Monaco: banaan van de race?

Gestart door Jehoentelaar, 24 mei 2015 - 22:51:02

« vorige - volgende »

Wie is ditmaal de pisang?

Mercedes
Maldonado
Mercedes
Verstappen
Mercedes
Hamilton
Een andere coureur, nl.
Een ander team, nl.

Jehoentelaar

Beetje laat, maar roept u maar. Ik ga zelf voor Verstappen. Uitstekend gereden maar twee keer de fout in, dat is te veel.

Eervolle vermelding voor degene die full retard ging bij Mercedes.

0634

De FIA. Voor het wel bestraffen van Alonso, en dan het weer niet bestraffen van Ricciardo die hetzelfde doet en tot slot Verstappen een gridstraf geven omdat ie het waagt om te racen.

Vet grote FAAL.

Perton

Mercedes, al dan niet in combinatie met Hamilton. En Verstappen op een eervolle tweede plek.

Pancake Shield

Verstappen ga ik voor. Ja, zijn inhaalactie op Maldonando was best goed. Maar hij reed van te voren wel tegen de Lotus aan. Vervolgens die latere 'inhaalacties' op Sainz en Bottas nog, die net op het randje waren weliswaar. Maar vervolgens rijdt hij zelf achterop Grosjean. Tsja, had misschien een ronde of wat gewacht en je had je er wellicht wel langs gekund.

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 22:55:11
De FIA. Voor het wel bestraffen van Alonso, en dan het weer niet bestraffen van Ricciardo die hetzelfde doet en tot slot Verstappen een gridstraf geven omdat ie het waagt om te racen.

Vet grote FAAL.

Over dat van Alonso vs Ricciardo wil ik nogmaals zeggen, dat het tweede verschillende situaties waren. Weliswaar op dezelfde plek, maar Raikkonen kon in principe zonder al te veel problemen door en Hulkenberg was zijn voorvleugel kwijt. Dat is waarschijnlijk de reden waarom de een wel een straf kreeg en de ander niet. En de straf van Verstappen vind ik ook vrij duidelijk, zeker als zoals ik lees Grosjean zelfs later remde, dan ramt ie hem gewoon vol achterop de Fransoos en mag ie van geluk spreken dat ze niet met z'n 2tes keihard die bandenstapel in vliegen. Het is sneu, maar ik heb de wedstrijdleiding echt niks fout zien doen deze race.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Of een ander door kan of verliest is niet leidend in de schuldvraag. Een rijder overtreedt de regels of niet. Veroorzaak je een aanrijding of is er sprake van unsafe releas doet het er niet toe wie en of je benadeelt. De overtreding staat op zichzelf. Ik vind het dus onzin dat de één een straf krijgt en de ander niet. Straf beiden of straf niemand. Daarbij neig ik naar het laatste.

0634

Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.
de bocht ging ook naar rechts. In mijn ogen was het gewoon een veels te opurtunistische actie van Ricciardo.
@Wings: maar er ligt wel ergens een grens van wat wel en niet kan. Verstappen tikt ook Maldonado iets aan, maar daar kun je moeilijk een straf voorgeven. Ricciardo tikt Raikkonen aan, wat in mijn ogen wel een straf waard was, juist omdat het Raikkonen zn race nadelig beinvloed. Dat er dus ook naar gevolgen gekeken wordt, daar ontkom je niet aan. Helaas waren de stewards daar gisteren niet geheel consequent in. Aan de andere kant kan ik me er niet zo druk om maken, want wat stellen die 5 seconden straffen nou precies voor? Voordat Ricciardo zn plek terug gaf aan Kvyat had ie volgens mij wel 5 seconden te pakken, dus mocht de straf wel zijn gekomen was hij gewoon voor Raikkonen gebleven en had hij Kvyat niet meer voorbij gelaten.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 07:05:02
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.
de bocht ging ook naar rechts. In mijn ogen was het gewoon een veels te opurtunistische actie van Ricciardo.
Huh? Vond je dat Raikkonen gewoon de racelijn reed naar rechts? Dan vond je Suzuka 1989 ook de schuld van Senna?

Overigens vond ik het net als jij een opportunistische actie van Ricciardo. Ik vind het alleen geen straf waard, niet voor Ricciardo en niet voor Raikkonen. Deze dingen gebeuren nu eenmaal op Monaco. Inhalen is hier altijd (te) risicovol.

Zo beschouwd is de FIA banaan van de race door nog steeds op Monaco te willen racen. Want laten we wel zijn, is er 1 normale cleane inhaalactie geweest gisteren? Ik kan me het niet herinneren.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 07:13:53
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 07:05:02
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.
de bocht ging ook naar rechts. In mijn ogen was het gewoon een veels te opurtunistische actie van Ricciardo.
Huh? Vond je dat Raikkonen gewoon de racelijn reed naar rechts? Dan vond je Suzuka 1989 ook de schuld van Senna?

Overigens vond ik het net als jij een opportunistische actie van Ricciardo. Ik vind het alleen geen straf waard, niet voor Ricciardo en niet voor Raikkonen. Deze dingen gebeuren nu eenmaal op Monaco. Inhalen is hier altijd (te) risicovol.

Zo beschouwd is de FIA banaan van de race door nog steeds op Monaco te willen racen. Want laten we wel zijn, is er 1 normale cleane inhaalactie geweest gisteren? Ik kan me het niet herinneren.
dan zal ik het ff terug moeten kijken, maar er is mij niks raars opgevallen aan de lijn van Raikkonen.
Wat betreft inhaalacties; ik heb gisteren 2 cleane van Max gezien en in het verleden ook genoeg. Met veel betere banden of een betere auto kan het wel, maar met gelijkwaardige autos is het in principe onmogelijk.

Matthijs

Ik heb gisteren ook cleane inhaalacties van Verstappen gezien, maar dat waren geen normale. Met Vettel meeklappen was natuurlijk briljant, maar zonder Vettel was het niet gelukt, zie Grosjean. De inhaalactie op Maldonado was ook clean, maar een ronde later valt Pastor uit met remproblemen. Zonder die problemen was Max er niet voorbij gekomen.

Ik zit niet te wachten op DRS-passes op Monaco, maar het is óf een inhaalactie vanwege bijzondere omstandigheden, óf eentje die op of over het randje is. In normale omstandigheden is inhalen onmogelijk. Mede daarom vind ik dat je (als FIA zijnde) iets coulanter mag zijn met aanrijdingen op Monaco dan op een Tilke-baan.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 07:27:22
Ik heb gisteren ook cleane inhaalacties van Verstappen gezien, maar dat waren geen normale. Met Vettel meeklappen was natuurlijk briljant, maar zonder Vettel was het niet gelukt, zie Grosjean. De inhaalactie op Maldonado was ook clean, maar een ronde later valt Pastor uit met remproblemen. Zonder die problemen was Max er niet voorbij gekomen.

Ik zit niet te wachten op DRS-passes op Monaco, maar het is óf een inhaalactie vanwege bijzondere omstandigheden, óf eentje die op of over het randje is. In normale omstandigheden is inhalen onmogelijk. Mede daarom vind ik dat je (als FIA zijnde) iets coulanter mag zijn met aanrijdingen op Monaco dan op een Tilke-baan.
mwah, ik denk dat hij Bottas sowieso wel had gepakt. Die stond echt op hele oude banden. En ik denk ook dat ie zonder die fout een goede kans bij Grosjean had gehad. Verder ben ik het op zich wel met je eens, maar toch blijft de verantwoordelijk bij de coureur.

Wings

Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.

Ik vind het ook geen straf waard alleen als je als wedstrijdleiding besluit voor een vergelijkbaar incident wél te bestraffen moet je consequent zijn. Niet de één wel en de ander niet.

Wings

Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 07:13:53
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 07:05:02
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.
de bocht ging ook naar rechts. In mijn ogen was het gewoon een veels te opurtunistische actie van Ricciardo.
Huh? Vond je dat Raikkonen gewoon de racelijn reed naar rechts? Dan vond je Suzuka 1989 ook de schuld van Senna?

Overigens vond ik het net als jij een opportunistische actie van Ricciardo. Ik vind het alleen geen straf waard, niet voor Ricciardo en niet voor Raikkonen. Deze dingen gebeuren nu eenmaal op Monaco. Inhalen is hier altijd (te) risicovol.

Zo beschouwd is de FIA banaan van de race door nog steeds op Monaco te willen racen. Want laten we wel zijn, is er 1 normale cleane inhaalactie geweest gisteren? Ik kan me het niet herinneren.

Verstappen op Bottas en Sainz.

Matthijs

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 08:24:39
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 07:13:53
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 07:05:02
Citaat van: Matthijs op 25 mei 2015 - 06:45:12
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 00:37:51
Raikkonen verloor, en dat zeg ik ook nogmaals, een plek door de actie van Ricciardo. Dus het had wel degelijk nadelige gevolgen voor hem.
Sja, opportunistische inhaalactie van Ricciardo maar Raikkonen stuurde naar rechts in de remzone, en Ricciardo kon geen kant meer op. Gewoon een racing incident en daarom terecht geen straf. Mijn mening.
de bocht ging ook naar rechts. In mijn ogen was het gewoon een veels te opurtunistische actie van Ricciardo.
Huh? Vond je dat Raikkonen gewoon de racelijn reed naar rechts? Dan vond je Suzuka 1989 ook de schuld van Senna?

Overigens vond ik het net als jij een opportunistische actie van Ricciardo. Ik vind het alleen geen straf waard, niet voor Ricciardo en niet voor Raikkonen. Deze dingen gebeuren nu eenmaal op Monaco. Inhalen is hier altijd (te) risicovol.

Zo beschouwd is de FIA banaan van de race door nog steeds op Monaco te willen racen. Want laten we wel zijn, is er 1 normale cleane inhaalactie geweest gisteren? Ik kan me het niet herinneren.

Verstappen op Bottas en Sainz.
Dat waren toch geen normale inhaalacties?