Ronde 3: Formula 1 Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Jiading

Gestart door Tessa, 10 april 2016 - 09:47:46

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Kootje op 21 april 2016 - 20:37:00
Citaat van: Jozef op 21 april 2016 - 20:00:19
Zo werkt een forum niet, meneer.

Niet? Ik dacht toch echt dat 'n forum bedoeld was om je mening te uiten en er over te discussieren. Deelname aan discussies is naar mijn weten echter nog altijd vrijblijvend. Stoor je je dus aan de wijze waarop iemand discussieert en/of zichzelf uitdrukt, staat het je vrij om de discussie te laten voor wat het is. Ga iemand, en mij al helemaal niet, echter niet vertellen hoe hij/zij zich uit moet drukken. Volgens mij leven we namelijk nog steeds in 'n vrij land waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat. Uiteraard zijn daar grenzen aan, maar aangezien ik geen verwensingen maak, niet scheld en geen dreigementen uit ...   ::)

"En mij al helemaal niet." Meneer voelt zich blijkbaar verheven boven ons normale forumgebruikers.

Iemand anders' mening beschrijven als "te belachelijk voor woorden" is respectloos en provocerend. Het zou je sieren als je dat zou inzien in plaats van ook nog eens arrogant op een troon te gaan zitten.

Ik laat het hier wel bij, om de sfeer niet verder te verpesten. Ik vertrouw erop dat de redactie haar werk doet.

Mickey

Kom op jongens, misschien niet heel sjiek van Kootje maar wat maakt het uit? Welkom op het internet. Dit forum functioneert prima imo. Laten we inderdaad proberen een beetje respectvol met elkaar om te gaan, maar ook waken voor lange tenen en dingen niet onnodig groot maken.

That said, ga ik ergens anders weer even de moraalridder uithangen, of trollen, daar ben ik nog niet over uit. ;D

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 21 april 2016 - 20:34:39
Citaat van: FolkertE op 21 april 2016 - 19:19:45
Citaat van: Tuesday op 21 april 2016 - 18:04:48
Citaat van: Kootje op 21 april 2016 - 17:32:47
Echt te belachelijk voor woorden om de schuld bij Kimi te leggen, die reed gewoon zijn lijn. Het was Vettel die de deur open liet voor Kvyatt, schrikt dat de Rus daar opduikt en naar z'n teamgenoot uitwijkt. Niet andersom. Kan men wel gaan roepen dat Kimi daar maar rekening mee moet houden, maar dat slaat echt alles. Ik bedoel ... waarom moet hij wel weten dat Markus daar zit, maar mag Seb er wel van schrikken? Waarom moet hij zijn lijn, ja ... hij zat ervoor dus is het zijn lijn, maar opofferen, maar hoeft Seb geen pas op de plaats te maken? Vettel liet zelf het gat vallen, dus hij had gewoon z'n gas los moeten laten en z'n verlies nemen, niets meer niets minder. Raikkonen was slachtoffer, geen dader. Het gevalletje Ericsson vs Hamilton mag, nee ... moet je de Fin wel aanrekenen. Zo bruusk de baan weer opkeren is vragen om moeilijkheden en hij mag dan ook van geluk spreken dat hij daar zelf geen gevolgen van ondervond. Maar de aanvaring die daaraan vooraf ging ... kom op, tuurlijk niet. ???
Vettel pikt Kimi zn lijn in die de deur openzet doordat ie een fout maakt,  Kvyat pikt Vettel zn lijn in die ook iets teveel ruimte geeft. t is ook maar net wie je de schuld wilt geven.. ze nemen alle 3 een risico, waarbij Vettel eigenlijk nog het minste risico neemt want die komt eigenlijk 'per toeval' aan de binnenkant van Raikkonen terecht. Raikkonen heeft op dat moment zeker geen recht meer op die lijn, hij kan een ander er hooguit weer vanaf proberen te dwingen.
Maar Kimi liet meer dan voldoende ruimte voor Vettel en als Vettel niet naar links stuurde(kortstondig) Was er geen aanrijding gekomen. Kimi treft in mijn ogen ook helemaal geen blaam, want hij moest ook uitwijken voor Rosberg en stuurt rustig terug naar de lijn.
op zich deed Kimi ook niets verkeerd, het probleem was alleen dat Kvyat aan de andere kant hetzelfde deed, wat Kimi waarschijnlijk niet wist/kon weten. Vettel moet daardoor naar buiten uitwijken terwijl Kimi juist naar binnen stuurt. Dan krijg je dit. Zonder Kvyat wat het niet gebeurd, dus ik snap de ergernis van Vettel in eerste instantie wel, maar die was natuurlijk niet terecht, ook al zal Kvyat wel in zn vuistje hebben gelachen om beide Ferrari's.
Daarom, het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Vettel is in mijn ogen de hoofdschuldige, maar niet in de zin dat het strafwaardig was of er een heel punt van te maken. Starts zijn gewoon rommelig en wat Vettel deed was een flexreactie om een aanrijding te voorkomen.(IIG dat denk ik.) En hij hield geen rekening met een weer insturende Kimi. Achteraf was de beste oplossing om te remmen, maar op dat moment gaat alles zo snel en maken coureurs ook wel eens de verkeerde beslissing. Ik genoot van de hele situatie en zorgde voor een spannende race.

iNSP3X

Niemand heeft echt schuld aan dit incident en toch weer wel. Beide Ferrari's hadden nooit Kvyat daar verwacht. Vettel kon nog net reageren, Kimi was te laat. Beter opletten volgende keer... Lik uw wonden en ga verder.

Maikel0230

Citaat van: FolkertE op 22 april 2016 - 15:18:24
Citaat van: Tuesday op 21 april 2016 - 20:34:39
Citaat van: FolkertE op 21 april 2016 - 19:19:45
Citaat van: Tuesday op 21 april 2016 - 18:04:48
Citaat van: Kootje op 21 april 2016 - 17:32:47
Echt te belachelijk voor woorden om de schuld bij Kimi te leggen, die reed gewoon zijn lijn. Het was Vettel die de deur open liet voor Kvyatt, schrikt dat de Rus daar opduikt en naar z'n teamgenoot uitwijkt. Niet andersom. Kan men wel gaan roepen dat Kimi daar maar rekening mee moet houden, maar dat slaat echt alles. Ik bedoel ... waarom moet hij wel weten dat Markus daar zit, maar mag Seb er wel van schrikken? Waarom moet hij zijn lijn, ja ... hij zat ervoor dus is het zijn lijn, maar opofferen, maar hoeft Seb geen pas op de plaats te maken? Vettel liet zelf het gat vallen, dus hij had gewoon z'n gas los moeten laten en z'n verlies nemen, niets meer niets minder. Raikkonen was slachtoffer, geen dader. Het gevalletje Ericsson vs Hamilton mag, nee ... moet je de Fin wel aanrekenen. Zo bruusk de baan weer opkeren is vragen om moeilijkheden en hij mag dan ook van geluk spreken dat hij daar zelf geen gevolgen van ondervond. Maar de aanvaring die daaraan vooraf ging ... kom op, tuurlijk niet. ???
Vettel pikt Kimi zn lijn in die de deur openzet doordat ie een fout maakt,  Kvyat pikt Vettel zn lijn in die ook iets teveel ruimte geeft. t is ook maar net wie je de schuld wilt geven.. ze nemen alle 3 een risico, waarbij Vettel eigenlijk nog het minste risico neemt want die komt eigenlijk 'per toeval' aan de binnenkant van Raikkonen terecht. Raikkonen heeft op dat moment zeker geen recht meer op die lijn, hij kan een ander er hooguit weer vanaf proberen te dwingen.
Maar Kimi liet meer dan voldoende ruimte voor Vettel en als Vettel niet naar links stuurde(kortstondig) Was er geen aanrijding gekomen. Kimi treft in mijn ogen ook helemaal geen blaam, want hij moest ook uitwijken voor Rosberg en stuurt rustig terug naar de lijn.
op zich deed Kimi ook niets verkeerd, het probleem was alleen dat Kvyat aan de andere kant hetzelfde deed, wat Kimi waarschijnlijk niet wist/kon weten. Vettel moet daardoor naar buiten uitwijken terwijl Kimi juist naar binnen stuurt. Dan krijg je dit. Zonder Kvyat wat het niet gebeurd, dus ik snap de ergernis van Vettel in eerste instantie wel, maar die was natuurlijk niet terecht, ook al zal Kvyat wel in zn vuistje hebben gelachen om beide Ferrari's.
Daarom, het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Vettel is in mijn ogen de hoofdschuldige, maar niet in de zin dat het strafwaardig was of er een heel punt van te maken. Starts zijn gewoon rommelig en wat Vettel deed was een flexreactie om een aanrijding te voorkomen.(IIG dat denk ik.) En hij hield geen rekening met een weer insturende Kimi. Achteraf was de beste oplossing om te remmen, maar op dat moment gaat alles zo snel en maken coureurs ook wel eens de verkeerde beslissing. Ik genoot van de hele situatie en zorgde voor een spannende race.

Ik volg je analyse van de situatie, maar daar op de rem gaan staan is ook geen optie hé? Er zitten ook nog heel wat auto's achter hem natuurlijk. Ik denk dat Vettel echt niet meer kon doen daar. Hij zat als het ware in de sandwich.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings


FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 24 april 2016 - 10:27:05
Citaat van: FolkertE op 22 april 2016 - 15:18:24

Daarom, het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Vettel is in mijn ogen de hoofdschuldige, maar niet in de zin dat het strafwaardig was of er een heel punt van te maken. Starts zijn gewoon rommelig en wat Vettel deed was een flexreactie om een aanrijding te voorkomen.(IIG dat denk ik.) En hij hield geen rekening met een weer insturende Kimi. Achteraf was de beste oplossing om te remmen, maar op dat moment gaat alles zo snel en maken coureurs ook wel eens de verkeerde beslissing. Ik genoot van de hele situatie en zorgde voor een spannende race.

Ik volg je analyse van de situatie, maar daar op de rem gaan staan is ook geen optie hé? Er zitten ook nog heel wat auto's achter hem natuurlijk. Ik denk dat Vettel echt niet meer kon doen daar. Hij zat als het ware in de sandwich.
Volgens mij reed er niemand direct achter hem en kon hij wel remmen zonder andere in de weg te zitten. Hoewel hij dit wel had kunnen doen, was het gewoon een schrik reactie. Kan gebeuren. Wel schuldig, maar niets waar je een straf of iets dergelijks van hoeft te maken. Met hindsight kun je namelijk altijd alles goed praten, maar aan het eind (en begin) van de dag rijd Vettel in die auto en ook hij is maar een mens.

Van mij mogen er vaker zulke starts komen, ik heb me nog geen race verveeld dit jaar.