Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Perton

Onee dat bedoelde ik er ook niet mee. Dat ben ik namelijk wel redelijk met je eens. Dat zien we ook bij Toro Rosso, dat eerst natuurlijk ook een de facto klantenchassis had, en volgens mij sinds dit jaar eindelijk echt is waar het wil zijn qua faciliteiten. Dus ik vermoed ook wel dat het goed zal komen met Haas, mijn punt was alleen dat in de afgelopen paar jaar niet de eerste zijn met een serieus plan. Manor en Caterham hadden alleen de 'pech' dat hun plannen niet werkten door allerlei redenen (waaronder mismanagement).

0634

Citaat van: Edwin90 op 10 juli 2015 - 13:05:09
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 12:40:31
Hoezo kan Vd Garde een team verder vooruit helpen? Wat zijnzijn kwaliteiten dan precies? Het is niet zo dat elke rijder met 1 jaar ervaring en wat vrijdagsessies ontzettend veel toevoegt. Dat is toch moeilijk in te schatten imo. Vind persoonlijk Vd Garde daarin onvergelijkbaar met iemand als  Vergne.

Ik heb meerdere malen gehoord dat ze bij Sauber erg blij waren met zijn technische feedback. Op dat vlak zouden ze zelfs meer aan hem hebben gehad vorig jaar dan aan Sutil en Gutierrez.

Desondanks vind ik Giedo overigens geen serieuze kandidaat voor Haas. Hij focust zich op het WEC en DTM.
ok. Dat was mij onbekend.

Pancake Shield

Vergne en Guittierez zijn wel logische kandidaten voor Haas zeker gezien de connectie met Ferrari. Als ze trouwens uberhaupt een Amerikaanse rijder zouden willen wie maken er dan gezien de regels voor de superlicentie kans? Zowel mannen als vrouwen dan he? Ik weet niet in hoeverre de FIA-regels bv rekening houden met een kampioenschap als IndyCar ofzoiets.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Vergne zou ik ook echt een prima keuze vinden.

Arthur

Ik zou eerder aan Button denken [just in case of]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634


Maikel0230

Citaat van: Pancake Shield op 10 juli 2015 - 16:59:31
Vergne en Guittierez zijn wel logische kandidaten voor Haas zeker gezien de connectie met Ferrari. Als ze trouwens uberhaupt een Amerikaanse rijder zouden willen wie maken er dan gezien de regels voor de superlicentie kans? Zowel mannen als vrouwen dan he? Ik weet niet in hoeverre de FIA-regels bv rekening houden met een kampioenschap als IndyCar ofzoiets.

Als ze dan acht een Amerikaanse rijder willen hebben dan denk ik aan Alexander Rossi maar of die voldoende punten heeft voor een superlicentie?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Heb het laatst uitgezocht. Volgens mij moet Rossi 2e worden in de gp2 om een licentie te krijgen.

Als haas slim is betaalt ie manor een paar dollars om Rossi in Austin te laten rijden dit jaar,  valt ie nog onder de oude regels. Als ie rossi wil hebben natuurlojk. Zelfde geldt voor Mercedes/Force india/wehrlein (als daar echt iets van waar is, die geruchten).

Wings

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2015 - 18:28:30
Vergne zou ik ook echt een prima keuze vinden.

Agree. Formule 1 materiaal!

0634

Vond ik overigens van Buemi en Alguersuari ook. Maar die zijn er wellicht al wat lang uit.

Perton

Denk dat die twee op zich ook niet per se de behoefte hebben om terug te keren. Buemi heeft een mooie WEC-carrière opgebouwd naast zijn werkzaamheden bij Red Bull. En toen ik ging opzoeken hoe Alguersuari het deed in de Formule E viel me dat toch tegen. Dacht dat hij een racewinnaar was, minstens. Misschien dat hij nog wel zou willen, maar denk niet dat Haas voor hem gaat.

Van Wijk

Zou Haas / Massa een optie kunnen zijn? ( of maak ik nu een belachelijk voorstel )

Pancake Shield

Citaat van: Van Wijk op 11 juli 2015 - 15:40:23
Zou Haas / Massa een optie kunnen zijn? ( of maak ik nu een belachelijk voorstel )

Ik denk dat sowieso Williams voorlopig Massa nog 1 jaar houdt. Hangt allemaal ook een beetje af van wat Raikkonen gaat doen. Als Raikkonen vertrekt en Bottas naar Ferrari zou gaan (ik denk dat dit het minst waarschijnlijke scenario is), dan doet Williams er het beste aan om de Braziliaan te houden. Maar als Bottas in wat voor manier dan ook bij Williams blijft, denk ik dat er zelfs dan maar een kleine kans is dat Massa zou vertrekken. Massa zit op z'n plek, voelt zich lekker en Williams heeft ook een goede verhouding met Massa zelf. Tenzij Massa de tweede helft echt compleet verprutst, denk ik niet dat hij zal vertrekken.

Het is geen raar idee, maar ik zie Williams en Massa niet zomaar uit elkaar gaan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Ok, duidelijk. Ik meen mij te herinneren dat er een " familiale " link was tussen Massa en Ferrari,
Vandaar mijn vraagstelling.

Perton

Massa wil zich in de nadagen van zijn carrière ook vooral bewijzen, denk ik, dat ie bij Ferrari eigenlijk maar tweede man moest spelen. Dat kan bij Williams,  niet bij haas. Althans, qua resultaten.  Qua team opbouwen wellicht wel, maar daar koop je niks voor. Als massa volgend jaar voor haas rijdt,  koop ik een rondje voor dit forum. Mogen jullie me aan houden.