Ronde 16: Formula 1 Petronas Malaysia Grand prix, Sepang International Circuit,

Gestart door Tessa, 26 september 2016 - 19:05:14

« vorige - volgende »

Wings

Mij maakt het niet veel uit. Als zij ons maar trakteren op een spetterende eindsprint. Als her en der een robbertje geknokt wordt vind ik het wel prima.

Robbert65

Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 14:34:31
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:48:31
Overigens zou 1-2 finishen in omgekeerde volgorde nog steeds voor een megabuffer zorgen voor Ricciardo en zou de overwinning Max voorbij Vettel helpen.

Dan bekijk je het wel vanuit het perspectief van Max. De keerzijde is dat de Australiër meer dan wie dan ook gebrand is op een zege en er nog geen heeft. Max heeft Spanje gewonnen dus nu is het de beurt aan Daniel. Lijkt mij het eerlijkst. Wat denk je wat het met Ricciardo zou hebben gedaan als ze Max voor hadden gelaten? Zou echt niet goed zijn.

CitaatVolgens mij zat Verstappen daar aardig klem achter Ricciardo en was dat de enige juiste optie.

O serieus? Dat idee had ik niet. Max was sneller en nadat hij het gat had gedicht ging hij vrij snel in de aanval. Die kon Ricciardo pareren en kort daarna plofte de motor van Lewis. Ik had niet echt het idee dat Max vast zat achter Ricciardo op dat moment. 

Die plof was in het voordeel van VES natuurlijk, maar de VSC niet. Die haalde de snelheid eruit en maakte, dat Max zijn momentum verloor en Ricciado moest lasten gaan drie ronden voor het eind. Jammer, maar wel een topresultaat. Eruit gehaald wat erin zat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 02 oktober 2016 - 17:04:56
Moet eerlijk zeggen zoals Hamilton er bij zat vandaag na zijn uitvalbeurt, leek hij ook gewoon echt een klap gehad te hebben. Alsof hij de hoop had opgegeven. Nu zal dat volgende week wel voorbij zijn, maar het kan wel een hele belangrijke mentale tik zijn. Zeker na de overwinning van Rosberg in Singapore, dat ook al een tik leek te zijn voor de Engelsman.

Natuurlijk heeft hij een klap gehad. Maar met Suzuka en Texas komen er twee banen aan waar hij wel goede herinneringen aan heeft. Twee races die hij zowel in 2014 als 2015 won, als ik het goed heb. Later komen nog banen als Brazilië en Abu Dhabi waar hij ook vaak goed gaat. Alleen Mexico heeft hij nog niet goed gepresteerd maar ik denk dat hij toen nog brak was van zijn kampioenenviering. ;)

We gaan ook heel de tijd maar gewoon uit van 1-2's voor Mercedes (ik maak die denkfout zelf ook) maar de realiteit is dat dat dit jaar nog maar 4x is gebeurd in 16 races. Wings heeft gelijk, het moet niet nog meer gaan tegenzitten voor Hamilton. Maar als hij z'n vizier dichtklapt en z'n ding doet... dan gaat deze titelstrijd door tot in de laatste race.

Sabai

Dat denk ik ook. Het kan Rosberg ook zomaar overkomen dat zagen we vandaag. Hij heeft echt geluk gehad dat hij verder kon na die beuk van Vettel.

Van Wijk

Inderdaad, laat het maar een Senna / Prost gevecht worden t/m de laatste race.
Oeii, je wordt ouder papa  :)

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 17:18:42
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 16:59:45
Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.

Dan staat hij er al voor na 4 races. ;) Verder ben ik het eens met Jozef dat 23 punten met nog 5 races voor de boeg nog niet zo heel veel betekent. Een slecht weekend voor Rosberg en Hamilton staat er weer bij. Toegegeven, het moet niet nog meer gaan tegenzitten. Verder merk ik wel dat ik Rosberg geen echte kampioen vind. Ik hoop echt dat Lewis Nico pakt al gun ik het Nico wel natuurlijk.
als je kijkt naar het in eigen hand hebben, dan moet Hamilton 5x op rij winnen. Rosberg heeft genoeg aan 1 overwinning en verder 2e plaatsen. Wat dat betreft is het wel een serieus gat. Aan de andere kant is het gat minder dan een race win, dus spannend zal het voorlopig nog wel ff blijven. Mocht Nico de titel pakken, dan hoop ik wel dat ie het nog wat glans kan geven. Het is natuurlijk wel zijn verdienste dat ie nu kan profiteren dus wat dat betreft zou ik het ook niet geheel onverdiend vinden, maar zoals gezegd ontbreekt de glans momenteel. Maar goed, tel je het eind van vorig jaar mee, dan doet ie het met 11 overwinningen toch ook wel gewoon goed. Kortom, als ie zo eindigd als vorig jaar, dan heb ik geen moeite met Rosberg als kampioen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2016 - 21:05:24
Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 17:18:42
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 16:59:45
Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.


Dan staat hij er al voor na 4 races. ;) Verder ben ik het eens met Jozef dat 23 punten met nog 5 races voor de boeg nog niet zo heel veel betekent. Een slecht weekend voor Rosberg en Hamilton staat er weer bij. Toegegeven, het moet niet nog meer gaan tegenzitten. Verder merk ik wel dat ik Rosberg geen echte kampioen vind. Ik hoop echt dat Lewis Nico pakt al gun ik het Nico wel natuurlijk.
als je kijkt naar het in eigen hand hebben, dan moet Hamilton 5x op rij winnen. Rosberg heeft genoeg aan 1 overwinning en verder 2e plaatsen. Wat dat betreft is het wel een serieus gat. Aan de andere kant is het gat minder dan een race win, dus spannend zal het voorlopig nog wel ff blijven. Mocht Nico de titel pakken, dan hoop ik wel dat ie het nog wat glans kan geven. Het is natuurlijk wel zijn verdienste dat ie nu kan profiteren dus wat dat betreft zou ik het ook niet geheel onverdiend vinden, maar zoals gezegd ontbreekt de glans momenteel. Maar goed, tel je het eind van vorig jaar mee, dan doet ie het met 11 overwinningen toch ook wel gewoon goed. Kortom, als ie zo eindigd als vorig jaar, dan heb ik geen moeite met Rosberg als kampioen.
Als Rosberg de titel wint vind ik persoonlijk dat het wel een titel is met wat minder glans dan de meeste andere kampioenen. Natuurlijk doet Rosberg het goed, maar de titel op deze manier winnen? Hij kan er natuurlijk zelf niks aan doen en doet wat hij moet doen. Maar als Rosberg inderdaad de laatste 5 races wint, heeft de titel meer glans, maar op dit moment is het een beetje de kampioen van de armoe.

Arthur

Het zal ook direct de laatste zijn die hij wint. Gezien de reglementswijzigingen in 2017 verwacht ik n.l. ook het einde van de dominantie van Mercedes. Het is dus nu of nooit voor Nico!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: FolkertE op 03 oktober 2016 - 15:50:57
Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2016 - 21:05:24
Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 17:18:42
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 16:59:45
Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.


Dan staat hij er al voor na 4 races. ;) Verder ben ik het eens met Jozef dat 23 punten met nog 5 races voor de boeg nog niet zo heel veel betekent. Een slecht weekend voor Rosberg en Hamilton staat er weer bij. Toegegeven, het moet niet nog meer gaan tegenzitten. Verder merk ik wel dat ik Rosberg geen echte kampioen vind. Ik hoop echt dat Lewis Nico pakt al gun ik het Nico wel natuurlijk.
als je kijkt naar het in eigen hand hebben, dan moet Hamilton 5x op rij winnen. Rosberg heeft genoeg aan 1 overwinning en verder 2e plaatsen. Wat dat betreft is het wel een serieus gat. Aan de andere kant is het gat minder dan een race win, dus spannend zal het voorlopig nog wel ff blijven. Mocht Nico de titel pakken, dan hoop ik wel dat ie het nog wat glans kan geven. Het is natuurlijk wel zijn verdienste dat ie nu kan profiteren dus wat dat betreft zou ik het ook niet geheel onverdiend vinden, maar zoals gezegd ontbreekt de glans momenteel. Maar goed, tel je het eind van vorig jaar mee, dan doet ie het met 11 overwinningen toch ook wel gewoon goed. Kortom, als ie zo eindigd als vorig jaar, dan heb ik geen moeite met Rosberg als kampioen.
Als Rosberg de titel wint vind ik persoonlijk dat het wel een titel is met wat minder glans dan de meeste andere kampioenen. Natuurlijk doet Rosberg het goed, maar de titel op deze manier winnen? Hij kan er natuurlijk zelf niks aan doen en doet wat hij moet doen. Maar als Rosberg inderdaad de laatste 5 races wint, heeft de titel meer glans, maar op dit moment is het een beetje de kampioen van de armoe.
Dat ben ik niet met je eens. Rosberg presteert op een niveau wat hij nog niet eerder heeft laten zien. Hij is weerbaarder en heeft zijn tanden erin gezet. Zou een verdient kampioen zijn. En gooi het svp niet op pech voor Hamilton want Rosberg krijgt net zoveel voor zijn kiezen. Hij lag laatste na de eerste bocht.

Sabai

Citaat van: Arthur op 03 oktober 2016 - 16:47:24
Het zal ook direct de laatste zijn die hij wint. Gezien de reglementswijzigingen in 2017 verwacht ik n.l. ook het einde van de dominantie van Mercedes. Het is dus nu of nooit voor Nico!

Ik hoop het zo

Jozef

Citaat van: Sabai op 03 oktober 2016 - 16:55:58En gooi het svp niet op pech voor Hamilton want Rosberg krijgt net zoveel voor zijn kiezen.

Euhm... nou... nee.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 03 oktober 2016 - 16:55:58
Citaat van: FolkertE op 03 oktober 2016 - 15:50:57
Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2016 - 21:05:24
Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 17:18:42
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 16:59:45
Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.


Dan staat hij er al voor na 4 races. ;) Verder ben ik het eens met Jozef dat 23 punten met nog 5 races voor de boeg nog niet zo heel veel betekent. Een slecht weekend voor Rosberg en Hamilton staat er weer bij. Toegegeven, het moet niet nog meer gaan tegenzitten. Verder merk ik wel dat ik Rosberg geen echte kampioen vind. Ik hoop echt dat Lewis Nico pakt al gun ik het Nico wel natuurlijk.
als je kijkt naar het in eigen hand hebben, dan moet Hamilton 5x op rij winnen. Rosberg heeft genoeg aan 1 overwinning en verder 2e plaatsen. Wat dat betreft is het wel een serieus gat. Aan de andere kant is het gat minder dan een race win, dus spannend zal het voorlopig nog wel ff blijven. Mocht Nico de titel pakken, dan hoop ik wel dat ie het nog wat glans kan geven. Het is natuurlijk wel zijn verdienste dat ie nu kan profiteren dus wat dat betreft zou ik het ook niet geheel onverdiend vinden, maar zoals gezegd ontbreekt de glans momenteel. Maar goed, tel je het eind van vorig jaar mee, dan doet ie het met 11 overwinningen toch ook wel gewoon goed. Kortom, als ie zo eindigd als vorig jaar, dan heb ik geen moeite met Rosberg als kampioen.
Als Rosberg de titel wint vind ik persoonlijk dat het wel een titel is met wat minder glans dan de meeste andere kampioenen. Natuurlijk doet Rosberg het goed, maar de titel op deze manier winnen? Hij kan er natuurlijk zelf niks aan doen en doet wat hij moet doen. Maar als Rosberg inderdaad de laatste 5 races wint, heeft de titel meer glans, maar op dit moment is het een beetje de kampioen van de armoe.
Dat ben ik niet met je eens. Rosberg presteert op een niveau wat hij nog niet eerder heeft laten zien. Hij is weerbaarder en heeft zijn tanden erin gezet. Zou een verdient kampioen zijn. En gooi het svp niet op pech voor Hamilton want Rosberg krijgt net zoveel voor zijn kiezen. Hij lag laatste na de eerste bocht.
Ik zal ook zeker niet ontkennen dat Rosberg goed presteert, maar zijn voorsprong dankt hij voor 95% aan het falen van Hamilton's motor. Hij had ook pech, maar hij is nooit uitgevallen en is nog nooit van lager dan P7 vertrokken. En dat was ook maar 1 keer. Overigens geloof ik niet zo heel veel in de pech van Rosberg toen hij de race won. AKA, Sochi en Singapore.
Ik weet dat ik in het verleden ook vaak over pech van Hamilton heb gezaagd, maar je kan toch niet ontkennen dat Rosberg toch heel erg vrij is gebleven van Pech. Ja beiden hebben pech gehad van hun koppeling en heeft hen een race gekost of punten gekost.

Wings

Citaat van: Sabai op 03 oktober 2016 - 16:56:39
Citaat van: Arthur op 03 oktober 2016 - 16:47:24
Het zal ook direct de laatste zijn die hij wint. Gezien de reglementswijzigingen in 2017 verwacht ik n.l. ook het einde van de dominantie van Mercedes. Het is dus nu of nooit voor Nico!

Ik hoop het zo

En als dan een ander domineert hoop je zo dat aan dát tijdperk een einde komt...

Wings

Citaat van: Tuesday op 02 oktober 2016 - 21:05:24
als je kijkt naar het in eigen hand hebben, dan moet Hamilton 5x op rij winnen. Rosberg heeft genoeg aan 1 overwinning en verder 2e plaatsen. Wat dat betreft is het wel een serieus gat.

Nu ploft de motor van Hamilton wie weet is de volgende race Rosberg aan de beurt. Als Lewis dan wint leidt hij het kampioenschap. Hij hoeft dus slechts 1 keer te winnen, als Rosberg niet finisht, en verder zorgen dat hij over de overige 4 races niet minder punten scoort. Ik vind het wel meevallen als ik eerlijk ben. Enge wat in het nadeel van Lewis spreekt is dat Nico in een prima flow zit. Hij is vrij constant voorin te vinden. Het wordt niet makkelijk voor Lewis maar ook niet onmogelijk.

CitaatAan de andere kant is het gat minder dan een race win, dus spannend zal het voorlopig nog wel ff blijven. Mocht Nico de titel pakken, dan hoop ik wel dat ie het nog wat glans kan geven. Het is natuurlijk wel zijn verdienste dat ie nu kan profiteren dus wat dat betreft zou ik het ook niet geheel onverdiend vinden, maar zoals gezegd ontbreekt de glans momenteel. Maar goed, tel je het eind van vorig jaar mee, dan doet ie het met 11 overwinningen toch ook wel gewoon goed. Kortom, als ie zo eindigd als vorig jaar, dan heb ik geen moeite met Rosberg als kampioen.

Ik ook niet. Maar ook niet als Lewis wint. De pech-kaart zal wel weer getrokken worden maar what else is new? Anderen hebben al jaren pech dat ze niet in een auto rijden die opgewassen is tegen de Mercedes dus een uitvalbeurt meer of minder van Lewis of Nico weegt daar nog niet een beetje tegenop. Ik vind beiden geluksvogen: geluk dat zij al jaren beschikken over superieur materiaal. Streep dat tegen elkaar weg en je hebt een verdient kampioen. Of die nu uit Duitsland komt of uit Engeland.

Toegegeven, ik had wel met Lewis te doen. Dit gun ik niemand.