Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:13:34
Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 16:09:19
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:02:30
Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 15:59:26
Dit is nou precies waarom Rosberg nooit kampioen word. Hij is ontzettend snel en erg slim, maar hij is echt zwak in het inschatten wanneer je wat kan doen.
wint wel bijna vanaf P6 de wedstrijd.
Inderdaad: Bijna. Hij verpest het op het einde. En je kan daarnaast nog zeggen dat Mercedes een twijfelachtige strategie had met Hamilton. Maar Rosberg weet gewoon niet wanneer en hoe je goed moet verdedigen.
dat zal wel, maar qua tempo zat het wel goed en hij had ook veel mooie acties vandaag. Net als Kimi in canada viel Rosberg met zn stop ook terug tot P15 en wint de race toch nog bijna. Dit is is idd zn zwakke punt, maar het is niet zo dat dat nou elke week voor valt. Rosberg zit gewoon nog volop in de race, t zat m dit weekend niet mee, wellicht een volgende keer wel weer.
Ik wil ook niet zeggen dat Rosberg niet goed reed, want hij reed super en had bijna de race gewonnen. Ik had hem al gekozen als man van de race. Maar net op dit soort momenten doet hij te rare dingen.

Al moet ik wel zeggen dat hij volgens mij wel wat problemen had met de auto en de balans wat zoek was.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 16:20:42
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:00:44
Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:55:01
Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D
nou, het was toch duidelijk dat ie totaal geen snelheid meer had de laatste ronden? kwam amper de achterblijvers voorbij.
Huh? Hamilton kwam toch ook niet dichter? Rosberg probeerde gewoon overal DRS te hebben dankzij de achterblijvers, en dat heeft hem verdomd veel geholpen ook.

Ik kan me ook echt niet van de indruk ontdoen dat Rosberg bewust op Hamilton inreed. Ik moet er niet aan denken dat het hem gelukt was en dat het Hamilton was bij wie de auto stuk ging...

Als je remproblemen hebt, dan rij je niet op die manier. En zelfs dan kun je op z'n minst nog proberen om de bocht in te sturen, wat Rosberg gewoon niet deed. :o
ok, dan ben ik verkeerd ingelicht door Lauda. Rosberg mist gewoon finaal de bocht en kan helemaal nog niet insturen. Uiteindelijk stuurt Hamilton tegen Rosberg aan. Niet dat ik de schuld leg bij Hamilton, maar Rosberg ramt Hamilton niet met opzet.

FolkertE

Op zet of niet, maar hij deed wel heel weinig om maximaal in te sturen. Ik zal niet verbaasd zijn als er opzet bij zat. We hebben dat ook gezien bij Rosberg in Spa 2014.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:30:21
Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 16:20:42
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:00:44
Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:55:01
Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D
nou, het was toch duidelijk dat ie totaal geen snelheid meer had de laatste ronden? kwam amper de achterblijvers voorbij.
Huh? Hamilton kwam toch ook niet dichter? Rosberg probeerde gewoon overal DRS te hebben dankzij de achterblijvers, en dat heeft hem verdomd veel geholpen ook.

Ik kan me ook echt niet van de indruk ontdoen dat Rosberg bewust op Hamilton inreed. Ik moet er niet aan denken dat het hem gelukt was en dat het Hamilton was bij wie de auto stuk ging...

Als je remproblemen hebt, dan rij je niet op die manier. En zelfs dan kun je op z'n minst nog proberen om de bocht in te sturen, wat Rosberg gewoon niet deed. :o
ok, dan ben ik verkeerd ingelicht door Lauda. Rosberg mist gewoon finaal de bocht en kan helemaal nog niet insturen. Uiteindelijk stuurt Hamilton tegen Rosberg aan. Niet dat ik de schuld leg bij Hamilton, maar Rosberg ramt Hamilton niet met opzet.

Ja hallo... Hamilton liet een hele Champs Elysées aan ruimte voor Rosberg en lag bovendien een halve wagenlengte voor. Wat moest hij doen, rechtdoor rijden? De baan ging daar naar rechts hoor. 100% schuld van Rosberg, en mogelijk met opzet. Opzet kun je niet bewijzen dus hier zullen we het niet gauw over eens worden, maar ik heb wel erg de indruk. Rosberg stuurde gewoon niet.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 16:33:17
Op zet of niet, maar hij deed wel heel weinig om maximaal in te sturen. Ik zal niet verbaasd zijn als er opzet bij zat. We hebben dat ook gezien bij Rosberg in Spa 2014.
maar hij stuurt niet in op Lewis, of rijdt door op hem. Iemand te weinig ruimte laten is een ander verhaal. Maar goed, dat gebeurd andersom ook wel eens. Alleen Lewis doet het iets natuurlijker.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 16:38:07
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:30:21
Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 16:20:42
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:00:44
Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:55:01
Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D
nou, het was toch duidelijk dat ie totaal geen snelheid meer had de laatste ronden? kwam amper de achterblijvers voorbij.
Huh? Hamilton kwam toch ook niet dichter? Rosberg probeerde gewoon overal DRS te hebben dankzij de achterblijvers, en dat heeft hem verdomd veel geholpen ook.

Ik kan me ook echt niet van de indruk ontdoen dat Rosberg bewust op Hamilton inreed. Ik moet er niet aan denken dat het hem gelukt was en dat het Hamilton was bij wie de auto stuk ging...

Als je remproblemen hebt, dan rij je niet op die manier. En zelfs dan kun je op z'n minst nog proberen om de bocht in te sturen, wat Rosberg gewoon niet deed. :o
ok, dan ben ik verkeerd ingelicht door Lauda. Rosberg mist gewoon finaal de bocht en kan helemaal nog niet insturen. Uiteindelijk stuurt Hamilton tegen Rosberg aan. Niet dat ik de schuld leg bij Hamilton, maar Rosberg ramt Hamilton niet met opzet.

Ja hallo... Hamilton liet een hele Champs Elysées aan ruimte voor Rosberg en lag bovendien een halve wagenlengte voor. Wat moest hij doen, rechtdoor rijden? De baan ging daar naar rechts hoor. 100% schuld van Rosberg, en mogelijk met opzet. Opzet kun je niet bewijzen dus hier zullen we het niet gauw over eens worden, maar ik heb wel erg de indruk. Rosberg stuurde gewoon niet.
nogmaals, ik zeg niet dat het de schuld van Hamilton is. Jullie zijn allemaal snel met oordelen, ik zie het voorlopig als een geval van te laat remmen (gezien de staat van de remmen). En je kunt pas insturen als je controle hebt. Lewis had controle, Rosberg niet.

Jozef

Snel met oordelen? Ik heb zowat 10x de beelden gezien...

Als Rosberg al vanaf de binnenkant van de bocht halverwege naar de buitenkant gaat en dan NOG geen controle heeft en niet kan insturen, is het net zo goed een flagrante fout. En als je weet dat je remproblemen hebt, rij je niet zo.

Hij staat trouwens ook under investigation voor het niet stoppen van een beschadigde auto, hij had de pits in moeten rijden bij de finish.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 16:53:30
Snel met oordelen? Ik heb zowat 10x de beelden gezien...
en de verklaringen van Mercedes en Rosberg ook gelezen en gehoord? en ben je er al uit of dat wel of niet geloofwaardig is?

Wings

Wolff noemt het brainless van Rosberg. Doel je daarop? ;)

Zie ook:

Rosberg onboard: https://gyazo.com/0f0f3506fdacecd0f4b98ebbfe587579
Hamilton onboard: https://gyazo.com/c86af9c64605020167fa3eec025d3954

Overduidelijk dat Rosberg niet / laat instuurt. Ik durf de stelling best aan dat hij dit doelbewust heeft gedaan en Hamilton heeft getracht te elimineren.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 17:03:03
Wolff noemt het brainless van Rosberg. Doel je daarop? ;)

Zie ook:

Rosberg onboard: https://gyazo.com/0f0f3506fdacecd0f4b98ebbfe587579
Hamilton onboard: https://gyazo.com/c86af9c64605020167fa3eec025d3954

Overduidelijk dat Rosberg niet / laat instuurt. Ik durf de stelling best aan dat hij dit doelbewust heeft gedaan en Hamilton heeft getracht te elimineren.
op RTL zei Wolff dat ie niet in het publiek beschuldigingen wilde uitdelen. Ik heb het brainless interview niet gezien, maar ik las ook ergens dat ie daarmee op de toeschouwers doelde en in de vertaling op gpupdate heeft ie het niet specifiek over Rosberg.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 17:03:03
Wolff noemt het brainless van Rosberg. Doel je daarop? ;)

Zie ook:

Rosberg onboard: https://gyazo.com/0f0f3506fdacecd0f4b98ebbfe587579
Hamilton onboard: https://gyazo.com/c86af9c64605020167fa3eec025d3954

Overduidelijk dat Rosberg niet / laat instuurt. Ik durf de stelling best aan dat hij dit doelbewust heeft gedaan en Hamilton heeft getracht te elimineren.
duidelijk dat Rosberg wel instuurt, maar zn auto doorglijdt. Opzet kunnen we hiermee wel uitsluiten.

Jozef

Nee, dat is niet duidelijk. Ik zie iemand die ten eerste veel te laat instuurt en ten tweede, wanneer hij instuurt, dat heel weinig doet. Ik zie geen glijdende auto.

Wat ik ook geen moment zie, zijn rokende banden. Als hij zo hard zijn best deed om de auto te stoppen, maar de brake-by-wire wilde niet mee op de achterwielen, waarom zie ik dan geen blokkerend voorwiel, al is het maar voor heel even? Toch duidelijk dat Rosberg er niet alles aan doet om de auto af te remmen en de bocht te halen. ::)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 17:32:35
Nee, dat is niet duidelijk. Ik zie iemand die ten eerste veel te laat instuurt en ten tweede, wanneer hij instuurt, dat heel weinig doet. Ik zie geen glijdende auto.

Wat ik ook geen moment zie, zijn rokende banden. Als hij zo hard zijn best deed om de auto te stoppen, maar de brake-by-wire wilde niet mee op de achterwielen, waarom zie ik dan geen blokkerend voorwiel, al is het maar voor heel even? Toch duidelijk dat Rosberg er niet alles aan doet om de auto af te remmen en de bocht te halen. ::)
Ik zie toch het stuur en de wielen naar rechts staan en de auto doorglijden. Hij verremd zich en moet noodgedwongen (voor hem te vroeg) insturen omdat Hamilton dat ook doet. Maar zijn voorbanden hebben amper/geen grip. En nee, dat betekend niet dat ze dan moeten gaan roken.

Jozef

Nu oordeel je zelf heel snel. ;) Zijn voorbanden hebben amper grip? Waar baseer je dat op? Dat hij remproblemen had, heb ook ik vanuit het Mercedes-kamp gehoord. Maar dat zijn banden versleten waren is toch nieuw voor mij, hoor.

Op zich is het niet onmogelijk wat jij zegt, maar dat kun je op basis van videobeelden niet beoordelen. Daarvoor zullen we dan op het oordeel van de stewards moeten wachten, die hier ongetwijfeld een stevige kluif aan hebben. Ook al omdat ze twee overtredingen van Rosberg moeten onderzoeken.

Pancake Shield

Een overtreding heeft hij sowieso aan zijn broek hangen en dat is met een beschadigde bolide door rijden. Als zo'n voorvleugel onder zijn auto schiet en Rosberg dan in dezelfde bocht als Perez recht door schiet had het ook heel anders kunnen aflopen. Dat tweede lijkt het wat mij betreft heel duidelijk. Hamilton laat zo overduidelijk veel ruimte over terwijl Rosberg niks anders doet dan rechtdoor gaan. Lijkt mij toch een gevalletje van avoidable contact.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock