Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Wel jammer dat het regende. Nu weten we nog niet waar wie staat.

Maakt de kwalificatie alleen maar leuker... en we hebben nog een VT3 natuurlijk  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

TheDoc

Na deze vrije trainingen ben ik best wel - op een positieve manier - verbaasd door de Torro Rosso's.
Bolides zijn snel en liggen superstrak op de baan. Met de Ferrari motor wordt echt wel duidelijk dat ze echt wel over een goed chasis beschikken, en de aerodynamica zit ook wel snor.

TheDoc

En... Ik kan er niets aan doen... maar ik heb constant het gevoel dat Jordan terug is steeds als die Renaults voorbij flitsen  ;D

Mickey

Citaat van: FolkertE op 18 maart 2016 - 20:37:46
Niet veel gezien van de trainingen, maar ziet er wel veel belovend uit voor iig het middenveld. Mclaren ziet er solide uit en Alonso zette zijn tijd neer toen het nog natter was. Ik heb zo'n vermoeden dat Mclaren gaat strijden met FI, STR, Williams en misschien Ferrari.


... zoals het er nu uitziet...

Ehm, je hebt duidelijk beter opgelet dan ik. I stand corrected!  :)

SDG

Het nieuwe kwalificatiesysteem valt tot nu toe toch wat tegen, vind ik. Vroeger werd de hele sessie steevast opgebouwd naar een climax waarbij iedereen nog op het laatst probeerde zijn tijd te verbeteren, terwijl het nu een paar minuten voor het einde al een beetje lijkt uit te sterven. Ik mis de spanning op het einde een beetje.

FolkertE

Citaat van: Mickey op 19 maart 2016 - 07:14:32
Citaat van: FolkertE op 18 maart 2016 - 20:37:46
Niet veel gezien van de trainingen, maar ziet er wel veel belovend uit voor iig het middenveld. Mclaren ziet er solide uit en Alonso zette zijn tijd neer toen het nog natter was. Ik heb zo'n vermoeden dat Mclaren gaat strijden met FI, STR, Williams en misschien Ferrari.


... zoals het er nu uitziet...

Ehm, je hebt duidelijk beter opgelet dan ik. I stand corrected!  :)
Hahah, mijn concentratie kan soms wel ineens goed zijn.

Maar nieuwe kwalificatie systeem is zo gek nog niet. Maar dicht midden veld met RBR, STR, Williams, FI en Ferrari.

KVDracer

Het nieuwe kwali format is tot nu toe een flop in mijn ogen. Iedereen zet een tijd en rijdt naar binnen. De enige twee die vechten zijn de Mercedescoureurs, zelfs de Ferrari rijders stappen uit.
Vorig seizoen werd e wel gevochten tot het einde, was het niet voor de pole, dan toch voor zo ver mogelijk vooraan te staan. Nu is iedereen gewoon bezig met bandjes sparen. Als dit zo een seizoen blijft, mogen ze het snel schrappen. 3minuten voor het einde staat iedereen binnen, toch ook niet hetgeen de FIA wil denk ik

Mickey

Ik vind het ook geen verbetering. Je moet de hele tijd opletten en het eindigt met een anticlimax.

Superresultaat voor Max zeg! 8)

Sabai


lieven

pfff de eerste 5 min waren goed daarna nogal tegenvallend.

Wel goed dat STR momenteel het 3de team is :)

Tessa

Q1 en Q2 waren wel superleuk. Ik wacht het nog maar een paar races af...

en Max 5de, geweldig!

LucvanDijk

Pfoe, dat viel niet echt mee.
Eigenlijk is het verschil dat de spanningsmomenten wat vervroegd zijn. Tijd voor een goede analyse.

Horner heeft tegenover de BBC al gepleit voor een onmiddellijke terugkeer naar het oude systeem, maar zo ver zal het niet komen, lijkt me.

Tuesday

ben benieuwd of ze dit nog kunnen fixen. Ik wil het eigenlijk niet na 1x al afschieten, maar dit leek echt nergens op, in Q1 en Q2 leek het eerst nog wel leuk, maar op het einde mis je daar dan weer die climax die je voorheen vaak had.     Q3 was echt een farce. Ook jammer dat Ferrari nog zo ver weg lijkt en Rosberg weer geen partij kan bieden. Enige lichtpunt was Verstappen. Beter dan 5e met een STR kan natuurlijk niet. Maar goed, dit was nog maar de eerste dag, vanaf hier kan het alleen nog maar meevallen ;)

lieven

Goh  laat Q1 en Q2 zoals het  nu is en ga met Q3 terug naar het oude systeem.
Hoe onnozel is het dat 5min voor het einde eigenlijk niemand meer rijd. (buiten merc)

Tessa

Citaat van: lieven op 19 maart 2016 - 08:16:42
Goh  laat Q1 en Q2 zoals het  nu is en ga met Q3 terug naar het oude systeem.
Hoe onnozel is het dat 5min voor het einde eigenlijk niemand meer rijd. (buiten merc)

dat lijkt de enige echte goede oplossing....ik gok dat dat over 3 tot 5 races ook de werkelijkheid zal worden....in de F1 is men immers niet vies van tussentijdse aanpassingen van de regels  ;)