grote prijs van singapore

Gestart door robbert, 15 september 2017 - 09:41:51

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!
inderdäd. ik vind dat vettel hier ook de schuldige is. verdiend zo de titel niet en hamilton wel

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:24:08
Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!

Met tegenzin, maar wel met je eens dat Hamilton minder fouten maakt.
dan ben ik wel benieuwd naar de lijst van fouten van Vettel dit jaar.

Wings

Ricciardo is trouwens wel goed weggekomen met het inhalen van Lewis tijdens de SC-situatie.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:29:53
Ricciardo is trouwens wel goed weggekomen met het inhalen van Lewis tijdens de SC-situatie.

Mwah, het feit dat hij gelijk die plek terug gaf, is reden genoeg geweest om niks te doen. Ik heb nooit gedacht dat hij straf zou krijgen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Het is ook verder niet onderzocht?

robbert

Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:29:02
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:24:08
Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!

Met tegenzin, maar wel met je eens dat Hamilton minder fouten maakt.
dan ben ik wel benieuwd naar de lijst van fouten van Vettel dit jaar.
niet labg zoeken. de aanrijding tegen hamilton in baku en nu terug bij de start die hij verprutst heeft. dat kosten 2 overwinningen

Tuesday

Citaat van: robbert op 17 september 2017 - 16:35:30
Citaat van: Tuesday op 17 september 2017 - 16:29:02
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 16:24:08
Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 16:19:18
Mij wel. Seb neemt veel risico, maakt fouten en morst punten. Lewis doet het gewoon beter en wordt verdiend kampioen. Niet alleen omdat Mercedes snel is, ook omdat hij het beter doet en minder fouten maakt dan zijn directe opponent. Ik neem mijn hoed af voor de Engelsman!

Met tegenzin, maar wel met je eens dat Hamilton minder fouten maakt.
dan ben ik wel benieuwd naar de lijst van fouten van Vettel dit jaar.
niet labg zoeken. de aanrijding tegen hamilton in baku en nu terug bij de start die hij verprutst heeft. dat kosten 2 overwinningen
Baku is duidelijk, idd, maar verder was Vettel dit jaar juist superconstant. Minder hoge pieken, maar ook minder diepe dalen dan Hamilton. Vandaag kun je hem niks verwijten.

C.G. de Beaufort

Het was een race-incident veroorzaakt door Vettel. Hij moest na de start een kleine voorsprong op Max teniet doen. Hij stuurde z' bolide ineens naar links waar Max zat. En die ging uiteraard niet van z'n gas af. Helaas, een sandwich. Jammer... op naar de volgende race.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

In de onboard van Kimi is te zien hoe plots en scherp Seb instuurt. Niet de eerste keer dat Seb dit doet en het misgaat. Soms heeft hij een waas voor zijn ogen lijkt wel. Wat ik echter onbegrijpelijk vind is dat hij zoveel risico neemt. Hij vergooit hiermee niet alleen zijn race en die van anderen maar ook het kampioenschap. Hij krijgt het maar niet voor elkaar om kalm te blijven en de situatie naar zijn hand te zetten. Zodra het er ook maar schijn heeft dat dingen niet lopen zoals hij dat wenst is het klaar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 17:02:03
In de onboard van Kimi is te zien hoe plots en scherp Seb instuurt. Niet de eerste keer dat Seb dit doet en het misgaat. Soms heeft hij een waas voor zijn ogen lijkt wel. Wat ik echter onbegrijpelijk vind is dat hij zoveel risico neemt. Hij vergooit hiermee niet alleen zijn race en die van anderen maar ook het kampioenschap. Hij krijgt het maar niet voor elkaar om kalm te blijven en de situatie naar zijn hand te zetten. Zodra het er ook maar schijn heeft dat dingen niet lopen zoals hij dat wenst is het klaar.
maar je wilde geen schuldige aanwijzen  ;D

Edwin90

Ik zeg ook race-incident. Kimi had sowieso voldoende ruimte om hem ertussen te zetten, Max werd naar rechts gedwongen door Vettel. Maar je kunt ook onmogelijk van Vettel verwachten dat hij in die split second doorhad dat niet alleen Max, maar ook Kimi daar zat. Zonde voor iedereen, maar het zijn geen bovennatuurlijke superhelden die coureurs van tegenwoordig. Als je dit wilt bestraffen kom je op het punt dat coureurs bij de start maar hun lijn moeten houden. Dan kunnen we beter elk race achter de safety car gaan starten.

Wings

Bestraffen hoeft zeer zeker niet en nee coureurs beschikken niet over bovennatuurlijke gaven maar toch wel over gezond boerenverstand? Seb stuurt daar bruusk van zijn lijn af en neemt daar risico mee. Het is inderdaad een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar Seb heeft zeker aandeel in de crash. Het zou mij niet verbazen als hij als hoofdverantwoordelijke wordt aangewezen en een reprimande krijgt. Of je daarmee de angel uit het racen haalt weet ik niet. Het verdedigen van positie moet zeker kunnen maar of onnatuurlijke stuurbewegingen van de racelijn af voor het rempunt daar bij horen waag ik toch te betwijfelen. Hoe meer analyses en slowmo-beelden ik zie en lees des te meer vind ik Seb verantwoordelijk.

Als wedstrijdleiding zou ik geen straf uitdelen maar het wel bespreken in de rijdersbriefing en de spelregels nog eens doornemen met elkaar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 17:29:10
Bestraffen hoeft zeer zeker niet en nee coureurs beschikken niet over bovennatuurlijke gaven maar toch wel over gezond boerenverstand? Seb stuurt daar bruusk van zijn lijn af en neemt daar risico mee. Het is inderdaad een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar Seb heeft zeker aandeel in de crash. Het zou mij niet verbazen als hij als hoofdverantwoordelijke wordt aangewezen en een reprimande krijgt. Of je daarmee de angel uit het racen haalt weet ik niet. Het verdedigen van positie moet zeker kunnen maar of onnatuurlijke stuurbewegingen van de racelijn af voor het rempunt daar bij horen waag ik toch te betwijfelen. Hoe meer analyses en slowmo-beelden ik zie en lees des te meer vind ik Seb verantwoordelijk.

Als wedstrijdleiding zou ik geen straf uitdelen maar het wel bespreken in de rijdersbriefing en de spelregels nog eens doornemen met elkaar.
een reprimande waarvoor dan precies?

Jozef

Er was een crash in Singapore waarbij 4 coureurs uitgeschakeld werden, misschien heb je het gemist. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 september 2017 - 17:54:26
Er was een crash in Singapore waarbij 4 coureurs uitgeschakeld werden, misschien heb je het gemist. ;)
dat had ik wel gezien, maar voor een reprimande moet je toch een overtreding oid begaan?