Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Volgens diverse geruchten zou de deal met Lotus rond zijn.
Er zou al een letter of intention ondertekend zijn.

Volgens de geruchten wordt het binnen 1 week bekend.
Ik ben benieuwd.

Lotus heeft het nodig gezien alle rechtszaken die lopen vanwege gebrek aan financien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Een letter of intention zegt uiteindelijk niet zo heel voor.. Maar goed, een stap in de richting van is prima ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 21 september 2015 - 17:25:05
Volgens diverse geruchten zou de deal met Lotus rond zijn.
Er zou al een letter of intention ondertekend zijn.

Volgens de geruchten wordt het binnen 1 week bekend.
Ik ben benieuwd.

Lotus heeft het nodig gezien alle rechtszaken die lopen vanwege gebrek aan financien.

Er wordt beweerd dat de uitstel van betaling alles te maken heeft met de overname van Renault. Alleen als deze afhangt van een formaliteit zou uitstelling mogelijk zijn.

janke

Auto Motor und Sport komt met het bericht dat Lotus en Renault samengaan. Een intensie verklaring is getekend. In 6 weken moet alles in kannen en kruiken zijn. Alain Prost zal een rol krijgen zoals Niki Lauda bij Mercedes-AMG. Maar wel dat Prost geen aandelen krijgt/heeft in het nieuwe team.

Bron: AMS.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Andere berichten melden weer dat Prost ook 10% of 20% van de aandelen in handen krijgt.

Sowieso wil Renault 60 miljoen Euro betalen, en die betaling over 5 jaar uitspreiden.
Als je het zo uittelt, en als Renault ook nog meer TV-geld krijgt, hebben ze het team voor een appel en een ei...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja en schulden. Das meestal de andere kant van de medaille.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:06:11
Ja en schulden. Das meestal de andere kant van de medaille.

Klopt. Ik heb alleen begrepen dat Genii ook nog deels eigenaar zou blijven.
Dan zullen de schulden ook naar ratio verdeeld worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Belangrijkste is dat er in dat geval twee auto's op de grid blijven en dat er een zekerdere toekomst is.

Maikel0230

Ik denk dat het wel duidelijk is nu. Renault heeft een intentieverklaring ondertekend maar wacht nog even tot de gesprekken met Bernie tot een eind gekomen zijn.

Zoals we weten ondertussen is CVC niet echt opgezet dat ze nu een extra team moeten voorzien van die historische bonus (wat blijkbaar neerkomt op 2x de WCC titel pakken binnen sinds 2000?).

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 14:07:59
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:06:11
Ja en schulden. Das meestal de andere kant van de medaille.

Klopt. Ik heb alleen begrepen dat Genii ook nog deels eigenaar zou blijven.
Dan zullen de schulden ook naar ratio verdeeld worden.
ja want die schulden afbetalen ging ze de afgelopen jaren ook goed af. En volgens mij is het nul relevant wie de eigenaar precies is als de schuldeiser aan komt kloppen. Als ik aandelen abn amro koop en ze gaan failliet komt de deurwaarder toch ook niet bij mij aan de deur omdat ik 0,00003 procent eigenaar ben? Het bedrijf heeft schulden, niet de aandeelhouders. Dus eerlijk gezegd snap ik echt totaal niet waar je heen wilt met je post.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 14:23:51
Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 14:07:59
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:06:11
Ja en schulden. Das meestal de andere kant van de medaille.

Klopt. Ik heb alleen begrepen dat Genii ook nog deels eigenaar zou blijven.
Dan zullen de schulden ook naar ratio verdeeld worden.
ja want die schulden afbetalen ging ze de afgelopen jaren ook goed af. En volgens mij is het nul relevant wie de eigenaar precies is als de schuldeiser aan komt kloppen. Als ik aandelen abn amro koop en ze gaan failliet komt de deurwaarder toch ook niet bij mij aan de deur omdat ik 0,00003 procent eigenaar ben? Het bedrijf heeft schulden, niet de aandeelhouders. Dus eerlijk gezegd snap ik echt totaal niet waar je heen wilt met je post.

Nou als Gennii 40% koopt en Renault 40%, en Prost 20% Zoals wordt geschreven. Dan gaat niet alleen Renault investeren... dan zal dat ook van Genii gevraagd worden. Zo zal het ook gaan met de schulden die afgelost moeten worden.

Michiel Mol werkt op soortgelijke wijze samen met Vijay Mallya bij Force India...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#101
Ja, want dat is hoe het in de praktijk zal gaan met het afbetalen van de oude schulden? Oké, ga ik onthouden als ik ooit een bedrijf begin met meerdere partners.

En ik wist niet dat aandeelhouders als privépersoon ook meededen aan het betalen van schulden en rekeningen. Blijkbaar toch wat minder goed opgelet bij economie dan ik dacht, maar goed, dat is ook alweer enige jaren geleden dat ik dat vak had.

Maikel0230

#102
Tja bij mijn weten zit dat inderdaad niet in de aandeelhoudersaansprakelijkheid neen. Dat ze Gerard Lopez als bestuurder aan zijn jas gaan kan dan wel weer, maar dan moet hij het al serieus verkloot hebben. Wat ik dus ten zeerst betwijfel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 14:23:51
Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 14:07:59
Citaat van: Perton op 22 september 2015 - 13:06:11
Ja en schulden. Das meestal de andere kant van de medaille.

Klopt. Ik heb alleen begrepen dat Genii ook nog deels eigenaar zou blijven.
Dan zullen de schulden ook naar ratio verdeeld worden.
ja want die schulden afbetalen ging ze de afgelopen jaren ook goed af. En volgens mij is het nul relevant wie de eigenaar precies is als de schuldeiser aan komt kloppen. Als ik aandelen abn amro koop en ze gaan failliet komt de deurwaarder toch ook niet bij mij aan de deur omdat ik 0,00003 procent eigenaar ben? Het bedrijf heeft schulden, niet de aandeelhouders. Dus eerlijk gezegd snap ik echt totaal niet waar je heen wilt met je post.

Faillissement is een speciale gebeurtenis en niet te vergelijken met een relatief normale situatie waarbij een bedrijf niet failliet is, maar wel nog wat rekeningen te betalen heeft.

Op het moment dat Renault aandelen overkoopt (of het nu 100% is of 60%) dan moet het inzage krijgen in alle financiële rapporten van het bedrijf, zoals jij dat ook hebt als je een aandeel gaat kopen van een beursgenoteerd bedrijf. Als het eigen vermogen van het bedrijf negatief is, dan kan Renault er nog altijd voor kiezen om te investeren, maar in principe zal dat geld in eerste instantie meteen gebruikt moeten worden om openstaande rekeningen te betalen (anders is er sprake van moedwillig niet betalen, wat natuurlijk niet wettig is). Daarmee is Renault inderdaad nog niet verantwoordelijk voor alle resterende schulden, en als het bedrijf alsnog failliet gaat (en dat komt niet door wanbeleid van Renault) dan denk ik inderdaad ook niet dat schuldeisers naar Renault kunnen stappen.

Ben echter ook geen econoom, kan ernaast zitten. ;D

gloudiesaurus

Op zich klopt het wel wat  je zegt Jozef  ;) Daarnaast hangt ook veel af van hoe deal met Renault/ Genii/ Prost eruit gaat zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is