Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Arthur op 07 oktober 2015 - 18:30:07
En heeft Mercedes snel besloten met Manor in zee te gaan? Zitten ze al vol en jammer voor RBR [ook een manier]. Of roep ik maar wat.... ;)

Zou zomaar kunnen.  :)

Hamilton#44

Ik begreep dat Honda haar laatste tokens gebruikt heeft? Wat houdt dit precies in?
Zijn ze nu klaar wat ontwikkeling betreft? Dat lijk me niet best dan.  :-\

Perton

Naja, er zijn nog 5 races te gaan, dat is een kwart seizoen. Je mag 4 motoren per jaar gebruiken. Onder normale statische omstandigheden, zou Rusland dan ook de race zijn waar je die vierde en laatste motor in zet. Dus het is niet zo gek dat er nu tokens worden ingezet. Volgens de planning zou Renault nu ook al haar tokens inzetten, maar dat is nu met een race verplaatst. Zo schokkend vind ik het dus niet zo. Veel langer wachten kan ook niet. Nu heb je nog een paar races waarin je die verbeteringen daadwerkelijk kan testen en met de betrouwbaarheid die McLaren-Honda doorgaans heeft, wil je dat wel benutten.

En de ontwikkeling zal natuurlijk niet klaar zijn, er worden alleen geen tokens meer ingezet.

Matthijs

Citaat van: Perton op 08 oktober 2015 - 13:00:34
En de ontwikkeling zal natuurlijk niet klaar zijn, er worden alleen geen tokens meer ingezet.
Precies, die worden deze winter ingezet voor 2016.

Hamilton#44

Ja dat bedoel ik dus, mogen er weer nieuwe tokens ingezet worden? Elk jaar krijg je dus weer nieuwe tokens?
Dan is er toch ook geen bevriezing? Meer een koeling.  ;)

Perton

Het aantal tokens daalt wel jaarlijks, tot er dan in 2018 of weet ik veel wanneer een echte freeze is.

Het oorspronkelijke plan was ook dat je de tokens alleen in de winter mocht inzetten, maar Ferrari had dit jaar een mooi maasje in de wet gevonden waardoor dat anders liep. Volgens mij, maar pin me er niet op vast, is dat voor volgend jaar aangepast en zal je dus geen tokens gedurende het seizoen meemaken.

Jehoentelaar

Dat is om een beetje rust in de tent te krijgen wat de motorendiscussie betreft (niet hier, maar in de F1-wereld an sich) wel een zegen.


0634

Hallo jij alleen,

Dat zou mooi zijn. Ik hoop vurig op een langer verblijf van het gehele Red Bull gebeuren in de F1. Niet omdat ik fan van ze ben maar omdat de F1 hen heel hard nodig heeft.

E n welkom hier!

Van Wijk

Super nieuws....en ja, welkom op het forum :D

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

herman47

Jazeker, ik ben Herman en, zoals de naam doet vermoeden, 47 jaar.Ik volg dit forum al een tijdje, beter gezegd sinds mijn hernieuwde interesse in de f1.
In de jaren 90 volgde ik alles wat er te volgen viel, door ons Max heb ik de draad weer opgepakt. Daarnaast is mijn studerende stiefdochter ook 'gepakt' door de sport, wat mij stimuleert om goed op de hoogte te blijven.

Robbert65

Citaat van: herman47 op 08 oktober 2015 - 18:45:12
Jazeker, ik ben Herman en, zoals de naam doet vermoeden, 47 jaar.Ik volg dit forum al een tijdje, beter gezegd sinds mijn hernieuwde interesse in de f1.
In de jaren 90 volgde ik alles wat er te volgen viel, door ons Max heb ik de draad weer opgepakt. Daarnaast is mijn studerende stiefdochter ook 'gepakt' door de sport, wat mij stimuleert om goed op de hoogte te blijven.
Dat laatste herken ik Herman (Welkom!) dat eerste niet. Dat tweecijferige getal is bij mij niet de leeftijd maar het geboortejaar. Als jij net doet alsof twee cijfers achter een voornaam vanzelfsprekend de leeftijd aangeven ben ik de sjaak man!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: herman47 op 08 oktober 2015 - 16:47:58
Hallo allemaal,

volgens F1today is er een akkoord met Ferrari
http://www.f1today.net/nl/nieuws/205722/red-bull-racing-bereikt-ook-akkoord-met-ferrari.

Welkom herman47 veel plezier op dit forum!

Ik heb verder nog geen enkele officiële bevestiging gezien van deze deals. Ik juich dus nog maar even niet ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

F1 Today.... ik blijf nog eventjes op mijn stoel zitten. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25