VS overwegen doodseskaders in Irak in te zetten

Gestart door Martin, 09 januari 2005 - 15:33:27

« vorige - volgende »

Mee eens

Ja
12 (52.2%)
Nee
11 (47.8%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 09 januari 2005 - 15:33:27

Ruud

Er staat hier inderdaad een drietal kinderlijk naïeve reacties. Ik kan hier maar één ding op zeggen, en dat is dat ik blij ben dat jullie gaan lange baarden hebben en jurken dragen. Als ik jullie goed begrijp kan men beter Bush laten elimineren dan lieden als Al-Sadr en consorten :?

Raikkonen MASTER

Je moet Fahrenheit 9/11 met een korrel zout nemen maar het is inderdaad zo dat de familie Bush heel close waren met de familie Bin Laden.
De hele Bin Laden familie mocht zelfs nog uit Amerika vliegen na de aanslagen... Weet niet meer of dit met een vliegtuig van Bush zelf was of niet maar denk het wel.

Bush heeft gecreëerd waar zijn vader ook de fout maakte: chaos en verdeeldheid. Niet alleen in de betreffende gebieden maar ook in de hele wereld.

Hilary Clinton als president. Bill gaat de campagnes leiden en Hilary wint stemmen door Bill zijn charisma.
Ik heb wel 1 vraag, als Hilary president wordt, is Bill dan 1st Lady?  8)

Alan Blues

Citaat van: RuudEr staat hier inderdaad een drietal kinderlijk naïeve reacties. Ik kan hier maar één ding op zeggen, en dat is dat ik blij ben dat jullie gaan lange baarden hebben en jurken dragen. Als ik jullie goed begrijp kan men beter Bush laten elimineren dan lieden als Al-Sadr en consorten :?

Heb ik dat ooit geschreven? Nee, ik ben ook heel erg gekant tegen Al-Sadr en Bin Laden. Maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen denken dat Bush de Grote Weldoener is, terwijl hij die oorlog gewoon begonnen is uit eigenbelang. Niet om de wereld terreurvrij te maken.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: RuudEr staat hier inderdaad een drietal kinderlijk naïeve reacties. Ik kan hier maar één ding op zeggen, en dat is dat ik blij ben dat jullie gaan lange baarden hebben en jurken dragen. Als ik jullie goed begrijp kan men beter Bush laten elimineren dan lieden als Al-Sadr en consorten :?

Heb ik dat ooit geschreven? Nee, ik ben ook heel erg gekant tegen Al-Sadr en Bin Laden. Maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen denken dat Bush de Grote Weldoener is, terwijl hij die oorlog gewoon begonnen is uit eigenbelang. Niet om de wereld terreurvrij te maken.

Ik sluit me hierbij aan. Bush is diegene die fout is in de eerste plaats.
Niemand heeft gezegd dat Irak niet verkeerd bezig is en was, maar deze problemen moeten we inderdaad gaan zoeken bij de bron, Mr President George W. Bush.
Irak is sowieso al tegen Amerika en dat gebruikt Bush nu om te blijven. De aanwezigheid van Amerikaanse soldaten in Irak betekent zoveel haat voor de lokale bevolking (niet allemaal natuurlijk) maar deze haat vertaald zich in gevechten, waardoor Bush wederom een excuus heeft om te blijven. Hij kan zich toch moeilijk gewonnen geven?

Amerika is verkeerd bezig en dat zullen ze nog merken vrees ik. Als het zo blijft doorgaan vrees ik dat ze nog een paar aanslagen te verduren zullen krijgen. Ik hoop van niet maar hier komt geen happy end van...
Je bestrijdt een vijand die z'n land verdedigt. Tenzij je met massa's soldaten komt krijg je hen niet klein.
Vergeet 1 ding niet, er zijn enorm veel soldaten van Iraakse kant die Amerikaanse legeropleidingen hebben gevolgd.
De huidige Amerikaanse regering moet eens serieus op z'n neus gaan vind ik. Iets heel genants dat gebeurt waar heel de wereld van opschrikt en dan vooral de Amerikanen. Niets geweldadigs maar gewoon om de mensen te laten zien dat ze niet zo veilig zijn dan ze wel denken.

Ruud

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: RuudEr staat hier inderdaad een drietal kinderlijk naïeve reacties. Ik kan hier maar één ding op zeggen, en dat is dat ik blij ben dat jullie gaan lange baarden hebben en jurken dragen. Als ik jullie goed begrijp kan men beter Bush laten elimineren dan lieden als Al-Sadr en consorten :?

Heb ik dat ooit geschreven? Nee, ik ben ook heel erg gekant tegen Al-Sadr en Bin Laden. Maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen denken dat Bush de Grote Weldoener is, terwijl hij die oorlog gewoon begonnen is uit eigenbelang. Niet om de wereld terreurvrij te maken.

Citaat van: Alan BluesEn wat mij betreft mag er een speciaal sniperteam naar de US of A gaan om deze wereldidioot een welgemikt schot tussen zijn ogen te plaatsen.

...

Ik heb sinds het bewind van Bush nog nooit zo'n misprijzen gehad voor het amerikaanse volk. Zeker toen ze hem opnieuw verkozen...

Afknallen die eikel... De wereld zou er goed bij varen.
Lijkt me duidelijk...

Nogmaals: het is volledig in het belang voor de toekomst het Iraakse volk dat het terrorisme uitgeroeid wordt. Hoe kun je daar tegen zijn?  :?

Jasper

Citaat van: RuudAls ik jullie goed begrijp kan men beter Bush laten elimineren dan lieden als Al-Sadr en consorten :?
Logisch toch, de grootste terroristen eerst?

Ramses

Jasper, Al Sadr is nu toch wel van een ander kaliber dan Bush jun.

Hoezeer de oorlog in Irak en Afghanistan om andere redenen was dan gezegd wordt, en dat het een regelrecht fiasco wordt...

Alan Blues

Citaat van: RamsesJasper, Al Sadr is nu toch wel van een ander kaliber dan Bush jun.

Hoezeer de oorlog in Irak en Afghanistan om andere redenen was dan gezegd wordt, en dat het een regelrecht fiasco wordt...

Had Bush het anders aangepakt was het niet zo'n fiasco geweest. Bush had aan de gevolgen van zijn inval moeten denken voor hij er aan begon. Hij heeft zelfs niet aan hun lesje uit Vietnam gedacht...

Uiteraard moet men mensen als Al Sadr, Saddam en Bin Laden uit de wereld helpen, maar Bush heeft nu ook al meer slachtoffers op zijn naam staan dan de aanslagen van 11 september. Dus, laten we hem ook uit de wereld helpen.

Doefie

Citaat van: RuudNogmaals: het is volledig in het belang voor de toekomst het Iraakse volk dat het terrorisme uitgeroeid wordt. Hoe kun je daar tegen zijn?  :?

Hoe kan je nu voor Bush zijn? Hij start een totaal onnodige oorlog, is geobsedeerd door Irak, en laat alle andere belangrijkere dingen als "onnozel" beschouwen. Clinton maakte miljoenen vrij om de bossen in Amerika beter te beschermen en hij maakte vrij veel geld vrij voor de anticonseptie in USA. Wat doet Bush? Hij laat al die dingen nietig verklaren en pompt die miljoenen in de industrie, vooral de wapenhandel.

Bush start de oorlog in Irak terwijl de hele wereld ertegen is, die oorlog laat hij als "gedaan" afstempelen terwijl die nog altijd doorgaat sinds hij die begonnen is. Maar nee, nu laat hij dat beschouwen als terrorisme zodat hij een reden heeft om verder te doen  :roll:

Ik sluit mij verder aan bij de mening van Alan Blues.

DerMika

Bush start een illegale oorlog, wil sneller en harder gaan dan de verenigde naties. Irak wordt onder valse voorwendselen binnengevallen met veel te weinig manschappen. Om het land te beveiligen heeft de CIA zo dringend informatie nodig dat ze zelfs Irakezen beginnen martelen en mensen zonder proces vast te houden. Hoe kan bush nu zo hypocriet zijn, die zelfde Abu Graib gevangenis was ook al dé terreurgevangenis van Saddam. Nu doet hij hetzelfde, als leider van het grootste democratische land ter wereld. Waar gaan we naartoe? Dan nog kunnen ze het land niet veilig genoeg houden, dus gaan ze doodseskaders ontplooien. Geen recht meer, onderdrukking. Geen verdediging meer, gewoon een kogel in de nek. Per ongeluk een burger doodgeschoten? Sorry, maar we zijn in oorlog tegen terreur en in een oorlog vallen slachtoffers. Conventie van Genève? Die is achterhaald, "vijandige strijders" worden slechter behandeld dan dat de duitsers werden behandeld na WO2 (bij wijze van spreken). Er zijn al mensen die 3 jaar zonder proces of aanklachten vastzitten op Guantanamo en daar ze willen daar nu zelfs permanente cellen bouwen om mensen levenslang op te sluiten. Willen ze recht? Ok, maar via de militaire rechtbank onder speciale regels.

De grootste democratie ter wereld die Irak binnenviel "ter verdediging van de democratie en verdrijving van de dictatuur" is op z'n zachtst gezegd NIET GOED BEZIG. Waar gaat de wereld naartoe? Bestaat rechtvaardigheid, menswaardigheid niet meer?
The Dude abides

Alan Blues

Wat mij betreft een staande ovatie voor Doefie en DerMika!!!

100% mee eens!

Racegirl

Oorlog bestrijd je niet met oorlog, met geweld krijg je het geweld niet uit de wereld.

Als je bv. Bush laat elimineren, moet je ook de persoon elimineren die Bush geëlimineerd heeft, enzo verder, en dan blijft er niemand meer over, ok dan is er ook geen oorlog meer, maar ook geen mensen.

Moraal van het verhaal? Zolang er mensen bestaan zal er oorlog zijn?

I.p.v. ze te elimineren, laat ze maar zelf eens goed afzien, laat Bush eens de plaats innemen van een soldaat aan het front, laat hem eens een burgerrol spelen in Irak, waarna zijn hele familie vermoord wordt door een misrekende bombardatie van de Amerikanen en hij met niets meer overblijft...

Ik blijf erbij, die oorlog had nooit mogen plaatsvinden!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Ruud

Citaat van: Alan BluesWat mij betreft een staande ovatie voor Doefie en DerMika!!!

100% mee eens!
Ja, way to go!!!!

Besef wel dat het gaat om groeperingen die op elke mogelijke wijze proberen te voorkomen dat er op een normale wijze verkiezingen gehouden kunnen worden in Irak.

Doefie

Citaat van: Ruud
Citaat van: Alan BluesWat mij betreft een staande ovatie voor Doefie en DerMika!!!

100% mee eens!
Ja, way to go!!!!

Besef wel dat het gaat om groeperingen die op elke mogelijke wijze proberen te voorkomen dat er op een normale wijze verkiezingen gehouden kunnen worden in Irak.

Stel nu eens dat de Amerikanen België binnenvallen omdat wij "illegale wapens maken". Is helemaal niets van waar, ook in Irak was het niet zo. Maar ja, meneertje President drijft zijn zinnen door en doet het toch, zonder enige reden koloniseert hij ons landje (want dat is wat hij eigelijk doet, om te profiteren van die liters olie daar). Dan wilt hij hier een president aan de macht zetten en zelf de verkiezingen leiden...

Hoeveel mensen gaan er hier akkoord gaan dat USA ons gaat zeggen wat we wel en niet mogen doen? Want uiteindelijk hebben de Irakezen nog geen zelfbestuur, ook na de verkiezingen zullen de Amerikanen zich blijven moeien.

Ruud

Leuk dat je die link weet te leggen, maar het slaat als een lul op een drumstel. Want a) is België een democratie en b) heeft de regering van België de afgelopen decennia niet een miljoen van haar onderdanen uitgeroeid.

Dat de Iraakse regering voorlopig onder toezicht van de Amerikaanse regering zal blijven is niet meer dan normaal, i.v.m. het feit dat Irak als democratie nog in de kinderschoenen staat. Zoiets moet goed georganiseerd worden, om het ook als een volwaardig democratie te kunnen laten functioneren. Dat vergt tijd en competenties, en die zijn er in Irak op dit gebied nog niet in ruime mate aanwezig.

Vergelijk dit met het West-Duitsland van na de oorlog, wat ook jarenlang onder controle van de Amerikanen, Engelsen en Fransen is geweest. De Amerikanen hebben hier gezorgd voor een gedegen wederopbouw. Want vergeet niet, zonder het Marshall plan hadden wij het in West-Europa nu nooit zo goed gehad.