Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik gok op Gutierrez en Vergne?
Gutierrez heeft ervaring de centjes en een connectie met Ferrari.
En Vergne een degelijke goede coureur.

Of toch Alexander Rossi? Mij kan hij nog steeds niet overtuigen.
Recentelijk had hij bij Marussia ook budget problemen dus denk dat hij ook niet heel veel geld heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Vergne heeft ook een Ferrari-connectie, waarom zouden ze dan voor allebei gaan? Dat is qua ervaring natuurlijk niet uitgesloten, dat geef ik toe, maar de kans lijkt me klein.

En als Haas echt een Amerikaan wil, dan vermoed ik dat hij wel in staat is om de juiste sponsoren te vinden om dat voor elkaar te boksen. Als Haas volgend jaar al met paydrivers begint (wat Gutiérrez zou zijn, als ik jouw post goed lees), is het voor mij meteen klaar wat dat team betreft. Alle goede dingen die hij heeft gedaan, gooit ie dan weg.

Ik zeg dus niet dat coureurs die sponsoren meebrengen verkeerd zijn, maar als hij de coureurskeuze daarop gaat baseren, tsja..

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 23:45:44
Vergne heeft ook een Ferrari-connectie, waarom zouden ze dan voor allebei gaan? Dat is qua ervaring natuurlijk niet uitgesloten, dat geef ik toe, maar de kans lijkt me klein.

En als Haas echt een Amerikaan wil, dan vermoed ik dat hij wel in staat is om de juiste sponsoren te vinden om dat voor elkaar te boksen. Als Haas volgend jaar al met paydrivers begint (wat Gutiérrez zou zijn, als ik jouw post goed lees), is het voor mij meteen klaar wat dat team betreft. Alle goede dingen die hij heeft gedaan, gooit ie dan weg.

Ik zeg dus niet dat coureurs die sponsoren meebrengen verkeerd zijn, maar als hij de coureurskeuze daarop gaat baseren, tsja..

Haas heeft zelf ook een flink eigen vermogen. Alleen is dat geen garantie. Tony Fernandes had dat ook, en je ziet wat er van Caterham gekomen is. Maar Haas sla ik wel hoger aan.

We zullen zien. Ik vind dat hij team tot nu goed op bouwt. En dit is natuurlijk precies wat Bernie nodig heeft, een Amerikaanse F1-team.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Tijd om Haas eens te bellen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Perton link=topic,13630.msg435713#msg435713 date=1436651144
Vergne heeft ook een Ferrari-connectie, waarom zouden ze dan voor allebei gaan? Dat is qua ervaring natuurlijk niet uitgesloten, dat geef ik toe, maar de kans lijkt me klein.

En als Haas echt een Amerikaan wil, dan vermoed ik dat hij wel in staat is om de juiste sponsoren te vinden om dat voor elkaar te boksen. Als Haas volgend jaar al met paydrivers begint (wat Gutiérrez zou zijn, als ik jouw post goed lees), is het voor mij meteen klaar wat dat team betreft. Alle goede dingen die hij heeft gedaan, gooit ie dan weg.

Ik zeg dus niet dat coureurs die sponsoren meebrengen verkeerd zijn, maar als hij de coureurskeuze daarop gaat baseren, tsja..

Ik denk dat dat wel mee zal spelen, het budget. Zeker waar het de tweede rijder betreft. Het zal niet een keuze zijn van wie het meeste geld heeft maar een rol zal het wel spelen.  Iemand als Perez zal aantrekkelijk zijn: hij brengt geld mee en kan sturen. Uiteindelijk speelt geld een hoofdrol in het runnen van een team, anders kan je er na een paar jaar weer als een haas vandoor ( ik maak hem gewoon ;))

Perton

Dat zeg ik: een coureur die geld meebrengt is niks mis mee, maar als je puur gaat kijken naar dat geld, dan ben je niet goed bezig. Vind ik dan.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 12 juli 2015 - 01:34:11
Citaat van: Perton op 11 juli 2015 - 17:22:32
Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.

Tijd om Haas eens te bellen.

Dat is zijn naam. En hij weet van niets (dan maak ik hem ook!).

0634

En dan maar roepen dat de sfeer niet goed is  :D

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 12 juli 2015 - 10:33:45
Dat zeg ik: een coureur die geld meebrengt is niks mis mee, maar als je puur gaat kijken naar dat geld, dan ben je niet goed bezig. Vind ik dan.

Daarom zou Gutierrez wel een mooi optie zijn. Iemand die wel redelijk kan sturen (zeker geen topper, maar oké), met ervaring, en geld, en natuurlijk de Ferrari-connectie...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Wie ik ook wel mis in het silly season topic is Adrian Sutil. Heeft ook wat sponsorgeld (enkele miljoenen dankzij Medion). En zeker geen slecht coureur met een mooie CV. Zijn laatste jaar bij Sauber viel wel enorm tegen, maar de auto was toen ook slecht.
Ik zou als ik Haas was hem wel op mijn lijstje hebben zetten  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Sutil is wel uitgespeeld denk ik, nadat hij een champagneglas in iemands nek probeerde te planten.

FolkertE

Dat was 2011 en in 2014 reed hij nog. Dus dat is denk ik niet helemaal relevant.

Mickey

Je hebt een punt, maar ik kan me niet voorstellen dat een nieuw op te zetten team dit op de koop toe zou nemen, als er alternatieven zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 12 juli 2015 - 19:19:19
Je hebt een punt, maar ik kan me niet voorstellen dat een nieuw op te zetten team dit op de koop toe zou nemen, als er alternatieven zijn.

Sauber heeft daarna ook nog in dienst genomen. Ik denk dat incident inmiddels ook meer naar de achtergrond is verdwenen.

Zien we in ieder geval Jennifer Becks weer terug  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Maar Haas gaat straks een heleboel media-aandacht krijgen. Ik denk niet dat je een nieuw team in F1 wil beginnen met de nodige controverse die aan een van je rijders kleeft. Zeker in Amerika zijn ze daar gevoelig voor.