Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door gloudiesaurus, 14 juni 2015 - 16:03:38

« vorige - volgende »

0634

Wie heeft het over 2004? Ik heb geen jaartal geroepen. Bovendien was dat natuurlijk met enige kwinkslag bedoeld. Rosberg was vandaag gewoon beter. Maar goed, dat was Rubens destijds ook.

Verder weet ik niet wat Bruno ermee te maken heeft.

Fietser

Vraagje.
Perez en Maldonado - in die volgorde - hadden een stevig en fraai gevecht gedurende de eerste stint, bovendien reden de twee op hetzelfde rubber. Na de pitsstops reed Maldonado echter ineens heel ver voor Perez. Misschien heb ik iets gemist, maar had de Mexicaan een slechte stop of is er een andere verklaring?

Mickey

Zo heb ik ook niet meegekregen hoe Max na zijn pitstop ook Ricciardo alweer snel voorbij was. Was dat omdat laatstgenoemde de pits in ging?

-Nino-

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2015 - 16:50:34
Stop met kijken of stop met klagen, Nino.

Gelukkig mag iedereen zijn of haar mening geven op een forum. Daarmee is genoeg gezegd.

0634

Citaat van: -Nino- op 21 juni 2015 - 23:28:12
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2015 - 16:50:34
Stop met kijken of stop met klagen, Nino.

Gelukkig mag iedereen zijn of haar mening geven op een forum. Daarmee is genoeg gezegd.

Jamaar als je deze race kraakt is F1 niet jouw sport. Dit is gewoon een gemiddelde race. Vroeger was het niks beter.

Wings


Tuesday

dat kun je toch zo niet zeggen? First of all had Nino over het hele seizoen/V6 turbo tijdperk en de dominantie van Mercedes, waarbij er alleen strijd is tussen de Mercedessen. Dat is op zich een leuk gevecht, maar tactisch zijn ze met handen en fouten gebonden, dus veel is daar niet aan. En kijk voor de gein eens op het forum van Autosport, daar geeft ruim 60% van de stemmers de race een 5 of lager. Ik vond de race gisteren ook saai en verbaas me enigzins over de cijfers die hier gegeven worden. En dat er dan nog iemand een ander durft te vertellen dat de F1 dan gewoon niks voor hem is, daar sla ik echt steil van achterover.

0634

ik zou daarmee oppassen. Voor je het weet ben je op je achterhoofd gevallen.

Jehoentelaar

Dat kan, maar zouden de mensen op Autosport meer gelijk hebben dan wij? Ik denk dat we hier een heel realistisch verwachtingspatroon hebben en bepaalde criteria hanteren die meer uitgaan van standaardraces en minder van spektakel.

0634

Bij de mensen van Autosport scheelt het overigens al gauw een punt als Hamilton wint ;).

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 22 juni 2015 - 19:24:53
Dat kan, maar zouden de mensen op Autosport meer gelijk hebben dan wij? Ik denk dat we hier een heel realistisch verwachtingspatroon hebben en bepaalde criteria hanteren die meer uitgaan van standaardraces en minder van spektakel.
ik zeg niet dat ze meer gelijk hebben, maar je kunt niet zo maar zeggen dat de F1 niks voor iemand is als die persoon de race van gisteren niks vond (wat ie overigens geen eens expliciet zei).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2015 - 19:27:37
Bij de mensen van Autosport scheelt het overigens al gauw een punt als Hamilton wint ;).
dat weet ik niet. Ik vond de race ook zeer matig ondanks dat de uitslag voor mij toch wel gunstig was. Natuurlijk zal er een Hamilton effect zijn, net als er hier een Max effect is, maar dan kom je bij autosport gemiddeld ook nog onder een 6 uit en hier misschien amper op een 6. Tja, dan zullen er ook gewoon echte liefhebbers zijn die het saai vinden, dat kan dan gewoon.

0634

Dat kan ook gewoon. Net als ik dat bijzonder kan vinden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2015 - 19:46:55
Dat kan ook gewoon. Net als ik dat bijzonder kan vinden.
maar mijn punt was dus dat je niet zo maar kunt zeggen dat de F1 iemand zn sport niet is als iemand een bepaalde race weinig aan vond. Als iemand constant loopt te klagen terwijl een de rest volop geniet, kan ik me er iets bij voorstellen, maar zelfs dan komt iemand niet zo maar op een F1 forum terecht. Dan moet er dus ooit een moment zijn geweest dat F1 wel tot zijn of haar verbeelding sprak en dan vind ik best dat die persoon recht van spreken heeft, mits het wel enigzins realistisch is. En ook al ontbrak de argumentatie bij Nino, volgens mij was het wel duidelijk in welke richting je het probleem van hem moet zoeken en volgens mij is het juist iets wat de hele F1 momenteel bezig houdt.

Perton

Ik vond het gisteren een vrij interessante race. Moderne F1 uit zich in mijn ogen vaak met tactische voorbereidingen in de eerste helft van de race met een ontknoping in de eindfase, zoals Maldonado (met zijn versere banden) en Verstappen hadden. Een 305-kilometer lange epische strijd is er niet echt meer bij. Ik vind dat mooi, persoonlijk. Ik heb liever een race die eerst saai is, en dan een climax kent, dan een race die na de eerste pitstops wel beslist is, zoals rond de eeuwwisseling.

Daar kan ieder natuurlijk anders over denken, en dat is prima, alleen worden vaak de jaren eind jaren '90 / begin jaren '00 flink opgehemeld als argument waarom het nu allemaal zo slecht is. En dat mag iemand ook vinden, alleen waren de races destijds echt niet spannender dan nu. Ja, de regenraces. Maar da's nu niet anders.

De Formule 1 is een bepaalde richting op gegaan (duurzaamheid, bijvoorbeeld) en los van of dat een goede of slechte beslissing is geweest, is dat denk ik wel iets wat uiteindelijk definitief zal blijven. Tsja en dan vraag ik me inderdaad af of de Formule 1 niet dusdanig veranderd is als concept voor iemand dat het loont om het te blijven volgen. Maar da's uiteraard ieders eigen keuze.

Uiteraard mag er natuurlijk wel kritiek worden gegeven op de gang van zaken, maar terug naar hoe het vroeger was, is denk ik toch wel een illusie. En om daar op te blijven hopen... dan lijkt F1 me toch een afgesloten hoofdstuk.