Ronde 3: Formula 1 Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Jiading

Gestart door Tessa, 10 april 2016 - 09:47:46

« vorige - volgende »

Tessa

De derde race van 2016 alweer,
dit keer zeer waarschijnlijk met een ouderwetse qualify, dat is ook wel weer eens leuk.

Verder is Shanghai gewoon een hele grote stad...als in: meer dan 23 miljoen inwoners in 2010.
Daar is een miezerige 17 miljoen voor een heel land niets bij, he?
De tribunes komen dus vast wel weer vol, net als in het onderstaande plaatje.



Half april kan er normaal gesproken over het weer in Shanghai best naar huis geschreven worden:
richting de 20 graden Celsius. In april telt men gemiddeld 12 regendagen,
wat druppels op de baan is dus niet geheel (of zelfs geheel niet) ondenkbaar.


In 2015 was de Pole Positon wederom voor Lewis Hamilton (1:35.782)

En het podium werd uiteindelijk bezet door:
1. Lewis Hamilton (1:39:42.008)   
2. Nico Rosberg (+0.714 Sec)
3. Sebastian Vettel (+2.988 Sec)

Het lap record ligt in handen van Michael Schumacher, met 1:32.238 in 2004.

De lengte van het circuit is 5.451 km en met 56 laps, zal de totale afstand die wordt afgelegd uitkomen op 305.066 km.



Zowel bochten als lange rechte stukken zijn aanwezig, dus voor ieder wat wils  :)

En dan is het natuurlijk weer tijd voor voedsel-advies, zodat eenieder goed mee kan leven met de wedstrijd!
Voor je richting Chinees rent om een portie babi pangang af te halen, moet ik helaas mededelen dat die keuken zich
meer dan 4000 kilometer verderop bevind (en dan heb ik het over de Indonesische keuken, niet over de keuken van
je afhaalchinees, die is immers om de hoek).

Een zeer bekend gerecht uit Shanghai is rood gebakken buikspek, ofwel 'hong shao rou', heerlijk!

Maar mocht je het toch liever bij wat bekendere zaken houden, dan is een authentieke Chinese bakpao
uit de frituur natuurlijk ook een optie.



Mooi, als iedereen er dan weer klaar voor is, komen hier de data en tijden:

1ste vrije training
Vrijdag 15 april- 04:00-05:30

2de vrije training
Vrijdag 15 april- 08:00-09:30

3de vrije training
Zaterdag 16 april- 06:00-07:00

Kwalificatie
Zaterdag 16 april- 09:00-10:00

Race
Zondag 17 april- 08:00




Tessa

Op dit moment voorspellen de meeste sites regen tijdens de kwalificatie en een droge race.
Niet echt wenselijk lijkt me, maar er zijn nog heel wat dagen te gaan. we gaan het zien...

Robbert65

is lastig ook i.v.m. gok de pole en de top 5..... nog maar even wachten met voorspellen ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 12 april 2016 - 12:09:36
is lastig ook i.v.m. gok de pole en de top 5..... nog maar even wachten met voorspellen ;)

dat is nog niet gepost, dus je kan de top 5 uberhaupt nog niet voorspellen  :)

Robbert65

mja, inderdaad. Ik hoop dat de heren spelletjesorganisatoren de deadlines weer duidelijk vermelden.

Voor wie nog even het geheugen (en/of zijn of haar hart) wil ophalen:

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

lieven

en nog steeds geen zekerheid over Alonso.
Ik krijg zo een vermoeden dat Stoffel weer eens in actie zal mogen komen.

Robbert65

Citaat van: lieven op 12 april 2016 - 16:52:50
en nog steeds geen zekerheid over Alonso.
Ik krijg zo een vermoeden dat Stoffel weer eens in actie zal mogen komen.

:)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: lieven op 12 april 2016 - 16:52:50
en nog steeds geen zekerheid over Alonso.
Ik krijg zo een vermoeden dat Stoffel weer eens in actie zal mogen komen.

Alonso is er zelf inderdaad ook nog niet gerust op...
http://www.motorsport.com/f1/news/alonso-not-taking-chinese-gp-participation-for-granted-686526/?s=1

Jozef

Het zou me toch echt verbazen als Alonso niet rijdt. Een topsporter moet toch wel kunnen herstellen van een gebarsten/gebroken rib in 4 weken tijd.

De tijden zijn wel veranderd. Ik herinner me nog dat David Coulthard in 2001 (of was het 2000?) een rib brak bij een vliegtuigcrash in aanloop naar de GP van Hongarije, maar wel gewoon startte.

Edit: Spanje 2000 was het

lieven

Ik kan me inbeelden dat ze geen risico's meer willen nemen enkele G krachten op zo een rib...

Maar langs de andere kant zijn er geruchten (die ik niet echt geloof maar wie weet?) dat het over en out zou zijn tussen Mclaren en Alonso en dat Alonso terug zou keren naar Renault vanaf Barcelona.

Time will tell.

Kootje

En wie zou er volgens die geruchten plaats moeten maken bij Renault dan?

Robbert65

Ik kan me niet voorstellen, dar Renault zijn huidige line-up nu alweer gaat wijzigen. Alonso is wel bezig aan het einde van zijn tijd in Formule 1 volgens mij. En Vandoorne heeft duidelijk bewezen dat hij er klaar voor is in Bahrein. Dat heeft Alonso van heel dichtbij gezien.

Maar vergeet ook dit niet: Ron Dennis heeft tot het allerlaatste moment geknokt om Alonso op Bahrein toch in de auto te krijgen, Alonso vond zichzelf namelijk wel fit genoeg. Hieruit concludeer ik dan maar, dat hij bepaald niet op een schopstoel zit.

Ik denk, dat Fernando binnenkort met pensioen gaat. Niks Renault, gewoon uit Formule 1 als rijder. Of dat aan het eind van het seizoen gebeurt op tussentijds?  Wie weet...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: lieven op 13 april 2016 - 08:26:18
Ik kan me inbeelden dat ze geen risico's meer willen nemen enkele G krachten op zo een rib...

Maar langs de andere kant zijn er geruchten (die ik niet echt geloof maar wie weet?) dat het over en out zou zijn tussen Mclaren en Alonso en dat Alonso terug zou keren naar Renault vanaf Barcelona.

Time will tell.

Lol, dat geloof je toch zelf niet?

lieven


gloudiesaurus

Ben toch wel benieuwd of Alonso mag rijden  :)
In het persbericht van McLaren wordt nog meer geen woord gerept over Vandoorne en het mogelijk niet rijden van Alonso.
Maar goed de doctoren van de FIA bepalen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is