Ronde 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Tessa, 23 mei 2016 - 13:58:01

« vorige - volgende »

Tessa

Een land zo klein dat er niet zo maar een circuit in past, maar de Monegasken/bewoners van de wijk Monte Carlo staan hun straten ieder jaar met liefde af
aan het Formule 1 circus: "Ach, we doen gewoon een weekje op de boot, daar is toch ook niets mis mee?"

Eind mei is het doorgaans 20 graden met een gezellig zeebriesje.



De afgelopen race was natuurlijk in vele opzichten opzienbarend en ook het silly season heeft een vroege intrede gedaan. We hebben immers nauwelijks een kwart van de races gehad, maar er wordt alweer volop gespeculeerd.
De komende race wordt wederom een spannende en dan ook nog eens op zo'n prachtig circuit!

Hamilton pakte afgelopen jaar de pole position met 01:15.098

Het podium werd in 2015 als volgt bezet:
1. Nico Rosberg (1:49:18.420)
2. Sebastian Vettel (+4.486s)
3. Lewis Hamilton (+6.053s)

Het snelste rondje tijdens de wedstrijd werd afgelopen jaar gereden door Ricciardo (1m 18.063s) en daarmee heeft Daniel tevens het lap record in handen.

De lengte van het circuit is 3,337 km en er gaan 78 laps gereden worden, ofwel  (slechts) 260,286 km in totaal.



En wat kan er het beste op tafel gezet worden om het gevoel te creëren dat je de race live vanaf je boot zit te bekijken? De suggestie voor deze ronde is natuurlijk vis, schelp- en schaaldieren...met bubbels! Zo wordt het hoe dan ook een aangename wedstrijd.  8)



Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Donderdag 26 mei 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 28 mei 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 29 mei 2016
14:00 - 16:00 uur Race



Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Mickey op 23 mei 2016 - 14:24:07
:)

Om met wat sappige gossip te beginnen:

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212033/lewis-hamilton-betrokken-bij-incident-in-nachtclub

WOW....dat zijn eigenlijk twee, of nee, drie verhalen in één.

1 zich misdragen (dat geloof ik best)
2 mogelijk geen deelname aan de race
3 geweigerd deel te nemen aan de testdag

als 2 en 3 waar zijn, dan zou dat wel eens een tweede "in season" rijders-swap tot gevolg kunnen hebben.
Is dat een enorme roddelkrant, Corriere dello Sport?


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa


Robbert65

De Corriere dello Sport is die rose sportkrant uit Italië die altijd met het nieuws komt dat nog gebeuren moet. En omdat ze heel de dag niks anders doen hebben ze regelmatig nog gelijk ook ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 23 mei 2016 - 14:58:51
De Corriere dello Sport is die rose sportkrant uit Italië die altijd met het nieuws komt dat nog gebeuren moet. En omdat ze heel de dag niks anders doen hebben ze regelmatig nog gelijk ook ;)

Ge-wel-dig!

Ik vind Lewis hartstikke leuk hoor, daar niet van, maar als dit verhaal echt waar is en hij voor een wedstrijd geschrapt wordt of helemaal vervangen wordt door Wehrlein, dan is dat natuurlijk wederom bizar nieuws binnen de F1.

Ik geniet.

Jehoentelaar


Tessa

Jammer...nou ja, het zou ook wel heel erg bizar zijn natuurlijk.

Hier een leuke pagina met filmpjes: "f1 monaco nine best overtakes"  :)

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2016/5/f1-monaco-nine-best-overtakes.html

FolkertE

De race kan met de US band nog wel eens een interessante race worden. Er zullen denk ik best veel teams proberen met de US band Q3 te halen, maar zo wel hun race strategie riskeren. Het is nog redelijk onbekend hoe snel en hoe goed de band zich gaat houden en baan positie is natuurlijk belangrijk. Maar starten op de US zou wel eens kunnen resulteren in een 2 stopper ipv een 1 stopper of de soft band moet het 60+ ronden uit houden, maar dat is nog best veel, ook voor Monaco.

Sabai

Ik denk dat het wel zal meevallen. De bandenslijtage is bijna niks in Monaco.

Jozef

We gaan het zien, ik vind dat Folkert een interessante opmerking maakt. We weten niet hoeveel sneller de ultra is en hoe lang die heel blijft. Maar als het scenario van Folkert zich voltrekt, zal het wel in de strijd om plaatsen 7-12 zijn en niet hoger.

gloudiesaurus

Monaco altijd leuk!

Strategie wordt mede dankzij de ultra soft band, de eerste keer dit seizoen, interessanter.

Verder ben ik benieuwd naar de update van Renault. En Max Verstappen uiteraard  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik ben vooral benieuwd wat McLaren gaat brengen, die zeggen zelf dat het niet ondenkbaar is dat ze hier even snel zullen zijn als Ferrari (achter Mercedes en Red Bull dan). Mede op basis van de laatste sector in Barcelona, waar McLaren en Ferrari zowat even snel waren tijdens de kwalificatie. Maar Ferrari had daar problemen met de setup, dus ik weet niet of je daar wel op af mag gaan.