Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

0634

Het is niet F1Today he, het is The Sport Review die het meldt. Op RaceXpress staat een vergelijkbaar artikel. Daarmee weet ik nog niet of het waar is, want ik ken The Sport Review niet dus weet ook niet of ze betrouwbaar zijn of niet. Maar F1Today heeft keurig zijn bron vermeld.

FolkertE

Welkom Herman. En laten we hopen dat het waar is. Ik lees overigens steeds meer dat de deal iig rond is tussen STR en Ferrari. Over Red Bull hoor je niet zo heel veel, maar verwacht niet dat zij achter blijven.

herman47

Zoals altijd geldt ook hier, één bron is geen bron.
Het vreemde is dat er een suggestie gewekt wordt dat er al een deal zou zijn tussen STR en ferrari, waar ik vervolgens niks van terug kan vinden. (waar lees jij dat Folkert?, wellicht dat je nog wat nieuwssites volgt die ik niet in mijn lijstje heb staan)
Hoe dan ook, er is rook en waar rook is, is vuur.

Perton

Auto motor und sport meldt blijkbaar dat Ferrari nee heeft gezegd tegen red Bull racing

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#380
AMS is natuurlijk een van de meest gezaghebbende bronnen voor ons nieuwsconsumenten.
Als het waar is dat dit definitief is, dan is het wel gedaan vrees ik.Volgens Michael Schmidt heeft Ferrari zich bedacht en wil Maranello RBR niet meer leveren. Wel aan STR, maar slechts de 2015 spec.

Renault zou kappen omdat ze zelf vastgesteld hebben dat hun motor niet meer echt competitief krijgen, hetgeen zou betekenen dat Lotus niet gaat worden overgenomen.

De schrijver legt de schuld volledig bij de FIA, die bij het instellen van de werkwijze van de motorenfabrikanten als leveranciers van de andere teams is vergeten een maximale prijs in te stellen en hij verwijt de FIA ook, dat de leveranciers geen minimaal aantal teams (Nou ja, 1 is ook een getal) hebben opgelegd gekregen waardoor Honda ermee weg komt zich te focussen op McLaren. Nu zegt hij, lijkt het erop, dat de FIA ook nog gaat toestaan, dat er "oude"motoren geleverd mogen gaan worden. (ik dacht dat Ferrari dat nu ook al deed bij Manor Marussia?)

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

lieven

Dat deden ze idd nu ook al, maar hiervoor hebben ze een uitzondering moeten vragen en alle teams moesten hun ok geven.

Maikel0230

Tja ik snap het standpunt van Ferrari volledig als ze nu hun aanbod terugtrekken en alleen Toro Rosso wensen te voorzien van motoren. Red Bull is met scherp beginnen schieten nog voordat er een samenwerking was. Dat is gewoon pure zelfmoord en met zon' partij zou ik als leverancier ook niet mee willen samenwerken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

#383
ik snap dat je dat zegt, maar de F1 wereld is wel gewend dat de lat erg hoog wordt gelegd. Het is de top van de top, dan zijn mensen die compromissen willen sluiten toch in de minderheid. M.a.w. als je techneuten gaat laten onderhandelen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Net de laatste Column van Joe Saward gelezen die me doet vermoeden dat het dreigement van Red Bull om te vertrekken wel eens een zéér grote bluf zou kunnen zijn.

CitaatIt is a shame that the name Dramarama was taken in the 1980s by a New Jersey power pop band. The word would be perfect from the mess in which Red Bull currently finds itself. It terminated its engine contracts with Renault under the impression (which now seems a tad flawed) that it would be able to get whatever engines it wanted to have. Some might call this arrogance, others might paraphrase Oscar Wilde's celebrated remark about parents and say that to lose one engine supply may be regarded as a misfortune; to lose both looks like carelessness. Whatever the detail, Red Bull has two teams and, right now, no engines for 2016. Oddly, beyond the Red Bull garage there is no wailing nor gnashing of teeth. Most people seem to think that Red Bull has got what it deserved and has been "hoist with their own petard". This splendid English expression relates to a hand-held 16th Century bomb called a petard, which if handled wrongly would result in the thrower being hoisted into the air...

There is an offer on the table, of course, but Red Bull is not happy with it and has been making an awful lot of fuss in its efforts to get a better option. However, banging drums and bashing cymbals like a colliery band is not likely to change the offer. One might say that Ferrari is being positively public-spirited in offering Red Bull's its engines, but Red Bull seems to think that it should be treated differently to other teams. The endless grumbling and threatening to leave the sport is not awfully convincing. Bernie Ecclestone is no fool and so when he agreed to pay Red Bull horse-choking wedges of wonga for the period 2010 to 2020, there was a clause included in the deal that meant that if Red Bull wanted to leave before the end of the contract, it would be necessary for the company to pay a substantial penalty. Most big companies are not overly impressed by penalty clauses, but it seems that Mr E – ever ambitious when it comes to money – insisted on an eye-watering penalty clause: $1 billion, reducing by $100 million per year over the term of the contract. Thus, if Red Bull is to walk out of F1 in 2015, the penalty incurred would be five times $100 million.

Walking away is an option, but paying $500 million to walk away makes not sense at all. You might as well stay in there and spend the same money getting publicity for your brand, even if the cars are not winning every race, as they used to do. The best course of action, therefore, is probably for Red Bull to take whatever engines it can get and then show that they are a team that is worth more than the average F1 operation.

McLaren faced a similar situation back in 1993 when Honda decided to leave the sport. McLaren signed up as a Ford Cosworth customer and walked all over the works Ford team. The result of that was that first Peugeot and then Mercedes-Benz came knocking on the door when they were looking for an F1 team to support...

Red Bull moet dus over een periode van vijf jaar 5x ($100 miljoen) moet betalen! Das vijf keer de spy-gate boete van McLaren!

Geen idee waar Saward het vandaan haalt maar damn... das een hoop poen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dat bedrag is al vaker voorbij gekomen de laatste dagen

herman47

Red Bull schijnt zich in 2010 contractueel t/m 2020 aan de F1 te hebben gecommitteerd. De boete bij niet nakoming van de overeenkomst zou 1 miljard bedragen, jaarlijks af te bouwen met 100 miljoen. Wanneer ze nu dus stoppen bedraagt de boete 5x100 miljoen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

herman47

#388
Tjonge jonge, silly is het wel.
Vanaf mijn eerste post hier op dit forum, nog geen 24 uur geleden, was er een deal met Ferrari, levert Ferrari helemaal niet meer en is Renault weer in de picture.

herman47

Laatste geruchten zijn dat Renault RB over wil nemen, dat is toch net wat anders......