grote prijs van singapore

Gestart door robbert, 15 september 2017 - 09:41:51

« vorige - volgende »

Jozef

Dat met Vandoorne en Massa is ook niet onderzocht. Massa haalde Vandoorne niet alleen in, maar ging ook nog een potje wheelbangen toen Vandoorne de positie weer opeiste. ::)

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:38:13
Citaat van: robbert op 17 september 2017 - 16:35:30
Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:29:02
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:24:08
Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!

Met tegenzin, maar wel met je eens dat Hamilton minder fouten maakt.
dan ben ik wel benieuwd naar de lijst van fouten van Vettel dit jaar.
niet labg zoeken. de aanrijding tegen hamilton in baku en nu terug bij de start die hij verprutst heeft. dat kosten 2 overwinningen
Baku is duidelijk, idd, maar verder was Vettel dit jaar juist superconstant. Minder hoge pieken, maar ook minder diepe dalen dan Hamilton. Vandaag kun je hem niks verwijten.
Vettel heeft toch behoorlijk diepe dalen hoor. Baku, Singapore, Silverstone, Canada.
Hamilton heeft nog niet zulke diepe dalen gehad dit seizoen. Sterker nog, Vettel heeft het diepste dal van alle rijders bij elkaar dit jaar.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2017 - 22:10:28
Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:38:13
Citaat van: robbert op 17 september 2017 - 16:35:30
Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:29:02
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:24:08
Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!

Met tegenzin, maar wel met je eens dat Hamilton minder fouten maakt.
dan ben ik wel benieuwd naar de lijst van fouten van Vettel dit jaar.
niet labg zoeken. de aanrijding tegen hamilton in baku en nu terug bij de start die hij verprutst heeft. dat kosten 2 overwinningen
Baku is duidelijk, idd, maar verder was Vettel dit jaar juist superconstant. Minder hoge pieken, maar ook minder diepe dalen dan Hamilton. Vandaag kun je hem niks verwijten.
Vettel heeft toch behoorlijk diepe dalen hoor. Baku, Singapore, Silverstone, Canada.
Hamilton heeft nog niet zulke diepe dalen gehad dit seizoen. Sterker nog, Vettel heeft het diepste dal van alle rijders bij elkaar dit jaar.
ik reken hem Singapore niet aan, dan blijven er 3 races over waar hij het podium niet haalde. Canada was daar 1 van, daar kwam ie vanaf de laatste plaats toch nog naar plek 4. Silverstone is eigenlijk de enige race waar hij echt onder zn niveau presteerde. Hamilton had met name in het begin van het jaar een paar races waar hij totaal de snelheid niet had en in Hongarije hielp Max hem een handje, anders was dat ook een P6 geworden waarschijnlijk.

FolkertE

P5 bedoel je?
Maar dan hebben we nog Baku, ook een diep dal.
En tja als je Vettel Singapore niet aanrekend, kan je Monaco Hamilton ook niet aan rekenen.
Hamilton had in het begin van het jaar toch een lasigere autondan nu. Deels Hamiltons probleem en deels de auto.
Maar om nubte zeggen dat Vettel diepere dalen kent is wat optimisch voor Vettel.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2017 - 22:53:54
P5 bedoel je?
Maar dan hebben we nog Baku, ook een diep dal.
En tja als je Vettel Singapore niet aanrekend, kan je Monaco Hamilton ook niet aan rekenen.
Hamilton had in het begin van het jaar toch een lasigere autondan nu. Deels Hamiltons probleem en deels de auto.
Maar om nubte zeggen dat Vettel diepere dalen kent is wat optimisch voor Vettel.
minder diep zei ik ;) dat is wat de resultaten iig tot dit weekend aangaven. Ik vind Hamilton na de zomer een stuk scherper ogen, voor de zomer was het wat grillig. Verder heb ik nu niet heel veel behoefte om het helemaal uit te diepen, dat is misschien iets voor in de winter, als het seizoen een beetje bezonken is.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 september 2017 - 23:12:26
Citaat van: FolkertE op 18 september 2017 - 22:53:54
P5 bedoel je?
Maar dan hebben we nog Baku, ook een diep dal.
En tja als je Vettel Singapore niet aanrekend, kan je Monaco Hamilton ook niet aan rekenen.
Hamilton had in het begin van het jaar toch een lasigere autondan nu. Deels Hamiltons probleem en deels de auto.
Maar om nubte zeggen dat Vettel diepere dalen kent is wat optimisch voor Vettel.
minder diep zei ik ;) dat is wat de resultaten iig tot dit weekend aangaven. Ik vind Hamilton na de zomer een stuk scherper ogen, voor de zomer was het wat grillig. Verder heb ik nu niet heel veel behoefte om het helemaal uit te diepen, dat is misschien iets voor in de winter, als het seizoen een beetje bezonken is.
Das ook niet waar. ;), Canada P4 en Silverstone P7. Baku P4. En Baku was al helemaal een diep dal.

Fietser

Toch nog even mijn waardering voor Hulkenberg. Hij was in Singapore, zoals zo vaak dit jaar, weer eens best of the rest. Totdat het pechduiveltje toesloeg. Had met hem te doen. De Duitser rijdt overigens een prima seizoen en ik kijk dan ook nu al uit naar hoe hij zich in 2018 verhoudt tot teamgenoot Sainz.
Met wie ik ook te doen had, was Kvyat, maar dan om heel andere reden.

Jozef

Ik mis de Kvyat van 2014 of 2015, toen hij bij Red Bull Racing Daniel Ricciardo het vuur aan de schenen leek te kunnen leggen. Ik was in die eerste jaren een fan van de Rus. Ik heb hem nog lang verdedigd na zijn degradatie naar Toro Rosso, en ik denk nog steeds dat dat zijn carrière heeft vernietigd, maar intussen kan zelfs ik alleen maar concluderen dat het tijd wordt om hem de deur van de F1-paddock te wijzen.

Wings

Citaat van: Jozef op 18 september 2017 - 21:26:39
Dat met Vandoorne en Massa is ook niet onderzocht. Massa haalde Vandoorne niet alleen in, maar ging ook nog een potje wheelbangen toen Vandoorne de positie weer opeiste. ::)

Massa haalde Vandoorne niet echt in. Vandoorne kwam naast Massa de pitstraat uit. Massa had de racelijn. In hoeverre daar sprake van was in een SC-situatie natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof dat Vandoorne die plek opeiste en ook prima om dat zo te laten maar het was Massa die daar in mijn optiek recht op had als je het theoretisch gaat bekijken.   

Jozef

#159
Vandoorne was wel degelijk als eerste over de safety car-lijn toen hij de pits uitkwam en had dus alle recht op de positie.

Ik had trouwens behoorlijk de indruk dat Massa dat wheelbangen opzettelijk deed en had het dus gepast gevonden als hij op dezelfde manier bestraft was geweest als Vettel in Azerbeidzjan.

BMW.WilliamsF1

idd, Vandoorne kwam gewoon voor Massa de pits uit. Dus Massa had helemaal niks voor Vandoorne te zoeken. Mol liep nog even te blaten toen Ricciardo per ongeluk voor Hamilton kwam, maar vaak worden dit soort dingen niet bestraft. Het wordt pas bestraft als je de plek niet terug geeft. En Massa was wel op t randje hoor.

Tuesday

Massa zit overduidelijk in zn rechterspiegel te kijken op het moment dat Vandoorne linksom komt. Massa laat aan die kant ook meer dan voldoende ruimte en stuurt ook niet die kant op, dus ik zie ook niet in waarom hier opzet verondersteld wordt.

Jozef

#162
Ik weet niet hoor, Vandoorne heeft vanaf de pit exit totdat hij hem weer inhaalde altijd links achter Massa gereden... als Massa het dan nodig vindt om in zijn rechterspiegel te kijken, wat gaat hij dan in die spiegel zoeken? :P

link

Je hebt wel gelijk dat hij op 2:37 naar rechts zit te kijken (naar zijn spiegel of gewoon naar de apex van de volgende bocht, Vandoorne zit ook naar rechts te kijken dus ik denk dat dit normaal is). Dus hij zal hem wel niet gezien hebben.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 september 2017 - 22:53:44
Ik weet niet hoor, Vandoorne heeft vanaf de pit exit totdat hij hem weer inhaalde altijd links achter Massa gereden... als Massa het dan nodig vindt om in zijn rechterspiegel te kijken, wat gaat hij dan in die spiegel zoeken? :P

link

Je hebt wel gelijk dat hij op 2:37 naar rechts zit te kijken (naar zijn spiegel of gewoon naar de apex van de volgende bocht, Vandoorne zit ook naar rechts te kijken dus ik denk dat dit normaal is). Dus hij zal hem wel niet gezien hebben.
k vind dat ze het beiden niet helemaal handig doen, er is zoveel ruimte en toch raken ze elkaar, op die snelheid.   

robbert

Citaat van: Tuesday op 19 september 2017 - 23:40:19
Citaat van: Jozef op 19 september 2017 - 22:53:44
Ik weet niet hoor, Vandoorne heeft vanaf de pit exit totdat hij hem weer inhaalde altijd links achter Massa gereden... als Massa het dan nodig vindt om in zijn rechterspiegel te kijken, wat gaat hij dan in die spiegel zoeken? :P

link

Je hebt wel gelijk dat hij op 2:37 naar rechts zit te kijken (naar zijn spiegel of gewoon naar de apex van de volgende bocht, Vandoorne zit ook naar rechts te kijken dus ik denk dat dit normaal is). Dus hij zal hem wel niet gezien hebben.
k vind dat ze het beiden niet helemaal handig doen, er is zoveel ruimte en toch raken ze elkaar, op die snelheid.

ja, massa heeft zijn leeftijd mee, is rijp voor pensioen, en vandoorne is een debutant en weet soms niet hoe hij op sommige zaken moet reageren