Ronde 3: Formula 1 Chinese Grand Prix, Shanghai International Circuit, Jiading

Gestart door Tessa, 10 april 2016 - 09:47:46

« vorige - volgende »

FolkertE

Meer pech voor Hamilton

http://www.gppits.net/nieuws/gridstraf_voor_hamilton/

Meer schade aan de auto dan oorspronkelijk gedacht dus.

*Toch maar even aangepast, Peter ;).

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Laten we hopen op een regen kwalificatie. De hele top aan de achter kant van het veld.

Robbert65

Waarom zou door regen tijdens de kwalificatie de hele top aan de achterkant belanden? Als het regent hebben alle rijders daar last van. Er is niets zo vervelend als een natte qualy en een droge race.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 14 april 2016 - 11:04:05
Er is niets zo vervelend als een natte qualy en een droge race.
Want? Wat is er mis met een mixed-up grid door een verregende kwalificatie en daardoor kans op een spannende race?

Edwin90

GP van Frankrijk 1999, GP van Japan 2005,  moet ik doorgaan?  ;)

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 14 april 2016 - 12:46:20
Citaat van: Robbert65 op 14 april 2016 - 11:04:05
Er is niets zo vervelend als een natte qualy en een droge race.
Want? Wat is er mis met een mixed-up grid door een verregende kwalificatie en daardoor kans op een spannende race?
Er is noppes mis met een door elkaar gehusseld zooitje, maar dat krijg je in principe niet van een regenkwalificatie. Dan krijg je alleen wat ongelukjes enzo, maar een volledig omgedraaid startveld natuurlijk niet, dat was mijn punt. Ik heb veel liever een gortdroge kwalificatie en een kletsnatte race trouwens... ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Alonso mag VT1 rijden en moet daarna opnieuw onderzocht worden.

lieven

Citaat van: Jozef op 14 april 2016 - 14:10:18
Alonso mag VT1 rijden en moet daarna opnieuw onderzocht worden.

ben benieuwd.
hoop voor Stoffel dat Alonso afgekeurd zal worden :p

Jehoentelaar


gloudiesaurus

Is Stoffel al in China? Heb tot nu toe niets van hem gezien.
Als ik McLaren was had ik hem nu al op stand by staan. Ze gaan hem toch niet weer op het laatste moment invliegen?

En Hamilton denkt dat Rosberg een makkelijk weekend krijgt:
http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_makkelijk_weekend_voor_rosberg_in_china/

Dat zou zomaar kunnen. Hamilton heeft zondag vooral een goede start nodig. Een safety car halverwege de race die alles op zijn kop zet zal hem ook niet slecht uitkomen denk ik  ;)

Maar wint Rosberg zondag opnieuw dan wordt de voorsprong van de Duitser toch wel al serieus  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Stoffel is naar China gevlogen samen met de rest van het team, een paar dagen geleden. Hij had deze keer geen testverplichtingen.

Tessa


Tessa

Sommige mensen plakken stickertjes met vlammen op hun auto om de illusie van snelheid te wekken,
Gutierrez doet een overtreffende trap, hij spuwt gewoon vuur uit z'n achterbanden.


Robbert65

Citaat van: Tessa op 15 april 2016 - 09:28:43
Sommige mensen plakken stickertjes met vlammen op hun auto om de illusie van snelheid te wekken,
Gutierrez doet een overtreffende trap, hij spuwt gewoon vuur uit z'n achterbanden.


Nou ja, het waren zijn remmen en gelukkig niet zijn banden, hij reed er gewoon mee de pits in, maar het is wel raar. Hoe krijg je die remmen in zo weinig rondjes zo oververhit dat ze spontaan in de hens vliegen? En dan ook nog allebei?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel