Verstappen in 2017

Gestart door gloudiesaurus, 28 maart 2016 - 21:09:32

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/la_gazetta_dello_sport_over_max_verstappen/

Wat denken we ervan?

Zou toch wel gaaf zijn als hij volgend jaar een stap kan maken. Ik zie Red Bull ook als hele goed optie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ik denk dat hij volgend jaar de stap wel moet maken, zij het naar Red Bull, Ferrari of Mercedes. Doet/kan hij dat niet, dan is het gauw gedaan met z'n rijzende ster en is de kans groot dat hij de middenmoot nooit ontstijgt, ondanks z'n talent. Kijk bv naar Hülkenberg die ook 'n grootse toekomst toegedicht werd. Er zijn er helaas maar weinig die er langer dan 2 jaar voor nodig hadden om zich van 'n stoeltje bij 'n topteam te verzekeren, om zich uiteindelijk tot de absolute top te mogen rekenen. wat echt goed is komt nu eenmaal snel.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 28 maart 2016 - 22:19:23
Ik denk dat hij volgend jaar de stap wel moet maken, zij het naar Red Bull, Ferrari of Mercedes. Doet/kan hij dat niet, dan is het gauw gedaan met z'n rijzende ster en is de kans groot dat hij de middenmoot nooit ontstijgt, ondanks z'n talent. Kijk bv naar Hülkenberg die ook 'n grootse toekomst toegedicht werd. Er zijn er helaas maar weinig die er langer dan 2 jaar voor nodig hadden om zich van 'n stoeltje bij 'n topteam te verzekeren, om zich uiteindelijk tot de absolute top te mogen rekenen. wat echt goed is komt nu eenmaal snel.

Mee eens. Na 2 jaar Toro Rosso moet hij ook door.
Toro Rosso is geen team voor blijvers.
En wat je zegt, als je langer blijft hangen dan wordt de stap maken moeilijk.

Ik denk zelf dat hij bij Red Bull goed zit, daar krijgt hij de support.
Het is hopen dat er een plekje vrij komt. Ricciardo naar Ferrari, Verstappen naar Red Bull? Raikkonen met pensioen?

Bij Ferrari wordt je toch 2e man langs Vettel. Al wordt je als coureur door Ferrari niet snel gevraagd. En voor Ferrari rijden is natuurlijk wat aparts.

En Mercedes acht ik eigenlijk al uitgesloten, ik denk zelf dat zij Rosberg vast gouden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Eerst maar eens zien of het wat wordt dit seizoen. Voor je het weet is een contractueel derde jaar Toro Rosso een zegen. Die dingen kunnen raar lopen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

DrKroepoek

Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2016 - 23:47:27
Eerst maar eens zien of het wat wordt dit seizoen. Voor je het weet is een contractueel derde jaar Toro Rosso een zegen. Die dingen kunnen raar lopen.

Iets zegt mij dat  volgend jaar al lang geregeld is... Is het niet RB dan is het wel een ander team.

Jozef

Het is allemaal nog speculeren ver in de toekomst. Voor zover ik de uitspraken van de Gazzetta kan lezen, is het gewoon wishful thinking van een journalist en is er zelfs nog geen sprake van geruchten.

Mijn buikgevoel zegt dat Ricciardo niet naar Ferrari gaat, die heeft het naar zijn zin waar hij nu is en heeft geen zin om weer naast Vettel te rijden (en andersom waarschijnlijk al helemaal niet aangezien Ricciardo Vettel heeft verslagen).

Bovendien denk ik dat zowel Ferrari als Red Bull niet zitten te wachten op de boodschap die je uitstuurt op het moment dat de twee laatste geslaagde RB-talenten allebei zijn doorgestroomd naar Ferrari. Dan lijkt Red Bull het opleidingsprogramma van Ferrari, wat er voor beide slecht uitziet.

Dus ik denk dat Grosjean naar Ferrari gaat om Räikkönen te vervangen.

Bij Mercedes zie ik niks wijzigen.

Bij Red Bull eigenlijk ook niet. Dus blijft Verstappen bij Toro Rosso. Zijn grootste kans is als Kvyat zijn seizoen verprutst en moet opkrassen, dan mag hij naast Ricciardo bij Red Bull rijden volgend jaar. Maar vorig jaar moest Kvyat eigenlijk weinig of niets onderdoen voor Ricciardo, dus dat moeten we nog maar zien...

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 28 maart 2016 - 22:37:44
Bij Ferrari wordt je toch 2e man langs Vettel.
Iets zegt mij dat Ricciardo deze rol niet zal accepteren, zeker niet naast Vettel die hij al eens verslagen heeft. Qua tweede rijder is Grosjean beter geschikt.

Kootje

Citaat van: Jozef op 29 maart 2016 - 00:01:02
Het is allemaal nog speculeren ver in de toekomst. Voor zover ik de uitspraken van de Gazzetta kan lezen, is het gewoon wishful thinking van een journalist en is er zelfs nog geen sprake van geruchten.

Die geruchten zijn er echter wel degelijk. Vorig jaar werd al geroepen dat Max al getekend heeft voor 2017, wat tevens de reden zou zijn geweest om Kimi nog 'n jaartje aan te houden.


CitaatMijn buikgevoel zegt dat Ricciardo niet naar Ferrari gaat, die heeft het naar zijn zin waar hij nu is en heeft geen zin om weer naast Vettel te rijden (en andersom waarschijnlijk al helemaal niet aangezien Ricciardo Vettel heeft verslagen).

Tenzij Ricciardo en Vettel niet door een deur konden, zoals tussen Seb en Web het geval was, zie ik voor eerstgenoemde geen enkele reden waarom hij niet naast z'n voormalig teamgenootje zou willen rijden. Zoals je zelf al zegt heeft hij hem immers al eerder verslagen, iets wat tot op heden nog niemand anders gelukt is. Nee ... een deal tussen de aimabele Aussie en de Italianen zie ik er ook niet komen, maar dat komt dan wel bij die Duitser vandaan.


CitaatBovendien denk ik dat zowel Ferrari als Red Bull niet zitten te wachten op de boodschap die je uitstuurt op het moment dat de twee laatste geslaagde RB-talenten allebei zijn doorgestroomd naar Ferrari. Dan lijkt Red Bull het opleidingsprogramma van Ferrari, wat er voor beide slecht uitziet.

Hmmm ... weet niet of ze zich daarmee bezighouden. Toegegeven ... voor Ferrari is dat geen goede boodschap, maar ach ... die hebben nog nooit 'n Ferrari coureur zelf opgeleid. Die willen gewoon het beste dat er is, ongeacht ras, nationaliteit, sekse, leeftijd of opleiding. Voor de Red Bull opleiding is het juist goede reclame imo. De jeugdopleiding van Ajax word wereldwijd nog steeds geroemd, ook al speelt Ajax zelf geen enkele rol van betekenis meer binnen Europa.


CitaatDus ik denk dat Grosjean naar Ferrari gaat om Räikkönen te vervangen.

Kan. Wellicht is dat de reden dat hij bij Haas gestald is. Wat ik me dan echter wel afvraag is: Waarom hem 'n jaar bij Haas stallen, terwijl je hem ook nu al in de auto had kunnen hebben? Kimi was immers einde contract. Dus helaas ... deze transfer zie ik ook niet gebeuren.


CitaatBij Mercedes zie ik niks wijzigen.

Hier zal alles afhangen van Rosbergs prestaties tov Hamilton en de uitwerking daarvan op hun onderlinge verstandshouding. Nico is immers einde contract dit jaar en mocht hij weer overklast worden door Lewis en/of de heren liggen weer het hele jaar met elkaar overhoop, dan zie ik dat contract niet verlengd worden. Hier liggen dus wel degelijk mogelijkheden voor Max, zeker omdat Toto en Niki zeer gecharmeerd zijn van de jonge Nederlander.


CitaatBij Red Bull eigenlijk ook niet. Dus blijft Verstappen bij Toro Rosso. Zijn grootste kans is als Kvyat zijn seizoen verprutst en moet opkrassen, dan mag hij naast Ricciardo bij Red Bull rijden volgend jaar. Maar vorig jaar moest Kvyat eigenlijk weinig of niets onderdoen voor Ricciardo, dus dat moeten we nog maar zien...

Hoe e contracten bij Red Bull zijn, aflopend of niet, weet ik niet. Hier zal dus idd sprake moeten zijn van 'n zwaar tegenvallende Kvyatt of Ricciardo, want ook die is heus niet heilig voor Marko en Mateschitz, of een van hen zal uit eigen beweging op moeten stappen waarmee het Ferrari verhaal weer terugkeert.


We gaan het zien allemaal, maar laten we daarbij een ding niet uit het oog verliezen: Speculeren is leuk, maar Max zal toch eerst zelf moeten blijven presteren. Nu ben ik daar niet zo bang voor, maar het seizoen is nog lang. Dus ...

BMW.WilliamsF1

Ik denk dat Max volgend jaar naar Red Bull gaat. Als Ricciardo niet naar een ander team gaat dan zullen ze Kvyat wel er uit gooien. Ook al had hij vorig jaar meer punten.

Matthijs

Zullen we eerst eens kijken hoe Kvyat presteert?

Michael1985

Citaat van: Matthijs op 29 maart 2016 - 11:38:20
Zullen we eerst eens kijken hoe Kvyat presteert?


Zullen wij eerst kijken hoe Max presteert dit seizoen. Niet geheel onbelangrijk lijkt mij.  ;)

gloudiesaurus

Welkom Michael1985! Misschien kan je hier voorstellen: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.585.html

Alles hangt natuurlijk af van de prestaties van Verstappen, Sainz, Kvyat, Ricciardo, Rosberg en ook Raikkonen...

En je moet je oude schoenen niet weg gooien voordat je nieuwe hebt. Als er geen stoeltje vrij komen bij de topteams dan lijkt een 3e jaar Toro Rosso het beste alternatief.

Ik zie geen grote talenten in de Red Bull vijver die nu heel hard op de deur bonken van de Formule 1. Wellicht Pierre Gasly als hij dit jaar in het GP2 presteert.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Sorry Kootje, maar Red Bull vergelijken met Ajax? Dat zullen ze graag horen in Oostenrijk. ;D Ajax is nog niet eens B-niveau, terwijl Red Bull juist Barcelona wil zijn. Dat is mijn punt. Red Bull zit niet in de F1 met een talentenprogramma om dan bekend te staan als leverancier van Ferrari-coureurs, maar om zelf titels te winnen. Daarom zullen ze er alles aan doen om RIC te houden.

Ik denk niet dat Grosjean nu bij Haas gestald is door Ferrari. Ik denk dat Vettel heel graag Kimi in zijn team wilde houden en dat dat dan ook gebeurd is, en dat Grosjean zelf uitgezocht heeft waar hij naartoe wilde. Maar hij heeft ook wel voor Haas gekozen omwille van hun link met Ferrari, lijkt me. Als Kimi weer niet presteert, zal het wel stilaan voorbij zijn met het geduld van Ferrari; daarom heeft hij maar een contract voor één jaar gekregen.

Kootje

1, Ajax doet ook niet mee aan de Europa/Champions League omdat ze voetballen zo leuk vinden, ook zij doen mee voor de prijzen. Dat ze daar het niveau niet meer voor hebben veranderd saar niets aan en heeft verder ook niets van doen met het punt dat ik maakte. Dat punt was dat het helemaal geen slechte reclame is wanneer je hofleverancier vd F1 bent, maar juist goede.
2, Ze zullen Ricciardo inderdaad niet zomaar laten gaan, maar dat geld net zo goed voor Kvyatt als deze wederom niets onder doet voor Ricciardo. Toch zal men één vd twee de wacht aan moeten zeggen als Max idd de clausule heeft waarin staat dat hij het 3e jaar voor RBR uitkomt of weg mag. Vooralsnog zie ik geen reden waarom Ricciardo dan heilig zou zijn.
3, Ik denk ook niet dat Grosjean door Ferrari gestald is bij Haas, maar daarom zie ik hem dus ook niet in de running zijn voor het zitje van Kimi. Leuk dat hij nu met 'n Ferrari krachtbron rijd, maar dat heeft nog nooit iemand verder geholpen. Leuk dat Haas nauw met ze samenwerkt, maar ook dat betekend niets. Het enige dat in z'n voordeel zou kunnen pleiten is z'n teamgenoot. Die is er immers wel door Ferrari gestald, dus laat hij daar geen spaan van heel, dan heeft hij 'n kans. Op dit moment kunnen ze hem eigenlijk alleen tegen Kimi afzetten, Maldonado is nu eenmaal 'n pannenkoek, en daartegen delfde hij het onderspit.


Sabai

Ferrari zal nooit voor Verstappen kiezen. Het verleden bewijst wel dat hun voor ruim ervaren coureurs kiezen. Zou ook geen naam weten die op dit moment voor hun in aanmerking komt dus Kimi zal volgend jaar ook nog wel daar rijden als hij het goed doet.