Dutroux dood?

Gestart door Martin, 26 februari 2004 - 22:12:01

« vorige - volgende »

Meerderheid Belgen willen Dutroux dood.

Eens
21 (60%)
Oneens
14 (40%)

Totaal aantal stemmen: 28

Poll gesloten: 26 februari 2004 - 22:12:01

Martin

Twee op de drie Belgen (66 procent) willen de doodstraf voor Dutroux, hoewel die straf in België niet meer bestaat. Dat blijkt uit een enquete onder duizend Belgen door de kranten Het Laatste Nieuws en La Dernière Heure, waarvan de uitslag donderdag is bekendgemaakt.

Marc Dutroux staat vanaf maandag terecht op verdenking van ontvoering, verkrachting en moord. Het grootste deel van de ondervraagden (80 procent) vindt een eventuele vrijspraak moeilijk denkbaar. Ruim tweederde (68 procent) gelooft dat Dutroux van hogerhand bescherming kreeg, hoewel justitie daarvoor geen aanwijzingen zegt te hebben.

Scuderia Ferrari


McChouffe

Wat die man gedaan heeft, valt op geen enkele manier goed te praten. Zoiets is heel erg.
Misschien is de doodstraf de beste oplossing ... maar principieel ben ik daar tegen. Nee, dus als antwoord op de topicvraag.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Eric

Citaat van: WebMachineWat die man gedaan heeft, valt op geen enkele manier goed te praten. Zoiets is heel erg.
Misschien is de doodstraf de beste oplossing ... maar principieel ben ik daar tegen. Nee, dus als antwoord op de topicvraag.

Ik sluit mij hier bij aan

JimPunkRawker

Citaat van: eric
Citaat van: WebMachineWat die man gedaan heeft, valt op geen enkele manier goed te praten. Zoiets is heel erg.
Misschien is de doodstraf de beste oplossing ... maar principieel ben ik daar tegen. Nee, dus als antwoord op de topicvraag.

Ik sluit mij hier bij aan

bij mij hetzelfde, wat hij gedaan heeft is nooit goed te praten. De dood zou misschien zelfs terecht zijn, maar daar ben ik ook op tegen. iemand neerschieten mag ook niet. dit is wel iets anders maar het blijft doden.

geef maar 3x levenslang  :wink:

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Bjorn

Ik vind het al ongelooflijk hoe lang dit proces al opgeschoven werd. Ik ben écht benieuwd wat Dutroux nu nog allemaal uit zijn mouw zal schudden. Hij zal nog een pak mensen van de wijs brengen met enkele van zijn domme uitspraken.
Ik ga voor 'ja' de doodstraf, maar als het efkes kan geen spuitje of geen elektrisch stoel maar liefst iets héél pijnlijks waarbij hij héél lang bij bewustzijn blijft!  :evil:  :!:
De Mens: In Het Gras![/color]

FerrariMan

De dood heeft geen enkele zin. Dat zou veel te gemakkelijk zijn voor Dutroux. Geef hem maar een paar jaar levenslang, dat zal veel meer effect hebben. Als hij ter dood zou worden veroordeeld (al is het een pijnlijke) dan is hij er veel te snel en veel te gemakkelijk vanaf.

In tegenstelling tot nul komma nul vooruitzichten in de gevangenis als je een paar keer levenslang krijgt...

Trouwens, wat is het verschil tussen een echte moordenaar en iemand die een ander ter dood veroordeeld?

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariManDe dood heeft geen enkele zin. Dat zou veel te gemakkelijk zijn voor Dutroux. Geef hem maar een paar jaar levenslang, dat zal veel meer effect hebben. Als hij ter dood zou worden veroordeeld (al is het een pijnlijke) dan is hij er veel te snel en veel te gemakkelijk vanaf.


de doodstraf zou van mij wel mogen, maar het zou beter zijn dat hij zo een kleine cel krijgt van ne meter op ne meter en elk uur 10 knalharde zweepslagen ofzo, lekker lijden, is hij misschien na een tijdje ook wel dood van de verwondingen, maar dat lijden duurt dan toch nog wat langer dan met een versteninging ofzo (of hoe ze dat noemen)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bjorn

Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: FerrariManDe dood heeft geen enkele zin. Dat zou veel te gemakkelijk zijn voor Dutroux. Geef hem maar een paar jaar levenslang, dat zal veel meer effect hebben. Als hij ter dood zou worden veroordeeld (al is het een pijnlijke) dan is hij er veel te snel en veel te gemakkelijk vanaf.


de doodstraf zou van mij wel mogen, maar het zou beter zijn dat hij zo een kleien cel krijgt van ne meter op ne meter en elk uur 10 knalharde zweepslagen ofzo, lekker leiden, is hij misschien na een tijdje ook wel dood van de verwondingen, maar dat leiden duurt dan toch nog wat langer dan met een versteninging ofzo (of hoe ze dat noemen)

Ik zou er lijden van maken. Komt toch harder over!  :wink:  :lol:  8)
De Mens: In Het Gras![/color]

Gilles lives forever

Ik zou zegge: steekt hem levenslang int gevang maar dan niet hier in dat overprotected gevangenisgedoe in belgie.

Een iet of wat ruigere gevangenis in Texas ofzo lijkt mij meer aangewezen  :wink:
Speeding is not a crime, it's a need!!

Ferrari 2010

Citaat van: Bjorn
Citaat van: Schumi 2002
Citaat van: FerrariManDe dood heeft geen enkele zin. Dat zou veel te gemakkelijk zijn voor Dutroux. Geef hem maar een paar jaar levenslang, dat zal veel meer effect hebben. Als hij ter dood zou worden veroordeeld (al is het een pijnlijke) dan is hij er veel te snel en veel te gemakkelijk vanaf.


de doodstraf zou van mij wel mogen, maar het zou beter zijn dat hij zo een kleien cel krijgt van ne meter op ne meter en elk uur 10 knalharde zweepslagen ofzo, lekker leiden, is hij misschien na een tijdje ook wel dood van de verwondingen, maar dat leiden duurt dan toch nog wat langer dan met een versteninging ofzo (of hoe ze dat noemen)

Ik zou er lijden van maken. Komt toch harder over!  :wink:  :lol:  8)

Tis aangepast
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Doe maar de doodstraf anders blijven we ermee zitten. Nu kost heel het circus al veel (té veel) geld aan de belatingbetaler.

Het ligt ook aan ons rechtsysteem, als je bekijkt hoe lang het in sommige andere landen maar duurt om iemand een gepaste gevangenisstraf te geven.

Ik vind zowieso trouwens heel het gevangenisgebeuren stom. Straf moet je uitzitten, of het nu voor een klein of groot vergrijp is. Als je dan nog durft klagen dat je bed te hard, het eten te slecht of het algemeen gevangenisregime te hard is dan vraag ik me af of je wel beseft dat je een straf uitzit. Zo als het nu is lijkt het bij sommigen gewoon een vorm van vrijheidsberoving, voor de rest alle luxe maar je kan niet gaan waar je wilt en waarom zou je => Op tijd en stond eten, Tv en voor sommigen ook nog andere vormen van recreatie zoveel je wilt. Ga je een keer in opstand en steek je je matras in brand dan is er wel d1 of andere organisatie voor de mensenrechten die ervoor zorgt dat je s'avonds een nieuwe hebt. Als ik vroeger thuis een probleem had en ik zou mijn matras in brand gestoken hebben dan mocht ik gegarandeerd een tijdje op de grond slapen. :roll:
Net zoals Dutroux klaagde dat ze zijn licht elk uur aanstaken, wat heeft die te klagen, of heeft hij misschien ook telkenmale de kinderen die hij mishandeld heeft een klacht hadden een gepaste reactie gegeven?

Nee, pure geldverkwisting vind ik, onlangs trouwens was er weeral eens een keer iemand tijdens zijn penitentiar verlof (of hoe heet dat ding) aan het stelen gegaan, die kerel moest nog minstens 10 jaar doen en dan mag die toch af toe nog eens zonder begeleiding op straat komen???

Waar zijn we toch mee bezig?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

unknown

Citaat van: Gilles lives foreverIk zou zegge: steekt hem levenslang int gevang maar dan niet hier in dat overprotected gevangenisgedoe in belgie.

Een iet of wat ruigere gevangenis in Texas ofzo lijkt mij meer aangewezen  :wink:
Dan gaat Marcske nog afzien.

Maar beter is dat hij dood is, dat kost de belastingbetaler het minste geld. Die kerel heeft zoveel misdaan en wij kunnen nu nog betalen om hem te onderhouden. Chique ze. :roll:

Doefie

Niet te veel verwachten van het proces. Hij zit al 8 jaar in zijn cel, met alle komedie er bovenop, en in het buitenland zijn we toch al mooi uitgelachen met ons proceduregedoe. Als hij levenslang krijgt komt hij, het Belgische gerecht kennende, toch na 30 jaar vrij. Levenslang hier in België betekent pakweg 50 jaar, dan -8 door het aantal jaren dat hij al in zijn cel zit = 42 jaar en dan min 10 jaar wegens goed gedrag. Resultaat: over 32 jaar is die vrij...

Voor mij lijkt het eerder op een symbolisch, overgemediaseerd (als dat woord bestaat  :? ) gedoe, dat uiteindelijk toch niks gaat uithalen...

Lender

stuur hem in een capsule naar de ruimte :lol:  :lol:
Ik weet eigenlijk niet echt wat te doen. als ik zeg levenslang, dan weet ik ook dat hij toch nog vrijkomt. Maar doodstraf mss iets te ver, alhoewel, als je ziet wat hij gedaan heeft. Maar is de doodstraf hier niet verboden? of hoe zit dat?
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)