Ronde 16: Formula 1 Petronas Malaysia Grand prix, Sepang International Circuit,

Gestart door Tessa, 26 september 2016 - 19:05:14

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Bovendien: wellicht had Ricciardo op het einde Verstappen kunnen binnen hengelen. Nee, dit was veruit de beste keuze die Red Bull had kunnen maken. Ze verstevigen Ricciardo's derde plaats in het kampioenschap en zorgen ervoor dat ze uitlopen op Ferrari in het kampioenschap.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Precies, wellicht, had hij Verstappen binnen kunnen hengelen en het teambelang zie ik ook, maar Verstappen is daarvoor mijns inziens geofferd.

Jozef

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:11:30
Maar de hamvraag van vandaag is natuurlijk of RBR Max een overwinning door de neus heeft geboord door ze beiden naar binnen te trekken. En ik stel 'm wat scherp, maar ik denk toch echt dat Max de beste papieren had met nog maar zo'n kort stuk te gaan. En ik zie ook het risico niet van alleen Ricciardo naar binnen halen, zou ook een 1-2 geworden zijn, in omgekeerde volgorde. Maar misschien mis ik wel iets en is er iemand die mij gerust kan stellen, helemaal lekker zit het me niet, namelijk.  (Katertje helpt ook niet, lol).

Tja, anderzijds zal Ricciardo gevloekt hebben dat ze in het begin van de race Verstappen wel hebben laten pitten en hem niet. Dat bleek duidelijk de betere strategie te zijn voor Verstappen. Een herhaling van Barcelona begon op te doemen.

Mickey

Overigens zou 1-2 finishen in omgekeerde volgorde nog steeds voor een megabuffer zorgen voor Ricciardo en zou de overwinning Max voorbij Vettel helpen.

Citaat van: Jozef op 02 oktober 2016 - 13:45:58
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:11:30
Maar de hamvraag van vandaag is natuurlijk of RBR Max een overwinning door de neus heeft geboord door ze beiden naar binnen te trekken. En ik stel 'm wat scherp, maar ik denk toch echt dat Max de beste papieren had met nog maar zo'n kort stuk te gaan. En ik zie ook het risico niet van alleen Ricciardo naar binnen halen, zou ook een 1-2 geworden zijn, in omgekeerde volgorde. Maar misschien mis ik wel iets en is er iemand die mij gerust kan stellen, helemaal lekker zit het me niet, namelijk.  (Katertje helpt ook niet, lol).

Tja, anderzijds zal Ricciardo gevloekt hebben dat ze in het begin van de race Verstappen wel hebben laten pitten en hem niet. Dat bleek duidelijk de betere strategie te zijn voor Verstappen. Een herhaling van Barcelona begon op te doemen.

Volgens mij zat Verstappen daar aardig klem achter Ricciardo en was dat de enige juiste optie.

Jehoentelaar

Volgens mij hield bij Red Bull niemand rekening met een kans op een zege halverwege de race tot die Mercedes ineens plofte. Op dat moment lag Ricciardo voor Verstappen. Misschien mis ik een stuk in deze discussie maar je gaat geen risico's nemen als je eerste en tweede ligt, ongeacht wie van de twee vooraan rijdt en wie toevallig de betere banden van het moment heeft.

Wings

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:48:31
Overigens zou 1-2 finishen in omgekeerde volgorde nog steeds voor een megabuffer zorgen voor Ricciardo en zou de overwinning Max voorbij Vettel helpen.

Dan bekijk je het wel vanuit het perspectief van Max. De keerzijde is dat de Australiƫr meer dan wie dan ook gebrand is op een zege en er nog geen heeft. Max heeft Spanje gewonnen dus nu is het de beurt aan Daniel. Lijkt mij het eerlijkst. Wat denk je wat het met Ricciardo zou hebben gedaan als ze Max voor hadden gelaten? Zou echt niet goed zijn.

CitaatVolgens mij zat Verstappen daar aardig klem achter Ricciardo en was dat de enige juiste optie.

O serieus? Dat idee had ik niet. Max was sneller en nadat hij het gat had gedicht ging hij vrij snel in de aanval. Die kon Ricciardo pareren en kort daarna plofte de motor van Lewis. Ik had niet echt het idee dat Max vast zat achter Ricciardo op dat moment. 

Mickey

Dat ging over het begin van de race.

En niet Max ervoor laten, maar gewoon niet die pitstop laten pakken. Maar ik rust mijn kees, ik zal het wel niet goed zien gelet op de reacties.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:44:20
Precies, wellicht, had hij Verstappen binnen kunnen hengelen en het teambelang zie ik ook, maar Verstappen is daarvoor mijns inziens geofferd.
Ben ik niet mee eens. Een pitstop onder VsC kost misschien 15 seconden. Dan had Verstappen een voorsprong van 13 seconden met banden die zeker 2 seconden trager waren, dat had hij niet gehouden. Het was vanuit het oogpunt van Red Bull veel logischer om ze allebei te pitten. De timing was echter voor Ricciardo net goed en voor Verstappen net verkeerd.

C.G. de Beaufort

Ik vond het wel typisch dat Max uit de zweetsokken-laars van Ricciardo dronk... en Rosberg dus ook. Maar goed, de laatste is bijna kampioen.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2016 - 15:26:58
Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 13:44:20
Precies, wellicht, had hij Verstappen binnen kunnen hengelen en het teambelang zie ik ook, maar Verstappen is daarvoor mijns inziens geofferd.
Ben ik niet mee eens. Een pitstop onder VsC kost misschien 15 seconden. Dan had Verstappen een voorsprong van 13 seconden met banden die zeker 2 seconden trager waren, dat had hij niet gehouden. Het was vanuit het oogpunt van Red Bull veel logischer om ze allebei te pitten. De timing was echter voor Ricciardo net goed en voor Verstappen net verkeerd.

Beetje bijgelezen en uitgebrakt. Ben inmiddels wel overtuigd dat het inderdaad de beste keuze was. Carry on. ;)

Jozef

Rosberg bijna kampioen? 23 punten is nog steeds niks. Deze titelstrijd gaat door tot in de laatste race.

Mickey

Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.

Pancake Shield

Moet eerlijk zeggen zoals Hamilton er bij zat vandaag na zijn uitvalbeurt, leek hij ook gewoon echt een klap gehad te hebben. Alsof hij de hoop had opgegeven. Nu zal dat volgende week wel voorbij zijn, maar het kan wel een hele belangrijke mentale tik zijn. Zeker na de overwinning van Rosberg in Singapore, dat ook al een tik leek te zijn voor de Engelsman.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Mickey op 02 oktober 2016 - 16:59:45
Mwah, vind het wel een kritisch gat met nog maar vijf ronden te gaan. Hamilton zal overwinningen aaneen moeten rijgen om in te lopen en dan moet Rosberg niet steeds tweede worden.

Dan staat hij er al voor na 4 races. ;) Verder ben ik het eens met Jozef dat 23 punten met nog 5 races voor de boeg nog niet zo heel veel betekent. Een slecht weekend voor Rosberg en Hamilton staat er weer bij. Toegegeven, het moet niet nog meer gaan tegenzitten. Verder merk ik wel dat ik Rosberg geen echte kampioen vind. Ik hoop echt dat Lewis Nico pakt al gun ik het Nico wel natuurlijk.

Mickey

Whehehe, no shit.  ;) Maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Rosberg is inderdaad niet echt een overtuigende kampioen tot nu toe. Heb met beiden eigenlijk vrij weinig en na Oostenrijk heb ik geloof ik nog geroepen dat ik wel helemaal klaar was met 'm,  maar toch zie ik hem nog iets liever kampioen worden dan Lewis.