Verstappen in 2017

Gestart door gloudiesaurus, 28 maart 2016 - 21:09:32

« vorige - volgende »

Kootje

Maar dat was olv Enzo Ferrari en de door hem ''opgeleide'' Luca DiMontezemelo. Nu staat Arrivabene aan het roer, dus wie weet? Nieuwe kapitein, nieuwe koers? Ik sluit het iig niet uit.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 30 maart 2016 - 20:24:53
Maar dat was olv Enzo Ferrari en de door hem ''opgeleide'' Luca DiMontezemelo. Nu staat Arrivabene aan het roer, dus wie weet? Nieuwe kapitein, nieuwe koers? Ik sluit het iig niet uit.

Ben het met je eens Kootje. Verstappen zal dit jaar opnieuw van zich moeten laten spreken. Zijn laatste twee race (Australië en Abu Dhabi) waren niet zijn beste...

Maar races zoals in Amerika vorig jaar blijven ook bij Ferrari wel hangen.

Ik verwacht dat Verstappen met de Toro Rosso normaal gesproken sowiezo makkelijker indruk moet maken dan Grosjean in de Haas. Al heeft Grosjean wel een minder sterke teamgenoot.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dat laatste kan ook in Max z'n voordeel werken. Ik bedoel ... van Romain wordt min of meer verwacht dat hij z'n teamgenoot de baas is, maar bij Max is dat denk ik toch 'n minder uitgemaakte zijn. Sainz staat nu eenmaal hoger aangeschreven dan Gutierez, dus ... verslaat hij hem wederom, dan word dat sowieso als 'n grotere prestatie gezien dan dat Grosjean zijn teamgenoot verslaat.

Robbert65

Voorlopig is het 1-0 voor Carlos Sainz Jr. ...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Klopt ... en daarmee onderstreep je juist m'n punt dat het voor Max lastiger is om z'n teamgenoot te verslaan en het daarmee automatisch een grootsere prestatie is mocht het hem wederom lukken. Overigens is die 1-0 wel leuk, maar doet (nog) geen recht aan de werkelijke verhouding. Teambazen zien dat ook. 

gloudiesaurus

Nieuw gerucht dat ik nog niet eerder las:
http://www.onestopstrategy.com/article/27162-Ferrari+admits+Verstappen+%27interesting%27+for+future.html

Kvyat terug naar Toro Rosso in 2017 en Verstappen naar Red Bull...
De Finse krant Ilta Sanomat meldt dit.

Verstappen zou een clausule in zijn contract hebben waarin staat dat hij vrij is om te gaan als hij in 2017 niet voor het hoofdteam van Red Bull rijdt. Als dit waar is, heeft zijn management het handig gedaan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dit zijn toch nog allemaal gewoon geruchten? We hebben nog maar één race gehad dit jaar.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 01 april 2016 - 20:35:46
Dit zijn toch nog allemaal gewoon geruchten? We hebben nog maar één race gehad dit jaar.

Uiteraard, maar maakt het speculeren niet minder leuk  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Kvyat terug naar STR? Laten we eerlijk zijn dat slaat toch nergens op. STR is de broedkamer van Red Bull. Wat voor nut heeft het om een van je zitjes te geven aan een coureur die (in dat scenario), te licht is bevonden voor het topteam.

Neen, daar kom ik eventjes niet wijs uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Tsja ... dat zou je normaliter niet doen idd, maar de huidige Red Bull proteges vielen vorig jaar knap tegen. Dus wellicht dat Marko het daar (nog) niet echt in ziet zitten.

BMW.WilliamsF1

Jos Verstappen zou gezegd hebben dat Max volgend jaar bij Mercedes, Ferrari of Red Bull rijdt.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/210370/jos-max-rijdt-in-2017-bij-een-van-de-topteams

Ik denk dat het Red Bull wordt.

Robbert65

http://www.gppits.net/nieuws/jos_verstappen_max_naar_rbr_mercedes_of_ferrari_in_2017/

Oké, Marca is niet de allerbetrouwbaarste, maar toch, dit was een interviewtje... Leuk!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Maikel0230 op 07 april 2016 - 00:47:27
Kvyat terug naar STR? Laten we eerlijk zijn dat slaat toch nergens op. STR is de broedkamer van Red Bull. Wat voor nut heeft het om een van je zitjes te geven aan een coureur die (in dat scenario), te licht is bevonden voor het topteam.

Neen, daar kom ik eventjes niet wijs uit.

Ik neem aan dat we dan wel een nieuw talent kunnen verwachten op die plek in plaats van Kvyat. Helaas heeft onze kenner van juniorklassen ons een tijdje terug verlaten dus ik heb geen idee wie dat zou moeten zijn.

Matthijs

Tja Gasly is de eerste in de lijn maar dat lijkt me geen potentieel wereldkampioen. Wie daarna komt weet ik niet, maar die is nog niet gevorderd genoeg ben ik bang. Sainz is sowieso nog wel voor een jaartje gebeiteld bij STR.

Kootje

#29
Citaat van: Jehoentelaar op 07 april 2016 - 12:46:10
Ik neem aan dat we dan wel een nieuw talent kunnen verwachten op die plek in plaats van Kvyat.

Daar hoef je voorlopig niet op te rekenen. Dit zijn de huidige Red Bull juniors:

De oudgediende:

Pierre Gasly - GP2 voor PremaPower

Vorig jaar kon hij bij regerend kampioen DAMS geen potten breken. Hij wist daar slechts 3x 'n pole te rijden, die hij nimmer in winst om kon zetten. Desondanks haalde hij wel 4x het podium (2x 2e, 2x 3e) waarmee hij zich op de uiteindelijk 8e plaats in het kampioenschap nestelde, 2 plaatsen lager dan teamgenoot en voormalig Red Bull protege Alex Lynn. Of hij dit jaar ';n rol van betekenis kan spelen valt nog te bezien, maar gezien het feit dat PremaPower dit jaar debuteerd in de GP2 zou ik m'n geld er niet op zetten.


De nieuwkomers:

Sergio Sette Camarra - European F3 voor Motopark

Bezig aan z'n 2e seizoen F3 voor Motopark en behaalde vorig jaar slechts 2 podia (3e in Belgie en Oostenrijk) waarmee de 14e plaats in de einduitslag zijn deel werd. Buiten het seizoen om behaalde hij nog de pole tijdens de Masters waar hij met P3 genoegen moest nemen. Wel was er enigszins 'n stijgende lijn waarneembaar de 2e seizoenshelft, al bleef het wisselvallig. Ook het nieuwe seizoen is daar, al is er pas 1 raceweekend geweest, nog geen uitzondering op. 16e, 5e, 19e Al met al zie ik in hem vooralsnog geen waardig opvolger van Verstappen en of Sainz jr.
Niko Kari - European F3 voor Motopark
Binnengekomen bij Red Bull als regerend kampioen in de Formule 4, alwaar hij domineerde. Met 19 podia, waarvan 7x winst, in 21 races is ronduit indrukwekkend te noemen. Zijn deelname aan het Europees F3 begon voortvarend met 'n 8e plek in race 1, maar was van korte duur. In de 2e en 3e race van het weekend moest hij genoegen nemen met P16 en 15. Maar goed, het seizoen is nog lang en hij zou dan ook weleens de eerstvolgende kunnen zijn die doorstoot naar Toro Rosso, al komt 2017 nog wel wat te vroeg denk ik. Wellicht 2018?
Luis Leeds - MSA Formula voor TRS Arden Junior
Over deze jongen weet ik eigenlijk nagenoeg niets. wat ik wel weet is dat hij het kampioenschap goed begonnen is met resp. een 4e, 9e en 2e plaats en hij daarmee de 4e plek in het kampioenschap in handen heeft. Oke ... er is pas 1 weekend verreden, maar het begin is er. Echter geld voor hem nog meer dan voor Kari, 2017 komt te vroeg.