 19:53:32
Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 12:46:31
[maar wel de ervaring en stuurmanskunst, en daar heeft MS nu eenmaal een groot voordeel mee.
Schumacher is niet de enige goede regenrijder, er zijn er nog anderen die goed met een auto in de regen overweg kunnen.

Waaronder Kimi. Remember indy in 2003?
Ok heidfeld schijnt goed overweg te kunnen in de regen. Maar het ziet er al naar uit dat het niet zal regenen dus ik zal er me niet te druk in maken.
Eerlijk gezegd zou ik nog wel eens zo'n race willen zien als in Donington 1993. Dan komen pas de "grote" piloten bovendrijven.

Mikacouli

Citaat van: Snekuem op 06 juli 2005 - 13:03:51
Citaat van: Mikacouli op 05 juli 2005 - 20:37:46
Citaat van: Snekuem op 05 juli 2005 - 19:53:32
Citaat van: viperke82 op 05 juli 2005 - 12:46:31
[maar wel de ervaring en stuurmanskunst, en daar heeft MS nu eenmaal een groot voordeel mee.
Schumacher is niet de enige goede regenrijder, er zijn er nog anderen die goed met een auto in de regen overweg kunnen.

Waaronder Kimi. Remember indy in 2003?
Ok heidfeld schijnt goed overweg te kunnen in de regen. Maar het ziet er al naar uit dat het niet zal regenen dus ik zal er me niet te druk in maken.
Eerlijk gezegd zou ik nog wel eens zo'n race willen zien als in Donington 1993. Dan komen pas de "grote" piloten bovendrijven.

Jammer dat ze dan niet over dezelfde banden beschikken dus eigenlijk is het niet eerlijk en een vergelijking is te maken.