Ronde 3: Formula 1 Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Jiading

Gestart door Tessa, 10 april 2016 - 09:47:46

« vorige - volgende »

Mickey

Ben ik de enige die zich verwondert over de ontwikkeling van die Tag-motor in de RBR? Ding gaat als de brandweer en is óók nog eens betrouwbaar. Waarom dit jaar ineens wel?

Franky R.

Citaat van: Mickey op 18 april 2016 - 14:07:28
Ben ik de enige die zich verwondert over de ontwikkeling van die Tag-motor in de RBR? Ding gaat als de brandweer en is óók nog eens betrouwbaar. Waarom dit jaar ineens wel?


Simpel; Red Bull gunde Renault niet de tijd om zich te verbeteren. Ze hadden kunnen kiezen voor geduldig samenwerken ipv alsmaar kritiek uiten op de Fransen.
En je ziet het nu ook..nu het een stuk beter gaat, kan er geen woord van dank af aan het adres van Renault... ::)

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 april 2016 - 14:07:28
Ben ik de enige die zich verwondert over de ontwikkeling van die Tag-motor in de RBR? Ding gaat als de brandweer en is óók nog eens betrouwbaar. Waarom dit jaar ineens wel?
de betrouwbaarheid is idd wel verbeterd, maar qua performance lopen ze volgens mij nog steeds behoorlijk achter. En het feit dat Renault weer een eigen team heeft zorgt er misschien ook voor dat er net ff wat meer kan. Maar goed, ik denk dat we vooral Canada af moeten wachten, daar willen ze echt een grote stap gaan maken. Als die tegenvalt dan zijn ze al met al  nog niet veel opgeschoten.

Robbert65

Citaat van: Franky R. op 18 april 2016 - 14:41:40
Citaat van: Mickey op 18 april 2016 - 14:07:28
Ben ik de enige die zich verwondert over de ontwikkeling van die Tag-motor in de RBR? Ding gaat als de brandweer en is óók nog eens betrouwbaar. Waarom dit jaar ineens wel?


Simpel; Red Bull gunde Renault niet de tijd om zich te verbeteren. Ze hadden kunnen kiezen voor geduldig samenwerken ipv alsmaar kritiek uiten op de Fransen.
En je ziet het nu ook..nu het een stuk beter gaat, kan er geen woord van dank af aan het adres van Renault... ::)

1      Mercedes   114
2      Ferrari   61
3      Red Bull   57
4      Williams   29
5      Haas           18
6      STR            17
7      SFI           6
8      Mclaren   1
9      Renault   0
10      Sauber   0

Het verschil is mega tussen RBR en Renault. Dat je sommige dingen beter doet in het ene team oké, maar een verschil van 0 en 57 na drie races, van derde en negende?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Renault heeft eind vorig jaar ook al tokens ingezet voor nieuwe onderdelen, die dan vervolgens niet eens competitief ingezet werden geloof ik. Dat behoorde allemaal tot het grote plan, want die nieuwe onderdelen konden alleen werken als de rest van PU ook werd gewijzigd, maar dat kon niet in 2015 omdat daar niet voldoende tokens meer voor waren. Ondertussen zijn de nodige upgrades echter wel gebeurd, waardoor het geheel een stuk beter draait.

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 18 april 2016 - 17:29:05
Citaat van: Franky R. op 18 april 2016 - 14:41:40
Citaat van: Mickey op 18 april 2016 - 14:07:28
Ben ik de enige die zich verwondert over de ontwikkeling van die Tag-motor in de RBR? Ding gaat als de brandweer en is óók nog eens betrouwbaar. Waarom dit jaar ineens wel?


Simpel; Red Bull gunde Renault niet de tijd om zich te verbeteren. Ze hadden kunnen kiezen voor geduldig samenwerken ipv alsmaar kritiek uiten op de Fransen.
En je ziet het nu ook..nu het een stuk beter gaat, kan er geen woord van dank af aan het adres van Renault... ::)

1      Mercedes   114
2      Ferrari   61
3      Red Bull   57
4      Williams   29
5      Haas           18
6      STR            17
7      SFI           6
8      Mclaren   1
9      Renault   0
10      Sauber   0

Het verschil is mega tussen RBR en Renault. Dat je sommige dingen beter doet in het ene team oké, maar een verschil van 0 en 57 na drie races, van derde en negende?


Die cijfers heb ik ook in ogenschouw genomen...maar Red Bull had en heeft toch een sterke PU nodig om vooruit te komen. Dus Renault verdient wat mij betreft ook de credits voor de resultaten van China. Doch hoor ik op dat gebied nul-komma-nul van Red Bull.


En dat het fabrieksteam achter blijft...Dat kan nooit lang duren, want aan een chassis kun je gedurende jaar meer verbeteren dan een PU, naar mijn mening. Renault F1 zie ik nog wel opschuiven naar voren toe.

iNSP3X

Net gekeken. Weer leuk om te kijken, al kakte het naar mijn gevoel qua actie wat in na halfweg.
Sinds wanneer zijn inhaalmanoeuvres waarbij je niemand raakt of van de baan duwt iets om over er te gaan discussiëren? Wat een lullig ventje toch soms die Vettel. Kvyat had een zee van ruimte en duikt zoals het moet het gat in. Goed gedaan dus. Over het algemeen weer een heleboel uitschieters en dat zegt veel over het huidige rijdersveld.

Maikel0230



Hoe mooi die move ook voor Kvyat uitdraaide, feit is en blijft dat hij wel degelijk met overdreven snelheid het gat induikt en daarna nog niet eens de moeite doet om de binnenste lijn te houden.

Uiteraard blijft het daarmee nog steeds een 'racing incident' waarbij Vettel wordt afgeknepen door Kimi die denkt dat het gat tussen hem en zijn teamgenoot groter is dan het was. Beetje overdreven reactie van Vettel om maar zeker niet zelf beschuldigt te worden van het uitschakelen van zijn teamgenoot. De Duitser weet ook wel dat Ferrari president Marchionne stond te kijken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Tussen het eerste en tweede beeld heeft Kvyat anders wel netjes de binnenkant gevolgd en tussen die twee beelden zit 20-30 meter. Als je het tweede beeld afzonderlijk bekijkt, is het enige wat je kunt denken: wat zit die Kimi zo naar binnen te knijpen? Hij heeft al de halve baan voor zich en dat is nog niet genoeg, tja zo mag je rijden maar dan kunnen er wel brokken van komen.

Dit was gewoon een samenloop van omstandigheden, zoals zo vaak. Kvyat kon Kimi waarschijnlijk niet op tijd zien, omdat Vettel tussen hen in reed. Daarom doet hij een agressieve beweging, zoals Rosberg bijvoorbeeld bij Hamilton deed in Melbourne. Maar er was nog een derde auto, en die wou ook geen ruimte bieden. Resultaat: Vettel in de tang.

Er werd hier ook gezegd dat Vettel maar had moeten vertragen, maar op het moment dat je in zulke situatie je positie opgeeft ben je geen F1-kampioen meer in mijn ogen. Van de drie was Vettel nog degene die het minst te verwijten valt.

iNSP3X

Citaat van: Maikel0230 op 18 april 2016 - 20:40:22
Hoe mooi die move ook voor Kvyat uitdraaide, feit is en blijft dat hij wel degelijk met overdreven snelheid het gat induikt en daarna nog niet eens de moeite doet om de binnenste lijn te houden.

Uiteraard blijft het daarmee nog steeds een 'racing incident' waarbij Vettel wordt afgeknepen door Kimi die denkt dat het gat tussen hem en zijn teamgenoot groter is dan het was. Beetje overdreven reactie van Vettel om maar zeker niet zelf beschuldigt te worden van het uitschakelen van zijn teamgenoot. De Duitser weet ook wel dat Ferrari president Marchionne stond te kijken.

Die beelden zeggen niks over het gat dat er was en waar Kvyat indook. Vettel zoekt ook eerst het midden van de baan op en kruipt nadien terug naar de binnenkant waar Kvyat eigenlijk al is. 

! No longer available

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 18 april 2016 - 20:40:22
Hoe mooi die move ook voor Kvyat uitdraaide, feit is en blijft dat hij wel degelijk met overdreven snelheid het gat induikt en daarna nog niet eens de moeite doet om de binnenste lijn te houden.
Ik zie iets totaal anders in de beelden, zeker ook in combinatie met de bewegende beelden van iNSP3X.
Ik zie een Kvyat die mooi strak de lijn langs de kerbs aanhoudt totdat hij Vettel ingehaald heeft. Pas daarna laat hij de auto naar buiten lopen, wat helemaal niet zo gek is als je bedenkt dat dit de ideale lijn is voor de krappe bocht naar rechts die volgt. Volgens mij kon Kvyat bocht 1 dus prima houden. De onboardbeelden laten ook zien dat Kvyat helemaal niet een overdreven snelheid heeft, vlak voor het insturen moet hij zelfs van het gas af voor Vettel.

Wat de beelden van Maikel wél laten zien is dat Raikkonen steeds verder naar binnen schuift waardoor er geen plek meer is voor 3 auto's naast elkaar.

Ik vind het een race-incident maar als ik een schuldige moest kiezen, dan was het Raikkonen en zeker niet Kvyat.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 19 april 2016 - 14:18:43
Citaat van: Maikel0230 op 18 april 2016 - 20:40:22
Hoe mooi die move ook voor Kvyat uitdraaide, feit is en blijft dat hij wel degelijk met overdreven snelheid het gat induikt en daarna nog niet eens de moeite doet om de binnenste lijn te houden.
Ik zie iets totaal anders in de beelden, zeker ook in combinatie met de bewegende beelden van iNSP3X.
Ik zie een Kvyat die mooi strak de lijn langs de kerbs aanhoudt totdat hij Vettel ingehaald heeft. Pas daarna laat hij de auto naar buiten lopen, wat helemaal niet zo gek is als je bedenkt dat dit de ideale lijn is voor de krappe bocht naar rechts die volgt. Volgens mij kon Kvyat bocht 1 dus prima houden. De onboardbeelden laten ook zien dat Kvyat helemaal niet een overdreven snelheid heeft, vlak voor het insturen moet hij zelfs van het gas af voor Vettel.

Wat de beelden van Maikel wél laten zien is dat Raikkonen steeds verder naar binnen schuift waardoor er geen plek meer is voor 3 auto's naast elkaar.

Ik vind het een race-incident maar als ik een schuldige moest kiezen, dan was het Raikkonen en zeker niet Kvyat.
Iig goed dat de wedstrijdleiding geen penalty gaf, al was Vettel wel hoofdschuldige, het was een typisch gevalletje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Vettel schrok van Kvyatt die wel heel snel naar binnen kwam zetten(terecht natuurlijk) en uitweek naar links, waar Kimi weer bezig was terug naar de apax kwam sturen(wat ook geheel terecht is.).
Zorgde iig wel voor een mooie race, want Vettel, Kimi en Hamilton moesten allemaal naar voren knokken. En Daniel natuurlijk ook.

Matthijs

Op F1Fanatic, waar normaal gesproken respectvol met elkaar wordt omgegaan, word ik voor vuil uitgemaakt omdat ik wél vind dat Raikkonen schuld heeft aan de aanrijding. Overigens geen straf waardig.

Ik vind dat als je in de allereerste bocht van de race je wielen blokkeert en wijd gaat, je niet zomaar terug kunt naar de racelijn. Natuurlijk kun je dat wel doen, maar sta dan niet raar op te kijken dat er al iemand rijdt (of 2 in dit geval). Op F1Fanatic wordt gesteld dat Raikkonen het recht had om terug te sturen omdat hij voor Vettel reed, maar ik vind dat die 'regel' niet opgaat in de eerste bocht waar mensen soms driedik rijden. Het is belangrijker om de eerste bocht ongeschonden door te komen, dan je recht op de ideale lijn op te eisen. Die keuze kostte Raikkonen zijn voorvleugel. Had hij de bocht ruim genomen dan had hem dat wellicht een plaats gekost, maar omdat de derde bocht naar links was, zou de schade beperkt gebleven zijn.

iNSP3X

Ik ga er vanuit dat als je iemand naar buiten mag duwen, je ook iemand naar binnen mag duwen. Bij de start is dat misschien niet het beste idee inderdaad.

Matthijs

Citaat van: iNSP3X op 21 april 2016 - 12:38:01
Ik ga er vanuit dat als je iemand naar buiten mag duwen, je ook iemand naar binnen mag duwen. Bij de start is dat misschien niet het beste idee inderdaad.
Het 'mag' wel inderdaad maar dan neem je een risico. Zeker bij de start.