Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:37:53
Was daar al geel ? Verder deed Ham niets verkeerd volgens mij?
Perez spinde daar, maar volgens mij was de gele vlag nog niet gezwaaid en alleen elektrisch gegeven. Ik weet niet of coureurs dat echt direct kunnen zien (op het stuur) of niet. Maar Lewis deed niks verkeerd. Buiten om en Rosberg verremde zich of gleed naar buiten en knalde tegen Hamilton aan.
Niet eens een fout van Nico, maar gewoon pech.

Jammer van dat boe geroep. Ik ben geen Vettel fan, geen Alonso fan, geen Button fan, maar ik zal nooit boe roepen als ze winnen.

Pancake Shield

Dat boe-geroep is gewoon dom. Hamilton kon niks doen aan deze situatie. Ik heb echt de indruk dat Rosberg bewust tegen Hamilton aan reed, je kunt hem zelfs nog een kleine stuurbeweging richting Hamilton zien maken. Als hij nu zijn verlies genomen had, was het verschil in het punten veel kleiner geweest dan dat het nu is en wellicht zelfs gaat worden met een straf die boven zijn hoofd hangt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 03 juli 2016 - 15:50:34
Dat boe-geroep is gewoon dom. Hamilton kon niks doen aan deze situatie. Ik heb echt de indruk dat Rosberg bewust tegen Hamilton aan reed, je kunt hem zelfs nog een kleine stuurbeweging richting Hamilton zien maken. Als hij nu zijn verlies genomen had, was het verschil in het punten veel kleiner geweest dan dat het nu is en wellicht zelfs gaat worden met een straf die boven zijn hoofd hangt.
Rosberg had remproblemen en schoot een stukje door, net als Hamilton wel eens een stukje doorschiet als Rosberg aan de buitenkant zit. En makkelijk om te zeggen dat hij voor de punten moet kiezen en de overwinning maar aan Hamilton moet laten. Er stonden 14 punten op het spel, nu verliest ie er nog 6 extra. Dat was sowieso de 'gok' wel waard.

FolkertE

Dit is nou precies waarom Rosberg nooit kampioen word. Hij is ontzettend snel en erg slim, maar hij is echt zwak in het inschatten wanneer je wat kan doen.

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 15:57:08
Citaat van: Pancake Shield op 03 juli 2016 - 15:50:34
Dat boe-geroep is gewoon dom. Hamilton kon niks doen aan deze situatie. Ik heb echt de indruk dat Rosberg bewust tegen Hamilton aan reed, je kunt hem zelfs nog een kleine stuurbeweging richting Hamilton zien maken. Als hij nu zijn verlies genomen had, was het verschil in het punten veel kleiner geweest dan dat het nu is en wellicht zelfs gaat worden met een straf die boven zijn hoofd hangt.
Rosberg had remproblemen en schoot een stukje door, net als Hamilton wel eens een stukje doorschiet als Rosberg aan de buitenkant zit. En makkelijk om te zeggen dat hij voor de punten moet kiezen en de overwinning maar aan Hamilton moet laten. Er stonden 14 punten op het spel, nu verliest ie er nog 6 extra. Dat was sowieso de 'gok' wel waard.

Nah, Rosberg had echt geen remproblemen, die ging echt doelbewust om Hamilton af te snijden/te raken. Dit is waar hij zijn kampioenschap gaat verliezen, denk ik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:55:01
Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D
nou, het was toch duidelijk dat ie totaal geen snelheid meer had de laatste ronden? kwam amper de achterblijvers voorbij.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 15:59:26
Dit is nou precies waarom Rosberg nooit kampioen word. Hij is ontzettend snel en erg slim, maar hij is echt zwak in het inschatten wanneer je wat kan doen.
wint wel bijna vanaf P6 de wedstrijd.

Van Wijk

Begrijp mij verkeerd, en ik snap best dat Rosberg niet zomaar gewonnen wilt geven, en dat dit eigenlik gewoon een race incident is....
Echter Lauda blijft ( nu nog steeds op RTL ) zijn hand boven Rosberg zijn hoofd houden, daar wordt ik beetje onpasselijk van.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 03 juli 2016 - 15:50:34
Dat boe-geroep is gewoon dom. Hamilton kon niks doen aan deze situatie. Ik heb echt de indruk dat Rosberg bewust tegen Hamilton aan reed, je kunt hem zelfs nog een kleine stuurbeweging richting Hamilton zien maken. Als hij nu zijn verlies genomen had, was het verschil in het punten veel kleiner geweest dan dat het nu is en wellicht zelfs gaat worden met een straf die boven zijn hoofd hangt.

Niks aan toe te voegen. Wolff zei zelf 'brainless' waarbij ik mij aansluit.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:02:30
Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 15:59:26
Dit is nou precies waarom Rosberg nooit kampioen word. Hij is ontzettend snel en erg slim, maar hij is echt zwak in het inschatten wanneer je wat kan doen.
wint wel bijna vanaf P6 de wedstrijd.
Inderdaad: Bijna. Hij verpest het op het einde. En je kan daarnaast nog zeggen dat Mercedes een twijfelachtige strategie had met Hamilton. Maar Rosberg weet gewoon niet wanneer en hoe je goed moet verdedigen.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 15:47:32
Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:37:53
Was daar al geel ? Verder deed Ham niets verkeerd volgens mij?
Perez spinde daar, maar volgens mij was de gele vlag nog niet gezwaaid en alleen elektrisch gegeven. Ik weet niet of coureurs dat echt direct kunnen zien (op het stuur) of niet. Maar Lewis deed niks verkeerd. Buiten om en Rosberg verremde zich of gleed naar buiten en knalde tegen Hamilton aan.
Niet eens een fout van Nico, maar gewoon pech.

Jammer van dat boe geroep. Ik ben geen Vettel fan, geen Alonso fan, geen Button fan, maar ik zal nooit boe roepen als ze winnen.


Oostenrijk heeft een lange traditie met boe-roepers...2002.. ;)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 16:09:19
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:02:30
Citaat van: FolkertE op 03 juli 2016 - 15:59:26
Dit is nou precies waarom Rosberg nooit kampioen word. Hij is ontzettend snel en erg slim, maar hij is echt zwak in het inschatten wanneer je wat kan doen.
wint wel bijna vanaf P6 de wedstrijd.
Inderdaad: Bijna. Hij verpest het op het einde. En je kan daarnaast nog zeggen dat Mercedes een twijfelachtige strategie had met Hamilton. Maar Rosberg weet gewoon niet wanneer en hoe je goed moet verdedigen.
dat zal wel, maar qua tempo zat het wel goed en hij had ook veel mooie acties vandaag. Net als Kimi in canada viel Rosberg met zn stop ook terug tot P15 en wint de race toch nog bijna. Dit is is idd zn zwakke punt, maar het is niet zo dat dat nou elke week voor valt. Rosberg zit gewoon nog volop in de race, t zat m dit weekend niet mee, wellicht een volgende keer wel weer.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 16:00:44
Citaat van: Van Wijk op 03 juli 2016 - 15:55:01
Volgens Lauda had Rosberg een remprobleem en is alles hier aan te wijten.
Sure: en ik ben getrouwd met miss Universe  :D
nou, het was toch duidelijk dat ie totaal geen snelheid meer had de laatste ronden? kwam amper de achterblijvers voorbij.
Huh? Hamilton kwam toch ook niet dichter? Rosberg probeerde gewoon overal DRS te hebben dankzij de achterblijvers, en dat heeft hem verdomd veel geholpen ook.

Ik kan me ook echt niet van de indruk ontdoen dat Rosberg bewust op Hamilton inreed. Ik moet er niet aan denken dat het hem gelukt was en dat het Hamilton was bij wie de auto stuk ging...

Als je remproblemen hebt, dan rij je niet op die manier. En zelfs dan kun je op z'n minst nog proberen om de bocht in te sturen, wat Rosberg gewoon niet deed. :o

Jozef

Op Sky hebben ze overigens laten zien dat Hamilton wél onder geel inhaalde. Het geel werd eerst elektronisch gegeven en Hamilton haalde Rosberg nog in voor dat bord. Maar net voordat Hamilton hem inhaalt, steekt een marshal ook net een vlag over de vangrail. Dus technisch gezien was het onder geel, vraag is of Hamilton tijd had om te reageren en dan nog reed Rosberg volgens mij abnormaal traag vanwege de schade aan zijn auto en dan mag je gewoon onder geel inhalen.