Singapore: Man vd race

Gestart door 0634, 20 september 2015 - 18:25:22

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

VET
5 (25%)
RIC
1 (5%)
RAI
0 (0%)
ROS
0 (0%)
BOT
0 (0%)
KVY
0 (0%)
PER
1 (5%)
VES
13 (65%)
SAI
0 (0%)
NAS
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Sphinx

CitaatHetzelfde antwoord.
Mijn vraag m.b.v. die aanstellerige kapitalen: wat deed VETTEL beter dan ROSSI? En wat deed RICCARDO eigenlijk beter dan ROSSI? Kortom, zo kunnen we nog wel effe.

De toonzetting even daargelaten heeft Vettel maar één ding beter gedaan dan Ricciardo. In het begin zo snel mogelijk wegrijden van de rest zodat hij buiten DRS bereik bleef, want qua tijden deden ze verderop in de race weinig voor elkaar onder. Vettel sprintte er alleen sneller vandoor om maximum Kers en maximum motorprestaties, zodat hij de race beter onder controle had. Precies wat hij in zijn RBR tijd ook altijd deed.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Citaat van: Sphinx op 21 september 2015 - 17:03:10
CitaatHetzelfde antwoord.
Mijn vraag m.b.v. die aanstellerige kapitalen: wat deed VETTEL beter dan ROSSI? En wat deed RICCARDO eigenlijk beter dan ROSSI? Kortom, zo kunnen we nog wel effe.

De toonzetting even daargelaten heeft Vettel maar één ding beter gedaan dan Ricciardo. In het begin zo snel mogelijk wegrijden van de rest zodat hij buiten DRS bereik bleef, want qua tijden deden ze verderop in de race weinig voor elkaar onder. Vettel sprintte er alleen sneller vandoor om maximum Kers en maximum motorprestaties, zodat hij de race beter onder controle had. Precies wat hij in zijn RBR tijd ook altijd deed.

Mee eens, en dat was ook wat ik bedoelde: Vettel bepaalde het tempo - een echte winnaar waardig.

Welke toonzetting bedoel je eigenlijk?

Sphinx

Grinnik, diezelfde KAPITALEN waar jij het ook over had Fietser  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 09:49:09
Precies, het is onmogelijk om coureurs met verschillend materiaal exact met elkaar te vergelijken. Daarom zijn die eeuwige discussies over iemands mening zo vermoeiend. Als iemand een goede onderbouwing heeft waarom coureur X de man van de race moet zijn, maar jij vindt Y de man van de race, so be it.

Dus we mogen niets meer vragen?

0634

Citaat van: Fietser op 21 september 2015 - 09:44:10
Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 20:27:57
Citaat van: Fietser op 20 september 2015 - 19:57:04
Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 19:49:12
Ik weet eigenlijk niet wat Ricciardo minder goed deed.

Gewoon 1 podiumplek en 1 startpositie minder. Simpel. Bovendien was er slechts eentje die het tempo dicteerde. Volgens mij was dat niet Ricciardo.

Ferrari is het hele jaar al sneller dan Red Bull. Dus dat die iets sneller zijn, is niet nieuw.

Dus nogmaals: wat deed VETTEL beter dan RICCIARDO?

Hetzelfde antwoord.
Mijn vraag m.b.v. die aanstellerige kapitalen: wat deed VETTEL beter dan ROSSI? En wat deed RICCARDO eigenlijk beter dan ROSSI? Kortom, zo kunnen we nog wel effe.

De Caps waren alleen om aan te duiden wat de ene Vettel nou precies beter deed dan Ricciardo. Als je dan komt met het antwoord 'hij won' dan is dat omdat hij de beste wagen van het veld had gisteren. Dus vraag ik gewoon waarom hij beter was dan Ricciardo, want ik zag weinig verschil.

Hij heeft niet hoeven inhalen, had geen betere strategie, had geen mislukte pitstop die gecompenseerd moest worden, had geen betere start, niks, hij had een (iets) betere wagen waardoor hij (iets) voor Ricciardo eindigde.

Dus dan vraag ik het verschil, maar dat schijnt niet te mogen en je schijnt ook geen onderbouwender antwoord te krijgen dan 'hij wint en hij bepaalde het tempo'.

Tja, als dat hét enige argument is dan zal je de rest van het jaar vooral heel vaak op Hamilton hebben gestemd.

Wings

Het is vrij statistisch. Los van het feit dat er natuurlijk ook weinig aan te merken valt op Vettel. Overigens kan ik mij wel bedenken wat Ricciardo beter deed dan Vettel: hij hield Kimi met de snellere Ferrari achter zich. :P

Perton

Citaat van: Matthijs op 21 september 2015 - 09:23:57
Bij het bepalen van de Man van de Race laat ik verwachtingen ook spreken. Vettel was fantastisch, maar dat verwacht ik ook van hem. Hij is echt exceptioneel goed. Verstappen daarentegen heeft opnieuw mijn verwachtingen overtroffen en was de smaakmaker met al zijn mooie inhaalacties. Dus hoewel hij wellicht niet beter was dan Vettel is Verstappen toch voor mij de man van de wedstrijd. Vettel eervol tweede en Ricciardo en Perez krijgen ook eervolle vermeldingen.
Mjah dat is het, eigenlijk overtreft Verstappen dus niet mijn verwachtingen.

(Dit is dus een zeer groot compliment, voor wie dat niet door had)

Wings

Of je verwachtingen zijn te hoog.

Perton

Blijkbaar niet, want Verstappen voldoet aan mijn verwachtingen. Ze zouden te hoog zijn als hij mijn verwachtingen niet eens zou weten te behalen.

Wings

Wanneer zou hij die verwachting dan overtreffen?

Perton

Dat verschilt natuurlijk per race en per situatie. Als hij in Singapore een prima start had gehad en het gevecht aan was gegaan met Mercedes, dan zou dat een voorbeeld kunnen zijn van overtroffen verwachtingen.

Wings

Kan ik me wat bij voorstellen hoewel ik de lat beduidend lager heb (daardoor kan ik je verwachtingen te hoog vinden :P ) en al lyrisch zou worden als ze voor Bottas zouden finishen. Maar Red Bull en Mercedes challengen vind ik een utopie.

Wings

Kan ik me wat bij voorstellen hoewel ik de lat beduidend lager heb (daardoor kan ik je verwachtingen te hoog vinden :P ) en al lyrisch zou worden als ze voor Bottas zouden finishen. Maar Red Bull en Mercedes challengen lijkt mij een utopie.

Perton

Oja ik noemde maar een random voorbeeld. Bottas zou inderdaad ook al boven verwachting zijn, dat klopt.

Naja laat ik het dan in algemene zin zeggen: op de circuits waar de Toro Rosso goed meekomt, als ie dan voor een Ferrari/RedBull/Mercedes/Williams weet te finishen op eigen kracht, dan vind ik dat knap. Bij de rest denk ik: tsja, het is ook gewoon een erg groot talent. Dan vind ik het uiteraard nog steeds erg knap, want ik kan het niet nadoen, maar het is wel de verwachting die ik van zijn groot talent heb ;)

Wings